اخبار ضد و نقیض از پیوستن علیرضا بیرانوند به استقلال؛ ماجرا چیست؟

اخبار ضد و نقیض از پیوستن علیرضا بیرانوند به استقلال؛ ماجرا چیست؟

صبح امروز علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس با حضور در سازمان لیگ قراردادش را با این تیم فسخ کرد. بیرانوند که به خاطر مطالباتش چندباری به باشگاه پرسپولیس اخطار داده بود، پس از عدم پرداخت مطالباتش به سازمان لیگ رفت و قراردادش را فسخ کرد. در همین بین گفته می‌شود استقلال پیشنهاد هنگفتی به بیرانوند داده است.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

انتشار خبر فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با باشگاه پرسپولیس در صبح دوشنبه ۱۲ تیر هواداران قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران را در موجی از بهت و نگرانی فرو برد؛ اتفاقی که در پشت‌پرده آن، یکی از فرماندهان نظامی قرار دارد که در حال حاضر جزو ثروتمندترین ایرانیان دنیا محسوب می‌شود.

عبدالرضا موسوی، مالک گروه ملی صنعتی فولاد ایران، هواپیمایی زاگرس، هتل داریوش و باشگاه استقلال خوزستان است که پیشنهادی ۱۲۰ میلیارد تومانی را برای حضور بیرانوند در استقلال ارائه کرد.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

ایسنا در این باره نوشت: یک هوادار متمول استقلالی که رابطه خوبی هم با بیرانوند دارد، از هفته‌ها قبل پیشنهاد پیوستن این دروازه‌بان به استقلال را مطرح کرد و حتی دیشب (یک‌شنبه) هم جلسه‌ای با بیرانوند برگزار کرده تا خیال او درباره نحوه پرداخت پیشنهاد مالی استقلال راحت کند.

علیرضا بیرانوند که شب گذشته با مسئولان و نزدیکان به باشگاه استقلال جلسه‌ای برگزار و به توافقاتی دست پیدا کرد، صبح امروز پس از فسخ قرار داد با پرسپولیس مجدداً به دیدار حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال رفت و نشستی دوساعته با او برگزار کرد.

خبرها حاکی از آن است که بیرانوند و کریمی به توافق دست پیدا کرده‌اند و قرار است ظرف ۲۴ ساعت باشگاه استقلال مبلغ نهایی شده را برای بیرانوند آماده کند تا دروازه بان فصل پیش پرسپولیس در لیگ بیست و سوم پیراهن استقلال را بر تن کند.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

به نظر می‌رسد حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، از ماجرای ایجادشده پیرامون علیرضا بیرانوند، ناراضی نیست‌. کریمی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مذاکره با بیرانوند را تایید کرد. او در صورت موفقیت در این پروژه می‌تواند بزرگترین انتقال دو دهه اخیر استقلال را به اسم خود سند بزند.

در حالی که رضا درویش، مدیرعامل قرمزهای پایتخت، در روزهای اخیر از توافق مالی قطعی با بیرانوند و تداوم حضور او تا دو سال دیگر در دروازه پرسپولیس خبر داده بود، اکنون پیشنهاد نجومی و باورنکردنی باشگاه استقلال به بهترین دروازه‌بان ایران در سال‌های اخیر در حال تبدیل کردن علیرضا بیرانوند به «یاغی» جدید فوتبال ایران است.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

با انتشار این خبر، فوتبالی‌ها و به ویژه هواداران تیم پرسپولیس به صفحه علیرضا بیرانوند در اینستاگرام هجوم برده و به شدت از او انتقاد کردند. این اولین بار نیست که یک پرسپولیسی به تیم رقیب می‌پیوندد و مورد غضب هواداران قرار می‌گیرد. از جنجالی ترین نمونه ها در این زمینه می‌توان به مهدی هاشمی نسب و علی انصاریان اشاره کرد. و البته عکس آن هم صادق بوده و استقلالی هایی نظیر علیرضا نیکبخت واحدی هم پیش‌تر به پرسپولیس رفته‌اند.

علیرضا بیرانوند: استقلالی ام

گفتنی است بیرانوند سابقه ۵ سال حضور در پرسپولیس را دارد و پیش از حضور در پرسپولیس در نفت تهران زیرنظر علیرضا منصوریان کار می‌کرد و همه انتظار داشتند با رفتن منصوریان به استقلال، بیرانوند هم به این تیم برود اما به دلیل حضور مهدی رحمتی در استقلال در آن زمان، بیرانوند پرسپولیس را ترجیح داد و قرمزپوش شد. آن روزها که بیرانوند در نفت تهران بازی می‌کرد با انتشار یک پست اینستاگرامی‌از علاقه خودش به استقلال خبر داده بود و حالا به نظر می‌رسد به تیم محبوبش نزدیک تر از قبل است.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

واکنش افشین پیروانی به جنجال بیرانوند

افشین پیروانی که طی فصول گذشته حضوری فعال‌تر در نقل و انتقالات این تیم و گفتگو با بازیکنان مدنظر باشگاه و همچنین مذاکره با نفرات تمدیدی داشت، اینبار ترجیح داده کار را به واسطه شرایطی که باشگاه مدنظر دارد، کمرنگ‌تر دنبال کند.

پیروانی ساعاتی پیش با انتشار پستی در صفحه خود به حواشی امروز این باشگاه واکنش نشان داد.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

واکنش وحید امیری و مرتضی پورعلی گنجی به ماجرای پیوستن بیرانوند به استقلال

وحید امیری ستاره باشگاه پرسپولیس و همشهری علیرضا بیرانوند با انتشار یک استوری، خبر از این داده که بیرانوند قرار نیست به استقلال برود. او گفته با شناختی که از این بازیکن دارد او به تیمی نمی‌رود که دل هواداران پرسپولیس بشکند.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

پیام تند پرسپولیس به استقلال: بیرانوند را اغوا کردید!

هیأت مدیره پرسپولیس، امروز به ریاست حسین شهریاری و با حضور همه اعضا و رضا درویش، مدیرعامل باشگاه، تشکیل جلسه داد.

ساعاتی بعد از پایان جلسه مهم هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، روابط عمومی سرخپوشان در یک بیانیه در مورد مصوبات این جلسه توضیحاتی را ارائه کرده و در عین حال پیامی کوتاه را نیز پیرامون فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند در خروجی کانال رسمی خود قرار داده است.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

بر اساس این بیانیه، قرمزها استقلال را به «اغوای» بیرانوند متهم کردند و نوشتند که پرسپولیس «موضوع را در مراجع حقوقی و انضباطی» پیگیری خواهد کرد. البته پرسپولیس نام باشگاه استقلال را نیاورده، اما اشاره به باشگاه رقیب با توجه به شرایط، نشان می‌دهد که قرمزها استقلال را هدف گرفته‌اند.

پرسپولیس همچنین خود را امیدوار به بازگشت علیرضا بیرانوند نشان داده و اعلام کرده که او باید به «ادامه قرارداد با توجه به پرداخت تا ۹۰ درصد و همچنین مقررات ناظر بر نقل و انتقالات فوتبال ایران» پایبند باشد. این بخش از بیانیه نشان می‌دهد که احتمالا پرسپولیس تمایلی به امضای قرارداد جدید و اصلاح‌شده با رقم موردنظر دروازه‌بان شماره یک ندارد.

اشاره پرسپولیس همچنین به مفاد قوانین نقل و انتقالات ایران است که برخلاف قوانین فیفا، عدم پرداختی ۴ ماهه را پیش‌نیاز فسخ قرارداد یک‌طرفه بازیکنان می‌داند.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

واکنش یحیی گل‌محمدی پس از جلسه با اعضای هیئت مدیره پرسپولیس، نشان از اختلاف عمیق او با مدیرعامل سرخ‌ها دارد. البته یحیی به یک سوال مهم، پاسخ نسبتا روشنی داد و وقتی از او درباره استعفا پرسیده شد، گفت به دنبال رفع مشکلات فعلی است.

زندگی پرفرازونشیب علیرضا بیرانوند

بیرانوند در یکی از روستاهای لرستان به دنیا آمد. او زندگی بسیار سخت و فقیرانه ای داشت. خود او در مصاحبه ای که با یکی از شبکه های خارجی داشته چنین می‌گوید: «من در شرایط سختی بزرگ شدم. در روستاهای لرستان بودیم و تنها شهری که می‌‌شناختم خرم‌آباد بود. پدر من چوپان بود. او به شهر می‌رفت و مقادیر زیادی شیر و پنیر از ۱۲ گوسفندی که داشتیم می‌‌فروخت. ما در فقر شدیدی زندگی می‌‌کردیم. هم من و هم خواهران و خانواده‌ام. غذای خیلی خوبی مصرف نمی‌‌کردیم. می‌توانید تصور کنید که چقدر زندگی در آن شرایط دور افتاده سخت بود.»

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

اگرچه بیرانوند در کودکی شرایط بسیار سختی داشت اما عاشق فوتبال بود و با وجود مخالفت پدرش تصمیم گرفت به تهران بیاید تا بتواند آینده فوتبالی خود را ساخته و به رویاهایش برسد. او در این رابطه گفته است: «در سال ۸۶ وقتی ۱۵ ساله بودم از اقوام و فامیل پول کرایه ام را قرض کردم تا بتوانم به تهران بیایم، یعنی فقط سوار اتوبوس شدم تا برای فوتبال از خرم آباد به تهران بیایم . در اتوبوس با فردی با نام حسین فیض مربی تیم وحدت آشنا شدم. او بدون گرفتن هزینه ای مرا به تیم خود برد و بعد از یکسال در سال ۸۷ توسط مربی امیدهای نفت تهران برای نوجوانان این تیم انتخاب شدم.»

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

علیرضا بیرانوند در سال‌های نخست حضورش در تهران زندگی بسیار سختی داشت. اگرچه او در تیم امید نفت تهران بود اما جا و مکان نداشت. مدتی در خانه عمه اش زندگی می‌کرد اما بعد از مدتی مجبور شد در چمن میدان آزادی بخوابد. او همزمان در یکی از پیتزافروشی های تهران مشغول به کار شد. عصرها به تمرین تیم نفت می‌رفت و صبح و شب هم در پیتزا فروشی کار می‌کرد. بعد از مدتی، علیرضا به یک کارواش رفت. او شب ها در کارواش می‌خوابید و روزها هم در آنجا کار می‌کرد. در یکی از روزهای حضور بیرانوند در کارواش اتفاق جالبی برای او می‌افتد. علی دایی برای شستشوی خودرو اش به کارواش می‌آید اما بیرانوند به دلیل خجالت پنهان می‌شود و حاضر نمی‌شود خودرو اسطوره ورزشی ایران را بشوید.

داستان درخشش بیرو؛ وقتی یک استقلالی ستاره پرسپولیس می‌شود

بیرانوند پس از سال سوم حضورش در تیم نفت تهران، آرام آرام به شهرت رسید. بعد از انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی نفت، بیرانوند در چارچوب دروازه قرار گرفته و به دروازه بان اول نفت تبدیل شد. موفقیت بیرانوند در نفت تهران باعث توجه باشگاه های بزرگ به او شد. با انتقال منصوریان به استقلال بسیاری گمان داشتند بیرانوند به استقلال می‌رود چرا که هم رابطه خوبی با منصوریان داشت و هم از قدیم طرفدار استقلال بود و در پستی اینستاگرامی هم این مساله را تایید کرده بود.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

با این حال، بیرانوند در یک حرکت مهم پرسپولیس را انتخاب کرد. در آن روزها پرسپولیس روزهای خوبش را با برانکو می‌گذراند. با این حال، قرمزها یک مشکل بزرگ در دروازه داشتند. زوج وحشتناک حسین هوشیار و میثاق معمارزاده سال‌ها به «خالقان کابوس» پرسپولیس تبدیل شده بودند و سوشا مکانی هم ضربه مهلک دیگری بر پیکر پرسپولیس وارد کرده بود. در این میان، چند دروازه بان نسبتا خوب خارجی نیز به تیم آمدند اما آنها هم زیاد نماندند و به همین دلیل، چارچوب دروازه پرسپولیس لرزان و بی ثبات تر از همیشه بود. با انتقال بیرانوند به پرسپولیس، این دروازه بیش از همیشه استوار و قدرتمند شد. درخشش بیرانوند در لیگ قهرمانان آسیا باعث راهیابی پرسپولیس به فینال شد و علیرضا نیز جوایز متعددی دریافت کرد.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

همزمان، بیرانوند در تیم ملی نیز درخشید. بعد از درگیری کیروش با مهدی رحمتی، دروازه تیم ملی خالی از یک سکان دار مطمئن بود. علیرضا حقیقی نتوانست آن طور که باید و شاید قدرتمند ظاهر شود و به همین دلیل، کیروش به دنبال یک سنگربان مطمئن و استوار بود. بیرانوند همان گمشده مربی پرتغالی بود. حضور بیرانوند در دروازه تیم ملی باعث درخشش او و تیم ملی شد. اوج درخشش بیرانوند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود که توانست ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو را دریافت کند.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

خود او در این باره می‌گوید: «قبل از آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و در قرعه‌کشی بعد از این که مشخص شد ما با پرتغال و کریستیانو رونالدو هم گروه شدیم من پیام‌های زیادی در شبکه‌های مجازی دریافت کردم. خیلی‌ها به تمسخر پرداختند و کار من را تمام شده دانستند. این ناراحت کننده بود که هواداران ایرانی چنین پیام‌هایی را ارسال می‌کردند. بعد از این که داور پنالتی‌ را گرفت و رونالدو پشت توپ قرار گرفت می‌دانستم که بهترین جواب این است که خودم را نشان دهم و دست کریستیانو را بخوانم. می‌دانستم که این مهاجم پرتغالی به سمت چپ من پنالتی‌ می‌زند و محکم هم این کار را انجام خواهد داد. نمی‌خواستم کریستیانو حرکت پای من را ببیند ولی از قبل این تصمیم را گرفته بودم که به کدام جهت حرکت کنم. بعد از این که آن پنالتی‌ را مهار کردم دیگر چیزی را به یاد نمی ‌آورم. فقط زیر لب می‌‌گفتم خدای عزیزم. حالا لطفا به فقرا کمک کن. ‌دقیقه ۵۵ بود که آن پنالتی‌ را گرفتم و حس می‌کردم که روی ابرها هستم. بازیکنان به من می‌گفتند حواست کجاست، در زمین هستی؟»

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

بیرانوند بعد از درخشش در جام جهانی راهی اروپا شد او یک سال را در بلژیک به سر برد و اگرچه به لحاظ فوتبالی پیشرفت داشت و به خصوص بازی با پایش بسیار خوب شد اما به لحاظ دستاورد موفق نبود و درخشش زیادی نداشت.

علیرضا بیرواند استقلالی شد؟

بیرانوند بعد از چندی مجددا به پرسپولیس پیوست و توانست به یکی از ارکان اصلی سه گانه این تیم در سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ شود. با وجود این، اختلافات بیرانوند با درویش، مدیرعامل پرسپولیس و بدهی مالی این باشگاه به بیرانوند او را بر آن داشت که به سازمان لیگ رفته و قراردادش را فسخ کند. این مساله باعث جنجال فراوانی شده و پرسپولیس را با یک زلزله بزرگ مواجه کرده است. حالا خبر رسیده که استقلال و شخص حجت کریمی، سرپرست استقلال پیشنهادی نجومی به بیرانوند داده اند و منتظر پاسخ او هستند، هرچند خبرها حاکی از توافق اولیه است. حالا باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و سرنوشت گلر جنجالی و موفق تیم ملی به کدام سمت و سو خواهد رفت.

در حال تکمیل…

بدون نظر

ورود