افشاگری ترسناک؛ ۱۰۰۰ متقلب کنکور مشغول تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی

افشاگری ترسناک؛ ۱۰۰۰ متقلب کنکور مشغول تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی

تقلب در کنکور موضوع جدیدی نیست اما لو رفتن آمار تقلب کنکور سال گذشته توجهات را بیش از پیش به خود جلب کرده است. آن‌طور که در خبرها آمده، در کنکور سال ۱۴۰۱ تخلف حدود هزار نفر از داوطلبین محرز شده است و اکنون این افراد عمدتا در رشته های پزشکی و مهندسی در حال تحصیل هستند.

خبرگزاری فارس از قول یک کارشناس رسانه گزارش داده که در کنکور سال گذشته تقلب حدود هزار داوطلب محرز شده است اما این احراز تقلب زمانی صورت گرفته که این افراد به عنوان دانشجو در دانشگاه ها حضور دارند.

فاطمه بلوچی پور در توضیح علت این اتفاق گفت احراز تقلب این داوطلبان «کمی» زمانبر شد و به همین دلیل متخلفین کنکور سال ۱۴۰۱ اکنون در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند.

ماجرای عجیب تقلب ۱۰۰۰ داوطلب کنکور ۱۴۰۱ که اکنون دانشجو هستند

با ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به این مبحث، تصویب شد که قانون کنکور برای داوطلبان است نه دانشجویان و این افراد اجازه ادامه تحصیل دارند و نمی‌توان بر اساس قانون جلوی تحصیل آنها را گرفت.

گفته می‌شود این افراد که تعداد آنها کم هم نیست بیشتر در رشته های پزشکی و مهندسی مشغول تحصیل هستند.

ماجرای عجیب تقلب ۱۰۰۰ داوطلب کنکور ۱۴۰۱ که اکنون دانشجو هستند

پخش شدن سوالات امتحانات مهم ازجمله امتحانات نهایی و کنکور یک معضل همیشگی بوده و در گذر زمان تنها شیوه انجام این کار تفاوت پیدا کرده است. اگر قدیم‌ترها سؤالات امتحان نهایی مقابل مدارس، کتابخانه‌ها یا حتی در پارک‌هایی که پاتوق نوجوانان بود فروخته می‌شد، حالا به لطف پیشرفت تکنولوژی شاهد فروش سوالات کنکور در اقصی نقاط کشور هستیم. البته با قیمت بیشتر و وسایل پیشرفته‌تر. از پاک‌ کن‌ های سیم‌ کارت‌ خور ۹ میلیون تومانی تا سؤالات ۱۴۰ میلیونی کنکور تجربی که ساعت چهار صبح روز آزمون به دست داوطلب می‌رسد، همه و همه تقلب‌های گران‌قیمتی هستند که هر روز بیشتر داوطلبانی را که تنها امیدشان درس‌خواندن است، از رؤیایشان دور می‌کند.

ماجرای عجیب تقلب ۱۰۰۰ داوطلب کنکور ۱۴۰۱ که اکنون دانشجو هستند

در یکی از جدیدترین شیوه ها برای تقلب در کنکور که بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته است، فردی اقدام به انتشار آگهی جذب دانشجوی پزشکی جهت شرکت کردن به جای خودش در آزمون سراسری تجربی کرده و مدعی شده تا ۴۰ میلیون تومان برای این کار هزینه می‌کند.

دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • یه آدم معمولی تیر ۱۸, ۱۴۰۲

    بچه های خودشون تقلب میکنن.
    پدر و مادراشون رسیدگی به تقلب رو طولانی و زمانبر میکنن.
    بعدش قانون میزارن که چون رسیدگی طول کشید و الان دانشجو شدن، دیگه نمیشه کاریش کرد و بزارین درسشونو بخونن.
    خداییش شیطون باید پیش شما درس پس بده.

  • ناشناس تیر ۲۰, ۱۴۰۲

    تو روز روشن دارن تقلب میکنن ولی دریغ از اینکه این مملکت قانون نداره

  • مملو تیر ۲۳, ۱۴۰۲

    سهمیه خودش بزرگترین تقلبه هر نوع سهمیه ای که باشه.
    هر نوع پولی که بدست اورده باشه.
    بنظر شما ملت از زیر دست چنین جلادانی زنده بیرون می آیند.