ویدیوهای وایرال شده این روزها که به مناسبت ایام محرم ساخته شده‌اند [تماشا کنید]

ویدیوهای وایرال شده این روزها که به مناسبت ایام محرم ساخته شده‌اند [تماشا کنید]

در روزهای اخیر و با وارد شدن به ایام محرم، ویدیوهایی ظاهراً با هدف ترغیب جامعه به دینداری و در واقعیت گرفتن بازدید از جانب بلاگرهای اینستاگرامی ساخته شده که بعضاً می‌توان گفت بیشتر می‌توانند آسیب‌رسان باشند و به باورهای دینی افراد صدمه بزنند. از انتشار ویدئوهایی با بازی افرادی که چهره و ظاهری عجیب دارند تا قیمت عجیب نذری های لاکچری و تشابه برخی مداحی ها به کنسرت هایی که دادِ «کیهان» را هم درآورده است.

در عجیب ترین مورد، ویدیویی به تازگی در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که حضور افراد با ظاهر عجیب در آن سوال برانگیز شده است. سازندگان این ویدئو با سناریویی سخیف، در نهایتِ کج‌سلیقگی افراد عجیبی را برای ترغیب دینداری جلوی دوربین آورده‌اند که حاصل کار نتیجه‌ای به‌جز ضربه زدن به باورهای دینی مردم نخواهد داشت.

مشخص نیست که هدف از این ویدئو که در آن دو مرد با صورت های پر از خالکوبی و ردِ بریدگی بر آن با لباس‌هایی عجیب بر تن و زنی با گونه های پروتزکرده جلوی دوربین رفته‌اند، یادآوری ارزش‌ها بوده یا درآمدزایی از طریق جذب مخاطب.

ایام محرم امسال ویدیوهایی از این دست بیش از همیشه در اینستاگرام به چشم می‌خورد. در ادامه نمونه دیگری را می‌بینید.

ویدیوی پربازدید روضه خوانی دختربچه سه ساله

همزمان ویدیوی دیگری که در شبکه های اجتماعی پربازدید شده مربوط به برنامه «حسینیه معلی» شبکه سوم سیماست. در این تعزیه که در شب شهات حضرت رقیه (س) از برنامه حسینیه معلی پخش شد، یک دختربچه سه ساله مقابل یک سر بریده روضه خوانی می‌کند که آن هم خبرساز شده است.

نذری های لاکچری

از موارد دیگری که همزمان با ایام محرم در شبکه های اجتماعی و رسانه ها به آن پرداخته شده می‌توان به توزیع نذری های لاکچری با قیمت بالا اشاره کرد.

توزیع این بسته ها و قیمت بالای آنها در حالی که تنها چند روز تا فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی باقی مانده، حاشیه ساز شده است.

کیهان: «برخی مداحی‌ها شبیه کنسرت است»

روزنامه «کیهان» نسبت به برخی مداحی‌ها در ایام محرم اعتراض کرده و با تشبیه آن‌ها به کنسرت مدعی شده که این سبک عزاداری زیر سر دشمن است!

این روزنامه در این باره نوشته است: «اینکه تلاش می‌شود در برخی محافل به جای عرضه معارف ناب و بیان راه و رسم انسان‌ساز مکتب اهل بیت علیهم‌السلام، یا به جای ترویج اشعار پرمغز و حماسی و تربیتی، جوانان هیئتی به موسیقی و آهنگ و فلان سبکِ سبُک در مداحی و اشعار سطحی کم محتوا و تصویرپردازی‌های آنچنانی و چشمگیر شبیه کنسرت سرگرم شوند. یا اینکه در برخی محافل به جای بیان مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، بین‌المللی و منطقه‌ای یا پاسخ به شبهات اعتقادی پمپاژ شده، بیان این موضوعات و مسائل روز عیب شمرده شود و همه چیز منتهی به ظاهر عزاداری شود می‌تواند نشانه‌هایی نگران‌کننده از تلاش دشمن برای تغییر مسیر و ذائقه‌ها در هیئت‌ها و مجالس مذهبی باشد. موضوعی که هوشیاری خطبا، مداحان، شعرای آئینی و عزاداران را می‌طلبد.»

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • مرتضی تیر ۳۱, ۱۴۰۲

    این داستان، پرستوها…

    • s مرداد ۱, ۱۴۰۲

      دختره چه قشنگ روضه میخوند🖤🥀

  • مجتی مرداد ۱, ۱۴۰۲

    نون به نرخ روز خورها
    اینا مثه اون شاعره توو سریال مختارن
    هر طرف بچربه واسه همون شعر میخونن
    اخه نفهم توو دین اسلام اگه ادعای شفاعت از غیر خدا رو بکنی ، مشرکی و مرتد ، و باید اعدام بشی
    یعنی که به دین و قانون واقعی شیعه و امام علی اگه باشه ، خیلیاتون الان زنده نیستید

    • S مرداد ۱, ۱۴۰۲

      هر کسی تحمیل دین کنه خودش خلاف خواست خدا عمل کرده پس تو و اینا سر و ته یه کرباسین