ماجرای جذب مخفیانه ۱۵ هزار استاد سهمیه‌ای در دانشگاه‌ها چیست؟

ماجرای جذب مخفیانه ۱۵ هزار استاد سهمیه‌ای در دانشگاه‌ها چیست؟

پس از اعلام سهمیه ای بودن میزان قابل توجهی از دانشجویان رشته های تخصصی پزشکی، تغییر شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان و تعلیق‌های سریالی در دانشگاه‌ها و تقریبا همزمان با انتشار خبر اخراج مهدی خویی، استاد جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، علی شریفی زارچی، استاد دانشگاه شریف در توییتی از «جذب ۱۵,۰۰۰ عضو هیات علمی همسو»، خبر داد.

به گزارش ۹ صبح: علی شریفی زارچی، استاد دانشگاه شریف از جذب ۱۵۰۰۰ عضو هیات علمی همسو را به صورت سهمیه‌ای، فوری و خارج از چارچوب علمی موجود دانشگاه‌ها خبر داد.

علی شریفی زارچی، استاد دانشگاه شریف گفت: «در گروه‌های دانشگاهی سندی منتشر شد که نشان می‌دهد دولت رئیسی مخفیانه فرایند جذب ۱۵۰۰۰ عضو هیات علمی همسو را به صورت سهمیه‌ای، فوری و خارج از چارچوب علمی موجود دانشگاه‌ها آغاز کرده.»

این استاد دانشگاه نوشت: «این فاجعه یعنی مثلاً تزریق ۱۰۰ نفر به هر دانشگاه علوم پزشکی. سکوت جامعه‌ی علمی خیانت به ایران است.»

ماجرای جذب مخفیانه 15 هزار استاد سهمیه‌ای در دانشگاه‌ها چیست؟

دیروز، مهدی خویی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در توییتر از اخراج خود خبر داد و نوشت: «من مهدی خویی، معلم جامعه‌شناسی در‌ دانشگاه علامه که به کسی باجی نداد و خدایش می‌داند که خود را تنها و فقط به مردم و دانشجو متعهد می‌دید، بعداز ۷ سال تدریس نامه‌ی قطع همکاری (اخراج) گرفته‌ام و از خانه‌‌ام یعنی دانشگاه درحال رانده شدن هستم و مستأصلم که از این ظلم شکایت به کجا برم.»

ماجرای جذب مخفیانه 15 هزار استاد سهمیه‌ای در دانشگاه‌ها چیست؟

واکنش ها به توییت علی شریفی زارچی متفاوت بود. برخی چنین اقداماتی را ادامه منطقی، اقدامات قبلی صورت گرفته در این چند ماهه دانستند. عده ای پیامدهای این کار را برای آینده علمی ایران، نگران کننده خواندند. همزمان برخی صحت و سقم این خبر را زیر سوال بردند و گروهی این اقدامات را تایید کردند.

هنوز سندی در این خصوص منتشر نشده و هیچ نهادی پاسخی در تایید یا تکذیب این خبر نداده است.

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • حیدر مرداد ۲۸, ۱۴۰۲

    اگر روند علمی و قانونی جذب هیات علمی دانشگاه ها خدشه دار شود بهتر است که همه ی اساتیدی که برای خود و ساحت مقدس دانشگاه ارزش قائل‌اند سریع همکاری خود با دانشگاه حکومتی و سیاست زده را قطع کنند!!!