بازگشت محمدرضا شهبازی مجری معترض به تلویزیون + ویدئو

بازگشت محمدرضا شهبازی مجری معترض به تلویزیون + ویدئو

محمدرضا شهبازی مجری پرحاشیه ی تلویزیون که هفته ی گذشته با استعفای اعتراضی اش در واکنش به خبر بازگشت رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار به صدا و سیما جنجال برانگیز شده بود، شب گذشته به تلویزیون بازگشت و اجرای برنامه ی خود، «پاورقی» را از سر گرفت.

شهبازی هفته ی گذشته از تصمیم مسئولان صدا و سیما برای بازگشت محمدرضا گلزار و رضا رشیدپور به تلویزیون به شدت انتقاد کرده و از اجرای برنامه‌ اش «پاورقی» استعفا داده بود.

یک روز بعد، رضا رشیدپور از بازگشت به تلویزیون انصراف داد. او در پستی اینستاگرامی نوشت که «احساس می کند حضورش در تلویزیون در موقعیت حاضر تشدیدگر دو قطبی های غم انگیزی خواهد شد».

با توجه به اینکه شرط شهبازی برای ادامه ی فعالیت در صدا و سیما عدم حضور رشیدپور و گلزار در تلویزیون بود، روشن نیست برنامه ای که قرار بود اجرای آن بر عهده ی محمدرضا گلزار گذاشته شود، چه سرنوشتی پیدا کرده است.

بازگشت محمدرضا شهبازی

پس از این اتفاق، پیمان جبلی درباره ی حضور سلبریتی‌ها در رسانه ملی به خبرگزاری تسنیم گفت:

به بهانه جذب مخاطب و جذابیت شدن برنامه‌هایمان به هیچ چهره هنجارشکنی باج نمی‌دهیم که بخواهد ارزش‌های ما را زیر سؤال ببرد. از آن طرف به کسی اجازه نمی‌دهیم با استفاده از همین ظرفیت‌های متأسفانه غیروفادار به هنجار‌ها و عناصر و چهره‌های هنجارشکن از ما باج بگیرد و بخواهد آن‌ها را بیاورد و روی آنتن نشان بدهد. به بهانه‌ای که بخواهد برای ما منابع مالی تأمین کند نه ما زیر بار باج دادن می‌رویم نه زیر بار باج گرفتن؛ البته این در مورد بحث چهره‌ها است. در همه سیاست‌هایمان، چون رسانه ملی هستیم نباید اجازه بدهیم کسی از ما باج‌خواهی کند و نه خودمان به کسی باج بدهیم.

جبلی همچنین در روزهای گذشته در حاشیه ی جلسه هیئت دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره ی فعالیت چهره ها در صدا و سیما گفت:

چهره‌ها نوع رفتارشان با یکدیگر متفاوت است و برخی دنبال اصلاح هستند.

ما در یک سال اخیر در برنامه هایی که در مناسبت های مختلف داشتیم مانند شب یلدا، شب تحویل سال نو، ایام ماه رمضان و ایام ماه محرم و سایر عرصه ها اثبات کردیم که نیاز به چهره های هنجارشکن و عنود و لجباز نداریم و عملا برنامه های خود را با چهره هایی که از محبوبیت خوبی برخوردار شدند ادامه دادیم. این سیاست مقطعی ما نیست بلکه این یکی از سرفصل های ثابت سند تحول صدا و سیما بوده که ما به آن پایبند بوده و به همین شکل نیز ادامه خواهیم داد.

هر زمان که رسانه ملی تصمیم بگیرد که از چهره ها استفاده کند، حتما این دسته بندی را رعایت خواهد کرد و حتما توجه خواهد داشت که امکان، فرصت و ظرفیت دیده شدن را در اختیار کسانی قرار دهد که عناد، لجبازی و اصرار بر حرکت خلاف قواعد، ضوابط و هنجارهای جامعه را نداشته باشند. ما به چنین افرادی میدان و عرصه نخواهیم داد. شکی در این موضوع نیست.

بازگشت محمدرضا شهبازی

همچنین به ادعای وبسایت «کافه سینما»، یکی از مدیران صدا و سیما که مدعی پایین بودن میزان مخاطبان برنامه ی «پاورقی» محمدرضا شهبازی شده بود، تعلیق شده است.

«کافه سینما» مدعی شده بر اساس اخبار دریافتی، محسن برمهانی، معاون سیما با ارسال نامه ای به علی فروغی، مدیر شبکه سه، محمدرضا نجارزاده، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه را از سمت خود تعلیق کرده است.

به ادعای «کافه سینما» در این نامه آمده است نجارزاده به دلیل اظهارنظر خارج از قاعده، توهین و افشای اسناد محرمانه سازمانی در سکوی توئیتر از سمت خود تعلیق شود.

محمدرضا شهبازی چند روز پیش از استعفای اعتراضی خود، در توییتی از بازگشت محمدرضا گلزار و رضا رشیدپور به تلویزیون انتقاد کرده بود. این توییت شهبازی با واکنش تند محمدرضا نجارزاده، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه مواجه شد. نجارزاده در توییتی ضمن خطاب کردن شهبازی با لفظی غیر قابل انتشار، مدعی پایین بودن درصد مخاطبان برنامه ی او «پاورقی» شد. این توییت بعداً از حساب نجارزاده حذف شد.

بازگشت محمدرضا شهبازی

همچنین پس از استعفای جنجالی محمدرضا شهبازی، ویدئویی قدیمی از وی در شبکه های اجتماعی وایرال شد که او در آن با لحنی کودکانه به تمسخر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق پرداخته بود.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • علی آبادان مرداد ۳۰, ۱۴۰۲

    من از این شهبازی خوشم نمییاد.چون انتقاد و برنامه هاش با تمسخر دیگران همراهه و خودش رو نخود هر آش میکنه.و کاملن طبق شنیده ها و خط فکری خاص برنامه هاش رو جلو میبره و احترام برای هیچ دیدگاهی ک خلاف نظرش باشع قائل نیس…این سر وصداش هم جو دادن بود و الکی

  • مینو مرداد ۳۰, ۱۴۰۲

    حرفاتو زدی نیاز نبود برگردب

  • محمود 4 ساله از تهران مرداد ۳۱, ۱۴۰۲

    موافق باشید یا مخالف همین که سر عقایدش موند و قید صداسیما رو به خاطر رشیدپور زد خودش نشون میده لایق احترام هست

    فریب ملت یعنی اینکه از خودت هیچ هزینه‌ای ندی و حزب باد باشی

    • اکبر شهریور ۱, ۱۴۰۲

      شاهکار داستایوفسکی!
      طرف دوباره برگشته تلویزیون!کجا قیدشو زده؟