دکلره کردن مو در خانه

دکلره کردن مو در خانه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رنگ کردن موها یکی از کارهایی است که به استایل و چهره شما جذابیت بیشتری می­ بخشد. البته از آنجا که هزینه ­های رنگ کردن در آرایشگاه روز به روز در حال افزایش است، بسیاری از افراد تمایل دارند که این فرآیند را در خانه انجام دهند. استفاده از رنگ ­های تیره پیچیدگی چندانی نداشته و به آسانی انجام می ­شود اما اگر تمایل دارید از رن گ­های روشن استفاده کنید باید حتما از دکلره استفاده کنید. دکلره کردن همان فرآیند بی رنگ کردن مو و آماده سازی آن برای استفاده از رنگ روشن است که در صورت عدم آگاهی از چگونگی انجام آن، آسیب­ های جبران ناپذیری  به موهای شما وارد می­ شود. نگران نباشید، در این مقاله ضمن ارائه آموزش­های مورد نیاز برای دکلره کردن مو در منزل، به معرفی بهترین محصولات پودر دکلره همراه با روش استفاده از آن در خانه می ­پردازیم.

دکلره چیست؟

به طور کلی فرآیند روشن کردن و خنثی کردن رنگ طبیعی مو را دکلره کردن می ­نامیم. بنابراین افرادی موهای خود را دکلره می­ کنند که می ­خواهند از رنگ­ های روشن­تر یا فانتزی استفاده کنند. توجه داشته باشید که دکلره و رنگ کردن مو همواره آسیب­ های متعددی را به بافت و ریشه مو می­ رساند. بنابراین برای حفظ زیبایی رنگ و کاهش آسیب ­های آن به مقاله مراقبت از موهای رنگ شده مراجعه کنید.

انواع دکلره:

عموما اکثر برندهای فعال در این زمینه دو نوع پودر دکلره سفید و آبی دارند که پودر دکلره سفید با توجه به عملکرد ضعیف، برای موهای حساس، نازک و رنگ شده مناسب است و  پودر دکلره آبی (قوی­تر از پودر سفید) برای موهای سالم و طبیعی کاربرد دارد. بر این اساس، اگر موهای شما مشکی طبیعی ( یا در کل تیره رنگ) هستند، از پودر دکلره آبی و در صورتی که رنگ موهای شما روشن است، از پودر دکلره سفید استفاده کنید.

انواع اکسیدان

اکسیدان یکی از ضروریات رنگ مو و دکلره است. به بیان ساده، اکسیدان کمک می ­کند که فرآیند شیمیایی رنگ و دکلره به درستی روی موها انجام شود.

انواع اکسیدان ­ها شامل اکسیدان ۶%، اکسیدان ۹% و اکسیدان ۱۲% است که به ترتیب اثربخشی هر کدام از آن­ها از ضعیف به قوی تقسیم می ­شود. به طور مثال اکسیدان ۶% برای موهای نازک مناسب است که زودتر در مقابل عمل دکلراسیون، بی رنگ می­ شوند.

فهرست بهترین دکلره­ ها

دکلره­ با کیفیت ضمن صرفه ­جویی در زمان شما، باید حاوی ترکیباتی باشد که آسیبی به موهای شما نزده و علاوه بر آن یک دکلره مناسب:

– غبار ندارد، یعنی اگر پودر دکلره از فاصله ۳۰ سانتی متری داخل ظرف ریخته شود، هیچ غباری بلند نمی‌شود.

– اثری از زردی و … را در موها باقی نگذاشته و شما را از سایر مکمل­ ها بی نیاز می کند.

– فاقد کف است، یکی از مزایای بهترین پودر دکلره با کیفیت این است که بعد از ترکیب با اکسیدان نباید کف کند.

– با انواع پوست سازگار بوده و ایجاد حساسیت یا سوزش نکند.

– کراتینه دارد و چرب است. پس از اتمام کار، هنگامی که دست شسته می‌شود کاملا چرب است و این ترکیب موجب براق شدن مو پس از دکلره کردن می­ شود.

– گاز ندارد.

– استفاده مجدد از آن تا پایه­ های بالاتر آسیبی در موها ایجاد نکند.

با توجه به توضیحات فوق، در ادامه به معرفی فهرست بهترین پودر دکلره­ های موجود در بازار می ­پردازیم:

۱. پلاتینیوم بلوندر استارلیدی: کرم پلاتینه استارلیدی که متناسب با نیازهای روز مصرف کنندگان طراحی شده است، برخلاف انواع مختلف پودر دکلره و دکوکرم، موهای طبیعی را طی یک مرحله از رنگ طبیعی به رنگ پلاتینه روشن تبدیل می­ نماید. این محصول، بدون جا گذاشتن رنگ زرد در بافت مو، موها را به پایه ۷ رسانده و رنگ زیبا و جذابی را بدون آسیب رسانی به بافت مو و از بین بردن شادابی آن­ها ایجاد می­ کند. با توجه به اینکه این محصول فاقد آمونیاک است، پس از مصرف با عوارضی مانند حساسیت یا سوزش پوست سر مواجه نخواهید شد. علاوه بر آن، بافت روغنی موجود در محصول، شما را از ترکیب سایر روغن ها بی نیاز کرده و پس از استفاده، موهای نرم و با لطافتی خواهید داشت.

روش مصرف: جعبه پلاتینیوم بلوندر استارلیدی حاوی ظرف ۱۲۰ میلی لیتری کرم پلاتینه، فعال کننده ۱۵۰ میلی لیتری(Developer) و ماسک موی ۱۰ میلی لیتری است. جهت استفاده لازم است که محتویات ظرف پلاتینه را درون یک کاسه غیر فلزی خالی کرده و هم بزنید تا کرم یکدستی حاصل شود. سپس مواد فعال کننده را به نسبت مساوی به آن­ها اضافه نموده و در انتها کرم به دست آمده را با فرچه آرایشی به موهایتان بزنید (فاصله یک سانتی­متری با ریشه مو را فراموش نکنید). توجه داشته باشید که در استفاده از این محصول نیازی به فویل و حرارت دادن مو نیست. در نهایت اگر موهایتان طبیعی است حداکثر تا ۴۰ دقیقه بعد و اگر موهای شما پیشتر رنگ یا دکلره شده است، پس از ۲۰ دقیقه آبکشی نمایید. سپس ماسک موی داخل جعبه را استفاده کرده و پس از ۵ دقیقه مجددا آبکشی نمایید. در نهایت می­توانید رنگ موی مورد نظرتان را با اکسیدان مناسب (توصیه می­ شود که از اکسیدان ۶% استفاده کنید) ترکیب و روی موهایتان قرار دهید. برای آگاهی از چگونگی انتخاب برند مناسب رنگ مو، به مقاله بهترین برندهای رنگ مو مراجعه نمایید.

استفاده از پلاتینیوم بلوندر استارلیدی برای موهای آسیب دیده توصیه نمی ­شود.

دکلره کردن مو در خانه

۲. پودر دکلره بِس: پودر دکلره بس ۴۵۰ گرمی و در دو نوع آبی و سفید تولید شده است. این محصول دارای خاصیت ضد نارنجی بوده و بدون آسیب موها را تا بالاترین پایه روشن خواهد نمود.

۱- پودر با رنگ آبی KOMPAET که ضد نارنجی بوده و برای موهای قوی و ضخیم به کار می رود.

۲- پودر با رنگ سفید POLVERE برای انواع موها به خصوص موهای حساس و رنگ شده.

از ویژگی ­های مهم این محصول می­توان به قدرت روشن کنندگی بالا، سرعت عمل عالی، آسیب نرساندن و خشک نکردن موها و قابل ترکیب با انواع کرم اکسیدان ­ها است.

نحوه مصرف: پودر دکلره را به میزان مورد نیاز و به اندازه موهایی که می خواهید دکلره کنید، اکسیدان مورد نظر (۴۰ / ۳۰ / ۲۰ / ۱۰) را به نسبت ۱ به ۲ (۱واحد پودر و ۲ واحد اکسیدان) مخلوط کرده و شماره اکسیدان را می توانید به میزان روشن کردن مو و یا نوع و جنس مو انتخاب کنید، بنا بر کیفیت و جنس مو محلول باید ۲۰ تا ۴۰ دقیقه روی موی سر بماند، سپس موهایتان را شستشو دهید.

دکلره کردن مو در خانه

۳. پودر دکلره آیس استارلیدی: این محصول حاوی اکالیپتوس است که ضمن جلوگیری از داغ شدن و یا سوختن پوست سر، از ایجاد هرگونه آسیب به موها جلوگیری کرده و تنها در یک مرحله موهای شما را به پایه ۷ می­رساند. پودر آیس استارلیدی ضمن آبرسانی و حفظ بافت طبیعی مو، موها را نرم و شفاف کرده و از خشکی و زبری آنها پیشگیری می­ کند. همچنین به دلیل وجود روغن محافظ، می­توان از پودر آیس استارلیدی به دفعات و تا رسیدن به پایه دلخواه استفاده نمود. این محصول دارای قابلیت ضد زردی و ضد قرمزی بوده و علاوه بر آن فاقد غبار است و در نتیجه ایمنی بیشتری را برای سیستم تنفسی مصرف کنندگان خود فراهم می ­کند.

روش مصرف: مقدار مساوی از پودر دکلره آیس استارلیدی را با اکسیدان ترکیب کرده و سپس مو را با آن آغشته نمایید. پس از رسیدن به پایه دلخواه آبکشی نمایید.

دکلره کردن مو در خانه

دیجیاتو
بدون نظر

ورود