صحبت های بازیگر نقش پسر مالک در «زخم کاری» درباره اصلیت افغانستانی اش + ویدئو

صحبت های بازیگر نقش پسر مالک در «زخم کاری» درباره اصلیت افغانستانی اش + ویدئو

مرتضی امینی تبار بازیگر ۲۴ ساله که با بازی در نقش میثم در سریال «زخم کاری» به مخاطبان معرفی شد و به شهرت رسید، در گفتگوی جدید خود با تاک شوی اینترنتی «۲ شات» از اصلیت افغانستانی اش و تأثیر آن بر مسیر بازیگری اش گفت. امینی تبار که در ایران از پدر و مادری افغان متولد شده، در این برنامه گفت: گفت: «من مدت ها مخفیانه به کلاس بازیگری می‌رفتم. پدرم می گفت تو افغان هستی و نمی توانی پیشرفت کنی. بدون پول تنها آمدم تهران.»

بیوگرافی مرتضی امینی تبار

مرتضی امینی تبار متولد سال ۱۳۷۸ در قم است. پدر و مادر او از اقوام تاجیک افغانستان هستند که در سال ۱۳۷۵ ساکن ایران شدند.

او در مصاحبه ای درباره ی سرزمین مادری اش گفته: «از کودکی قصه های تلخی راجع به طالبان شنیده ام اما امیدوارم همه چیز درست شود، مشکل اینجاست که به خبرهای ناگوار عادت کردیم. تا الان سه بار و برای مدت کوتاهی به افغانستان سفر کردم، همه دنیا می دانند افغانستان چه کشور غنی، زیبا و عجیبی است و مردم سختکوش و صبوری دارد.»

میثم در زخم کاری

میثم در زخم کاری

میثم در زخم کاری

میثم در زخم کاری

مرتضی امینی تبار اولین بار در سال ۱۳۹۱ وقتی ۱۲ ساله بود به عنوان مجری در یک شبکه انگلیسی زبان مشغول شد تا اینکه به سمت تئاتر کشیده شد.

او در مصاحبه ای دراینباره گفته: «از ۱۲ سالگی در حال یادگیری زبان بودم، محرک و مشوق اصلی ام پدرم بود. وقتی کم کم تسلط پیدا کردم برای شبکه تازه تاسیس هدهد انگلیسی اجرا می کردم، تفریح و کار جذابی بود.»

تئاتر را از سال ۱۳۹۵ وقتی ۱۷ ساله بود از شهر قم شروع کرد و بعد از یک سال با قبولی در دانشگاه به تنهایی به تهران آمد و کار بازیگری را با گروه های دانشجویی ادامه داد.

میثم در زخم کاری

میثم در زخم کاری

میثم در زخم کاری

میثم در زخم کاری

بصورت حرفه ای از سال ۱۳۹۷ با نمایش «راز بقاء» به کارگردانی صالح علوی زاده به روی صحنه رفت.

در سال ۱۴۰۰ اولین کار تصویری خود را با سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی در کنار تیمی از بازیگران مشهور تجربه کرد. او در این سریال نقش میثم، پسر شخصیت های مالک با بازی جواد عزتی و سمیرا با بازی رعنا آزادی ور را برعهده داشت.

او درباره ی نحوه ی پیوستنش به سریال «زخم کاری» گفته: «آقای کیومرث مرادی، استاد تئاترم که نزد ایشان شاگردی کرده ام به من پیشنهاد حضور در تست نقش میثم سریال زخم کاری را داد. من بدون اینکه بدانم این نقش برای چه کاری و کدام کارگردان هست پذیرفتم. ویدیویی از بازی من گرفتند و به آقای مهدویان داده بودند و خدا خواست و ایشان هم دوست داشتند ، به این ترتیب برای نقش میثم انتخاب شدم. آقای مهدویان را تا روزی که به دفتر ایشان رفتم ، ندیده بودم اما هر کدام از آثار ایشان را چهار یا پنج بار دیده بودم. وقتی اولین بار به دفتر ایشان رفتم و پروژه زخم کاری را دیدم، قلبم وایستاد و اصلا فکر نمی کردم برای این سریال انتخاب شده باشم. من در جهان تصویر دنبال نقشی می گشتم که حتی ۱۰ دقیقه باشد، اما خدا به من نقش میثم را داد که بابت آن خدا را شاکرم.»

او که با سریال «زخم کاری» به شهرت زیادی رسید، در سال ۱۴۰۲ با فصل دوم این مجموعه به شبکه نمایش خانگی بازگشت.

دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • خسته آذر ۱۹, ۱۴۰۲

    یعنی اینا تو سینما و تلویزیون هم دارن نفوذ میکنن .
    یه کم بگذره تو مجلس هم یه نماینده منتخب میزارن و یکی دو دهه بعد اولین رییس جمهور افغان تبار تاریخ ایران هم رونمایی میشه .
    یه خدابیامرزی بود که به ایرانی جماعت عزت داد و یه سری ها دارن اون عزت رو لگدمال میکنن

    • امید آذر ۱۹, ۱۴۰۲

      با این دید نژاد پرستی به کجا میخوای برسی این اقا بدون پشتوانه به جای رسیده تو خود امریکا اکثریتشون مهاجرن شما هم ممکنه فردا روزی بخاطر اتفاقاتی از خونت اواره بشی ایا راضی هستی در سرزمین جدید باهت اینجوری برخورد کنن حداقل اون چیزی که برای خودت نمیخوای برای دیگران هم نخواه در ضمن اونی که به قول خودت به ایرانی جماعت عزت داد همون ایرانی ها با تیپا انداختن بیرون

      • خسته آذر ۱۹, ۱۴۰۲

        ببین من ترجیح میدم یه ایرانی سرکار باشه تا یه افغانی . اسمش هر چیز میخواد باشه .
        شما بخای وارد کشور امریکا بشی برای دریافت گرین کارت از هزار جور فیلتر باید رد بشی تا فقط مجوز ورود قانونی به اون کشور رو بدست بیاری ، این فیلتر ها خواه نا خواه ادمهای که برای اون کشور قراره سربار بشن رو تو پروسه دریافت گرین کارت حذف میکنه .
        مهاجرای غیر قانونی مکزیکی هم که همه به شغل های سطح پایین اشتغال دارن امکان نداره شما مهاجر غیر قانونی باشی و بتونی جای چی که حق یه امریکایی هستش رو بگیری . خب این از این !
        ادم از خونش چرا باید اواره بشه ؟ ایران مگه ، پژاک و مجاهدین و هزار گروه و تروریست توش ظهور نکردن؟ ایا ما مملکت رو ول کردیم و فرار کردیم ؟ خونه ی ادم ، خونه است ، هر چقدر داغون باشه .
        من کشور رو هر چقدر هم که ویران بشه حاضر نیستم ترک کنم .
        افغانی ها هم تبدیل به یک معضل جدی دارن برای ایران میشن ، قتل داریوش مهرجویی ، قتل جوون میبدی و ….

        • امید آذر ۲۰, ۱۴۰۲

          خود ما ایرانی ها پا میشم میریم کشورهای دیگه از بدبختی و فلاکت اینجا فرار کنیم وقتی هرجا مرزش باز باشه و بدونه کنترل نه افغان بلکه هرکس دیگه که دلش بخواد وارد میشه مشکل از افغانها نیست که مرز ایران. بدون کنترل رها شده مشکل از خود حکومت ایران که کنترلی رو مرزش نداره همین چندسال قبل اونهمه رفتن سمت اروپا اونا غیرقانونی نبودن مگه نصفشون ایرانی نبودن ایا ایران اون موقع جنگ بود ؟ یه جوری میگه سربار انگار نصف دکتر مهندسای منطقه صف کشیدن بیان ایران اخه مگه با این شرایط جز اینکه خونه زندگی طرف تو جنگ از بین رفته باشه دیوانه اس پاشه بیاد ایران اونم اگر تحصیل کرده باشه یکسره گازشو میگره یه کشوره دیگه نمیمونه اینجا نمیمنه که تو براش حاتم بخش بکنی ..اون گروهای تروریستی که گفتی نهایت تونستن یه ترق تروقی تو استانای مرزی داشته باشن مثل طالبان و داعش نبودن که کل کشور نا امن کنن حالا شما هم که اگه شرایط شو داشتی اینجا نمیموندی منم نمیموندم انسان ازاده همه ما وطنمون دوست داریم ولی وقتی احساس کنی خانوادت در خطر هستن تحت هر شرایط میری جای که امنیت باشه حتی یک امنیت نسبی ربطی به ملیت نداره افغان هم باشه کار میکنه بچه کوچیکش هم کار میکن فرصت رشدی ندارن نهایت یکی دوتاشون به یه جای برسن

    • هادی آذر ۱۹, ۱۴۰۲

      خوب که چی؟ انگار الان همه ایرانی‌ها خون خالص آریایی دارند. همین مسئولین فعلی نصفشون عرب‌تبار هستند اون وقت تو نگران یک بازیگر با اصلیت افغانستانی هستی؟ ملیت یک نفر چه اهمیتی داره؟

  • اسارعیل آذر ۱۹, ۱۴۰۲

    مثل اسراعیل کم کم میان میگیرن. فردا چشم باز میکنیم ما رو تو قفس کردن. مردم خواب و بیخیال.