واکنش منشوری امیر قلعه نویی نسبت به اشتباهات مدافعان در بازی با هنگ کنگ + ویدیو

واکنش منشوری امیر قلعه نویی نسبت به اشتباهات مدافعان در بازی با هنگ کنگ + ویدیو

در جریان بازی تیم ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ اشتباهات بسیاری از مدافعان تیم ملی دیده شد که با واکنش تند و منشوری امیر قلعه نویی همراه بود. در دقایق پایانی نیمه اول و در حالی که تیم ایران یک بر صفر از حریف جلو بود، اشتباهات متعددی از بازیکنان خط دفاعی باعث عصبانیت سرمربی شد. این واکنش های منشوری قلعه نویی واکنش های بسیاری در شبکه های اجتماعی در پی داشته است.

سرمربی تیم ملی فوتبال پس از پایان مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی گفت: خوشحالیم ۳ امتیاز این بازی را گرفتیم. بچه‌ها بازی خوبی هم انجام دادند ولی این همه موقعیت خراب کردن واقعا مربی را به سکته می‌رساند! امروز خیلی موقعیت خراب کردیم و ۱۰ دقیقه آخر امکان داشت تنبیه شویم ولی درممجموع همینکه ۳ امتیاز را گرفتیم و صعود کردیم خیلی خوشحالیم. به تیم هنگ کنگ و مربی‌شان تبریک می‌گویم. خیلی خوب و قشنگ بازی کردند. دنبال برد بودند. ما با تجربه‌تر و حرفه‌ای تر بودیم ولی از ۶ قدم گل خالی را نزنید، ایراد است.

خوشحالی دیگری هم داریم؛ بعد از چند وقت کلین شیت کردیم. چون بازی هجومی می‌کنیم کلین شیت کردن مهم است. البته در یکی دو صحنه هم باید گل می‌خوردیم که شانس آوردیم. درمجموع از کسب ۳امتیاز، صعود و ثبت کلین شیت خوشحالم ولی اینکه زیاد موقعیت خراب می‌کنیم خیلی ناراحت هستم.

شاید به خاطر بازی با ژاپن بوده یا شاید هنگ کنگ را دست کم گرفتند ولی اینکه خوب دویدند و ایجاد موقعیت کردند نشان می‌دهد تیم از نظر تاکتیکی به بلوغ رسیده است. اگر نصف موقعیت‌های ما تبدیل به گل می‌شد نتیجه ۴ یا ۵ بر صفر می‌شد و طور دیگری سوال می‌کردید. اینکه تیم ایجاد موقعیت می‌کند و در ساختار دفاعی هم نسبت به بازی قبل بهتر بوده، من مربی راضی هستم ولی اینکه موقعیت‌ها را نزنند ایراد کار است. باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و هر بازی را فینال ببینیم. متاسفانه در تیم‌ها و بازیکنان ایرانی این مشکل وجود دارد.

وقتی یک بر صفر جلو هستید، نتیجه با ثباتی نیست. وقتی موقعیت‌ها گل نمی‌شود به ساختار دفاعی فشار می‌آید و عدم تمرکز باعث شد یکی دو کرنر بدهیم ولی روی کرنرها توپ‌های اول را زدیم. به غیر از صحنه‌ای که چشمی توپ را لو داد فکر نمی‌کنم موقعیت آنچنانی به حریف داده باشیم. این را قبول دارم. باید فیلم را بازبینی و اشتباهات بچه گانه را برطرف کنیم.

 در بازیسازی بحث این بود که دقایق آخر و تیم تحت فشار است، به بیرانوند گفتم بهتر است بازی بلند انجام بدهد چون وقتی تیم تحت پرس است باید بازی لند انجام بدهید. شاید در بازی‌هایی که مهمتر هستند کار ما به مشکل بخورد ولی نه، این نوع بازی و مهندسی تمرین ما بازی کوتاه و خروج از پرس است که امروز خوب انجام دادیم. وقتی این همه موقعیت ایجاد می‌کنید و کرنر می‌زنید یعنی ساختار تیمی جواب می‌دهد. بازهم می‌گویم اگر موقعیت‌ها تبدیل به گل می‌شد شاید ۴ بر یک یا ۵ بر یک می‌بردیم سوالات مدل دیگری بودند! ولی ضعف‌ها را قبول دارم و باید آن‌ها را برطرف کنیم.

یک نظر

ورود

  • محمد دی ۳۰, ۱۴۰۲

    افتظاح بود بازی کردنشون همین که قلعه نویی با چوب نیفتاد دنبالشون باید خدا رو شکر کنن خدا وکیل اگه در مقابل عراق یا کره جنوبی اینجوری بازی میکردیم راحت چهار یا پنج گل می‌خوردیم هنگ کنگ تیم ضعیفی بود