ادعای عجیب کارشناس صدا و سیما درباره لوله کشی مشروب به ورزشگاه ها در آلمان + ویدئو

ادعای عجیب کارشناس صدا و سیما درباره لوله کشی مشروب به ورزشگاه ها در آلمان + ویدئو

مناظره ی صادق درودگر، مدیر عامل باشگاه نساجی مازندران و احمد مجدزاده، کارشناس کشتی در شبکه خبر درباره ی موضوع حضور بانوان در ورزشگاه های کشور خبرساز شده است.

در این مناظره، احمد مجدزاده به عنوان مخالف حضور بانوان در ورزشگاه ها و صادق درودگر به عنوان موافق این امر شرکت داشتند.

بخش هایی از این مناظره در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، از جمله ادعای عجیب احمد مجدزاده درباره ی لوله کشی مشروب به ورزشگاه ها در آلمان که تعجب و خنده ی صادق درودگر را به دنبال داشت.

مجدزاده مدعی شد: «در آلمان کارخانه مشروب‌سازی لوله کشیده تا ورزشگاه تا تماشاچی‌ها مشروب بخورند.»

مجدزاده همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: «خانواده خود من وقتی می‌خواهند به نماز جمعه بروند با وجود اینکه جمعیت بسیاری هم حضور دارند، اما خیالم راحت است که سالم برمی‌گردند. اما اگر بخواهند به ورزشگاه بروند، من تردید دارم که سالم برگردند.»

بخش هایی از این مناظره را در ادامه می خوانید:

مجدزاده: ما نباید منتظر دستورات اینفانتینو باشیم که چه کاری در فوتبال خودمان انجام بدهیم.

درودگر: اگر دستورات فیفا را عملی نکنیم، فوتبال ما تعلیق می‌شود و اگر هم تعلیق نکنند، از میزبانی در بازیهای بزرگ و ملی محروم می‌شویم.

مجدزاده: شرایط زیرساخت مناسبی برای ورود بانوان وجود ندارد. ساعت دوازده شب بعد از فوتبال، اتوبوس کجا بود که بانوان را منتقل کند. مراجع دینی ما مخالف حضور بانوان در ورزشگاه ها هستند چون شرایط آن وجود ندارد. در ورزشگاه های آلمان، لوله کشی مشروب وجود دارد. در آلمان کارخانه مشروب‌سازی لوله کشیده تا ورزشگاه تا تماشاچی‌ها مشروب بخورند.

درودگر: من هیچ کدوم از عواملی که شما گفتید را در هیچ ورزشگاهی ندیدم. مصرف مشروبات الکلی به طور کامل در ورزشگاه ها ممنوع است. کسانی که حالت نرمال نداشته باشند، از ورود آن ها به ورزشگاه ها جلوگیری می‌شود. اگر مقدمات و زیرساختی هم برای ورود بانوان به ورزشگاه وجود ندارد، ما مقصر هستیم نه بانوان. ولی به نظرم زیرساخت ها وجود دارد و فقط باید به یک سری جزئیات توجه شود مثل محل استقرار و ورود و خروج بانوان که از آقایان جدا باشد. فضای استادیوم ها با حضور بانوان، به شکل عجیبی تغییر پیدا کرده است. فرهنگ ما، فرهنگی است که خانواده در اولویت قرار دارد. ما یکی از سه کشوری بودیم که ورود بانوان به ورزشگاه ها در آن ممنوع بود که الان رفع شده است.

مجدزاده: برخی مراجع دینی ما گفته اند که حضور بانوان در ورزشگاه ها ضرورتی ندارد.

درودگر: شرایط استادیوم ها نسبت به سال های قبل تغییر کرده است. آن مراجع دینی ما هم که مخالفت کرده اند، اگر شرایط الان را برای آن ها گزارش بدهند، احتمالا مخالفتی نمی‌کنند چون صحبت های آن ها برای چند سال پیش است و باید شرایط جدید را ببینند.

مجدزاده: به هیچ عنوان شرایط حضور بانوان در ورزشگاه ها فراهم نیست. من می‌توانم با آرامش به همراه خانواده به سینما بروم ولی در رفتن به ورزشگاه تردید دارم.

درودگر: شورای امنیت ملی، حدود سی جلسه برگزار کرد و با این ورود مخالفت کرد تا این که در آخرین جلسه، وقتی دیدند که شرایط و زیرساخت ها فراهم هست، این مجوز را صادر کردند تا بانوان به ورزشگاه ها بروند.

مجدزاده: این مسئله ربطی به شورای امنیت ملی ندارد. این یک مسئله دینی است و مراجع دینی ما باید تصمیم بگیرند. واژه غیرت یعنی کسی وارد حریم خصوص شما نشود، آیا این شرایط در ورزشگاه های ما برای بانوان فراهم است؟

درودگر: ما از مراجع دینی استعلام کامل گرفتیم و آن ها مخالفتی نداشتند. فوتبالیست ها بدنی کاملا پوشیده دارند و فاصله آن ها تا جایگاه هواداران زیاد است. ما در سینما و مکان های عمومی دیگر کنار هم زندگی می‌کنیم و ورزشگاه هم یکی از آن ها است. به نظر من، ما باید رفتارهای خودمان را تغییر دهیم. نیروهای امنیتی هم شرایط به خوبی برای ما فراهم کرده اند و اگر مشکلی داشته باشد به ما می‌گویند.

۲ نظر

ورود