رد صلاحیت حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری؛ گمانه زنی یا واقعیت؟

رد صلاحیت حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری؛ گمانه زنی یا واقعیت؟

برخی خبرگزاری ها از رد صلاحیت حسن روحانی برای انتخابات خبرگان رهبری خبر می دهند. سایت رسمی حسن روحانی با انتشار خبری مدعی رد صلاحیت رئیس دولت تدبیر و امید به‌عنوان نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد. خبرگزاری برنا نیز مدعی شده که حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شده بود، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

ایلنا اما مدعی است که نه تنها نامه رد صلاحیت حسن روحانی تاکنون به دفتر و شخص وی ارسال نشده است بلکه روز گذشته نیز حجت‌الاسلام روحانی در جمع نزدیکان خود بار دیگر بر ضرورت برنامه‌ریزی برای حضور پرشور در این انتخابات تاکید کرده است. خبر فوری نیز به نقل از منبعی موثق مدعی شده که صلاحیت حسن روحانی برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید نشده است؛ لیست تایید صلاحیت شدگان به زودی توسط شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

حسن روحانی رد صلاحیت شد

ایسنا به نقل از سایت حسن روحانی نوشته است:

سایت رسمی حسن روحانی در خبری اعلام کرد که «طبق اعلام یکی از مقامات شورای نگهبان، فقهای این شورا صلاحیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی برای نامزدی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را تائید نکردند. گفتنی است این موضوع از طریق وزارت کشور نیز به طور رسمی اعلام خواهد شد.»

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی با تأکید بر این که هنوز نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای ششمین دوره مجلس خبرگان اعلام نشده است، از رسانه‌ها خواست که از پیش‌بینی در این زمینه خودداری کنند.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • mmm بهمن ۴, ۱۴۰۲

    😆😆😆😆
    این انتخابات نیست
    هیچ وقت نبوده
    نمایشی ست که هربار مضحک تر میشود