واکنش ها به بودجه ۲۴ هزار میلیارد تومانی صدا و سیما در سال ۱۴۰۳

واکنش ها به بودجه ۲۴ هزار میلیارد تومانی صدا و سیما در سال ۱۴۰۳

به گزارش برترین ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، بودجه صدا و سیما را ۲۴ هزار میلیارد تومان تعیین کردند. بدین ترتیب، بودجه صداوسیما و قوه قضائیه نسبت به سال جاری ۵۸ درصد افزایش یافته است در حالی که رشد بودجه سایر دستگاه‌ها در سال آینده حدود ۱۲ درصد است.

یودجه صدا و سیما در سال 1403

علاوه بر اینکه دولتی‌ها از این اقدام انتقاد کردند، مردم هم در فضای مجازی، واکنش‌های تند و تیزی به این مسئله نشان دادند و اعتقاد داشتند صداوسیما با این بودجه عظیم در طی همین سال‌های گذشته اصلا خروجی مناسبی نداشته و دلیلی بر این حجم افزایش بودجه نیست. سانسور شدید و تریبون یکطرفه دادن به یک جناح سیاسی، بخش دیگری از این انتقادات بود.

برخی از این واکنش‌ها را مرور می کنیم: 

سیامک رحمانی (روزنامه‌نگار) در این باره نوشت: بودجه صداوسیما رو ۵۸ درصد زیاد کردیم و حقوق کارگر رو ۲۰ درصد! پس پول هست، ولی خودمون خرج داریم و به شما نمی‌رسه. اگر میخواید برید بچه‌دار شید بهتون ۴۰ میلیون وام میدیم. انتخابات هم باید شرکت کنید. اون وظیفه‌تونه.

سعید مالکی (روزنامه‌نگار) هم افزایش بودجه صداوسیما را با افزایش حقوق کارمندان مقایسه کرد: تکراری ست اما می نویسم فراموش نشود که نمایندگان این ‎مجلس با همراهی ‎دولت بودجه ی ۱۸همتی ‎صداوسیمای میلی پایداری را ۲۴همت کردند تا روز به روز بر ریزش مخاطبانش افزوده شود اما حقوق کارمندان را از ۱۸ فقط به ۲۰درصد رساندند! یعنی نه حتی ۲۴درصد!

طاها احمدی هم روش جالبی برای هزینه‌کرد بودجه تلویزیون ارائه کرد: اگر مجلس مبلغ ‎بودجه اختصاصی به صداوسیما را برای توسعه و تولید گوشت قرمز در نظر میگرفت بهتر نبود؟ تا میهمانانشان در تلویزیون میلی از روی شکم سیری دستور ریاضت و نخوردن را تبلیغ نکنند!؟

الیاس جرجندی نسخه بازگشت به دهه ۸۰ را برای صداوسیما تجویز کرد: ‌تنها دلیلی که می‌شود خود را قانع کرد چرا ۲۵ هزار میلیارد تومن بودجه به ‎صداوسیما دادند این است که:

احتمالا سازمان پلنی برای عقب‌گرد به دهه هشتاد دارد، دهه‌ای که سریال‌ها فاخر بود، طنز مهران مدیری پخش می‌شد ، شجریان سر سفره افطار بود، برنامه ۹۰ داشتیم، در غیر اینصورت چیزی جز چپاول نیست.

مسعود باقری (فعال رسانه‌ای) هم با کنایه به این نهاد نوشت: ۲۴ هزار میلیارد تومان از پول بیت‌المال برمی‌دارن که صرف پخش هزار بارۀ مختار و باقی سریال‌های تکراری و دلقک بازی مهران رجبی و اسکل نظام کنن!

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • ... بهمن ۷, ۱۴۰۲

    حقوق کارمندان صدا و سیما از گوشت سگ نجس تره.

  • حامد بهمن ۸, ۱۴۰۲

    وقتی انقدر کوته فکر باشی که بجای سامان دادن اوضاع کل پول مملکت رو خرج کنی که تو تلویزیون بگی اوضاع بسامانه وضع همین میشه
    مردم تو کثافت دست و پا میزنن بودجه رو تو صدا سیما حیف و میل میکنن که بگن وضع مملکت چقد خوبه
    شما …های …..از کدوم جهنم دره ای پیداتون شده

  • بهار بهمن ۸, ۱۴۰۲

    کاش برا ساخت جاده های مناطق دورافتاده هم بودجه خوبی درنظر بگیرند شاید پسری شب عروسیش بتونه عروسو از ارایشگاه بیاره و بعد برا همیشه بره شاید پدری نون به دست بچه هاش برسونه بعد تنهاشون بزاره و هزاران نفری که دیگه برنگشتند