روزنامه اعتماد: قهرمانی تیم ملی در قطر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای مردم هزینه می‌ داشت

روزنامه اعتماد: قهرمانی تیم ملی در قطر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای مردم هزینه می‌ داشت

به نظر می رسد که حاشیه های مربوط به جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تمامی ندارد. از همان روزهای اول بحث های زیادی در مورد هزینه های صورت گرفته باری حضور در این مسابقات و اعزام تماشاگران به قطر در شبکه های اجتماعی وجود داشت. اکنون پس از ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در رسیدن به فینال پس از شکست در برابر قطر میزبان، روزنامه اعتماد می گوید که قهرمانی ایران در این مسابقات هزینه ای نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان در پی داشت. روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «قهرمانی ایران بالای هزار میلیارد هزینه روی دست مردم مییگذاشت» چنین نوشته است:

هزینه 1000 میلیارد تومانی قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا

طبق اطلاعاتی که به خبرنگار «اعتماد» رسیده است قهرمانی احتمالی ایران در جام ملت‌های آسیا می‌توانست هزینه سنگینی را روی دوش بیت‌المال بگذارد.  به گزارش «اعتماد» در زمان تقریبا یک ماهه حضور ایران در جام ملت‌ها چندین کاروان تماشاگر اعزامی از نهادها و ارگان‌های مختلف به قطر رفتند. برخی رسانه‌ها نوشتند هزینه این اعزام نزدیک به ۱۰۰ میلیارد شده است.  خبرنگار «اعتماد» از چند منبع غیررسمی در همین رابطه شنیده است که اگر ایران راهی فینال می‌شد یک کاروان چند هزار نفره جدید به قبلی‌ها ملحق می‌شدند برای «جشن قهرمانی خیابانی در دوحه» با حداقل دو شب اقامت و پول بلیت و بازی.  مشخص نیست دقیقا چند نفر ولی احتمالا در کمترین حالت ۵ هزار نفر طبق برنامه از لحظه سوت پایان بازی ایران و قطر می‌رفتند سمت دوحه. طبق برآوردها هزینه اقامت به اضافه پول بلیت رفت و برگشت اینها شاید رقمی بالغ بر ۶۰۰ – ۵۰۰ میلیارد می‌شد. بدون در نظر گرفتن بلیت بازی و اعزام برخی مسوولان که داستانش متفاوت است.  از طرف دیگر گفته شده در صورت قهرمانی طبق برنامه‌ریزی تعداد زیادی بیلبورد در سطح شهرها برای قهرمانی تیم ملی به مدت چندین روز رزرو می‌شد. اجاره این بیلبوردها فقط در تهران به بالای ۱۰۰ میلیارد می‌رسد. بقیه شهرها را هم می‌شود حساب کرد. در کنار برنامه‌ریزی شده بود که شهرداری‌ها جشن‌های خیابانی راه بیندازند. البته با بودجه‌ای که معلوم نیست از کجا قرار بود تامین شود. 

هزینه 1000 میلیارد تومانی قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا


در تهران هم بنا بر این بود که اتوبوس روباز بیاورند برای یک کارناوال بزرگ خیابانی. همه اینها هزینه‌ای بیش از هزار میلیارد تومان از خود به جا می‌گذاشت.  البته همه کشورهای جهان در صورتی که تیم فوتبال‌شان قهرمان شود دست به چنین اقداماتی می‌زنند اما باید در نظر داشت که بودجه چنین جشن‌هایی مشخص است و دولت از طریق بودجه‌های عمومی یا بهتر بگوییم دست کردن در جیب ملت چنین کاری انجام نمی‌دهد. البته که تیم ایران قهرمان نشد و همه این برنامه‌ها هم ملغی شد. با این وجود شاید برخی از مردمی که از لحاظ مالی تحت فشار شدید قرار دارند با خود بگویند شانس آوردیم که قهرمان نشدیم!

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۸ نظر

ورود

  • Gh بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    ببینید از سرمایه گذاری روی شرکت ها و بنگاه های مختلف بین المللی رسیدیم به جایی که بگن اگر قهرمان می‌شدیم باید هزار میلیارد پول خرج میکردیم پس خدارو شکر که نشدیم.
    و یه نگاهی هم به هزینه هایی که این آقا لیست کرده بندازید تا متوجه عمق فاجعه بشید. از پول بیت المال عده ای رو به دلخواه دستچین می‌کردند و با تمام هزینه ها می‌فرستادن به عنوان تماشاگر تا حمایت کنند، یعنی اونهمه ایرانی ساکن قطر اگه واقعا تیمشون براشون مهم بود نمیتونستن بدون دخالت وارد ورزشگاه بشن که شما باید خودتون تماشاگر بفرستید؟
    به هر گوشه این تاریخ که نگاه میکنی باید خون گریه کنی

  • ن بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    خدا رو شکر. بار کج به مقصد نمی‌رسه . امیدوارم همه اون مفت خور هایی که با پول ما رفتند قطر سرطان بگیرند .

  • پوریا بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    من فکر میکردم ماها چقد از باخت ضدحال خوردیم، نگو یه عده عیشو نوششون عذا شده😅👍

  • خنده نداره بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

    خنده داره مگه؟ راست میگه. بعدم تماشاچی اکثرا با پول خودشون میرن.
    خوشبحالشون میبرن کانادا و پول یه شب قمارشونم نمیشه. خاوری تو یه قمارخونه بود، میگفتن اونجا کمترین مبلغ قمار ۱۰ هزار دلاره. یعنی تو یک ثانیه ۱۰ هزار دلار باخت.

  • ایرانی بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

    البته اعزام چند صد مفت خور اشکال دارد و اشتباه است ولی شمایی که میگید قهرمانی فلان قدر هزینه بر میداشت قطعا فکر خوشخالی و شادی ملت رو برای چند روز نکردید و روحیه ی شادی که جوانان کسب میکردند در این دوران بد اقتصتدی ملت.لااقل فکر نمیکردیم که فلان قدر پول اختلاس شده برای شادی مردم هزینه شده.

  • کریم بهمن ۲۵, ۱۴۰۲

    بر ..و ..روزنامه اعتمادی ها ..که چنین…‌‌ می خورند و فکر مردم را به دروغ مخدوش می کنند.

  • سامان بهمن ۲۵, ۱۴۰۲

    چقدر نذر کردیم که حق به حقدار برسه و نالایق ها قهرمان نشوند.