انتقاد تند و عجیب مجری صدا و سیما از جامعه‌ شناسان کشور جنجالی شد + ویدئو

انتقاد تند و عجیب مجری صدا و سیما از جامعه‌ شناسان کشور جنجالی شد + ویدئو

صحبت‌های یک مجری صدا و سیما روی آنتن زنده که جامعه‌شناسان را هدف قرار داده و به‌تندی از آنها انتقاد کرد، واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

مجری برنامه «سلام صبح بخیر» در برنامه اخیر، انتقاد تندی از جامعه‌شناسان درباره بی‌توجهی و نپرداختن به حضور مردم در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور داشت که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

انتقاد روزنامه اصولگرا از صدا و سیما به خاطر حمله به جامعه‌شناسان

در بخشی از یادداشت فرهیختگان آمده است:

خانم مجری در‌حالی‌که نمایشگر پشت‌سر او تصویر چند چهره مشهور علوم انسانی در ایران را نمایش می‌دهد، قدم می‌زند و با ادبیاتی که نپختگی و عدم تسلط به موضوع از تک‌تک کلماتش جاری است، خطاب به این افراد می‌گوید شما مگر جامعه‌شناس نیستید؟ چرا واقعیت کف میدان را که حضور ۱۰ میلیونی مردم در بدرقه رئیس‌جمهور بود، نمی‌بینید و درباره‌اش حرف نمی‌زنید؟ بعد درباره این افراد از ادبیاتی استفاده می‌کند که سوای از دون شأن بودنش کاملا نشان می‌دهد به‌هیچ‌وجه نمی‌داند درباره چه چیزی و چه کسانی حرف می‌زند.

از میان کسانی که تصویرشان پشت‌سر خانم مجری بود یکی‌شان از حزب‌اللهی‌ترین شخصیت‌های علوم انسانی است. یکی دیگر شاید به‌طور تیپیکال حزب‌اللهی به حساب نیاید اما همه چیزهایی که پس از قاعده سال ۱۴۰۱ گفت برای او بین جماعت براندازان و مخالفان تبدیل به ابژه‌ای برای حمله فراهم کرد و هم حمایت تمام‌قدش از مردم مظلوم غزه و در ادامه نقدهای موشکافانه و دقیقی که راجع‌به سکوت بخشی از روشنفکران در این خصوص داشت، اولین چیزی است که در‌حال‌حاضر به محض شنیدن نام او به ذهن می‌آید.

یکی دیگر از این افراد اساسا متخصص علوم سیاسی در حوزه روابط بین‌الملل است و جامعه‌شناس نیست؛ ضمن اینکه تحلیل‌های اخیرش در بسیاری از فرازها به شکلی غافلگیر‌کننده با آیت‌الله رئیسی و وزیر خارجه‌اش همخوان و منطبق می‌نمود.

به‌جز یک نفر، به کارنامه فکری و عملی باقی افراد حاضر در این تصویر هم اگر دقت شود، می‌توان چنین ایرادهای واضحی به موضع آن برنامه رسانه ملی پیدا کرد و اولین سوالی که پیش می‌آید این است که چرا وقتی چیزی را بلد نیستند، درباره‌اش حرف می‌زنند؟

مشخص است که نه‌تنها مجری این برنامه، بلکه تهیه‌کننده‌اش و تمام اعضای شورای سردبیری، هیچ کدام کوچک‌ترین شناختی نه از ابراهیم فیاض دارند، نه از بیژن عبدالکریمی، نه از الهه کولایی و نه از باقی صاحبان آن تصاویر.

انتقاد علی ربیعی از توهین‌های مجری صدا و سیما به جامعه‌شناسان

انتقاد توهین آمیز مجری صدا و سیما از جامعه شناسان + ویدئو

علی ربیعی، وزیر پیشین کار با انتشار این ویدیو در کانال تلگرامی خود نوشت:

۱- به سهم خودم، از تک‌تک اساتید پوزش می‌خواهم که بسیار از شما آموخته و همچنان در حال آموختنم؛ برای ایران‌دوستی شما، برای فهم و انتقال اندوخته‌های علمی‌تان به جامعه، برای بودن‌تان در کنار مردم و التیام‌بخشی به آنان و بخاطر دلسوزی‌تان.

۲- از پنجه کشیدن بر چهره علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، چه بهره‌ای جز نفرت‌پراکنی، قطبی‌سازی و دور کردن قدرت و سیاست‌گذاران از فهم عمیق مسائل جامعه حاصل می‌شود؟

و حاصل آن، این شده است که شده…

۳- شما مدعیان، به قدری از دانش کم‌بهره هستید که فکر نمی‌کنم حتی یک خط از مباحث پایه جامعه‌شناسی را فهم کرده باشید. حتی عنوان رشته تخصصی و علمی افراد مورد خطاب‌تان را هم نمی‌دانید.

در این روزهایی که برای عبور از آن نیاز به همدلی داریم، برای این نوع تحرکات رسانه ملی متاسفم.

دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • ف خرداد ۷, ۱۴۰۳

    تحلیل جامعه شناسیش اینه که وقتی دولت هر ماه شصت هزار میلیارد تومان اسکناس بدون پشتوانه چاپ می‌کنه و به کارمندان ( که هفتاد درصدشان اضافه اند و بود و نبودشان فرقی نداره ) میده و تورم چهل درصدی برای بقیه مردم ایجاد می‌کنه ، اونها هم میان تو تجمعات حکومتی شرکت می کنند . اگه حقوق نگیرند یک نفر هم نمیاد .

  • CJ خرداد ۷, ۱۴۰۳

    کاش تو هم یکم شرف مجری گری داشتی

  • اصلاح خرداد ۷, ۱۴۰۳

    عکس استفاده شده برای فرد دیگری است.و متفاوت با مجری در ویدئو است، اصلاح نمایید ..

  • رضایی خرداد ۷, ۱۴۰۳

    … لکه ننگ بشر. ده میلیون ساختگی مگه مگه…

  • احسان خرداد ۷, ۱۴۰۳

    توهین های انجام شده به مجری صدا و سیما در کامنت ها پیگیری قضایی خواهد شد

    • ... خرداد ۸, ۱۴۰۳

      برو ببینم چیکار میخوای بکنی

  • Xodaa خرداد ۸, ۱۴۰۳

    کل نظام … ۱ باسواد نیست مملکت اداره کنه بعد نگران سواد ۱ مجری دهه هشتادی هستین