تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در چیست؟

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در چیست؟

به طور معمول کولر گازی‌ها در دو نوع معمولی و اینورتر دار در بازار عرضه شده اند. البته هر دوی این مدل کولر گازی‌ها در فرایند خنک سازی نقش دارند. اما در عملکرد و امکاناتی که دارند تفاوت‌هایی وجود دارد که سبب شده تا این دو مدل کولر گازی به صورت دو محصول مجزا به فروش برسند. نوع موتور، میزان مصرف برق، خنک کنندگی بهتر، طول عمر بیشتر و سایر موارد از مهم‌ترین تفاوت کولر گازی اینورتر با معمولی هستند که در ادامه مطلب بیشتر درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

مهم‌ترین تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی چیست؟

زمانی که شما خرید کولرگازی را انجام می‌دهید، مسلماً یا از مدل‌های موتور معمولی یا اینورتر این کار را انجام می‌دهید. با توجه به این موضوع می‌توان گفت تفاوت در نوع کمپرسور اصلی‌ترین فرق کولر گازی معمولی با اینورتر است. در کولر گازی اینورتر دور موتور متغیر است. به عبارتی سرعت دور موتور متناسب با میزان خنک کنندگی تغییر پیدا می‌کند. این در حالی است که سرعت دور موتور در کولر گازی معمولی ثابت است و همیشه با حداکثر سرعت فرایند خنک سازی انجام می‌شود.

بررسی کولر گازی اینورتر و معمولی از لحاظ مصرف برق‌

می‌توان گفت از مهم‌ترین فرق کولر گازی معمولی با اینورتر در میزان برق مصرفی آن است. کولر گازی‌های اینورتر به دلیل بهره‌مند شدن به کمپرسور با دور متغیر مصرف برق را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهند. این در حالی است که در مدل‌های معمولی چنین چیزی وجود ندارد. با توجه به اینکه مارک‌های معتبری مانند جنرال گلد نیز در مدل‌های جدید و پیشرفته‌ای کولر‌های کم مصرف را تولید کرده اند شما می‌توانید از کولر گازی جنرال گلد با موتور اینورتر انتخاب خود را انجام دهید.

البته باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که کولر گازی‌های اینورتر برای عمکلرد خود به برق پایدار نیازمند هستند.

نویز پایین فرق کولر گازی اینورتر و معمولی

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کولر گازی‌های معمولی دارند سر و صدای زیادی است که در هنگام روشن بودن در فضای محیط ایجاد می‌کنند. این در حالی است که کولر گازی‌هایی که از موتور اینورتر برخوردار هستند هیچ نویز و صدایی را در فضای محیط شما ایجاد نمی‌کنند. توجه داشته باشید که اگر فضای سالن شما بسیار بزرگ است و قصد خرید کولر گازی برای آن را دارید بهتر است از مدل‌های ایستاده انتخاب خود را انجام دهید. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت کولر گازی ایستاده به نسبت مدل‌های اسپلیت هزینه بیشتری را طلب می‌کند.

طول عمر کولر گازی اینورتر بیشتر است یا معمولی؟

از دیگر فرق بین کولر گازی اینورتر با معمولی تفاوت در ماندگاری و طول عمر آن‌ها است. کولرگازی‌های معمولی به دلیل اینکه قابلیت تثبیت دما و نگه داشتن آن را در یک محدوده ندارند، بیشتر روشن و خاموش می‌شوند و به همین دلیل می‌توان گفت استهلاک آن‌ها بیشتر است. اما کولر گازی‌های اینورتر پس از تنظیم دما و تثبیت آن، به حالت نیمه خاموش در می‌آیند و به بیان ساده‌تر خاموش و روشن نمی‌شوند؛ بنابراین باید گفت طول عمر و کارایی کولر گازی‌های اینورتر بسیار بیشتر از مدل‌های معمولی است.

قدرت خنک سازی اصلی‌ترین تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی

خنک سازی اصلی‌ترین عملکرد کولر گازی‌ها است، حال چه از نوع اینورتر باشد چه معمولی. اما باید گفت مهم‌ترین فرق کولر گازی اینورتر و معمولی در فرایند خنک سازی است. کولر گازی‌های اینورتر این قابلیت را دارند که پس از ایجاد خنک سازی ایدئال در محیط به صورت اتوماتیک از سرعت آن‌ها کم می‌شود و از ایجاد سرمای بیش از حد در محیط جلوگیری می‌کنند. اما مدل‌های معمولی به طور مرتب روشن هستند و برای جلوگیری از سرمای زیاد باید به صورت دستی نسبت به خاموش کردن آن‌ها اقدام کنید.

آیا قیمت می‌تواند فرق بین کولر گازی اینورتر با معمولی باشد؟

از دیگر تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی قیمت است. کولر گازی‌های اینورتر به دلیل بهره مندی‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌ای که دارند به طبع از رِنج قیمت بیشتری برخوردار هستند. اما کولر گازی‌های معمولی به دلیل امکانات کمتر از قیمت مناسب‌تر و مطلوب تری بهره‌مند هستند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • امیر خرداد ۲۲, ۱۴۰۳

    من موندم کدومو نخرم،چون پول کولر آبیم ندارم،اصن ۳ تاشو نمیخرم

  • صادق خرداد ۲۳, ۱۴۰۳

    امروز قلب تپنده کولر موتور آن هست بخصوص ما که در جنوب زندگی می کنیم باید کولر ۲۴ ساعته کار کنه بوده و نه بوده امروز بهترین کولر که جواب میده باید موتور بزرگ و پیستونی باشه تا بتونه جوابگو باشه