لیلی فرهادپور (یا لیلی فرهادپور) بازیگر، نویسنده و روزنامهنگار است. او بازیگری را در ۴۴ سالگی با فیلم «لطفاً مزاحم نشوید» آغاز کرد و این روزها بهواسطه بازی در نقش اصلی در فیلم «کیک محبوب من» نامش بر سر زبانها افتاده است.
بیوگرافی لیلی فرهادپور
لیلی فرهادپور در اسفندماه سال ۱۳۴۰ در شهر تهران به دنیا آمد. وی دوران تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته علوم ارتباطات و روزنامهنگاری سپری کرد و پس از دریافت مدرک، خیلی زود به عرصه خبر و روزنامه راه یافت.
روزنامهنگاری و نویسندگی
لیلی فرهادپور در همان سالهای جوانی برای نشریهها و روزنامههای گوناگون ایرانی قلم زد و نام خود را بهعنوان یک ستوننویس و روزنامهنگار، بر سر زبانها انداخت.بخوانید…
او که علاقهی زیادی به نوشتن داشت، ادامهی مسیر حرفهای خود را به سوی رماننویسی پی گرفت و با انتشار اولین رمانهایش، موفقیتهای چشمگیری کسب کرد.
اولین رمان این هنرمند ایرانی، «شنبههای راه راه» نام داشت که نمایانگر ذوق و مهارت وی در این عرصه بود. اما لیلی فرهادپور با رمان دومش، یعنی «خط چهار مترو» بود که توانست جایگاه خود را بهعنوان یک رماننویس تثبیت کند. او برای نوشتن این داستان، نامزد جوایز داخلی نیز شد.
ورود به سینما
با وجود آنکه لیلی فرهادپور در آستانهی پنجاهسالگی و از سال ۱۳۸۸ قدم به دنیای بازیگری گذاشت، اما خیلی زود موفق شد تا به چهره و نامی آشنا در فیلمهای سینمایی تبدیل شود و محبوبیتی نسبی در میان مخاطبان ایرانی کسب کند.
ورود او به دنیای سینما در سال ۱۳۸۸ با بازی در فیلم «لطفا مزاحم نشوید» رقم خورد. چندسال بعد وی به ایفای نقش در فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمتالله پرداخت؛ اما متاسفانه تمام سکانسهای مربوط به نقش او حذف شد.
یکی از فیلمهای شناختهشده در کارنامهی بازیگری او، «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی پیمان قاسمخانی است که در آن، با بازیگران مشهوری همچون رضا عطاران همبازی شد. این فیلم در زمان اکرانش توسط میلیونها نفر دیده شد و به اثری محبوب در سینمای ایران بدل گردید. به این ترتیب فرهادپور با ایفای نقش در مقابل دوربین کمال تبریزی، بر شهرت خود افزود.
یکی از دیگر آثار کارنامهی هنری لیلی فرهادپور که توجهات بسیاری را به خود جلب کرد، فیلم «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان بود که باز هم بر شهرت و محبوبیت این هنرمند ایرانی در میان مخاطبان افزود.
از میان دیگر فیلمهای تحسینشده و مشهور کارنامهی لیلی فرهادپور، میتوان به «کیک محبوب من»، «قصیده گاو سفید» و «تابستان داغ» اشاره کرد.
یکی از نقاطعطف کارنامه هنری لیلی فرهادپور بازی در فیلم درام ایرانی بوسیدن روی ماه به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۱۳۹۰ بود. او در این فیلم در کنار بازیگران مطرحی ازجمله مسعود رایگان و صابر ابر به ایفای نقش پرداخت.
همسر لیلی فرهادپور
همسر لیلی فرهادپور، مسرور تنکابنی نام دارد و ثمره این ازدواج پسری بهنام بهرنگ است. بااینحال، اطلاعات دقیقی در مورد زمان دقیق ازدواج فرهادپور و تنکابنی در دسترس نیست.
بهرنگ تنکابنی، فرزند لیلی فرهادپور، همانند مادرش به فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر علاقهمند بوده است. او بهعنوان سردبیر نشریه فرهنگی و هنری فرهنگ و آهنگ شناخته میشود. بااینحال، اطلاعات دقیقی در مورد سن، تحصیلات و سایر فعالیتهای هنری بهرنگ در دسترس نیست. تنها میدانیم که ازدواج کرده و صاحب پسری بهنام هامون است.
فعالیتهای دیگر لیلی فرهادپور
فرهادپور علاوهبر فعالیتهای ادبی و بازیگری بهعنوان مدیر موسسه فرهنگی هنری آپ آرت مان نیز شناخته میشود. مجوز این موسسه بهنام منیژه حکمت ثبت شده است و ریاست آن را پگاه آهنگرانی و سجاد افشاریان برعهده دارند. این هنرپیشه در این موسسه به برگزاری فعالیتهای فرهنگی و هنری متعدد پرداخته و حتی دورهای برای آموزش اکوخوانی نیز راهاندازی کرده است.
فیلمشناسی لیلی فرهادپور
لیلی فرهادپور در طول فعالیت هنری خود در فیلمهای متعددی ایفای نقش کرده است. یکی از نقشآفرینیهای ماندگار او حضور در فیلم «کیک محبوب من» با ظاهری متفاوت بود که بازتاب گستردهای درمیان اهالی رسانه، هنر و مخاطبان سینما داشت.
فیلمها
- لطفاً مزاحم نشوید
- بوسیدن روی ماه
- طبقه هساث
- فرشتهها با هم میآیند
- دوران عاشقی
- خماری
- مرداد
- پشت دیوار سکوت
- تابستان داغ
- روزهای نارنجی
- هایلایت
- جمشیدیه
- ناگهان درخت
- قصیده گاو سفید
- ملاقات خصوصی
- کیک محبوب من
سریالها
- وقت صبح
- بیگانهای با من است
- دوزیست
- هایلایت
- دیگری
- به رنگ خاک
- ماه و پلنگ
- داوران
- جلال الدین
- زن زندگی مرد زندگی
- همبازی
- آکتور
درکل موضوع فیلم خوب وجالب است اما به شخصه اون قسمتی که رفته لباس عوض کرده وسپس به زیربغل و بعد بین پاهایش اسپری میزند رو اصلا دوست نداشتم!وقتی به اون قسمت اسپری خوش بو کننده میزند یعنی از قبل برنامه هم خوابگی رو چیده واین از نظر من برای یک زن اصلا مناسب نیست؟ یعنی در همون دیدارمون باید رابطه ج ن س ی داشته باشد؟