افسران پلیس و فیلمهای رزمی ترکیبی هیجانانگیز را ایجاد میکنند، زیرا تلاقی بین جرم و جنایت و قانون منجر به خلق برخی از هیجانانگیزترین فیلمهای رزمی تمام دوران شده است. در حالی که داستان پلیس با بازی جکی چان ممکن است به عنوان یک فیلم پلیسی رزمی بی نقص و کامل به نظر برسد، فیلم های دیگری نیز در این فضا ساخته شده اند که از رزمی کاران مشهوری مانند دانی ین، سینثیا روثراک و میشله یئو و مهارت های رزمی شان نهایت استفاده را برده اند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از بهترین فیلم های رزمی پلیسی آشنا کنیم که از تماشایشان لذت خواهید برد.
بهترین فیلم های رزمی پلیسی
- ۱۰- In The Line Of Duty IV (۱۹۸۹)
- ۹- The Protector (۱۹۸۵)
- ۸- Raging Fire (۲۰۲۱)
- ۷- Crime Story (۱۹۹۳)
- ۶- Flash Point (۲۰۰۷)
- ۵- Kung Fu Jungle (۲۰۱۴)
- ۴- The Raid 2 (۲۰۱۴)
- ۳- Hard Boiled (۱۹۹۲)
- ۲- Yes, Madam (۱۹۸۵)
- ۱- Police Story (۱۹۸۵)
۱۰- In The Line Of Duty IV (۱۹۸۹)
سینتیا خان، ستاره فیلم Girls with Guns، دوباره نقش خود را در نقش بازرس ریچل یونگ برای دنباله این اکشن هنگ کنگ بی نقص به نام In the Line of Duty IV ایفا کرد. این فیلم همچنین ستارگانی مانند مایکل ونگ و دانی ین را نیز در خود دارد که نقش سروان های پلیس با نام های خلاقانه مایکل ونگ و دانی یان را بر عهده دارند، در حالی که بار دیگر نقش پلیس های هنگ کنگی را در جستجوی عاملان قاچاق انسان در سیاتل در این فیلم پراکشن هنگ کنگی ایفا می کنند. پر از صحنههای نبرد تن به تن، فیلم رزمی In The Line of Duty IV بسیاری از جذابیت های هنرهای رزمی که از این فرانچایز انتظار دارید را در خود دارد.
In The Line of Duty IV به عنوان بهترین فیلم در این فرانچایز از زمان شروع موفقش در سال ۱۹۸۵ با فیلم Yes, Madam شناخته می شود. اگر چه عدم حضور سینثیا روثراک و میشله یئو در این قسمت بسیار حس شد، Duty IV با معرفی ستارگان جدیدش این نقص را جبران کرده و حتی فراتر نیز رفت. یک گزینه جذاب واقعی برای عاشقان اکشن، In the Line of Duty IV اکشن بی وقفه ای را از ابتدا تا انتها به نمایش گذاشته و در حالی که به سمت پایان باشکوه خود می رود، لحظه ای دست از اکشن و هیجان بر نمی دارد.
۹- The Protector (۱۹۸۵)
فیلم اکشن هنگ کنگی-آمریکایی محافظ، دومین تلاش جکی چان، ستاره هنرهای رزمی برای نفوذ به بازار سینمای ایالات متحده پس از نزاع بزرگ (The Big Brawl) در سال ۱۹۸۰ بود. نسخه آمریکایی فیلم محافظ، چان را در نقش یک افسر پلیس نیویورک به نام بیلی وانگ، نشان می داد که پس از ربوده شدن دختر یک تاجر ثروتمند توسط یک قاچاقچی شرور مواد مخدر، به نام آقای کو، به هنگ کنگ می رود. The Protector به عنوان ترکیبی از فیلمهای اکشن پلیسی، هنرهای رزمی فوقالعاده، و کمدی نیشدار، فیلمی بود که به ورود چان به جریان اصلی در سینمای غرب کمک کرد.
محافظ با حرکات آکروباتیک باورنکردنی و هیجانهایی ب سبک جیمز باند، یک ماجراجویی با محوریت هنرهای رزمی بود که مطمئناً دوستداران فیلمهای پلیسی رزمی را خوشحال میکرد. با این حال، چان از پروژه نهایی چندان راضی نبود و دشمنی او با کارگردان فیلم، جیمز گلیکنهاوس، منجر به انتشار دو نسخه مختلف از محافظ، یکی برای بازار آمریکا و دیگری برای هنگ کنگ شد. نارضایتی چان از این فیلم همان چیزی بود که او را وادار کرد تا خودش فیلم داستان پلیس را کارگردانی کند، یک فیلم کلاسیک بی چون و چرا که در همان سال اکران شد.
۸- Raging Fire (۲۰۲۱)
برای آخرین فیلم بنی چان قبل از مرگ نابهنگامش در سال ۲۰۲۰، کارگردان داستان پلیس جدید برای آخرین بار برای فیلم آتش خشم با بازی دانی ین به ژانر پلیسی رزمی بازگشت. با حضور ین در نقش بازرس چونگ سونگ بونگ، پلیسی موفق و بسیار مصمم که گذشتهاش برایش دردسرساز شده، همه چیز طبق نقشه پیش نمی رود، در شرایطی که مربی قدیمیاش، بازرس یاو کونگ-نگو (نیکولاس تسه) با نقشه ای برای نابود کردن هر کسی که به او ظلم کرده، بازگشته است. این بازی مهیج موش و گربه به اندازه کافی اکشن داشت تا بینندگان را دائماً در لبه های صندلی هایشان نیم خیز نگه دارد.
در حالی که صحنه های روایی Raging Fire به کیفیت و کمیت فیلم های بالاتر این فهرست نبود، این صحنه ها به سرعت با انفجارهای بزرگ و چند سکانس مبارزه مهیج ترکیب می شدند. ین همان کاریزمای قهرمان اکشنی را دارد که در ایپ من اما با نوع شخصیت متفاوتی، بسیار خوب عمل کرد. به عنوان یک نمونه باورنکردنی از یک فیلم مدرن هنرهای رزمی پلیسی هنگ کنگ که به خوبی ساخته شد، چیزهای زیادی برای دوست داشتن در مورد آتش خشم وجود دارد.
۷- Crime Story (۱۹۹۳)
در حالی که جکی چان بهخاطر ترکیب منحصربهفردش از سبکهای رزمی و کمدی بینظیر در فیلمهایی مانند استاد مست و فرانچایز ساعت شلوغی شهرت داشت، یکی از فیلم های دهه ۱۹۹۰ این ستاره کونگ فو که دستکمگرفته شد، داستان جنایی بود. این فیلم درست زمانی منتشر شد که چان به طور کامل در سینمای غرب رخنه کرده و موقعیت خود را به عنوان یک سوپراستار جهانی به دست آورده بود. چان بهجای اینکه با تکرار مداوم خودش، از تداوم این جایگاه اطمینان حاصل کند، چیز جدیدی را امتحان کرده و شخصیت جدیتر خود را در Crime Story نشان میدهد.
این فیلم دست کم گرفته شده ممکن است مورد توجه دوستداران فیلم های اکشن قرار نگرفته باشد، اما هیجان انگیز بودنش چیزی کمتر از بهترین آثار چان نداشت. در داستانی که چان به عنوان یک پلیس خوب تلاش می کند تا یک تاجر ربوده شده را نجات دهد، Crime Story در واقع بر اساس یک پرونده واقعی ساخته شده که ممکن است بر سبک های جدی تر و کمتر کمدی این فیلم تأثیر گذاشته باشد. اگرچه ممکن است این فیلم پلیسی رزمی به اندازه فیلمهای برجسته چان شناخته شده نباشد، اما قطعاً ارزش دیدن دارد.
۶- Flash Point (۲۰۰۷)
Flash Point یک فیلم فوقالعاده دست کم گرفته شده از دانی ین بود که توسط سازنده ایپ من، ویلسون ییپ کارگردانی شد، یک سال قبل از اینکه این دو نفر برای آن فرانچایز مشهور همکاری کنند. با داستانی که در آن دانی ین در نقش یک بازرس سرسخت بازی می کند که با یک باند جنایتکار ویتنامی کوچک اما قدرتمند روبرو می شود، نقطه اشتعال مملو از سکانس های مبارزه پرتنش بوده و حتی جوایز بهترین سکانس های اکشن را در بیست و هفتمین دوره جوایز فیلم هنگ کنگ و جوایز گلدن هورس ۲۰۰۸ دریافت کرد. با ترکیبی از جیو جیتسو، جودو، کاراته، بوکس، کیک بوکسینگ و کشتی برزیلی، نقطه اشتعال حاوی هر چیزی بود که یک عاشق هنرهای رزمی احتمالاً میتوانست بخواهد.
اگرچه Flash Point پس از انتشار نقدهای متفاوتی دریافت کرد، اما به عنوان یکی از پرتنش ترین و جذاب ترین تریلرهای ین شناخته می شود. در حالی که نقطه اشتعال توسط برخی به عنوان پیش درآمدی برای اولین فیلم مشترک ین و ییپ، SPL: Sha Po Lang به بازار عرضه شده بود، این فیلم در واقع یک داستان اورجینال بود که صرفاً جذابیت همکاری اولیه آنها را تکرار می کرد. به عنوان یک فیلم موفق در باکس آفیس که به ین و ییپ برای ساخت Ip Man در سال بعد کمک کرد، Flash Point جواهری بود که بسیار مورد تحسین قرار گرفت.
۵- Kung Fu Jungle (۲۰۱۴)
جنگل کونگ فو یک ویترین فوق العاده دیگر از مهارت بی عیب و نقص دانی ین برای فیلم های پلیسی رزمی بود. در مورد یک کارشناس هنرهای رزمی و مربی دفاع شخصی پلیس، به نام هاهو مو، فیلم جنگل کونگ فو ماجرای این مربی پلیس را در شرایطی نشان می دهد که به دلیل کشتن تصادفی رقیب خود در حین دعوا زندانی شده است. با این حال، پس از اینکه یک قاتل شروع به هدف قرار دادن استادان هنرهای رزمی می کند، پلیس چاره ای ندارد جز اینکه در ازای آزادی هاهو از کمک او استفاده کند.
در حالی که طرح یک متخصص زندانی که به پلیس در تحقیقاتش کمک می کند چیز جدیدی نبود، جذابیت ذاتی ین به بهبود کیفیت این طرح کلیشه ای در این اکشن رزمی کمک کرد. با نبردهای تن به تن چشمگیر که به طور فزایندهای پیچیده و خشن میشوند، نبرد نهایی در آزادراه نمونه بارز خشونت خالص کونگ فو است. جنگل کونگ فو فیلمی هیجانانگیز از استعدادهای تضعیف نشده ین بود، زیرا او هنوز همان مشت های هیجانانگیز خود را که در فیلم In the Line of Duty IV در چندین دهه قبل دیده بودیم، به نمایش می گذاشت.
۴- The Raid 2 (۲۰۱۴)
در حالی که گرت ایوانز، فیلمساز ولزی، بینندگان را با سبک خاص و به شدت خشن هنرهای رزمی در The Raid شگفت زده کرد، دنباله اندونزیایی او به نام The Raid 2 همه چیز را به اوج خود رساند. یک بار دیگر، یورش ۲، ایکو اویس را در نقش راما داشته و چند ساعت پس از سرنگونی سلطان بی رحم مواد مخدر در فیلم اورجینال اتفاق افتاد. این بار، راما یک گام جلوتر رفته و با نقشه هایی برای سرنگونی یک سندیکای جنایتکار و کشف فساد در نیروی پلیس محلی، نقش یک مامور مخفی را ایفا می کند.
در حالی که The Raid 2 داستانی جذاب در مورد سوء رفتار و فریب در میان طرفداران به ظاهر قانون دارد، اما اشتباه نکنید، جذابیت اصلی این فیلم پراکشن در تنش مطلق سکانس های مبارزه حیرت انگیزش نهفته بود. با فرصت های اندکی که برای نفس کشیدن به مخاطبان می دهد، The Raid 2 بینندگان را با حجمی باورنکردنی از خشونت شدید و وجهه ترسناک هنرهای رزمی روبرو می کند. یورش ۲ هر چیزی بود که بینندگان میتوانستند از یک دنباله می خواهند، زیرا بزرگتر، بهتر و پرهیاهوتر از فیلم قبلی بود.
۳- Hard Boiled (۱۹۹۲)
جان وو، کارگردان هنگ کنگی، قبل از ورود به هالیوود با فیلم های کلاسیک اکشنی مانند Face/Off و Mission Impossible II ، یک حرفه فیلمسازی موفق در چین داشت که او را به یک فوق ستاره باکس آفیس در سراسر آسیا تبدیل کرد. نمونه بارز استعداد باورنکردنی وو فیلم Hard Boiled بود، یک داستان پلیسی کمتر دیده شده درباره یک بازرس که درگیر اقدامات یکی از رهبران بیرحم مافیای سه گانه می شود. این آخرین فیلم وو قبل از انتقال به هالیوود بوده و ویترینی فوق خشونت آمیز به سبک هری کثیف از نیمه تاریک پلیس بود.
فیلم سرسخت، وو را به عنوان یکی از بهترین فیلمسازان اکشن معاصر به دنیای هالیوود شناساند و جای تعجب نیست که این فیلم درها را برای موفقیت های بزرگ بعدی او در هالیوود باز کرد. با اکشن تاثیرگذار و مقدای مناسبی از انعکاس احساسی، Hard Boiled یکی از بهترین فیلم های اکشن دهه ۱۹۹۰ بود. سرسخت با بازی های تحسین برانگیز و سبکی باکلاس، یک تریلر دزد و پلیس با کالیبر بالا بود که حتی یک دقیقه هم دست از تنش و هیجان بر نمی دارد.
۲- Yes, Madam (۱۹۸۵)
در فیلم موفق هنگکنگی بله، بانو (که در ایران با نام قدرت پا شناخته می شود) که به محبوبیت زیرژانر سینمایی دختران اسلحه به دست در هنرهای رزمی کمک کرد، میشل یئو و سینتیا روثراک جفت جذابی را در چرخشی منحصر به فرد و زن محور در فرمول رفاقت پلیسی تشکیل می دهند. با چندین دنباله به عنوان بخشی از سری فیلم های In the Line of Duty، بله، بانو یک فیلم تاثیرگذار و نشان دهنده پتانسیل ستاره های زن در این ژانر بود، جایی که بازرس ارشد انجی (یئو) و بازرس کری موریس (روثراک) برای پیدا کردن یک میکروفیلم تلاش می کنند که حاوی جزییاتی مهم از فعالیت های تبهکاران است و اکنون توسط یک دارودسته سارق خیابانی دزیده شده است.
بله، بانو اولین فیلم برای سینتیا روثراک و اولین نقش اصلی در یک فیلم بلند برای میشل یئو بود که هر دو بازیگر زن را به ستاره های بزرگ هنرهای رزمی تبدیل کرد. بله، بانو با شوخی های سبک فراوان و درک کاملش از سبک فیلم، از شوخی کردن با سبک داستان هراسی نداشته و به خاطر حس و حال ساده و کمدی اش بهتر نیز شده بود. در حالی که روایت تعقیب سارقانی که چیزی باارزش را دزدیده بودند چیز جدیدی نبود، سکانس های اکشن پرتنش و مبارزات چشمگیر آن باعث شد Yes, Madam به عنوان یک فیلم کلاسیک سینمای کونگ فو دهه ۱۹۸۰ متمایز باشد.
۱- Police Story (۱۹۸۵)
وقتی صحبت از فیلمهای پلیسی رزمی میشود، یک فیلم بالاتر از همه آنها قرار می گیرد و آن داستان پلیس ساخته و با بازی جکی چان است. این داستان اکشن که چان کارگردانی، نویسندگی و بازی در نقش اولش را برعهده داشت، بهعنوان گل سرسبد کارهای سینمایی گسترده و متنوع چان، شناخته می شود، به خوبی جذابیت منحصربهفرد این ستاره هنگ کنگی را به نمایش گذاشته و گواهی بر قدرت بیانتهای فیلمی های پلیس رزمی بود. داستان پلیس با بدلکاری های چشمگیر و حرکت های شجاعانه متعدد، چان را در شرایطی در اختیار دارد که خودش بدلکاری هایش را انجام می دهد، در حالی که از اتوبوسی پرسرعت آویزان می شود و مهارتهای رزمیاش را در دعوای نمادین فیلم در مرکز خرید به نمایش می گذارد.
داستان پلیس شروع یک فرنچایز بزرگ بود که شامل دنبالهها، اسپینآفها و بازسازیهای متعدد بود، با این حال نسخه اورجینال همچنان بهترین قسمت این مجموعه است. این واقعیت که بزرگترین نقش چان در فیلمی بود که او در همه ابعاد هنری آن نقش داشت، بار دیگر استعداد او را به عنوان یکی از بزرگترین ستارههای کونگ فو در تمام دورانها ثابت کرد. هرگز هیچ فیلم پلیسی رزمی بهتر از داستان پلیس وجود نداشته است، فیلمی که به طور غیرقابل انکاری بر انبوهی از فیلم های کپی پس از خودش تأثیر گذاشت.
بدون نظر