بازیگران ایرانی که به خارج از کشور مهاجرت کردند؛ از ویشکا آسایش تا اشکان خطیبی

بازیگران ایرانی که به خارج از کشور مهاجرت کردند؛ از ویشکا آسایش تا اشکان خطیبی

کدام سلبریتی ها از ایران رفتند؟

گلشیفته فراهانی

یکی از بازیگران مشهوری که سالهاست مهاجرت کرده، گلشیفته فراهانی است. گلشیفته فراهانی از خانواده‌ای هنرمند برخاسته و با فیلم «درخت گلابی» به کارگردانی داریوش مهرجویی به سینمای ایران معرفی شد. او درسال ۸۷ در اوج موفقیت و محبوبیت دست به تصمیمی زد که در زمان خودش خبرساز شد. آن هم مهاجرت گلشیفته به هالیوود برای همبازی شدن با لئوناردو دی‌کاپریو برای چند سکانس کوتاه در فیلم «ریدلی اسکات» بود که در نهایت منجر به ترک همیشگی این بازیگر از ایران شد.

مهناز افشار

مهناز افشار یکی از بازیگران زن مقیم آلمان است. او به طور فعال در آلمان فعالیت می‌کند و یکی از داوران برنامه «پرشین گات تلنت» است. گفتنی است که مهناز افشار به همراه دخترش در آلمان زندگی می‌کند و از همسرش جدا شده است. می‌توان گفت که راه ماندن خانم افشار در این کشور استفاده از جاب آفر آلمان بوده است.

زهرا امیر ابراهیمی

از جمله بازیگرانی که مهاجرت کرده اند، زهرا امیر ابراهیمی است. زهرا امیر ابراهیمی در سال ۱۹۷۵ در تهران متولد شد. او در طول سال‌ها در صنعت سینما و تلویزیون فعالیت کرد و با بازی در نقش‌های مختلف توانست استعداد و توانایی خود را به اثبات برساند. او در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های معروف ایرانی بازی کرده است.

برخی از فیلم‌ها و سریال‌هایی که زهرا امیر ابراهیمی در آن‌ها حضور داشته، شامل گل‌های زخمی، دل، شبی که ماه کامل شد، دنیای سوزان و زنده به یاد ما هستند. امیر ابراهیمی علاوه بر بازیگری، به عنوان کارگردان فعالیت داشته و به تهیه و کارگردانی فیلم‌هایی مانند هم آغاز و ر‌هایی از بند پرداخته است.

زهرا امیر ابراهیمی در میانه دهه ۱۳۸۰ به فرانسه مهاجرت کرد و برای بازی در فیلم عنکبوت مقدس برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ شد.

اشکان خطیبی

اگر میخواهید بدانید که کدام سلبریتی ها از ایران رفتند، اشکان خطیبی را نباید از یاد ببرید، بازیگری که محبوبیت زیادی دارد و مهاجرت کرده است. اشکان خطیبی در سال ۱۹۷۶ در تهران متولد شد. بعضی از فیلم‌هایی که اشکان خطیبی در آن‌ها بازی کرده، عبارت‌اند از: دل، شکار، ماجرای نیمروز، گربه و بازی‌های زندگی. اشکان خطیبی همچنین به عنوان کارگردان فعالیت داشته و به تهیه و کارگردانی فیلم‌هایی مانند شیرین و دلتنگی‌ها مشغول بوده است. برخی اطرافیان او از خروج زمینی این بازیگر از ایران به ترکیه و سپس مهاجرتش به اسپانیا خبر داده‌اند.

برزو ارجمند

یکی دیگر از بازیگرانی که از ایران مهاجرت کردند، برزو ارجمند است. ارجمند با سریال زیر چتر خورشید در سال ۱۳۷۳ برای اولین بار جلوی دوربین رفت و در سال ۱۳۸۱ با سریال پشت کنکوری‌ها به شهرت رسید. وی در سال ۱۳۹۰ با پارمیس زند ازدواج کرد که ثمره این زندگی مشترک یک پسر بنام جانیار متولد سال ۹۲ است. برزو ارجمند اکنون در آمریکا به سر می‌برد.

حمید فرخ‌نژاد

حمید فرخ‌نژاد متولد ۲۸ فروردین ۱۳۴۸، هنرپیشه و فیلم‌نامه‌نویس سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. او در آذرماه ۱۴۰۱ به آمریکا مهاجرت کرد. حمید فرخ‌نژاد از روزی که ایران ترک کرد، تنها در یک مصاحبه تلویزیونی جلوی دوربین رفته است. بازیگری که جز حلقه سلبریتی‌های ایرانی بود و حالا مدت‌هاست که تجربه‌ای در بازیگری ندارد.

ویشکا آسایش

ویشکا آسایش در سال ۱۹۸۴ در تهران متولد شد. ویشکا آسایش یکی از معروف‌ترین بازیگر کمدی در سینما و تلویزیون ایران بوده و با بازی در نقش‌های کمدی توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. او در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های معروف ایرانی حضور داشته است. برخی از آثاری که ویشکا آسایش در آن‌ها بازی کرده، شامل شهرزاد، خانه پدری، یک روز خوب، انقلاب اسب و ماجرا‌های نیکی نیکی هستند. ویشکا آسایش همچنین در برنامه‌های تلویزیونی کمدی شهرزاد و کمیاب بازی کرده که باعث شناخته شدن ویشکا آسایش به عنوان یکی از بازیگران تلویزیون محبوب در ایران شد. ویشکا آسایش مدتی پیش ایران را ترک کرد و هم اکنون در فرانسه زندگی می‌کند.

ارژنگ امیرفضلی

در فهرست بازیگرانی که مهاجرت کرده اند، بازیگر محبوب بعدی کسی نیست جز ارژنگ امیرفضلی. ارژنگ امیرفضلی کار خود را در تلویزیون با برنامه «نوروز ۷۲» به کارگردانی داریوش کاردان، همراه با مهران مدیری و حمید لولایی آغاز کرد و اکنون بیش از سه دهه است که در جامعه هنر شناخته می‌شود. آخرین تصویر دیده‌شده از ارژنگ همان ویدیویی‌ست که به تازگی از تورنتو منتشر کرده و با لحن شیرین خود از هزینه‌های سرسام‌آور کانادا تعریف می‌کند. او اکنون در تورنتو راننده تاکسی‌های اینترنتی‌ست و اینطور که می‌گوید به لحاظ درآمد رویه ایده‌آلی را طی نمی‌کند.

شبنم فرشادجو

شبنم فرشادجو هم مثل ارژنگ امیرفضلی این روز‌ها در کاناداست. تورنتو یکی از مقاصد مهم ایرانی‌ها برای مهاجرت است و حالا شبنم فرشادجو هم تصمیم گرفته برای گذران زندگی روی به برگزاری کلاس‌های آموزش بازیگری در این شهر بیاورد. فرشادجو در ایران از آن دسته بازیگرانی بود که همواره به تئاتر وفادار بود و تا آخرین روز‌های حضورش هم دست از اجرا نکشید و حالا هم در آن سوی دنیا علاقه‌اش را دنبال می‌کند.

صدف طاهریان

صدف طاهریان بازیگر و مدل ایرانی است. او در سال ۱۹۹۴ در تهران متولد شد. طاهریان با بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف در صنعت سینما و تلویزیون ایران شهرت یافت. بازیگری صدف طاهریان شامل فیلم‌هایی مانند چهار فصل، مردم شریف و تا انتهای خیابان می‌شود. او همچنین در سریال‌هایی نظیر شهرزاد، ماه و ماهواره و خواب آلود نیز حضور داشته است.

صدف طاهریان پس از مهاجرت به ترکیه، کار مدلینگ خود را آغاز کرد. طاهریان به عنوان مدل با شرکت‌های آرایشی، زیبایی و نگهداری بهداشتی همکاری داشته است. در سال ۲۰۱۶، شرکت واتسون که به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای مراقبت‌های بهداشتی و زیبایی در قاره آسیا شناخته می‌شود، با طاهریان به عنوان مدل همکاری داشت. تصاویر او همچنین در مجله‌های زیبایی و مد خارجی استفاده می‌شود.

فرشید منافی

فرشید منافی در تهران متولد شد. او در سال‌های اخیر در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی حضور داشته است. بعضی از فیلم‌ها و سریال‌هایی که فرشید منافی در آن‌ها بازی کرده، عبارت‌اند از: بهترین‌ها، حصار، مشترک، زیر آسمان شهر و در سایه خطر. او برای بازی در نقش‌های مختلف، از جمله نقش‌های دراماتیک و کمدی شهرت یافت.

منافی پس از مهاجرت در شبکه «رادیو فردا» اجرای برنامه «رادیو پس‌فردا» را برعهده دارد و گهگاهی هم تیزر‌های تبلیغاتی برخی از شبکه‌های فارسی‌زبان در لندن را برعهده می‌گیرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود