راهنمای بازسازی خانه با هزینه کم

راهنمای بازسازی خانه با هزینه کم

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بازسازی خانه با هزینه کم ممکن است. در این مطلب راه حل هایی را یاد می‌گیرید تا با کمترین هزینه بتوانید منزل خود را بازسازی کنید و تغییرات چشمگیری را در آن ایجاد نمایید.

راهنمای بازسازی خانه با هزینه کم

روش های بازسازی خانه با هزینه کم

معمولا در بازسلزی خانه با هزینه کم، هدف اصلی تغییرات ظاهری است، چرا که مشکلات ساختاری مثل نشتی تاسیسات و لوله کشی به دلیل فرسودگی، لق بودن کاشی و سرامیک به دلیل مشکلات زیرسازی یا پوسیدگی کابینت‌ها و موارد مشابه که دارای مشکلات اساسی می‌باشد، به سختی با بودجه پایین قابل انجام است.

با این حال در ادامه روش هایی را پیشنهاد می‌کنیم تا با ایده گرفتن از آن‌ها بتوانید مدیریت بهتری در هزینه های بازسازی داشته باشید و تغییرات موردنظر خود را (چه ظاهری و چه ساختاری) در منزل‌تان ایجاد نمایید.

روش ۱: بازسازی بخش های مختلف منزل با فاصله زمانی

اگر حجم تغییرات مورد نظر شما زیاد است یا منزل شما مشکلات ساختاری زیادی دارد که بودجه زیادی برای بازسازی آن لازم خواهید داشت، یکی از روش‌ها این است که همه کارها در یک مرحله انجام ندهید.

تمام اقداماتی که برای بازسازی منزل شما لازم است را یادداشت کنید؛ از شرکت های بازسازی ساختمان استعلام قیمت بگیرید و مواردی که انجام آن‌ها از نظر زمانی برای شما اولویت بیشتری دارند را به آن‌ها اعلام کنید. آن‌ها به شما پیشنهاد خواهند داد که متناسب با بودجه فعلی‌تان، چه بخش‌هایی را بازسازی کنید و موارد باقی‌مانده را در آینده و در چند مرحله دیگر انجام دهید.

اصطلاحا پارت‌بندی و بازسازی هر بخش از خانه به صورت جداگانه و با فاصله زمانی تا تامین بودجه برای مرحله بعدی، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بودجه لازم را با فراغ بال بیشتری فراهم کنید و بازسازی منزل خود را اصولی‌تر و با دید بهتری انجام دهید. این روش از چندباره‌کاری و هدررفت بودجه شما جلوگیری خواهد کرد.

روش ۲: بازسازی منزل به صورت اقساطی

اگر بودجه اولیه کمی برای بازسازی در اختیار دارید، به بازسازی منزل به صورت اقساطی فکر کنید. برای کاهش فشار مالی، برخی شرکت‌های بازسازی امکان پرداخت هزینه‌های بازسازی به صورت اقساطی را فراهم می‌کنند. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا بدون نیاز به پرداخت یکجای هزینه‌ها، پروژه بازسازی خانه خود را پیش ببرید.

در حال حاضر یکی از شرکت‌های ساختمانی، که امکان پرداخت هزینه‌های باسازی ساختمان به صورت اقساطی در آن وجود دارد، شرکت ابنیه طراحان نصر می‌باشد. برای مشاهده شرایط بازسازی اقساطی منزل، به سایت ابنیه طراحان نصر مراجعه فرمایید.

راهنمای بازسازی خانه با هزینه کم

روش ۳: ایجاد تغییرات چشم‌گیر در فضاهایی که بیشتر در معرض دید قرار دارند

برای بازسازی خانه و ایجاد تغییرات محسوس با هزینه کم، می‌توانید تمرکز را روی فضاهایی بگذارید که بیشتر در معرض دید قرار دارند. این فضاها معمولاً شامل موارد زیر می‌شوند:

ورودی خانه: با تغییرات ساده‌ای مثل نصب یک آینه بزرگ، استفاده از یک قالیچه شیک یا نصب یک چراغ آویز زیبا می‌توانید ورودی خانه را به‌طور چشمگیری تغییر دهید.

نشیمن و پذیرایی: استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های خاص برای یک دیوار شاخص، تعویض پرده‌ها و افزودن چند کوسن جدید به مبل‌ها می‌تواند تأثیر بزرگی در ظاهر این فضا داشته باشد.

آشپزخانه: به‌جای تعویض کامل کابینت‌ها (البته به شرطی که به اندازه‌ای فرسوده نباشند که در آینده خطرآفریت باشند)، می‌توانید دستگیره‌ها را تعویض کنید، یا رنگ کابینت‌ها را عوض کنید یا با کمی هزینه بیشتر فقط درب کابینت‌ها را تغییر دهید. نصب یک دیوارپوش جدید در بخش بین کابینت‌ها و کانتر نیز می‌تواند تغییرات محسوسی ایجاد نماید و فضای آشپزخانه شما را جذاب‌تر کند.

روش ۴: خودتان دست به کار شوید

این روش را به همه پیشنهاد نمی‌کنیم، اما اگر به اندازه کافی فنی و در اصطلاح دست به آچار هستید، می‌توانید برخی کارها را خودتان انجام دهید. با این کار بخش زیادی از هزینه‌های بازسازی کاهش خواهد یافت، چرا که برای برخی اقدامات، دیگر دستمزدی نمی‌پردازید.

به طور مثال، طراحی، ساخت و نصب کابینت یکی از بخش‌های پر هزینه در بازسازی ساختمان است که اگر قادر باشید اجرای آن را خودتان برعهده بگیرید، بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای تغییرات دیگر، پس‌انداز خواهید کرد. کارهای دیگری مثل نقاشی دیوارها، تعویض شیرآلات، تعویض دستگیره‌ها و موارد مشابه از جمله اقداماتی است که در صورت داشتن مهارت کافی برای انجام آن‌ها، می‌تواند سبب کاهش هزینه‌های بازسازی گردد.

تذکر مهم: اگر مهارت کافی ندارید، از این روش جدا خودداری کنید، در غیراینصورت علاوه بر احتمال بروز حادثه و آسیب جسمی، متحمل هزینه‌های ناشی از دوباره‌کاری خواهید شد و بودجه خود را هدر خواهید داد.

راهنمای بازسازی خانه با هزینه کم

روش ۵: خرید مصالح و تجهیزات در جشنواره‌ها

برخی از تولیدکنندگان یا فروشندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی، در برخی روزهای سال، کمپین‌های فروش با تخفیف برگزار می‌کنند. می‌توانید برخی از تجیهیزات و وسایل گران‌قیمت را به تدریج در جشنواره‌های تخفیف خریداری کرده و در محل مناسبی نگهداری کنید و بعد از تامین کامل اقلام مورد نیاز، بازسازی منزل خود را آغاز کنید. این روش نیز می‌تواند به شما کمک کند تا با هزینه کمتری بازسازی خانه خود را انجام دهید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود