چگونه بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج را انتخاب کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تحصیل در خارج از کشور یک هدف بسیار مهم برای طیف زیادی از دانشجویان ایرانی محسوب می‌شود. این کار مزیت‌های بسیار زیادی به همراه دارد و می‌تواند آینده شغلی و حرفه‌ای دانشجویان را تضمین کند؛ اما مسئله مهمی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده، نحوه انتخاب بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور است. این موضوع بهانه‌ای شده است تا با این مطلب در خدمت شما باشیم و معیارهای مختلف در تعیین یک موسسه مناسب در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

چگونه بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج را انتخاب کنیم؟

یک موسسه اعزام دانشجو به خارج باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اگر یک دانشجو ایرانی هستید و قصد تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را دارید، احتمالا بارها این سوال برای شما پیش آمده که کدام موسسه برای اعزام دانشجو به خارج از کشور، بهترین گزینه است و اساسا چنین موسسه‌ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ تحصیل در خارج از کشور موضوع مهمی است و نباید در این زمینه عجولانه تصمیم بگیرید؛ زیرا چنین کاری می‌تواند زمان و هزینه زیادی به شما تحمیل کند. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک مجموعه مهاجرتی باید داشته باشد را معرفی خواهیم کرد.

داشتن مجوزهای رسمی

موسسات فعال در حوزه اعزام دانشجو به خارج از کشور باید مجوزهای رسمی را در این زمینه از وزارت علوم دریافت کرده باشند و شما نیز برای صحت‌سنجی فهرست موسسات مجاز و مجوزهای داخلی و خارجی آن‌ها اقدام کنید. اگر یک موسسه فاقد چنین مجوزها یا تاییدیه‌هایی باشد و برای اخذ ویزا یا دریافت پذیرش اقدام کند، در کسب نتایج مطلوب به مشکل برخواهید خورد. همچنین به احتمال بسیار زیاد، سفارت کشور مقصد درخواست‌های شما را رد می‌کند؛ بنابراین، برای تحصیل در خارج از کشور، ضروری است که ابتدا از قانونی‌بودن فعالیت موسسه مطلع شوید.

چگونه بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج را انتخاب کنیم؟

فعالیت طبق قرارداد قانونی

موضوع مهم بعدی این است که مطمئن شوید موسسه موردنظر برای ارائه خدمات به شما، یک قرارداد رسمی و قانونی را به امضای دو طرف می‌رساند. این قراداد باید شامل بندهای مهمی مثل فهرست خدمات قابل‌ارائه، دستمزد موسسه در هر مرحله، مراحل انجام کار و هزینه‌های مربوطه باشد. به‌عبارتی دیگر، در چنین قراردادی نباید کوچک‌ترین ابهامی وجود داشته باشد و در صورت عدم اطلاع از شرایط چنین قراردادی بهتر است با یک مشاور حقوقی در این زمینه صحبت کنید.

داشتن سابقه و پیشینه فعالیت مناسب

یک معیار مهم دیگر در انتخاب موسسات تحصیل در خارج از کشور، بررسی سوابق فعالیت‌های آن‌ها در این زمینه است. طبیعتا هنگامی که یک مجموعه سابقه طولانی‌تری در انجام کارهای مربوطه داشته باشد، می‌توان آن را راحت‌تر به‌عنوان بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور پذیرفت.

توجه به تاریخ شروع فعالیت چنین موسساتی می‌تواند چراغ راهنمای شما در این مسیر باشد. همچنین گفتنی است که این موسسات به‌واسطه فعالیت طولانی‌مدت خود، می‌توانند شما را از چالش‌ها و مشکلات احتمالی این مسیر آگاه سازند و به وقوع آن‌ها هشدار دهند تا سرمایه و زمان زیادی از دست ندهید.

ارائه تضمین‌های کافی

یک موسسه مهاجرتی حرفه‌ای، قرار است نماینده و کمک‌رسان دانشجو جهت تحصیل در خارج از کشور باشد؛ بنابراین، باید از چنین موسسه‌ای انتظار داشته باشید که برای انجام هر مرحله از وظایف خود در قبال شما، تضمین‌های کافی به اخذ نتایجی مطلوب ارائه دهد. به‌عنوان مثال، این موسسه باید تضمین دهد که اخذ ویزا و پذیرش را بدون مشکل انجام می‌دهد و در صورت بروز مشکل نیز تمام تلاش خود را جهت رفع آن به‌کار می‌گیرد.

چگونه بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج را انتخاب کنیم؟

برگزاری جلسات مشاوره رایگان

یکی‌ از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند نشان‌دهنده اعتبار بالای موسسات اعزام دانشجو به خارج از ایران باشد، اختصاص وقت مشخصی جهت انجام مشاوره رایگان است. موسسات معتبر و خوش‌سابقه چنین جلساتی را برای درآمدزایی برگزار نمی‌کنند و هدف آن‌ها، ارائه اطلاعات اولیه به متقاضی و درک نیازها، علایق و سلایق آن‌هاست.

در واقع ارائه مشاوره رایگان، گام اول تحصیل در خارج از کشور محسوب می‌شود تا دانشجو ابتدا از شرایط و مراحل انجام کار آگاه شود و بتواند یک دید مناسب به روال انجام کار پیدا کند. همچنین معمولا در این جلسات ابهامات و سوالات متقاضیان نیز پاسخ داده می‌شوند تا نگرانی‌های آن‌ها برطرف شود.

فعالیت و اطلاع‌رسانی موسسه

اغلب موسسات فعال و پویا در زمینه مهاجرت دانشجویان، دارای یک سازوکار مناسب در زمینه تولید محتوا، اطلاع‌رسانی و فعالیت در شبکات اجتماعی هستند. این موضوع شاید در وهله اول معیار مهم و تعیین‌کننده‌ای به‌نظر نرسد، اما انجام چنین فعالیت‌هایی توسط یک موسسه، بیانگر وجود وجهه مثبت در فعالیت آن‌ها به‌عنوان یک مرجع قابل‌اتکا برای تحصیل در خارج از کشور است. به‌عنوان مثال، با خواندن نظرات و دیدگاه کاربران در زیر پست‌های اینستاگرام می‌توانید تا حد زیادی متوجه رضایت مخاطبان آن موسسه شوید.

داشتن رزومه کاری مناسب

موسسات فعال در زمینه مهاجرت دانشجویان اغلب رزومه خود را در قالب آمارهایی مشخص اعلام می‌کنند که این آمارها به‌صورت منظم به‌روزرسانی می‌شود. در این آمار معمولا تعداد دانشجویان طرف قرارداد، تعداد پذیرش‌ها و ویزاهای انجام‌شده، تعداد ساعات مشاوره رایگان و مواردی از این دست ارائه می‌شود. این رزومه می‌تواند دیدگاهی بهتر به وضعیت و عملکرد یک موسسه در ذهن شما ایجاد کند تا با دید بازتر اقدامات لازم را انجام دهید.

آشنایی با موسسه سیم آخر؛ یار و راهنمای شما برای تحصیل در خارج از کشور

سیم آخر یک موسسه مشاوره تحصیلی است که با ۲۱ سال سابقه فعالیت و کسب ۳.۰۰۰ ویزای تحصیلی توانسته است در زمینه اعزام دانشجویان به خارج از کشور، راهنمای بسیاری از متقاضیان این حوزه باشد. این مجموعه با انجام خدمات مختلفی مثل ارائه برنامه تحصیلی، مکاتبه با اساتید و دانشگاه‌ها، تایید و تکمیل مدارک، اخذ پذیرش دانشگاه‌ها، دریافت وقت سفارت، دریافت ویزای دانشجویی و والدین، همچنین رزرو محل سکونت و خواب، توانسته است نام خود را به‌عنوان یکی‌از بهترین موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور ثبت کند.

در این مطلب نگاهی داشتیم بر مهم‌ترین معیارهایی که باید در انتخاب یک موسسه تحصیلی و مهاجرتی دانشجویان، به آن‌ها دقت داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت simeakhar.org مراجعه فرمایید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود