جزئیات سوء قصد به جان دونالد ترامپ و واکنش او + ویدیو

جزئیات سوء قصد به جان دونالد ترامپ و واکنش او + ویدیو

تیراندازی عصر شنبه به وقت محلی به دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا و مجروح شدنش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به سرعت به خبر یک رسانه‌های آمریکایی تبدیل و موجب واکنش مقامات این کشور شد. ضارب از فاصله ۱۲۰ متری از روی یک بلندی حدود ۸ گلوله با تفنگ خود به ترامپ شلیک کرده است. وی قبل از کشته شدن توسط نیروهای امنیتی، یکی دیگر از حاضران در میان جمعیت را نیز کشت.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا وابسته به دموکرات‌ها گزارش داد: ماموران سرویس مخفی آمریکا، دونالد ترامپ را پس از اینکه در یک تجمع انتخاباتی در باتلر پنسیلوانیا روی زمین افتاد، به سرعت از روی صحنه خارج کردند.

پیش از افتادن ترامپ، صدای چند شلیک و انفجار‌های بلندی شنیده شد. ماموران به ترامپ که صورتش خونین بود، کمک کردند تا بایستد. ترامپ رو به جمعیت حاضر در محل فریاد می‌زد و مشتش را بالا برده بود. سپس ماموران او را به یک وسیلۀ نقلیه منتقل و از محل خارج کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، فردی هنگام سخنرانی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا، به سمت او شلیک و گلوله به گوش سمت راستش برخورد کرده است.

شبکه خبری ان بی سی نیوز نیز به نقل از سه افسر پلیس گزارش داد که تیراندازی در تجمع ترامپ خارج از محدوده سرویس مخفی آمریکا رخ داده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای پس از این حادثه اعلام کرد حال او خوب است و در یک مرکز درمانی محلی تحت نظر است. ستاد ترامپ تصریح کرد: «ترامپ از نیرو‌های نظامی بابت واکنش سریع آن‌ها در جریان این اقدام شنیع قدردانی می‌کند.»

پسر ترامپ نیز در شبکه اجتماعی ایکس این حادثه را «تروریستی» اعلام کرد.

ترامپ: گلوله از بالای گوش راستم عبور کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز در حساب شبکه اجتماعی خود به نام «تروت سوشیال»، اعلام کرد که گلوله‌ای که به سوی او شلیک شده بخش بالایی گوش او را زخمی کرده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «به محض اینکه صدای شلیک را شنیدم متوجه شدم ایرادی وجود دارد. بلافاصله حس کردم که گلوله پوستم را پاره کرد.»

ترامپ نوشت: «گلوله خوردم. یک گلوله از بالای گوش راستم عبور کرد. بعد از مجروح شدن، خونریزی زیادی داشتم و متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است. باور کردنی نیست که چنین اتفاقی در کشور ما رخ دهد و هنوز چیز زیادی از فرد تیرانداز مشخص نیست.»

دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ ترامپ نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته است: «با پدرم تلفنی صحبت کردم. روحیه‌اش عالی است. فارغ از آنچه که چپ افراطی به سوی او روانه می‌کند، او هرگز دست از مبارزه برای نجات آمریکا برنخواهد داشت.» پسر ترامپ در این گردهمایی حاضر نبود.

ترامپ بیمارستان را ترک کرد

منابع خبری اعلام کردند دونالد ترامپ پس از اصابت گلوله به گوش خود، بیمارستان محلی را ترک کرده و کارزار انتخاباتی خود را به صورت عادی ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا قرار است روز یکشنبه به میلواکی سفر کند تا در آغاز کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان که روز دوشنبه برگزار می‌شود، شرکت کند.

کشته شدن عامل تیراندازی به ترامپ

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود اعلام کرد عامل تیراندازی روز شنبه در تجمع هواداران ترامپ در پنسیلوانیا کشته شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، تعدادی از نیرو‌های پلیس مخفی کشته شدن تیرانداز را تایید کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تیز اعلام کرد که علاوه بر فرد تیرانداز، یک نفر دیگر نیز هدف شلیک قرار گرفته و کشته شده است.

دادستان شهر باتلر پنسیلوانیا نیز اعلام کرد که یک تماشاچی و تیرانداز در حادثه تیراندازی به ترامپ کشته شدند. ریچارد گلدینگر دادستان شهر باتلر افزود: «یک تماشاچی دیگر هم در وضعیت وخیمی قرار دارد».

او اضافه کرد: «مشخص نیست که آیا تیرانداز خودکشی کرده یا توسط شخص دیگری مورد اصابت قرار گرفته است.».

اما سرویس مخفی امنیتی آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مهاجمی از یک مکان مرتفع در خارج از محل تجمع حامیان ترامپ چندین گلوله به سمت او شلیک کرد و نیرو‌های این سرویس مهاجم را کشته اند.

شبکه آمریکایی فاکس نیوز گزارش داد که یکی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره که در ردیف اول سخنرانی حضور داشته، گفت که صدای ۸ تا ۱۰ گلوله شنیده است و به نظر می‌رسد که چند نفر از جمعیت مورد اصابت قرار گرفته اند.

ضارب ترامپ شناسایی شد

درحالیکه تقریباً همه مقامات پلیس فدرال آمریکا از عدم آمادگی این نیرو برای افشای نام فرد حمله کننده به ترامپ سخن گفته‌اند، روزنامه نیویورک پست نام فرد مهاجم را توماس متیو کروکس (Thomas Matthew Crooks) ۲۰ ساله معرفی کرده است.

منابع گفتند کروکس بر روی سقف یک کارخانه تولیدی در بیش از ۱۲۰ متر دورتر از صحنه در محل سخنرانی ترامپ در باتلر شلیک کرده است.

افزایش تدابیر امنیتی پلیس نیویورک در اطراف برج ترامپ

پلیس نیویورک نیز در پی تیراندازی به ترامپ، تدابیر امنیتی در خیابان وال استریت، میدان فولی و ساختمان شهرداری این شهر و همچنین اطراف برج ترامپ در منهتن نیویورک را افزایش داده است.

بایدن: جایی برای خشونت در آمریکا وجود ندارد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ در بیانیه‌ای گفت: من در جریان تیراندازی در گردهمایی دونالد ترامپ در پنسیلوانیا قرار گرفته‌ام و خوشحالم که او در امنیت است و حالش خوب است.

بایدن افزود: من برای او و خانواده‌اش و تمامی افرادی که در گردهمایی حضور داشتند دعا می‌کنم و منتظر اطلاعات بیشتر هستیم. هیچ جایی برای این نوع خشونت در آمریکا وجود ندارد. ما باید به عنوان یک ملت متحد شویم و آن را محکوم کنیم. من و جیل از سرویس مخفی آمریکا برای تأمین امنیت او سپاسگزاریم.

بایدن همچنین در یک کنفرانس خبری گفت: «همه باید این اقدام را محکوم کنند.»

رئیس جمهور آمریکا افزود که قصد دارد به زودی تلفنی با ترامپ گفتگو کند. او از سرویس مخفی آمریکا برای واکنش سریع به حادثه تشکر کرد.

منبع: فرارو
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Shahriar تیر ۲۴, ۱۴۰۳

    دادستان شهر باتلر پنسیلوانیا نیز اعلام کرد که یک تماشاچی و تیرانداز در حادثه تیراندازی به ترامپ کشته شدند. ریچارد گلدینگر دادستان شهر باتلر افزود: «یک تماشاچی دیگر هم در وضعیت وخیمی قرار دارد».
    تروریست از ۱۲۰ متری شلیک کرده و چقدر شانس آورد ترامپ که گلوله به گوشش خورد واقعا چقدر شانس آورد