سعید راد درگذشت + بیوگرافی، مهاجرت و ازدواج هایش

سعید راد درگذشت + بیوگرافی، مهاجرت و ازدواج هایش

سعید راد بازیگر پیشکسوت ایرانی که بیشتر به خاطر فیلم های قبل از انقلابش شناخته می شود، ساعاتی قبل در سن ۷۹ سالگی درگذشت. شهریورماه سال گذشته سعید راد در منزل و به‌دنبال یک زمین خوردگی، دچار مصدومیت شده و پس از مراجعه به بیمارستان، مورد عمل جراحی قرار گرفت و بعد از یک ماه توانسته بود با واکر راه برود. در ادامه سکانسی زیبا از سعید راد در فیلم تنگنا به همراه ترانه ای از فریدون فروغی را مشاهده کنید.

پیشتر دختر این هنرمند اعلام کرده بود به دلیل اینکه پروتز مورد استفاده به خوبی در کمر ایشان قرار نگرفته بود، مشکلات بعدی پیش آمد که بعد از مراجعه به بیمارستان، دوباره عمل جراحی انجام شد و مدت هشت هفته فیزیوتراپی مداوم انجام شد اما متاسفانه علی‌رغم فیزیوتراپی‌ها، دیگر ایشان توانایی راه رفتن پیدا نکرد.

به مرور از اواخر سال گذشته، مشکلات دیگری چون عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات راه رفتن ایشان اضافه شد و وی تحت یک عمل جراحی ناموفق قرار گرفت. به طوری‌که این هنرمند، حدود ۱۰ ماه در بستر بیماری بود اما طی ۲ ماه اخیر، روند درمان به خوبی پیش نرفت تا اینکه دنیای هنر، دقایقی قبل، این هنرمند را از دست داد.

دختر سعید راد دیروز با اشاره به اینکه پدرش هم اکنون ۷۹ سال سن دارد، بیان کرد: به مرور از اواخر سال گذشته مشکلات دیگری همچون عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات راه رفتن پدرم اضافه شد و علیرغم مخالفت من و خانواده، با رضایت خودشان مورد عمل جراحی قرار گرفتند، اما متاسفانه عمل موفقیت آمیز نبود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ ماه است سعید راد در بستر بیماری است، گفت: هم اکنون پدرم تحت نظر پزشک در یکی از کلینیک‌های تهران در حال درمان است اما مدت ۲ ماه است که روند درمان به خوبی پیش نمی‌رود و حالش بهبود پیدا نکرده است.

هوشنگ گلمکانی، منتقد سینما و روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از وضعیت وخیم سعید راد خبر داده و گفته بود:

روز پنجم فروردین که با جواد طوسی به عیادتش رفتیم، بیش از شش ماه از آغاز وضعیت وخیمش می‌گذشت و تازه رضایت داده بود که دخترش به ما خبر بدهد. بس که مغرور است و دلش نمی‌خواست کسی او را در آن حال ببیند. تا پیش از آن، صبح‌ها (سحرخیز بود) روزی یک ساعت می‌دوید، اهل سیگار و مشروب نیست و می‌کوشید سلامت و تناسب اندامش را حفظ کند. به‌سختی می‌پذیرفت نقش یک پدر را بازی کند و همیشه به کارگردان‌ها اصرار می‌کرد یک سکانس اکشن برایش در نظر بگیرند.

مینا اکبری، کارگردان و مستندساز نیز در توئیتی درباره حال و روز سخت و بیماری سعید راد نوشته بود:

هوشنگ گلمکانی از بیماری سعید راد و زندگی در خانه سالمندان خبر داد. یادم می‌آید آخرین بار، او را در حالی که شق و رق کوه درکه را می‌رفت بالا، دیدم. دلش پر بود از همکارانش که به اون نقش درست و درمان نمی‌دهند؛ که فراموش کردن علی خوشدست را با آن کلاه سیاه و نگاه تلخ در تنگنای امیرنادری.

بیوگرافی سعید راد

  • نام: احمد
  • نام هنری: سعید 
  • نام خانوادگی: حق پرست راد
  • تاریخ تولد: ۴ آبان ۱۳۲۶
  • محل تولد: تهران
  • تحصیلات: دیپلم تجربی
  • زمینه فعالیت: بازیگر
  • سال‌های فعالیت: ۱۳۶۳– ۱۳۴۷ و ۱۳۸۲–تاکنون
  • قد: ۱۸۰ سانتیمتر
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • فرزندان: یک دختر و یک پسر

بیوگرافی سعید راد

احمدسعید حق پرست راد که با نام هنری سعید راد شناخته می شود، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان زاده ۴ آبان ۱۳۲۶ در شهر تهران است.  سعید راد دانشجوی رشته انصرافی رشته کشاورزی و دارای مدرک تحصیلی دیپلم است و از سال ۱۳۴۷ فعالیت هنری خود در سینما را آغاز کرد. پدر سعید راد خلبان نیروی هوایی و یکی از اعضای حزب توده و سیاسی بود و پیش از انقلاب ترور شد.

او در جوانی یکی از حرفه های رشته بولینگ و عضو باشگاه بولینگ پرسپولیس بود و جالب است بدانید که موفق به کسب مقام قهرمانی در این رشته هم شد. او علاوه بر بولینگ به دو، پیاده‌روی و دوچرخه سواری هم علاقه مند است.

همسر اول سعید راد

سعید راد در دوران جوانی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک دختر به نام نگاه و یک پسر به نام سام شد. در حال حاضر فرزندان او ساکن کانادا هستند. سعید راد و همسرش بعد از مدتی از هم جدا شدند. دختر سعید راد دندانپزشک و پسرش سام هم وکیل است. نوه های دختری او آریا و آدام همتی هستند که آدام عضو تیم جوانان پرسپولیس است و در زمان مربیگری برانکوو در رده بزرگسال توانست در چند بازی حضور پیدا کند. در مورد نام و وضعیت همسر اول سعید راد اطلاعاتی منتشر نشده است.

همسر فعلی سعید راد کیست

سعید راد بعد از جدایی از همسر اول و دومش در حال حاضر مجرد است.

فرزندان سعید راد و نوش آفرین

سعید راد بعد از جدایی از همسر اولش در سال ۱۳۵۴ و در ۲۸ سالگی برای بار دوم با همکار زن خود نوش آفرین که یکی از بازیگران و خواننده های مطرح آن زمان بود ازدواج کرد. اما زندگی نوش آفرین و سعید راد هم بعد از ۱۷ سال به جدایی ختم شد و نوش آفرین بعد از جدایی ایران را به مقصد هندوستان ترک کرد. در مورد فرزندان سعید راد و نوش آفرین اطلاعاتی در دسترس نیست.

اصالت پدر سعید راد

در مورد اصالت پدر سعید راد اطلاعات دقیقی منتشر نشده است اما با توجه به محل تولد سعید راد که شهر تهران می باشد گویا آنها اصالتا اهل تهران هستند. همانطور که در قسمت بالا گفته شد پدر سعید راد خلبان و عضو حزب توده و سیاسی بود که قبل از انقلاب ترور شد.

شروع فعالیت هنری سعید راد

سعید راد از سال ۱۳۴۷ فعالیت هنری اش را آغاز کرد. او به واسطه دوستی با امیر نادری عکاس فیلم فاتحین صحرا در سال ۱۳۵۰ توانست با بازی در این فیلم اولین تجربه بازیگری اش را بدون هیچ پیش زمینه قبلی بدست بیاورد.و چشمان آبی و اندام مناسبش در کنار بازی های درخشان باعث ماندگاری او در خاطره ها شد.او پیش از انقلاب ۵۷ در ده ها فیلم بازی کرد. او در سال ۱۳۶۰، بعد از وقفه طولانی  فیلم سینمایی مرز به کارگردانی جمشید حیدری در کنار مرحوم داوود رشیدی به هنرنمایی پرداخت.

اما اوج شهرت آقای بازیگر مربوط به فیلم عقاب‌ها به کارگردانی ساموئل خاچیکیان در سال ۱۳۶۳ است. اما بنا بر دلایلی نامعلوم سعید راد بعد از فیلم عقاب ها ممنوع التصویر شد و بعد از تلاش های زیاد برای رفع این ممنوعیت که موفقیت آمیز نبود مجبور شد ایران را ترک کند. اما بعد از سال ها دوری از ایران در سال ۱۳۷۸ به وطن بازگشت و بعد از سال ها دوری از سینما ، در فیلم دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش حضور پیدا کرد. او در این سالها در سریال های در چشم باد، ترور خاموش، گیلدخت، فیلم سینمایی چ هم حضور موفقی داشته است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود