همه چیز درباره تیلور سوئیفت؛ از روابط عاشقانه کوتاه مدت تا ثروت ۱.۱ میلیارد دلاری

همه چیز درباره تیلور سوئیفت؛ از روابط عاشقانه کوتاه مدت تا ثروت ۱.۱ میلیارد دلاری

تیلور سوئیفت، خواننده و ترانه‌سرایی است که با اشعارش، قلب‌ میلیون‌ها طرفدار را در سراسر جهان تسخیر کرده است. سوئیفت نه تنها در عرصه موسیقی، بلکه در زمینه‌های دیگر نیز چهره‌ای تأثیرگذار و الهام‌بخش به شمار می‌رود. این هنرمند با ترکیبی از استعداد، پشتکار و هوش تجاری، به یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین ستاره‌های موسیقی جهان تبدیل شده است.

بیوگرافی تیلور سوئیفت

تیلور آلیسون سوئیفت در ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹ در ردینگ، پنسیلوانیا متولد شد. تیلور سوئیفت در سال‌های ابتدایی دوران کودکی خود در مزرعه پرورش درخت کریسمس به همراه خانواده‌اش زندگی می کرد. پدر تیلور در آن سال ها به کار مزرعه داری مشغول بوده و مدیریت مزرعه درخت کاج را به عهده داشت.

علاقه به موسیقی

مادربزرگ تیلور یک خواننده حرفه ای اپرا بود. همین باعث شد که تیلور سویفت از کودکی موسیقی علاقه‌مند شود و بخواهد جا پای جای مادربزرگش بگذارد. از این رو در ۹ سالگی علاقمند به موسیقی شد و در چهار نمایش آکادمی جوانان berks بازی کرد و همزمان بطور مرتب در کلاس های آواز و بازیگری به نیویورک سیتی رفت و آمد می کرد. وقتی تیلور  فقط ۱۰ سال داشت در بسیاری از رویدادهای محلی آواز می خواند.

در ۱۴ سالگی، با اولین قرارداد خود، والدینش را متقاعد کرد که به همراه برادر کوچکترش آستین، از خانه حومه شهر خود به نشویل نقل مکان کنند تا از رویای واقعی او حمایت کنند. او یک نوجوان خوش‌بین با جاه‌طلبی بالا بود. در همین شهر تیلور تحصیلاتش را در دبیرستان به پایان رساند.

انتشار اولین آهنگ

تیلور سوئیفت بعد از گذراندن دوران تحصیل و آموزشش در عرصه موسیقی در سال ۲۰۰۳ زمانی که ۱۴ ساله بود، عضو یک کمپانی موسیقی شد. تیلور در ۱۵ سالگی اولین آهنگ خود را بنام تیم مک گرا که شعر آن را در کلاس ریاضی دبیرستان نوشته بود، خواند و روانه بازار کرد که رتبه ۶ بهترین آهنگ یک مجله موسیقی قرار گرفت. شهرت او در سال ۲۰۰۷ با گرفتن جایزه سراینده برتر سال از جشنواره سرایندگان نشویل به عنوان جوانترین برنده این جایزه سر زبان ها افتاد. خود تیلور این دوران پراسترس ترین لحظات زندگیش عنوان می کند.

انتشار اولین آلبوم در ۱۷ سالگی

تیلور سوئیفت بعد از شناخته شدن، تصمیم گرفت اولین آلبوم خود را منتشر کند. او قراردادی با انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی و در سال ۲۰۰۵ با بیگ مشین رکوردز بست تا در حین تحصیل سال اول دبیرستان روی نخستین آلبوم خود کار کند.

اولین آلبوم او «تیلور سوئیفت» نام داشت. این آلبوم شامل ۱۱ تک آهنگ بود. اشعار آلبوم در مورد دیدگاه‌های سوئیفت در حین زندگی در دوران نوجوانی، سر و کار داشتن با روابط عاشقانه، دوستی‌ها و ناامنی است. این آلبوم در درجه اول شامل عناصر موسیقی کانتری با حال و هوای پاپ و پاپ راک است که با سازهای آکوستیک مانند گیتار، بانجو و ویولن همراه است.

پس از انتشار آلبوم، منتقدان حساسیت روند کلی آلبوم و توانایی‌های ترانه‌سرایی سوئیفت در سنین جوانی را ستودند. تیلور سوئیفت در آکادمی جوایز موسیقی کانتری ۲۰۰۸ نامزد دریافت آلبوم سال شد و به سوئیفت کمک کرد تا از جمله نامزدی دریافت جایزه گرمی برای بهترین هنرمند جدید، افتخارات خود را کسب کند.

این آلبوم برای بیست و چهار هفته در صدر جدول آلبوم‌های برتر کانتری ایالات متحده قرار گرفت و طولانی‌ترین آلبوم با حضور در جدول بیلبورد ۲۰۰ در دهه ۲۰۰۰ بود.

تمام آلبوم های تیلور سوئیفت

۲۰۰۶: سوئیف تیلور (Taylor Swift)

۲۰۰۸: بی باک (Fearless)

۲۰۱۰: حالا صحبت کن (Speak Now)

۲۰۱۲: سرخ (Red)

۲۰۱۴: ۱۹۸۹

۲۰۱۷: اعتبار (Reputation)

۲۰۱۹: معشوق (Lover)

۲۰۲۰: فولکلور (Folklore)

۲۰۲۰: همیشگی (Evermore)

۲۰۲۲: نیمه شب ها (Midnights)

۲۰۲۴: دپارتمان شاعران رنج کشیده (Department of Suffering Poets)

بازیگری

تیلور سوئیفت علاوه بر درخشش در خوانندگی در بازیگری نیز به فعالیت پرداخته است. تیلور در سال ۲۰۱۰ در فیلم پرستاره «روز ولنتاین»، به ایفای نقش پرداخت. در این فیلم با بازیگران مشهوری همچون جولیا رابرتس، جسیکا آلبا، جسیکا بیل، کتی بیتس، بردلی کوپر، جیمی فاکس، جنیفر گارنر، ان هاتاوی همبازی شد.

تیلور همچنین در فیلم علمی تخیلی «بخشنده» نیز به ایفای نقش پرداخت و با بازیگرانی همچون برنتون توایتز، جف بریجز، مریل استریپ، اودیا راش، الکساندر اسکاشگورد، کیتی هلمز بازی کرد.

او در فیلم «آمستردام» نقش کوتاهی را بر عهده داشت. در این فیلم با بازیگران سرشناس دنیا همچون کریستین بیل و مارگو رابی همبازی بود.

تمام روابط عاشقانه

جو جوناس خواننده مشهور آمریکایی

تیلور سوئیفت در سال ۲۰۰۸ با جو جوناس خواننده مشهور آمریکایی و یکی از برادران معروف جوناس آشنا شده و وارد رابطه شد. رابطه این دو فقط چند ماه ادامه داشت و بعد از مدتی به جدایی ختم شد. جو در سال ۲۰۱۶ در این باره گفت : «ما بچه بودیم. ما ۱۸، ۱۹ ساله بودیم.» همچنین تیلور عنوان کرد تک آهنگ « برای همیشه و همیشه» از آلبوم موفق بی باک را برای جو خوانده است.

تیلور لاتنر بازیگر مشهور گرگ و میش

تیلور سوئیفت در فیلمبرداری فیلم مشهور گرگ و میش با تیلور لاتنر بازیگر مشهور آمریکایی دیدار کرد. این دو مدتی بعد وارد رابطه شدند. تیلور سوئیفت ۳ سال از او بزرگ بود. آنها در سال ۲۰۰۹ چند ماه باهم بودند و بعد ها از هم جدا شدند. تیلور سوئیفت تک آهنگ «بازگشت به دسامبر» را درباره دوست پسر سابقش نوشته بود. او نوشت: «دلم برای پوست برنزه، لبخند شیرین تو تنگ شده است. چیزی نیست جز دلتنگی برای تو« و «ای کاش می فهمیدم وقتی تو مال من بودی چه داشتم.»

جان مایر خواننده مشهور

تیلور سوئیفت در سال ۲۰۱۰ در کنسرتی با جان مایر خواننده مشهور آشنا شد. آنها در تابستان همان سال وارد رابطه شدند. اما این رابطه پایان خوبی نداشت و بعد از چند ماه از هم جدا شدند. تیلور بعداً به این نکته اشاره کرد که جان می‌توانست با او در آهنگی با عنوان «جان عزیز» بسیار مهربان‌تر باشد.

جیک جیلنهال بازیگر مشهور آمریکایی

تیلور سوئیفت در سال ۲۰۱۰ در خیابان های بروکلین با جیک جیلنهال بازیگر مشهور آمریکایی دیده شد. این دو دست در دست هم در پارک قدم میزدند. بسیاری رابطه این دو را جدی عنوان کردند. اما، آنها در ژانویه ۲۰۱۱، از هم جدا شدند. تیلور چند آهنگ درباره جیلنهال نوشت که شامل آهنگ‌هایی مانند «آخرین بار»، «ما هرگز هرگز به هم بر نمی‌گردیم» و «همه خیلی خوب» است. بعد ها تیلور عنوان کرد این جدایی یکی از سخت‌ترین دوران زندگی اش بود. جک جیلنهال نیز دلیل این جدایی را اختلاف سنی ۹ ساله‌اش با تیلور عنوان کرد.

هری استایلز خواننده مشهور انگلیسی

تیلور سوئیفت در ماه دسامبر سال ۲۰۱۲ با هری استایلز خواننده مشهور انگلیسی دیده شد. این دو بعد از مدتی با یکدیگر در پارک دست در دست هم دیده شدند و رابطه‌شان را تائید کردند. اما رابطه این دو ستاره دوامی نداشت و ۱ ماه بعد به هم خورد. بسیاری دلیل این جدایی را اختلاف سنی ۵ سال تیلور از هری کردند.

کالوین هریس دی جی و خواننده آمریکایی

تیلور سوئیفت در سال ۲۰۱۶ با  کالوین هریس دی جی و خواننده آمریکایی در یک کار مشترک همکاری کرد. این دو در مراسم  The Brit Awards با هم آشنا شدند. رابطه آنها همچون رابطه های قبلی تیلور چند ماه دوام داشت.

تام هیدلستون بازیگر مشهور انگلیسی

تیلور سوئیفت در سال ۲۰۱۶ با تام هیدلستون بازیگر مشهور نقش لوکی در مراسم مت گالا آشنا شد. این دو رابطه کوتاه مدتی با هم داشتند.

جو آلوین بازیگر مشهور انگلیسی

بلند‌مدت ترین رابطه تیلور سوئیفت با جو آلوین بازیگر مشهور انگلیسی بود. آنها در سال ۲۰۱۷ با هم آشنا شدند. رابطه بسیار عاشقانه‌ای میان این دو شکل گرفت. تیلور به  جو در بسیاری از آهنگ‌های آلبوم‌های تیلور سوئیفت مانند اعتبار (۲۰۱۶)، عاشق (۲۰۱۹)، فولکور و همیشگی (۲۰۲۰)، اشاره کرده بود. وقتی که طرفداران این دو منتظر خبر نامزدی این دو سلبریتی بودند در خبری شوکه کننده اعلام شد که تیلور و جو بعد از ۶ سال از هم جدا شدند. دلیل جدایی این دو هرگز فاش نشد.

تراویس کلسی بازیکن فوتبال آمریکایی

آخرین رابطه تیلور سوئیفت با تراویس کلسی بازیکن فوتبال آمریکایی است. سران تیم فوتبال آمریکایی کانزاس سیتی از تیلور دعوت کردند تا در مسابقه این تیم به عنوان مهمان افتخاری شرکت کند. در این بازی تیلور با تراویس آشنا شد. یک منبع مطلع عنوان کرد که بعد از بازی این دو با هم ورزشگاه را ترک کردند و شام را با هم خوردند.

دعوای تیلور سوئیفت با کانیه وست

یکی از بزرگترین حواشی زندگی تیلور سوئیفت مربوط به او و کانیه وست رپر مشهور آمریکایی است. جرقه دعوا میان این ستاره پاپ و وست که از بزرگترین رپرهای جهان است، از مراسم جوایز ام تی وی شروع شد که تیلور توانست صاحب جایزه شود، اما در حین سخنرانی او، کانیه بی‌ادبانه وسط صحبتش پرید و از بیانسه تعریف کرد. این مسئله از جانب هواداران و سپس چهره‌های مشهور مورد انتقاد قرار گرفت به طوری که کانیه چندین بار بابت آن عذرخواهی کرد. اما مسئله به اینجا ختم نشد. بعد از این درگیری‌ها بین سوئیفت و وست شدت گرفت به طوری که وست حتی در یکی از آهنگ‌هایش او را هرزه خطاب کرد و گفت خود تیلور در جریان بوده است.

زلزله در کنسرت تیلور سوئیفت!

در جریان برنامه تور Eras و کنسرتی که تیلور در سیاتل آمریکا برگزار کرد، به حدی میزان شور و هیجان طرفداران بالا بود که باعث شد زمین لرزه ۲.۳ ریشتری رخ بدهد و به عنوان یکی از رویدادهای سال ۲۰۲۳ ثبت شود.

فعالیت‌های سیاسی

تیلور سوئیفت به غیر از موسیقی، در سال‌های اخیر به طور فعال در سیاست نیز شرکت داشته است و علناً از نامزد‌های سیاسی حمایت می‌کند و از حقوق رای دفاع می‌کند. او در حمایت خود از حزب دموکرات، چندین بار از ترامپ و سیاست هایش انتقاد کرده است.

کارهای بشردوستانه

تیلور سوئیفت به عنوان فردی نیکوکار شناخته می شود. او از پروژه‌های آموزش هنر، سوادآموزی به کودکان، مقابله با بلایای طبیعی و سازمان های خیریه کمک به کودکان بیمار حمایت می‌کند. به ویژه حمایتش از آموزش و امدادرسانی در بلایای طبیعی، مورد تقدیر قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۲، او ۴ میلیون دلار به تالار مشاهیر و موزه کانتری اهدا کرد تا مرکز آموزشی تیلور سویفت را تأسیس کند. همچنین به اهداف مختلفی از جمله صلیب سرخ آمریکا، آژانس پناهندگان سازمان ملل کمک مالی کرده است. تیلور سویفت. یکی دیگر از کارهای ارزشمند تیلور سویفت، فروش روپوش فارغ التحصیلی خودش بود که به قیمت  هزار و دویست دلار به فروش رسید و تمام این هزینه به خیریه ای اهدا کرد.

او در یکی از جشن های تولد خود مبلغ صد و پنجاه هزار دلار را به مدارس مختلف داد تا کمکی به این‌ مدارس کرده باشد. او با فروش لباس و کفش های خود به کودکان و مردم بیمار و بی بضاعت کمک می کند. با اجرای کنسرت در مکان های مختلف هزینه عمل های افراد بی بضاعت را نیز تامین می کند.

ثروت تیلور سوئیفت

تیلور سوئیفت با بیش از ۵۰ میلیون آلبوم و ۱۵۰ میلیون تک آهنگ در سراسر جهان یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی در تمام دوران است. مجله تایم او را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد جهان معرفی کرده و چندین بار در فهرست پردرآمدترین افراد مشهور فوربس قرار گرفته است. تیلور سویفت یک عمارت چهارخوابه در بل‌مید تنسی برای والدینش خریداری کرد.

ثروت تیلور سوئیفت در سال ۲۰۲۴ بین ۱.۱ میلیارد برآورد شده است. او یکی از ثروتمندترین هنرمندان جهان است. این ثروت، عمدتاً از طریق فروش آلبوم ها، تورهای کنسرت، و حق امتیازهای موسیقی به دست آمده است. سوئیفت همچنین در زمینه املاک و مستغلات سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام می دهد. وی به عنوان اولین موسیقیدانی که صرفاً از طریق آهنگه ا و اجراهایش به باشگاه میلیاردرها پیوسته، جایگاه ویژهای در صنعت موسیقی و فرهنگ عامه دارد. تور جهانی Eras او در سال ۲۰۲۳، رکورد پرفروش‌ترین تور تاریخ را شکست.

دانستنی های جالب درباره تیلور سوئیفت

  • تیلور سویفت خود را مسیحی می داند و این موضوع برایش بسیار مهم است.
  • در ۱۲ سالگی شروع به نوشتن یک رمان ۳۵۰ صفحه ای کرد که هیچ وقت چاپ نشد
  • یک خانه‌ی تابستانی ۸ خوابه در منطقه‌ی ساحلی واچ‌هیل رودآیلند دارد.
  • رانندگی او را می‌ترساند، زیرا شاهد ۳ تصادف بوده است.
  • لباس‌های موردعلاقه‌اش یک سارافون تابستانه و یک جفت چکمه‌ی گاوچرانی باحال است.
  • دسر موردعلاقه‌ی او چیزکیک است.
  • خانواده‌ی او یک اسب پونی شتلند و اسب‌های کوارتر داشتند، و وقتی بچه بود سوارکاری انگلیسی را یاد گرفت و حتی در شوهای اسب سواری رقابت می‌کرد.
  • تیلور یک جت خصوصی داسو فالکون ۹۰۰ و آشیانه‌ای در فرودگاه بین‌المللی نشویل دارد. (ارزش آن حدود ۴۰ میلیون دلار است)
  • او با سلنا گومز دوست صمیمی است.
  • در سال ۲۰۰۹ تیلور سوئیفت با فروش دیجیتالی بیشتر از هر خواننده‌ی کانتری دیگری تاریخ موسیقی کانتری را دگرگون کرد. او در سراسر دنیا بیش از ۲۰ میلیون نسخه فروخت.
  • از القاب وی می‌توان تِی، تی‌سویفت، سویفتی، تی‌سویزل، تی‌سویزی را نام برد.
  • مادرش او را تیلور نامید تا اگر کسی اسمش را روی یک کارت ویزیت دید، متوجه نشود که دختر است یا پسر.
  • در سال ۲۰۱۲، میشل اوباما به عنوان بانوی اول آمریکا، جایزه‌ی کمک بزرگ را به خاطر تعهد در کمک کردن به دیگران و الهام بخش بودن از طریق رفتار خود، به او اهدا کرد.
  • حتی مجله نیویورک در مورد آلبوم های اولیه تیلور می گوید که تیلور از شهامت بالایی برخوردار بود که این داستان ها را صادقانه شرح می داد و در مورد دوران نوجوانی اش با صراحت صحبت می کرد.

تیلور سوئیفت؛ چهره ای تاثیرگذار در قرن ۲۱

تیلور سوئیفت با ترکیبی از استعداد موسیقیایی، هوش تجاری و فعالیت‌های اجتماعی، به یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های فرهنگی قرن ۲۱ تبدیل شده است. او نه تنها در عرصه موسیقی بلکه در زمینه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی نیز صدای قدرتمندی برای نسل خود محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • عابد شهریور ۲۲, ۱۴۰۳

    لعنتی…
    از بازیگرا بگیر تا خواننده ها،کسی دیگه نبوده که باش نخوابیده،حتی فاحشه های خیابونی هم اینجور نیستن

  • Swiftie شهریور ۲۲, ۱۴۰۳

    چه جالب، کاربر عابد کمک های بشر دوستانه تیلورو ندید، موفقیت هاش را ندید اما دوست پسراشو دید و هیت داد، ایرانی جماعت:🤡