باور نکردنی ترین خانه ها و هتل های جهان

از خانه توالتی تا هتل های صخره ای

باور نکردنی ترین خانه ها و هتل های جهان

خانه ها  و هتل های فوق العاده عجیبی در دنیا وجود دارد که دیدن آنها  همیشه جالب  است و علاقمندان زیادی را برای تماشای آن ها به مقاصد مختلف می کشاند. بناهایی که شاید در تصور شما هم نمی گنجد که چنین فضا هایی با هدف جذب گردشگر و در آمد زایی طراحی و ساخته شده باشد. اما اکنون نمونه هایی از چنین مکان هایی بر فراز درختان، صخره ها، وسط دریاچه و حتی در دل یخ های قطبی را می توان مشاهده کرد و لذت یک اقامت حتی یک شبه را در داخل این هتل ها و خانه های خیلی جالب تجربه کرد. لذتی رویایی برای نوستالژی باز ها!

1-w900-h600

(خانه عجیبی که بر روی صخره در منطقه باجینا صربستان)

بناهای عجیب، همیشه متعلق به هزاران سال پیش نیستند و بعضی ها هم به خاطر اتفاقات و رویداد های فرهنگی، هنری، سیاسی و حتی تغییرات کاربری زمین در شهر های مختلف دنیا، ایجاد می شوند. بعضی از ساختمان های عجیب، از نظر معماری یا ساختار سازه، عجیب هستند، مانند هتل های یخی در مناطق شمالی اروپا و بعضی هم به واسطه خلاقیت طراح و سازنده آن، شکلی جالب توجه و عجیب دارند.

۱-هتل یخی در کانادا

2-w900-h600

(نورپردازی و طراحی داخلی رستوران هتل یخی کبک کانادا)

سرزمین های سرد آمریکای شمالی، هم چون مناطق شمالی اسکاندیناوی در اروپا، بهترین مکان برای طراحی و ساخت هتل های یخی هستند. منطقه کیرونا در شمال سوئد، محفلی برای سورتمه سواران و علاقمندان به اقامتگاه های یخی است که به نظر می رسد نمونه آن را می توان در کبک کانادا نیز مشاهده کرد. کانادا، جایی است که  زمستان خیلی سرد را می توان در آن تجربه کرد و هتل یخی، یکی از جذابیت های گردشگری این منطقه فرانسوی زبان در فصل سرما به شمار می رود.

3-w900-h600

(اتاق های هتل یخی که مهمانان می بایست با لباس کوهنوردان در هر اتاق که دمای آن ۱۰ درجه زیر صفر است، اقامت کنند)

این هتل که تصویرش را در زیر مشاهده می کنید، با ۵۰۰ تن یخ و ۱۵ هزار تن برف ساخته شده است. نام این هتل Hotel de Glace که در طول زمستان و در عرض ۵ هفته ساخته می شود و پذیرای گردشگران بسیاری است . بیزبنس اینسایدر این هتل یخی را یکی از عجیب ترین خانه های جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی کرد.

4-w900-h600

(لابی هتل یخی کبک کانادا)

جالب است که بدانید این هتل یخی، ۴۴ اتاق دارد که امکان اقامت صد ها نفر در آن فراهم است. پرتال این هتل را در نشانی اینترنتی به آدرس www.hoteldeglace-canada.com دنبال کنید.

هزینه هر شب اقامت در این هتل، ۳۹۵ دلار کانادا به ازای هر نفر اعلام شد. این هتل از ۴ ژانویه تا ۲۶ مارچ هر سال، پذیرای علاقه مندان است .

۲-هتلی با نمای اسباب بازی

5-w900-h600

برای بعضی از هتل  ها در دنیا، نمای جالب و عجیب، اما ظاهر و شیک، مخاطبان  زیادی را به سمت خود جلب می کند و حتما نباید ساختمان هتل مانند هتل کوبروگ وین (محل برگزاری مذاکرات ایران با گروه ۵+۱ بود)، سابقه چند قرن را به دوش بکشدد تا مشتری مدار شود. کافیست، بنایی با رنگ بندی خاص و جذاب برای قشرهای مختلف مسافران تعبیه شود تا خیلی ها مشتاق و شیفته آن شوند. هتل Legoland که در واقع سرزمین قطعات بازی Lego  نام دارد، در منطقه Carlsbad کالیفرنیا در حنوب غربی ایالات متحده قرار داشته و به گونه طراحی و ساخته شده که قطعات بازی لگو در ذهن مخاطبانش شکل بگیرد و یکی از متفاوت ترین هتل های این کشور را تشکیل می دهد.

6-w900-h600

(هتل لگو لند در کالیفرنیا که با قطعات بازی لگو رنگارنگ طراحی و ساخته شده است)

این هتل، عشق کودکان است و فرصت های خوبی برای بازی کردن آن ها با قطعات لگو در یک هتلی با طراحی الهام بخش از این بازی، فراهم کرده که لابی جذابش را در عکس زیر مشاهده می کنید.

7-w900-h600

هتل های جالب و عجیبی که برای کودکان با الهام از بازی های کودکانه و هم چنین لوکیشن فیلم های انیمیشن معروف والت دیسنی در دنیا ساخته شده  ، بسیار است که در زیر، یکی از آن ها را مشاهده می کنید.

8-w900-h600

(هتل کودکان والت دیسنی در پاریس که معماری بنای آن شبیه لوکیشن قصر های طراحی شده در کارتون های معروف والت دیسنی مانند سیندرلا است)

۳-خانه ای وسط جاده!

9-w900-h600

خانه ای در مه یا خانه ای در شن و ماسه دیده بودیم، اما خانه ای وسط جاده ندیده بودیم! این خانه عجیب، در شهری Wenlign در استان Zhejiang  چین  واقع شده و به دلیل این که صاحب خانه حاضر به امضای قرارداد توسعه جاده و تخریب خانه چند طبقه قدیمی اش نشده است، هم چنان در وسط جاده باقی مانده و یکی از جذابیت های گردشگری منطقه ونلینگ کشور چین را به خود اختصاص داد.

10-w900-h600

۴-هتلی بر فراز درختان

تغا

(تصویری از هتل درختی در فصل تابستان)

در شهر Harads کشور سوئد، هتلی به نام TreeHotel (هتل درختی) وجود دارد که بر فراز درختان بلند این کشور سرد قاره اروپا احداث شده و اتفاقا مخاطبان زیادی را نیز در اختیار دارد. مخاطبانی که آرزو می کنند وقتی از خواب بیدار می شوند،‌ بر بالای یک درخت،‌ مشغول نوشیدن قهوه باشند.

12-w900-h600

(تصویر هتل درختی در فصل زمستان سوئد که معمولا زیر آن، محل تردد گوزن های معروف سوئدی است)

البته فکر نکنید که این هتل،‌خیلی عجیب است! هتل های صخره ای و آویزان، در همه جای دنیا مخاطب خاص خود را دارد.

13-w900-h600

(تصویر هتل صخره ای عجیب در کشور پرو)

14-w900-h600

(فضای بیرونی از داخل هتل صخره ای پرو که خطرناک ترین هتل جهان نام دارد)

۴-خانه خورشیدی استراسبورگ

15-w900-h600

خانه خورشیدی در شهر تاریخی استراسبورگ فرانسه که به نام Hellodome شناخته می شود، یکی از عجیب ترین خانه های جهان است. طراحی خانه به گونه ای بوده که در تابستان، فضای داخلی را با استفاده از انرژی خورشیدی خنک کرده و در فصل زمستان و پاییز نیز بسیار گرم و مطبوع است.

۵-خانه تمساح

16-w900-h600

در  شهر آبیجان آفریقا،  خانه از سنگ به شکل کروکدیل طراحی و ساخته شده است که در Ivory Coast قرار دارد و مخاطبان زیادی را هر ساله به این منطقه می کشاند تا در کنار بزرگ ترین بنای سنگی به شکل کروکدیل، عکس بگیرند!

۵- خانه ای بر روی صخره

17-w900-h600

این خانه که بر روی صخره ای وسط دریاچه باجینا باستا در صربستان احداث شده، در سال ۱۹۶۸ میلادی طراحی شد و یکی از خانه های عجیب در این کشور به شمار می رود. خانه ای رویایی که تجربه خاصی به ساکنانش می دهد که شاید تکرار شدنی نباشد.

۶-خانه ای ماشینی در هلند

18-w900-h600

آمستردام، پایتخت گل اروپا، شاهد محل اقامتی برای گردشگران است که در داخل خودرویی بر فراز خیابان قرار داشته و برای بالا رفتن و پایین آمدن از آن، می بایست از پله های نرده ای استفاده کرد. تجربه ای عجیب برای عاشقان اقامت های عجیب! اگر چه از زندگی در داخل هتل های صخره ای یا هتل های درختی که در بالا دیدیم، آسان تر است.

۷-بنای فوری شکل

19-w900-h600

بنا قوری شکل عجیب که در شهر Wuxi در استان جیانگسو چین ساخته شده است و بخش هایی از آن قابلیت چرخش هم دارد.  این بنای عجیب چینی ها، ۳۸ متر ارتفاع دارد و برای برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری در این شهر، استفاده می گردد که اتفاقا مخاطبان زیادی را نیز به واسطه معماری عجیب و منحصر به فردش به سمت خود می کشاند. شهر تاریخی ووکسی، اخیرا صاحب یک بنای عجیب شده است که اگر به چین سفر کردید، از این منطقه نیز بازدید کنید. قطعا، یک سلفی ماندگار خواهد بود!

20-w900-h600

(مرکز فرهنگی و نمایشگاهی ووکسی چین در شب)

البته فکر نکنید که تنها بنای قوری شکل دنیا در این شهر است. موزه Meitan این کشور نیز، یک قوری  بزرگ با استکان را روبروی دیده گان تان قرار می دهد.

21-w900-h600

(بزرگ ترین موزه قوری شکل جهان که ۷۸ متر ارتفاع و ۵ هزار متر مربع زیر بنا داشته و از فنجان زیبایی در روبرویش برخوردار است و در استان Guizhou چین قرار دارد)

البته فکر نکنید که کشور چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، تنها ۲ بنای خیلی عجیب و غریب دارد. بنای تجاری سه قلوی جالب Galxy Solo در پکن، از جمله بنا های عجیب این کشور پهناو و پر جمعیت قاره کهن به شمار می رود.

22-w900-h600

(بنای تجاری سه قلوی جالب در شهر پکن که یکی از بناهای عجیب کشور چین به شمار می رود )

23-w900-h600

(نمای نزدیک از بنای گلگسی شهر پکن)

۸-خانه چرخش

تلینیفغ

تصویر بالا متعلق به خانه یک مهندس مکانیک ۷۴ ساله اهل جمهوری چک به نام Bohumil Lhota است که امکان چرخش را برایش فراهم می کند. اگر او از نمای پنجره ها خسته شود،‌می تواند خانه را به راحتی در جهت عقربه های ساعت گردانده و اصطلاحا view دل پذیرش را بدست آورد. این خانه عجیب، امکان بالا و پایین شدن بر روی محوری که در وسط آن تعبیه شده را نیز دارا بوده و تجربه جالبی از یک خانه عجیب متحرک را به ساکنانش می دهد.

25-w900-h600

 (وسط گرداننده خانه آقای بوهملی بر روی یک استخر)

26-w900-h600

(خانه چرخشی در جمهوری چک در وسط منطقه جنگلی)

۹-خانه ای با سقفی عجیب

27-w900-h600

همیشه خود خانه ها نیستند که عجیب و باور نکردنی به نظر می رسند، بلکه معماری داخلی و نوع کاربردی که دارند، فضای باورنکردنی را برای ناظران و ساکنان خلق می کنند که تجربه ای لذت بخش است. خانه ای که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید، خانه ای است که به خانه کودکستانی معروف شده، چرا که پشت بام این خانه را به گونه ای طراحی و ساخته اند که زمین بازی بچه های کودکستانی شود. کودکستانی شبیه یک جعبه با کف سبز رنگ که برای کودکان، فضایی جالب در مکانی عجیب و باورنکردنی را تداعی می کند.

28-w900-h600

(نمای روبروی خانه کودکستانی)

۱۰-خانه ای وارونه

29-w900-h600

آیا تا کنون، خانه ای وارونه دیده بودید؟ اکنون این فرصت برایتان فراهم است که به Edersee در کشور آلمان سفر کرده و یکی از خانه های وارونه جالب آن به نام crazy House را مشاهده کنید. به دلیل این که خانه وارونه ساخته شده و جنبه تزیینی و گردشگری دارد، وسایلی که در خانه قرار گرفته، همگی به سقف خانه متصل شده اند. یعنی وقتی شما وارد یکی از اتاق خانه بشوید، اسباب بازی ها و کمد لباس را مشاهده خواهید کرد که به سقف خانه چسبیده، گویی جاذیه زمین بر آن ها بی تاثیر بوده است!

30-w900-h600

(فضای داخلی یکی از اتاق های خانه وارونه در کشور آلمان)

31-w900-h600

(فضای داخلی خانه وارونه)

البته این فقط آلمان نیست که خانه های وارونه در آن ساخته می شود، بلکه شماری از خانه های وارونه در پایتخت گل اروپا یعنی هلند و به خصوص در شهر بندری روتردام این کشور نیز وجود دارد که یکی از جذابیت های گردشگری این شهر را به خود اختصاص داده است.

32-w900-h600

(۶ خانه وارونه در شهر روتردام هلند)

۱۱-خانه ای به شکل هواپیما

33-w900-h600

زوجی جوان در شهر آبوجا نیجریه در قاره آفریقا، سقف خانه خود را به شکل هواپیما درست کرده اند که به همین دلیل، خانه شان به نام Airplane Home در این منطقه معروف شده و یکی از جذابیت های گردشگری برای توریست های عاشق طبیعت نیجریه است. ساخت این ماکت هوایی بر فراز سقف یک خانه ۳ طبقه، اگر چه کار خیلی سختی نیست، اما خلاقیت این دو زوج را برای جذاب کردن نمای خانه برای رهگذاران به تصویر می کشد. اقدامی که این خانه را در فهرست یکی از ۲۰ خانه عجیب جهان قرار داد.

۱۲-ویلایی صخره ای

34-w900-h600

یکی از عجیب ترین خانه های جهان، واقعا همین خانه ای است که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید. خانه ای که به خانه صخره ای شهرت دارد و شامل ویلایی بر روی صخره هایی بر فراز بام برجی بیست و شش طبقه در شهر پکن، پایتخت کشور چین است. در این ویلای صخره ای، گیاهان زیادی در طراحی فضا استفاده شده و ویلا بر روی کوهی از صخره ها که در وسط آن استخر شنا نیز قرار دارد، ساخته شد.

35-w900-h600

(نمایی از بالا از ویلای صخره ای)

۱۳-خانه های وارونه در روسیه

36-w900-h600

خانه های وارونه، یکی از جذابیت های باورنکردنی برای گردشگران در سراسر جهان است و کشور روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. خانه وارونه ای که در شهر    Krasnoyarsk روسیه مشاهده می کنید، هم محل سکونت و هم یکی از جذابیت های گردشگری این منطقه بوده که مخاطبان زیادی را به سمت خود می کشاند. ساخت خانه ای وارونه کار سختی نیست، اما میلیون ها شات دوربین عکاسان و گردشگران را به همراه می اورد که برای کارهای تبلیغاتی و بازاریابی،‌ اقدامی جالب توجه است.

۱۳- خانه اسلایدی!

37-w900-h600

خانه ای به نام Margate در انگلستان به گونه ای معماری آن طراحی و ساخته شده است که جلوه یک اثر هنری عمومی را در معرض دید رهگذران قرار می دهد. خانه ای اسلایدی که نمای پنجره ها و نوع آجر های به کار رفته در ساخت آن، این  محل را به یکی از جذابیت های گردشگری منطقه مبدل کرد.

۱۴-خانه توالتی

38-w900-h600

کره جنوبی، یکی از پایتخت های نوآوری و خلاقیت و به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات در قاره کهن به شمار می رود که در طراحی و ساخت خانه های عجیب و جالب نیز هم چون چین و تایلند، پیشگام است. خانه توالتی یا ،Mr.Toilet House, یکی از عجیب ترین خانه های جهان به شمار می رود که در شهر Suwon این کشور قرار دارد و از آن به عنوان خانه وحشت یا خانه توالتی نام می برند. خانه مستر توالت، از جذابیت های گردشگری حومه سئول است که هر ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی را برای تماشای موزه ای شبیه توالت، به این منطقه می کشاند.

39-w900-h600

(نمایی از بالای خانه توالتی در حومه سئول، پایتخت کره جنوبی)

خانه توالتی، همان طور که از نامش پیداست، درباره توالت است. موزه ای از شکل گیری توالت از دهه های نخست قرن بیستم در کشور کره جنوبی و هم چنین تصاویری قدیمی از روند استفاده انسان از توالت! باورتان می شود؟

40-w900-h600

(داخل موزه توالتی کره جنوبی)

سیم جائه-داک” عضو پارلمان کره جنوبی یک خانه ۱.۶ میلیون دلاری به شکل توالت را ۱۰ سال پیش بنا کرد. وی فلسفه طراحی و ساخت این خانه توالتی را تلاشی برای احیای فرهنگ توالت های پاگ در جهان عنوان می کند.

سیم جائه-داک اولین و تنها “خانه توالتی” جهان را در ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) همزمان با شروع به کار “انجمن جهانی توالت”افتتاح نمود.

این خانه ۴۱۹ متر مربعی متشکل از بتن و شیشه در محل خانه قبلی سیم در شهر زادگاهش “سووئون” در ۴۰ کیلومتری جنوب سئول احداث شد.  خانه توالتی اکنون هم موزه است و هم طبقه بالای آن اجاره داده می شود تا  پول حاصل از اجاره خانه صرف ایجاد تسهیلات بهداشتی دفع فضولات در کشورهای فقیر شود.

41-w900-h600

(جک سیم، فعال جهانی مبارزه علیه توالت های کثیف در سراسر جهان)

این خانه دو طبقه به جز دو اتاق خواب و دو اتاق پذیرایی، البته دارای سه توالت دولوکس است. به گفته سیم یک توالت نمایشی با دیوارهای شیشه‌ای در مرکز قرار دارد، و سایر توالت‌ها دارای تجهیزاتی عالی و وسائل حفظ آب هستند. این توالت نمایشی به یک ابزار تولید مه مجهز است که باعث می‌شود استفاده کنندگان آن احساس امنیت کنند. یک حسگر الکترونیکی دریچه توالت را به طور خودکار با ورود فرد بالا خواهد برد و پخش موسیقی هم وجود دارد. این خانه که با ایجاد یک نهر و باغ کوچک در مقابل آن کامل خواهد شد، به کره‌ای Haewoojae نامیده می‌شود، که به معنای “مکان محترمی است که فرد می‌تواند نگرانی‌هایش را رفع کتد.”

42-w900-h600

(ایندکس پرتال سازمان جهانی توالت که در نشانی http://worldtoilet.org قرار و جک سیم کره ای در آن نقش فعالی ایفا می کند)

تلاش سیم جائه-داک در راه ایجاد توالت‌های پاک از دوره‌ای که او در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ شهردار شهر سووئون بود، آغاز شد. هدف او تبدیل توالت‌ها به “مکان‌هایی پاک و زیبا و سرشار از فرهنگ” بود که باعث شد این توالت‌های نوین به “توالت شهردار سووئون” معروف شوند به طوریکه توالت‌های عمومی در این شهر با نقاشی‌ها، گل‌های تازه و حتی باغچه مزین شدند.

43-w900-h600

(فناوری مدرن در ساخت توالت که در مکان های عمومی سئول قرار دارد و مجهز به حسگر های حرارتی است)

سیم جائه-داک ترغیب شد که در سال ۱۹۹۹ “انجمن توالت کره” به راه بیندازد، و این کار هنگامی انجام گرفت که قرار شده بود کره به همراه ژاپن جام جهانی فوتبال را در سال ۲۰۰۶ میلادی میزبانی کند. سپس او تصمیم گرفت که توالت‌های پاک را به سراسر جهان ببرد. “انجمن جهانی توالت” پیشنهادی او را می‌توان رقیب “سازمان جهانی توالت” مستقر در سنگاپور – شهری که از لحاظ پاکیزگی معروفیت جهانی دارد – دانست.

44-w900-h600

(مجسمه آقای توالت (طراح خانه توالتی کره جنوبی) که فعال توالت های پاک در این کشور است)

سیم، یک فعال در عرصه توالت است! شاید عجیب باشد. اما او می گوید مبارزه او در جهت ایجاد معیارهای بین‌المللی برای توالت‌های عمومی پاک است و معتقد است که کشورهای دیگر از مغولستان و اندونزی گرفته تا ترکیه و برزیل از این هدف فعالانه حمایت کردند.

۱۵-بزرگ ترین هتل نمکی جهان

45-w900-h600

بزرگ ترین هتل نمکی جهان، در منطقه Uyuni در نزدیکی مرز بولیوی با شیلی در آمریکای لاتین با هزاران پشته نمک قرار دارد که اطاق ها و هم چنین بنای آن، همه از نمک بوده و بر روی یک دریاچه نمکی بزرگ احداث گردید. این هتل، بر روی سالاردو ییونی (Salar de Uyuni) که در واقع بزرگ ترین کویر نمک دنیا بوده قرار دارد و در نزدیکی رشته‌کوه آند در جنوب غربی بولیوی پذیرای هزاران گردشگریست که هر ساله به این منطقه عجیب برای دیدن چیز های عجیب می آیند. این دشت پوشیده از نمک، در ارتفاع ۳۵۶۵ متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد و وسعت آن ۱۰٬۵۸۲ کیلومتر مربع است.

46-w900-h600

(نمای داخلی بزرگ ترین هتل نمکی جهان)

این تنها هتل در دنیاست که به طور کامل (از در و دیوار گرفته تا میز و صندلی)از نمک ساخته شده است. این هتل در نزیکی معدن نمک معروف اویانی در جنوب غرب بولیوی قرار دارد. پشت بام و بار و حتی کف این هتل نیز از نمک است.

47-w900-h600

این هتل در سال ۱۹۹۳ ساخته شد و از آن زمان به بعد پذیرای هزاران توریست بوده است. هتل دی سال پلایا دارای ۱۵ اتاق، یک اتاق ناهار خوری، یک اتاق نشیمن و یک بار است. در کشور بولیوی هتلی که تماماً از نمک ساخته شده است موجب شگفتی توریست‌ها و گردشگران خارجی شده است. مبل‌های هتل نیز از نمک ساخته شده‌اند. توریست‌هائی که در نمکی نبودن هتل شک دارند اقدام به لیسیدن دیوارهای هتل می‌کنند.در هتل نمکی بولیوی تمامی وسائل نیز فقط از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و به هیچ وجه از مواد شیمیائی در ساخت آنها استفاده نشده است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود