تراکتور رباتیکی قدرت مند که می تواند شب و روز کار کند

این تراکتور ها صنعت کشاورزی را متحول می کنند

تراکتور رباتیکی قدرت مند که می تواند شب و روز کار کند

شرکت «Case IH» تولید کننده تجهیزات کشاورزی و یکی از زیر مجموعه های واحد صنعتی «CNH» هلند، به تازگی از تراکتوری حیرت آور در ایالت «آیُوا» (Iowa) رونمایی کرده است. این تراکتور رباتیک که «ماشین مفهومی خودکار» (Autonomous Concept Vehicle) نامیده می شود، می تواند با استفاده از یک تبلت برنامه ریزی شود.

نسل آینده تجهیزات کشاورزی هنگام معرفی نظر افراد زیادی را به خود جلب نمود. بر خلاف تراکتور های معمولی، در این ماشین اثری از کابین راننده مشاهده نمی گردد و به جای آن تجهیزاتی مانند دوربین، رادار و سیستم ناوبری وجود دارد و کشاورزان می توانند با استفاده از کنترل از راه دور و برنامه مخصوصی که بر روی تبلت تعبیه شده آن را هدایت کنند.

این وسیله می تواند شب و روز کار نموده، محصولات را برداشت کرده و دانه ها را بکارد.

twuz6xcff6zcomztllxs-w600

فناوری طرح ریزی مسیر که توسط شرکت «Case IH» توسعه داده شده، کشاورزان را قادر می سازد تا به طور همزمان بر عملکرد ماشین های مختلف نظارت داشته باشند. فناوری تشخیص مانع نیز برای این وسیله در نظر گرفته شده تا از حوادث احتمالی جلوگیری گردد.

هنگامی که کشاورز دستوری صادر می کند، تراکتور رباتیک از محل پارک خود خارج شده و بدون دخالت هیچ کس برای انجام وظایف محول شده به سمت مزرعه حرکت می نماید. این ماشین می تواند با تجهیزات دیگر نیز تعامل داشته باشد.

تراکتور رباتیک به موتوری با قدرت ۴۱۹ اسب بخار مجهز شده و می تواند حداکثر ۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد. هنوز میزان هزینه انجام شده برای این ماشین مشخص نیست و بنابراین نمی توان درباره قیمت آن اظهار نظر نمود.

waexi0sk51immuqokgmf-w600

با وجود این که تراکتور رباتیک وسیله ای جذاب به نظر می رسد، اما هنوز زمان دقیق به کار گیری آن در یک مزرعه مشخص نیست. بنا بر گزارش «بلومبرگ»، هنوز موانعی قانونی بر سر راه این ماشین مفهومی وجود دارد. حرکت در جاده های عمومی و همچنین جابه جایی بین دو مزرعه، از نگرانی های موجود در این زمینه هستند. کارشناسان معتقدند برداشتن ابهامات قانونی در این رابطه ممکن است سال ها به طول بیانجامد.

منبع: gizmodo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود