گربه ها تمام فضای یکی از ایستگاه های متروی لندن را اشغال کردند

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید!

گربه ها تمام فضای یکی از ایستگاه های متروی لندن را اشغال کردند

امروز مسافران یکی از ایستگاه های متروی شهر لندن موسوم به «کلافام کامن تیوب» در بخش غربی این شهر شاهد تغییر اساسی در این منطقه بودند که تا حدی عجیب اما جالب به نظر می رسد؛ تمامی تابلوهای تبلیغاتی این ایستگاه با تصاویری از گربه ها جایگزین شده اند!

داستان از این قرار است که گروهی موسوم به CATS (خدمات تبلیغات شهروندان) چندی پیش در وب سایت جمع سپاری کیک استارتر، کمپینی راه اندازی نموده و بودجه لازم برای اجرای نخستین پروژه خود که جمع آوری همه تابلوهای تبلیغاتی و جایگزینی آنها با عکس گربه ها بوده را به دست آوردند.

2

لازم است اشاره کنیم که گربه های موردنظر آنها نه محصولی را می فروشند و نه در حال تبلیغ کالایی هستند. فقط عکس هایی از گونه های مختلف این موجودات نمایش داده می شود که بعضا با تعجب به چشم بیننده خیره گشته اند.

این طرح که شامل جایگزینی ۶۸ پوستر بازرگانی بوده، از امروز به مدت دو هفته در این ایستگاه ادامه خواهد داشت. منظور از آن نیز ترغیب یا تشویق مردم برای خرید یا به عهده گرفتن سرپرستی این حیوانات ملوس نیست، بلکه هدف والاتری را دنبال می نماید.

3

هدف اصلی از پیاده سازی چنین پروژه ای این بوده تا «مردم را به داشتن نگاهی متفاوت به دنیای پیرامون خود تشویق کرده و به آنها یادآوری کند که قدرت و توان تغییر هر چیزی را دارند.» شاید بتوان این طرح را مصداق بارز شعر مشهور سهراب سپهری دانست که می گوید: «چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید.»

5

جا دارد اشاره کنیم که عکس های طرح مورد بحث توسط موسسه ای موسوم به «گلیمپس» تهیه شده اند. «جیمز ترنر»، موسس این کمپانی پروژه مذکور را یک مجموعه جدید و مبتکرانه یاد نموده که افراد را به خلاقیت و ابتکار تشویق می نماید.

4

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که چرا برای چنین ایده جالبی از عکس گربه استفاده شده و آیا دلیل خاصی برای این انتخاب وجود دارد؟ ترنر در پاسخ به این پرسش چنین بیان داشته: «ما می خواستیم مردم، دنیایی را متصور شوند که دوستان و فعالیت ها بیشتر از کالاها ارزش و اعتبار دارند. به همین منظور باید تمامی تابلوهای بازرگانی را با موضوعی دیگر جایگزین می نمودیم؛ موضوعی که بیشتر مردم به آن علاقه داشته باشند و در پی تحقیقاتمان، متوجه شدیم گربه ها بهترین گزینه هستند.»

منبع: mnn
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود