جذاب اما شکننده؛ ویدئوهایی که استحکام آیفون ۷ را به شکلی متفاوت به چالش می کشند [تماشا کنید]

جذاب اما شکننده؛ ویدئوهایی که استحکام آیفون ۷ را به شکلی متفاوت به چالش می کشند [تماشا کنید]

شرکت آمریکایی اپل به تازگی از آیفون جدید خود رونمایی کرده و توانسته توجهات را به سمت خود جلب نماید. غول تکنولوژی آمریکایی حساب ویژه ای بر روی آیفون ۷ باز کرده و با آب و تاب زیاد درباره ویژگی های آن صحبت می کند. شاید تلفن هوشمند اپل را بتوان یکی از بهترین محصولات حوزه فناوری دانست، اما آیفون ۷ ضعف هایی هم دارد و گویا شرکت آمریکایی دلش نمی خواهد آن ها را قبول کند.

بیشتر افراد، به مشخصات فنی و ویژگی های آیفون جدید نگاه می کنند و برای آشنا شدن با این محصول، ویدیو های بررسی آن را نظاره گر می شوند. اما اگر از این بحث ها بگذریم، محصول جدید اپل به گفته سازنده اش مقاوم تر شده و در برابر آب و گرد و غبار استقامت بیشتری دارد.

البته اهالی یوتوب در رابطه با کلمه ی «استحکام» طرز تفکر متفاوتی دارند؛ بر اساس تست هایی که آنها روی این موبایل انجام می دهند ظاهراً هنوز اهالی کوپرتینو با ساخت دستگاهی مقاوم فاصله داشته و باید تحقیق و توسعه بیشتری انجام دهند. در ادامه برخی از این ویدئوهای جالب و البته دیدنی را برای شما فهرست کرده ایم و توصیه می کنمی آنها را از دست ندهید.

واکنش در برابر ضربه چکش

خریداران آیفون به ندرت از چکش در کارهای روزمره استفاده می کنند، اما اگر محل کار آن ها خطرناک باشد چه می شود؟ شاید با خود بگویید خریداران موبایل گران قیمت اپل به اندازه ای وضعشان خوب هست که سر و کارشان با کارگاه ها و مکان هایی از این دست نیفتد، اما واقعیت چیز دیگری است و به هر حال باید تمام جوانب را مورد بررسی قرار داد. اگر به هر دلیلی به کارگاه ها مراجعه می کنید و یا شغلتان اقتضا می کند، پیشنهاد می دهیم قبل از این که جیبتان برای خرید آیفون ۷ حسابی خالی شود، نظاره گر ویدیوی زیر باشید.

برش توسط اره برقی

احتمالا بسیاری از شما شیفته رنگ جدید مشکی براق شده اید و به نظر می رسد این رنگ پرفروش ترین نسخه آیفون ۷ لقب خواهد گرفت. اما خیلی هم دلتان را به آن خوش کنید، زیرا بر اساس اعلام رسمی خود شرکت در صفحه فروش آیفون، احتمالا بعد از مدتی استفاده از تلفن های هوشمند با رنگ مشکی براق، خراش هایی ریز در بدنه آیفون پدیدار خواهد شد؛ بنابراین باید حسابی حواستان را جمع کنید.

این را هم در نظر بگیرید که وقتی صحبت های رسمی چنین چیزی را مطرح می کنند، خدا می داند در واقعیت باید منتظر چه چیزی باشیم. ویدیوی زیر نشان می دهد که ایجاد خراش بر روی آیفون مشکی تا چه حد آسان است و با کوچکترین ضربه ای باید با ظاهر شیک و جذاب آن خداحافظی کنید. پیشنهاد می کنیم تماشای آن را از دست ندهید.

خم شدن آسان

حتما یادتان هست که چه جنجال هایی بر سر راحت خم شدن آیفون ۶ به وجود آمد. پرچمدار سال ۲۰۱۴ اپل به راحتی خم می شد و همین مسئله شرکت آمریکایی را بر آن داشت تا آلیاژ فلز به کار رفته در آیفون ۶s را تغییر دهد. حالا با معرفی آیفون جدید، باز هم همان بحث های قبلی مطرح شده و خریداران نگران هستند که مبادا موبایل چند میلیون تومانی شان مانند بیسکوئیت خم شود. کسانی که عادت دارند تلفن هوشمند خود را در جیبشان بگذارند، از رخ دادن چنین چیزی حسابی می ترسند. ویدیوی زیر این مسئله را به خوبی نشان می دهد، بنابراین پیشنهاد می کنیم به تماشای آن بنشینید.

ضربه زدن به آیفون با تبر

شاید با خود بگویید چنین اتفاقی هرگز رخ نخواهد داد، اما مسئله فقط تبر نیست و هر نوع ضربه ای می تواند چنین حادثه ای را برای تلفن هوشمند شما رقم بزند. درست است که آیفون جدید برای تاب آوردن در برابر ضربه تبر طراحی نشده، اما به هر حال باید مقاومتی نسبی و قابل دفاع از خود نشان دهد. ظاهرا آیفون جدید در این قسمت هم با مشکل رو به روست. گویا شرکت اپل به هیچ وجه حواسش به حوادث نبوده و گمان می کرده دارندگان آیفون موبایل خود را لای پر قو نگه می دارند. پیشنهاد می دهیم به تماشای ویدیوی زیر بنشینید تا خودتان به این مسئله پی ببرید.

واکنش در برابر آتش

آتش گرفتن این روزها برای صاحبان گلکسی نوت ۷ کاملا عادی به نظر می رسد، بنابراین اگر صدای انفجار در نزدیکی خود شنیدید، فبلت جدید سامسونگ می تواند به عنوان یکی از مظنونین در نظر گرفته شود. به همین دلیل، واکنش آیفون ۷ نسبت به گرما و آتش می تواند جالب توجه باشد. ویدیوی زیر به همین منظور طراحی شده و شما با مشاهده آن می توانید شاهد برشته شدن پرچمدار جدید اپل باشید. پس تماشای آن را از دست ندهید.

وارد شدن فشار هیدرولیکی

اپل با حذف جک ۳.۵ میلیمتری هدفون توانسته آیفون ۷ را تا حد زیادی در برابر نفوذ آب مقاوم کند. با این حال ظاهرا مقاومت آن در برابر فشار هیدرولیکی هیچ گونه تغییری نسبت به آیفون ۶ نداشته و آیفون ۷ نیز در یک چشم به هم زدن پودر می شود. ظاهرا اپل به این گونه موارد توجهی ندارد و تنها می توانیم امیدوار باشیم پرچمدار بعدی آمریکایی ها جان سخت تر باشد. ویدیوی زیر له شدن آیفون ۷ نگون بخت را نشان می دهد و تماشای آن جالب به نظر می رسد.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود