راه های خیلی ساده برای شاد بودن

12 راهکار ساده برای شاد بودن

راه های خیلی ساده برای شاد بودن

دغدغه روزانه خیلی ها، شاد بودن و انرژی مثبت و دریافت سیگنال های کیهانی مثبت است. اما از طرفی برای خیلی ها، جذب انرژی مثبت و تلاش برای شاد بودن به واسطه زندگی شهری پر استرس امروزی و دنیایی پر از آدم های انرژی منفی، کاری بس دشوار و سخت است. اما با بررسی زندگی افرادی که تاثیرگذار بودند و از ان ها به عنوان افرادی انرژی مثبت یاد می کنیم، در می یابیم که افراد انرژی مثبت و شاد و تاثیرگذار در زندگی خود و دیگران، هیچ گاه در وضعیتی ایزوله و آرمانی نبودند و چه بسا در شرایطی بسیار بد تز از آن چه که خیلی ها مانع شاد زیستن می نامند، زندگی می کردند. به هر حال هنر افراد انرژی مثبت این است که در شرایطی که عموم مردم به واسطه شرایط مکانی و زمانی با استرس و افسردگی و تنش های مختلف رو به رو هستند،‌امیدوارانه و آگاهانه و عاشقانه به دنبال نشاط و هیچان و کمک به زندگی خود و دیگران هستند.

1-w900-h600

در گفتار قبلی به ۲۸ روش ساده شاد بودن اشاره کردیم. مثل: عدم توجه به شایعات، پیاده روی کردن روزانه،‌ توجه به چیز هایی که برای هر فرد شادی آفرین است، شور و اشتیاق داشتن به کاری که علاقه دارید، مثبت فکر کردن، پرهیز از رفتار های بد روزانه و موارد دیگر. در این گفتار نیز به راهکار های پیشنهادی دیگر در مقوله انرژی مثبت بودن اشاره می کنیم.

2-w900-h600

۱-توقع بی جا ممنوع!

آدم های انرژی مثبت صبح تا شب منتظر اتفاقی خارق العاده نیستند. منتظر واکنش دیگران نسبت به کنش های خوب خود نیستند . انتظار و توقع بی جا که خیلی افراد در برابر کار انجام شده برای دیگران دارند،‌ در ذهن و فکر انرژی مثبت ها نیست. انرژی مثبت ها در واقع ار هز عاملی که باعث شود، استرس و تنش و افسردگی  و کاهش اعتماد به نفس به سمت آن ها سرازیر شود دوری می کنند. وقتی شما  نسبت به کار خوبی که برای کسی انجام دادید، توقع پاداش  نداشته باشید، قطعا حس بهتری به زندگی و اطراف خواهید داشت و حس می کنید که وظیفه خود را نسبت به جامعه به خوبی انجام داده اید .

برای مثبت بودن،‌توقع بی جا ممنوع! رضای خدا بهترین هدیه است.

 

۲-چقدر خوب است با نمی دانم آشتی کنیم.

متاسفانه خیلی از ما ، از کلمه نمی دانم هراس داریم! علتش معلوم نیست! وقتی آدرسی را به خوبی نمی دانیم، بعضا اتفاق می افتد که دیگران را به آدرس اشتباهی راهنمایی می کنیم یا وقتی درباره مساله سیاسی یا هنری و اجتماعی اشراف اطلاعاتی نداریم، هر آسمان ریسمانی را سر هم می کنیم تا به طرف القا کنیم که ما نه تنها صاحب اطلاع هستیم، بلکه دستی هم در آتش داریم! می خواهد درباره تلسکوپ هابل باشد یا موشک های نقطه زن هدایت شونده یا آخرین سبک تمریم لیونل مسی در بارسلونا!

افراد انرژی مثبت، بمب اطلاعات نیستند و برای یادگیری و دانش تلاش می کنند. اما هیچ گاه غیر مستند و مستدل صحبت نمی کنند و دیگران را به انحراف نمی کشانند. برای شاد بودن و انرژی مثبت، هرگاه واقعا درباره مقوله ای اطلاعات کامل و کافی ندارید، در هر مقام و مسئولیتی هستید، از کلمه نمی دانم یا sorry! I do not know استفاده کنید.

۳-همراهی با حیوانات و طبیعت

افرادی که شاد هستند، و انرژی مثبت، کم تر دیده می شود که حیوان آزاری کنند!‌ شادی آن ها منوط به شادی دیگران و راحتی حیوانات است. از نظر روان شناسی،‌ مشاهده حیوانات و برخورد خوب با حیوانات، در کاهش استرس انسان و افزایش اعتماد به نفس و تقویت مهارت های ارتباطی انسان موثر خواهد بود. برای شاد بودن،‌ با حیوانات بیش تر عجین شده و در حد مقدور از حقوق حیوانات دفاع کنید. تماشای برنامه های مستند درباره حیوانات نیز می تواند هر از گاهی شما را به دنیای عجیب و جالب و زیبای حیوانات در گیتی برده و استرش شما را کم و دنیا را از دریچه های متفاوتی بنگرید.

دیدن دنیا از زوایای مختلف ، هنر انرژی مثبت ها به شمار می رود. این حس را در خود تقویت کنید. قبلا گفتیم که پیاده روی در طبیعت، عاملی برای کاهش استرس و دوری از بیماری های عصر جدید و عاملی برای شاد بودن و زندگی راحت است. بنابراین برای انرژی مثبت بودن، به طبیعت پناه ببرید که همواره بهترین همراه هست و بی کلک هست.

۴-کلمات سخیف ممنوعَ

بعید است فردی انرژی مثبت و شاد باشد و مرتب از کلمات رکیک و سخیف و مبتذل در ادبیات گفتاری و نوشتاری خود در طول روز استفاده کند. انرژی مثبت ها، چون نقش تاثیر گذاری در زندگی خود ودیگران دارند،‌همواره از ادبیات گفتاری فاخر یا در سطح مطلوب استفاده می کنند. عدم استفاده از کلمات سخیف حتی اگر در فرهنگ عامه به قولی مد روز شده باشد، می بایست از دستور کار افرادی که به دنبال انرژی مثبت و شاد زیستن هستند خارج شود. برای آن که بتوان از ادبیات گفتاری مبتذل فاصله گرفت، باید خواندن کتاب های خوب،‌شنیدن سخنرانی های خوب و هم نشینی با فرهیختگان را در سبک زندگی روزانه خود جای داد.

۵-تعریف کنید- تعریف کنید-تعریف کنید.

 تعریف کردن از چیز های خوب، می خواهد گل باشد،‌می خواهد یک انسان خوب باشد، می خواهد از یک رفتار خوب باشد، می خواهد از یک نشریه خوب باشد،‌میخواهد از یک نویسنده یا کتاب خوب باشد، می خواهداز یک رفتار اجتماعی خوب باشد یا هر چیز دیگر، در ذهن ما تاثیر زیادی دارد. وقتی ما ار چیز های خوب تعریف می کنیم، ذهن خودآگاه و ناخود آگاه خود را به الگوهای مثبت و ممتاز عادت می دهیم. برای شاد بودن،‌همواره باید عاشقانه و آگاهانه درباره خصوصیت های خوب چیز های خوب با دیگران صحبت کنیم.

توجه : تعریف منطقی و خوب از دیگران، با غلو کردن متفاوت است.

۶-حق تقدم با دیگران هست!

3-w900-h600

آدم های شاد و انرژی مثبت و با حال، در جاهایی که قانونا حق با آن ها ست، در صورتی که فرصتی باشد، حق و فرصت را به دیگران می دهند. می خواهد صندلی در اتوبوس باشد،‌می خواهد راه دادن به دیگر رانندگان در مسیر باشد، می خواهد صف خرید نان باشد یا هر چیز دیگر! آدم های شاد،‌ از هر فرصتی برای شادی آفرینی استفاده می کنند و چه شادی بالاتر از آن که فردی بخاطر رفتار شما، شاد شود. دیدن شادی دیگران وقتی شما در شادی آن ها دخیل بوده اید،‌ارزشی به مراتب بالا تر از شادی های انفرادی دارد.

۷- با جمع باشید!

 

4-w900-h600

انرژی مثبت ها، کلا با انفرادی غذا خوردن و کار کردن و . . . . به طور کل زندگی دور از جمع فراری هستند. با جمع بودن و با جمع زندگی کردن، شادی را برای انرژی مثبت ها به ارمغان می آورد و با مختصات شادی آن ها در یک راستا هست. برای شاد بودن و انرژی مثبت شدن، مهارت های ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید و با رعایت بند بالایی، سعی کنید در جمع حرکت کنید و با جمع باشید.

5-w900-h600

۸-انرژی مثبت، اینجا  آنجا و همه جا

عین زبل خان باشید، اینجا ، آن جا . . . همه جا. انرژی مثبت ها باید همواره و همه جا انرژی مثبت باشند و از سیگنال ها و افکار منفی باطل خود را دور نگهدارند. انرژی مثبت بودن همه در محل کار نیاز است هم در خیابان و هم در خانه . برای انرژی مثبت بودن، تلاش کنید همواره مثبت و ذهن خلاق و شادی داشته باشید.

۹-احترام گذارشتن

هر چقدر به دیگران احترام بگذارید، به شما در کوتاه مدت و بلند مدت احترام بیش تری خواهند گذاشت. انرژی مثبت ها به احترام گذاردن بیش تر از احترام دریافت کردن علاقمند هستند. نگاه بلند مدت به دیگران و هر چیزی باعث می شود تا شما فرهنگ صببوری را یاد گرفته و تلاش کنید تا به همه چیز، با نگاه محترمانه برخورد کنید. نگاه محترمانه،‌ابزاری برای شاد بودن و ذهن خلاق و عاری از تنش ها و ناهنجاری ها به شمار می رود.

به قول غربی ها، همواره RESPECT کنید، حتی اگر نیازی به ACCEPT  نباشد.

۱۰-وقت شناس باشید

انرژی مثبت ها، وقت شناس هستند. به قول و قرارشان پایبندند و از هر چیزی که باعث شود در ذهن دیگران، تصور منفی درباره آن ها ایجاد شود، دوری می کنند. وقت شناس بودن، اول ارزش  به خود و دوم اهمیت دادن به نظر و وقت دیگراناست. وقتی شما وقت شناس باشید، به شخصیت خود و دیگران احترام گذاشته و این در ذهن دیگران اهمیت دارد و عاملی برای شاد بودن به شمار می رود.

۱۱-اونی که باید باشید، باشید!

این جمله مهم و قشنگی است. ما در ذهن خود،‌تصور ایده آلی از خود داریم. من آرمانی با منی که الان در حال رفتار های مختلف در طول روز است،‌ کمی تا قسمتی تفاوت دارد! تلاش کنیم خود را با آن چیزی که دوست داریم باشیم، همراه کنیم و در کلاس و اشل هم سطح آن رفتار کنیم.

۱۲-ابزار دیجیتالی را فقط ابزار بدانید!

بعضی ها با ابزار دیجیتالی زندگی می کنند. صبح تا شب و از شب تا صبح. خواب و استراحت خیلی ها کم شده است. همه بخاطر افیون دنیای دیجیتال است. انرژی مثبت ها از ابزار، فقط به عنوان ابزار استفاده می کنند و جایگزین زندگی واقعی آن ها نمی شود. خبر های خوب همواره خودشان به گوش شما می رسد و نیاز نیست ساعت ها در شبکه های مجازی پرسه بزنیم . برای شاد بودن، خود را در معرض خبر های خوب و ابزارهای غیر دیجیتالی قرار دهید.

۱۲ راه خیلی ساده ای که در بالا درباره شادی و شاد بودن و انرژی مثبت ارائه کردیم، اگر چه در وهله اول خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسد، اما عملی کردن آن در طول روز و ارتباطات روزانه، کمی مشکل است و نیازمند عزمی جدی و باور قطعی میان انرژی مثبت هاست که برای شادی خود و دیگران می کوشند.

در صورتی که نظرات و پیشنهاداتی درباره سلسله مطالب باشگاه انرژی مثبت ها دارید، از طریق کانال های ارتباطی روزیاتو با ما همراه باشید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • Amirmahdi k مهر ۱۷, ۱۳۹۵

    آخه مورد ۴ نمیشه که، میشه؟ حالش به همینه دیگه خخخخخ

  • I AM BOSTON CELTICS مهر ۲۰, ۱۳۹۵

    راست میگه اقا امیر بعضی جاها رو باید گفت فقط با این مدل کلمات میشه دراورد جمعو