کدام درست است؛ شلوارهای جین را بشوییم یا آنها را داخل فریزر بگذاریم؟

چیپ بِرگ، مسئول برند شلوار جین لِوی در این باره می گوید ...

کدام درست است؛ شلوارهای جین را بشوییم یا آنها را داخل فریزر بگذاریم؟

هر کدام از ما حداقل یک جفت شلوار جین داریم اما همه ما از این موضوع آگاه نیستیم که این شلوار با انواع دیگر شلوارهای پارچه ای و کتان تفاوت هایی دارد.

چیپ بِرگ، مسئول برند شلوار جین لِوی دو سال پیش این ادعا را مطرح کرد که لازم نیست برای تمیز نگه داشتن شلوارهای جین تان، آنها را داخل ماشین لباس شویی بیاندازید. وی راهکار دیگری را ارائه داد و آن این بود که زمانی که شلوارهای جین تان بو می گیرند، آنها را داخل فریزر بگذارید.

چنین پیشنهادی در میان مردم هرج و مرج فراوانی را به وجود آورد. آنها به داخل خیابان ها ریختند و با برپا کردن آتش، اعتراضات خود به این ادعا را آشکار ساختند.

بسیار خوب. باید گفت که این راهکار هم شاید بتواند برای تمیز نگه داشتن شلوارهای جین موثر باشد. مابین گرد و خاکی که بر روی شلوار جینی که در طول ۱۳ روز گذشته شسته شده با نمونه ای از آن که آخرین بار ۱۵ ماه پیش شسته شده، از نظر نوع باکتری های موجود، تفاوت چندانی وجود ندارد. این باکتری ها آسیب رسان نیستند و تنها بوی بد آنها هستند که با گذر زمان بیشتر هم می شوند. علت این بوی بد، سلول های مرده پوستی هستند که از پا به شلوار انتقال یافته است.

بنابراین ایده قرار دادن شلوار جین در فریزر می تواند هم از گرفتن وقت و هم از آسیب به طبیعت جلوگیری به عمل آورد.

اما این کار مشکلاتی را نیز به همراه دارد که عبارتند از:

ممکن است فریزر به اندازه کافی سرد نباشد تا بتواند باکتری های جمع شده در شلوار و آن چربی را که بر اثر تجمع سلول های مرده در آن به وجود آمده را از بین ببرد. پژوهشگران بر این باورند که زمانی که این شلوار را از داخل فریزر خارج و به دمای معمولی اتاق وارد می کنید، دوباره همان بوی بد از آن استشمام می شود.

خود بِرگ می گوید که زمانی که شلوار جین اش واقعا کثیف شود آن را با دست می شوید. متاسفانه این کار هم باعث تمیزی کامل این نوع شلوارها نمی شود. نوع پارچه ای که برای دوختن شلوار جین به کار برده می شود، دِنیم نام دارد که بسیار ظریف است و باید با مراقبت با آن برخورد شود. بنابراین اگر قرار باشد که کاملا تمیز شود باید تا آنجا که می توان این شلوارها را سابید تا به اصطلاح رایج، رنگ و رویش را از دست بدهد.

البته زیاد هم لازم نیست با این شلوارهای جین با ملایمت رفتار کرد چرا که عاقبت مجبور خواهیم شد که پس از گذشت چند هفته استفاده، آن را بشوییم یعنی درست در زمانی که احساس کنیم، آن بوی بدِ آشنا به مشام می رسد. اما بسیاری از افراد برای اینکه شلوارشان آن رنگ زیبای اولیه اش را از دست ندهد، دوست ندارند آن را بشویند.

و خوب باید این را هم گفت که تا کنون جایگزین بهتری از شستن، برای شلوارهای جین پیدا نشده است.

منبع: businessinsider
یک نظر

ورود

  • هادی محمدیان تیر ۲۷, ۱۳۹۶

    البته شنیدم باراول شلوارجین روتوسرکه واب بذارین تارنگش تثبیت بشه ورنگش ازبین نره.