مدگردی با ملکه خوش پوش هفتاد و دو ساله سوئد

مدگردی با ملکه خوش پوش هفتاد و دو ساله سوئد

 سیلویا رینیت، ملکه هفتاد و دو ساله سوئد، یکی از خوش پوش ترین ملکه های کهنسال روزگار ماست که کلکسیون جواهرات و لباس های سلطنتی اش، همواره با استقبال نشریا مد و لباس قرار می گیرد. گزارش امروز سرویس مد گردی روزیاتو نگاهی دارد به دنیای مد و لباس ملکه هفتاد و دو ساله سوئد. با ما همراه باشید.

1-w900-h600

صحبت از ملکه سوئد هست که خود مهاجری آلمانی به سوئد بود و اکنون، همسر پادشاه این کشور محسوب می شود. ملکه هفتاد و دو ساله ای که هنوز، یکی از خوش پوش ترین ملکه های دنیا به شمار می رود و کلکسیون طلا و جواهراتش، طرفداران بسیاری زیادی دارد.

سوئد و سوئدی ها، به طور کل ملتی متفاوت به نسبت دیگر بخش های اروپا هستند. سوئدی ها سال ها پیش از کریستف کلمپ، به قاره آمریکا رفتند. اما به فکر تسخیر آن نیافتادند. کشوری که از تشکیل ان، کم تر از ۶ قرن می گذرد و سرزمینی پر از یخ و برف است  و آفتاب تابان، در نقاط شمالی اش، ۶ ماه در سال در ایام زمستان، کلا طلوع نمی کند. اما مردمانی مهربان و سخت کوش دارد و به نسبت دیگر بخش های اروپا، خلاق و کارآفرین. کشوری که روی یخ بود،امروزه یکی از قطب های تولید علم و فناوری اروپا و جهان محسوب می شود. جمعیتی ۹ میلیون نفره در مساحتی در حدود یک سوم وسعت ایران پراکنده شده اند، اما بهره وری و تولید ملی آن ها به مراتب بیش تر از کشور های چند برابر بزرگ تر از آن در اروپا و جهان هست.

به طور کل، سبک زندگی و سیستم زندگی و آموزش و بهداشت در این کشور سرد اسکاندیناوی، با بسیاری از نقاط اروپا متفاوت است. تا سال ۲۰۱۱ میلادی که سیستم تحصیل برای همه خارجی ها رایگان بود، صدها هزار نفر از سراسر دنیا برای تحصیل روانه سوئد می شدند و اکنون یک دهم جمعیت کشور را مهاجران تشکیل می دهند.

2-w900-h600

(تصویر کت آبی خاص با یقه جذاب ملکه سیلویای خندان در کاخ سلطنتی استکهلم)

به نظر می رسد رفتار سوئدی ها با خارجی ها و ملت های دیگر ، در طول تاریخ رفتار مسالمت آمیز و محترمانه ای بوده است. عدم حضور سوئد در هیچ کدام از جنگ های خانمان سوز قرن نوزدهم و بیستم میلادی خود نشان دهنده سبک صلح گرای مردم محیط زیست دوست سوئد است. مردمی که گر چه در یخبندان زندگی می کنند، اما میزان کمک های خیریه و حمایت های مادی و معنوی انان از کشورهای آفریقایی و جنگ زده به مراتب بیشتر از حامیان دروغین حقوق بشر است.

3-w900-h600

(تصویر استایل خیابانی ملکه سوئد در بازدید از یکی از کشور های بلوک شرق اروپا که با گل های بهاری در حال پاسخ گویی به ابزار احساسات هواداران جوانش است)

درباره سوئد مسائل جالب بسیار هست. اما همین اندازه بدانید که هم اکنون یکی از وزاری کابینه دولت سوئد، جوانی ایرانی اهل شهریار است. چندین دختر زیر ۳۵ سال ایرانی در پارلمان سوئد به عنوان نماینده مردم مشغول به فعالیت هستند و یک گارسون (سوفیا هلکویست)، هم اکنون عروس ملکه این کشور می باشد.

4-w900-h600

( عروسی سوفیا هلکویست با پرنس کارل (فرزند پادشاه سوئد) )

در سوئد، سیستم سلطنتی کاملا تشریفاتی بوده و قدرت سیاسی ندارد. اصطلاحا در سوئد گفته می شود که پادشاه تنها یک face است و نه بیش تر. کارل گوستاو شانزدهم، پادشاه امروز سوئد، بیش از سه دهه هست که به عنوان پادشاه این کشور فعالیت دارد. همسرش Silvia Renate، متولد آلمان هست و در آلمان نیز با وی آشنا شد. ملکه سیلویا را ملکه کلاه ها یا HatQueen هم می نامند چرا که وی در مراسم رسمی و غیر رسمی، از کلاه های مختلفی برای ست کردن با لباس های جذاب و رنگارنگش استفاده می کند.

5-w900-h600

( ملکه سیلویای خندان در کنار کارل گوستاو شانزدهم پادشاه سوئد )

6-w900-h600

(تصویر شاهدخت مادلین که رنگ لباش الهام گرفته از رنگ مد و لباس مادرش با ابریشم صورتی هست)

ملکه سیلویا  Silvia Renate Sommerlath که اکنون هفتاد و دو سال دارد، از سال ۱۹۷۶ میلادی تا کنون، به عنوان ملکه سوئد مطرح هست و عنوان Queen Silvia of Sweden شناخته می شود و با استقبال عمومی نیز برخودار است. وی دارای رکورد مدت تصدی این سمت در سوئد هست و تا کنون هیچ ملکه ای در سوئد به اندازه ملکه سیلویا، بر تاج و تخت ننشسته بود. ملکه سیلویا، در کار های بشردوستانه بسیاری فعالیت دارد.

سیلویا در سال ۱۹۴۳ میلادی در شهر هایدلبرگ آلمان و از مادری برزیلی و پدری آلمانی زاده شد. بر خلاف تصور عامه، ملکه سوئد، متولد آلمان هست و کلا آلمانی محسوب می شود. تسلط وی به آلمانی به مراتب بیش تر از زبان سوئدی است. وی تنها سه سال داشت که به همراهی خانواده اش به سائو پائولوی برزیل نقل مکان کردند و سیلویا بیشتر دوران کودکیش را در آنجا گذراند.

7-w900-h600

(تصوری از رژه پادشاه سوئد به همراه همسرش که با لباس و کلاهی صورتی رنگ از روبروی کاخ پادشاهی استکهلم در حال گذر هستند)

وی توانست به زبان پرتغالی تسلط پیدا کند و در سال  ۱۹۵۷ میلادی دوباره به آلمان غربی بازگشت و در ۱۹۶۹ با مدرک زبان اسپانیایی از مدرسهٔ مترجمی مونیخ دانش اموخته شد.

8-w900-h600

(تصویر از نزدیک لباس بلند زیبای صورتی رنگ و کلاه قارچ گونه ملکه سیلویا در کنار پادشاه سوئد)

او سپس در سفارت آرژانتین در مونیخ به‌عنوان مترجم مشغول کار شد و در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۲، یکی از مهمانداران این مراسم بود که با کارل گوستاف شانزدهم، ولیعهد سوئد آشنا شد.

9-w900-h600

(تصویر ازدواج ملکه سیلویا با کارل گوستاو شانزدهم پادشاه سوئد در سال ۱۹۷۶)

ارتباط سیلویا با ولیعهد سوئد به مدت ۵ سال ادامه داشت تا آن که یک سال بعد، یعنی در سال ۱۹۷۳ میلادی، کارل به عنوان پادشاه سوئد انتخاب شد. کارل که عاشق سیلویا شده بود از وی خواست به همراه وی به کاخ سلطنتی سوئد در استکهلم بیاید و در ۱۹ جون ۱۹۷۶ میلادی در مراسمی رسمی ازدواج کردند.

10-w900-h600

(تصویر کارل گوستاو شانزدهم و همسرش ملکه سیلویا در ۴۰ سال پیش)

ملکه سیلویا، صاحب ۳ فرزندبه نام های شاهدخت ویکتوریا، شاهزاده کارل فیلیپ و شاهدخت مادلین شد که هر سه در سال های اخیر ازدواج کردند. ملکه سیلویا یکی از فعال ترین ملکه های دنیا در عرصه حمایت از حقوق کودکان در سراسر جهان هست و بنیادی را هم در این راستا سرپرستی می کند.

11-w900-h600

(تصویر ازدواج شاهدخت ویکتوریا باهمسرش که ماساژور سابقش بود )

سیلویا همچنین در ۱۹۹۹ بنیاد جهانی کودکان را پایه گذارد که از وظایف این سازمان، بهبود شرایط زندگی کودکان و نوجوانان سراسر دنیا است. از دیگر کارهای او می‌توان به ارتقاء منابع برای بیماران روانی و معلولین اشاره نمود. یکی از صحبت های جنجالی سیلویا، درباره نقش پدرش به حزب آلمان نازی و هم چنین قوانین ضعیف سوئد در حمایت از پورنوگرافی کودکان بود. دریافت یک چفیه فلسطینی به عنوان هدیه توسط ملکه سیلویا، موجی از انتقاد را توسط حامیان رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۳ میلادی روانه ایشان کرد.

ملکه سیلویا همواره درمراسم رسمی با لباس خاص و کلکسیونی از طلا و جواهرات سلطنتی ظاهر می شود اما در مراسم عادی نیز از استایل مد و لباس خاصی برخوردار هست که با این مقدمه نگاهی داریم به کلکسیون مد و لباس ایشان. مد با ملکه سوئد را از زمان ازدواجش آغاز می کنیم.

12-w900-h600

(تصویر پادشاه سوئد و ملکه سیلویا با لباس عروس سفید کاملا پوشیده با تور بلند)

13-w900-h600

(تصویر تاج الماس ملکه سیلویا در زمان ازدواج با پادشاه سوئد)

14-w900-h600

(تصویر ملکه سیلویا در حال پیاده شدن از کالکسه سطلنتی روبروی کاخ پادشاهی استکهلم)

15-w900-h600

(تصویر لباس سفید پوشیده بلند ملکه سیلویا به همراه جواهرات سلطنتی در مراسم اعطای جایزه نوبل در استکهلم)

16-w900-h600

(تصویر لباس سبز رنگ بلند ملکه سیلویا با گردن بندی با سنگ های قیمتی در مراسم اعطای جایزه نوبل در کنار اعضای خانواده سلطنتی سوئد)

17-w900-h600

(تصویر لباس فاخر و رسمی ملکه سوئد در مراسم اعطای جایزه نوبل سال ۲۰۱۲ میلادی)

18-w900-h600

(تصویر ملکه سیلویا و پادشاه سوئد در ضیافت شام به افتخار برندگان جایزه نوبل ۲۰۱۱ میلادی)

19-w900-h600

(تصویر ملکه سیلویا با کت و دامن قرمز و گردن بند طلایی در برزیل ۲۰۱۱ )

21-w900-h600

(تصویر ملکه سیلویا به همراه جواهرات سلطنتی الماس و لباسی آبی رنگ)

سثب

(تصویر پادشاه سوئد و ملکه سیلویا با لباس عادی در حال تماشای مسابقات المپیگ تابستانی ۲۰۱۲ لندن)

23-w900-h600

(تصویر ملکه سیلویا و لباسی با رنگ خاص که با اکسسوری های رنگارنگ و کلکسیون طلا و جوارهت قیمتی ایشان ست شده است- جهت شرکت در مراسم هنری در آلمان ۲۰۱۲)

24-w900-h600

(تصویر ملکه سیلویای خندان با لباسی صورتی و جواهرات سلطنتی جذاب که روی ان ها تصاویری از اعضای خاندان سلطنتی سوئد دیده می شود)

25-w900-h600

(تصویر سنجاق سینه ملکه سیلویا که تصویر کارل گوستاو شانزدهم پادشاه سوئد بر روی آن مشاهده می شود)

26-w900-h600

(تصویر لباس خاص ملکه سوئد با گردن بند یقه ای با گلوله های نقره ای و یقه سفید بزرگ چهت شرکت در مراسم خیریه حمایت از بئیاد کودکان)

27-w900-h600

(تصویر کارل گوستاو و ملکه سیلویا با لباس و بارانی قرمز زنگ جذاب در کنار پادشاه و ملکه هلند)

28-w900-h600

(تصویر ملکه سیلویای خندان و تاچ و گردن بند جذاب سلطنتی و کتی پشمی در کنار پادشاه سوئد)

29-w900-h600

(تصویر ملکه سیلویا با لباسی رسمی و سنجاق سینه نقره ای در برلین آلمان)

30-w900-h600

(دو تصویر از ملکه سیلویا در اکتبر ۲۰۱۴ میلادی)

31-w900-h600

(شیخ فاطیما در کنار شیخ امارات متحده عربی با لباسی قرمز و شالی بلند با طرح جذاب)

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • ریما میلانی مرداد ۱۳, ۱۳۹۵

    من عاشقم این مطالبم
    خیلی عالی بود

    • فرناز اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۷

      منم خیلی دوست دارم . ملکه سوئد خوش پوشه. بازم بزارید لطفا

  • Saba مهر ۱۵, ۱۳۹۵

    چه شیک پوش??