فرضیه جدید دانشمندان که عاقبت راز مثلث برمودا را افشا می کند

فرضیه جدید دانشمندان که عاقبت راز مثلث برمودا را افشا می کند

احتمال دارد معمای مثلث برمودا پس از سال ها توسط گروهی از هواشناسان ماهواره ای حل شده باشد. در طول سال های متمادی، برای ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماها در منطقه ای به وسعت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع بین میامی، پورتو ریکو و برمودا، هیچ گونه توضیحی وجود نداشت.

این مثلت طی ۱۰۰ سال گذشته، حداقل هزار نفر را به کام مرگ فرستاده و ۷۵ هواپیما همراه با هزاران کشتی را درون خود ناپدید کرده است. حالا دانشمندان نظریه جدیدی را در این زمینه مطرح کرده اند. آن ها بیان می کنند که ابرهای شش ضلعی توسط بادهایی به سرعت ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت، «بمب های هوایی» ایجاد می کنند. به همین دلیل، هزاران نفر در این منطقه جان خود را از دست داده اند.

57372466

طوفان های ایجاد شده به حدی قدرتمند هستند  که می توانند کشتی ها و هواپیماها را در دریا غرق سازند. دانشمندان بر این باورند که ابرهای بزرگ در نوک غربی جزایر برمودا ظاهر شدند؛ منطقه ای به وسعت ۳۲ تا ۸۹ کیلومتر.

دکتر «استیو میلر» کارشناس هواشناسی ماهواره ای دانشگاه کلورادو در این رابطه می گوید: “شما با وجود ابرها نمی توانید نوک جزیره را مشاهده کنید. آن ها بیشتر اوقات توزیع تصادفی دارند.”  محققان با استفاده از رادارهای ماهواره ای، اتفاقاتی که در زیر این ابرها رخ می دهد را مورد بررسی قرار دادند. آن ها دریافتند که بادهای سطح دریا سرعت بالایی دارند و می توانند امواجی با ارتفاع ۱۴ متر را به وجود بیاورند.

این ابرهای شش ضلعی در اصل بمب های هوایی هستند. واژه «مثلث برمودا» نخستین بار در سال ۱۹۵۰ میلادی توسط خبرنگاری که درباره ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماها مقاله می نوشت، ابداع گشت. رخ دادن اتفاقات عجیب و غیر طبیعی در این منطقه، از سال ۱۴۹۲ میلادی مطرح بوده است. کریستوف کلمب نیز طی سفر خود، نورهایی عجیب و اختلال در قطب نماها را مشاهده کرده است.

هر سال بیش از ۴ هواپیما و ۲۰ کشتی در مثلث برمودا ناپدید می گردد.

منبع: independent
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • ساسان بهمن ۹, ۱۳۹۵

    کافیه یه هواپیما فقط تغییر جهت بده تو یه جایی از کره زمین اخبارش تو کل دنیا پخش میشه، اونوقت سالی ۴ هواپیما ناپدید میشه و کسی متوجه نمیشه؟