چگونه می توان در هنگام سقوط هواپیما زنده ماند؟

راهکارهایی علمی برای نجات یافتن از سوانح هوایی

چگونه می توان در هنگام سقوط هواپیما زنده ماند؟

امروزه پرواز با هواپیما به امری عادی بدل گشته و هر کسی از این وسیله برای مسافرت های خود استفاده می کند. راحتی، سرعت بسیار بالا و بهره وری مناسب، باعث شده است که هزینه زیاد هواپیما، توجیه اقتصادی داشته باشد. ایمنی آن ها نیز بسیار بالاست و کمتر شاهد رخ دادن حوادث ناگوار در هواپیما ها هستیم. با این حال، تصادف و حادثه امری اجتناب ناپذیر به شمار می رود و احتمال روی دادن آن وجود دارد.

حوادث هوایی معمولا به گونه ای هستند که کمتر کسی در آن ها زنده می ماند. اما این بدان معنا نیست که اگر چنین اتفاقی برای ما رخ داد، باید زندگی را تمام شده فرض کنیم. می توان با راهکارها و نکاتی ساده، شانس زنده ماندن را افزایش داد. ما در این مقاله قصد داریم راه حل هایی علمی را برای مسئله مذکور به شما آموزش دهیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

کیف دستی خود را بر سر راه قرار ندهید

2adfb75100000578-3175824-image-a-1_1437987118941

خدمه پرواز معمولا چنین درخواستی را مطرح می کنند. آن ها برای جلوگیری از عدم مسدود شدن راهرو در هنگام حوادث، این موضوع را به شما گوشزد می نمایند. اگر بر خلاف توصیه ها عمل کنید، مسیرهایی که به درب های خروج اضطراری ختم می گردند، بسته شده و مشکلات بسیار زیادی به وجود می آید. شما تنها ۹۰ ثانیه برای دور شدن از محل آتش سوزی فرصت دارید و این زمان کوتاه نباید صرف برداشتن کیف ها از سر راه شود.

امن ترین مکان برای نشستن در هواپیما

economy-exit-row-w700

بعد از تحقیقاتی که بر روی ۲۰ تصادف هوایی و محل نشستن افراد نجات یافته و افراد قربانی انجام گرفت، مشخص شد کسانی که در کابین پشتی (پشت سر بال ها) می نشینند، شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. احتمال رهایی یافتن از حادثه برای آن ها ۶۹ درصد برآورد شده، اما کسانی که در فِرست کلاس می نشینند، تنها ۴۹ درصد شانس زنده ماندن دارند.

اگر بخواهیم دقیق تر مسئله را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که درب های خروج اضطراری، بهترین و امن ترین مکان برای نشستن هستند. هر چه بیشتر به آن ها نزدیک باشید، شانس زنده ماندن شما افزایش خواهد یافت.

امن ترین روش برای نشستن در هواپیما

aid78236-728px-survive-a-plane-crash-step-8-version-4-w700

سال گذشته یک حادثه هوایی توسط شرکت بوئینگ شبیه سازی شد. آن ها طی مطالعات خود به این نتیجه رسیدند افرادی که هم کمربند ایمنی خود را محکم بسته و هم به طور ثابت و محکم (صاف نشستن و سر خود را به سمت زانو خم کردن) سر جای خود می نشینند، می توانند به زنده ماندن خود امیدوار باشند. کسانی که این نکته را رعایت نمی کنند، با آسیب های جدی سر مواجه شده و افرادی که کمربند ایمنی خود را نمی بندند نیز جانشان را از دست خواهند داد.

نخستین کاری که باید هنگام حادثه انجام دهید

article-2734333-20cbc33300000578-253_634x423

هنگامی که فشار کابین افت می کند، کمبود اکسیژن می تواند تنها در بیست ثانیه شما را بیهوش نماید. به توصیه های خدمه پرواز گوش دهید و قبل از کمک به دیگران، حواستان را به ماسک خود جمع کنید. شما نمی توانید بدون نفس کشیدن، افراد دیگر را نجات دهید.

چه لباسی بپوشیم؟

img_0332-w700

انجمن ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا، اعلام کرده است که ۶۸ درصد مرگ و میر در حوادث هواپیما، به علت آتش سوزی های بعدی روی می دهند. خوشبختانه با رعایت نکاتی ساده، می توان از این گونه موارد جلوگیری نمود. هنگامی که قصد پرواز با هواپیما را دارید، از پوشیدن لباس های قابل اشتعال مانند جنس پلی استر و نایلون خودداری کنید.

پوشیدن الیاف طبیعی مانند کتان و پشم، می تواند انتخاب مناسبی باشد. استفاده از شلوارهای جین و لباس های آستین بلند نیز می تواند آسیب های ناشی از شعله های آتش را کاهش دهد.

انتخاب کفش مناسب

best-sneaker-featured-w700

صندل ها و دمپایی های راحت شاید انتخاب مناسبی باشند، اما آن ها هنگام حوادث سرعت شما را کاهش می دهند. کفش های پاشنه بلند نیز به طور حتم برای شما مشکل ایجاد خواهند کرد. کفش های ورزشی صاف، مناسب ترین گزینه برای سوار شدن به هواپیما هستند. هیچ گاه در طول پرواز آن ها را از پای خود در نیاورید. رعایت این نکته می تواند شانس رهایی شما از حادثه را افزایش دهد.

منبع: rd
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • Masoud Niki آذر ۱۰, ۱۳۹۵

    این چه کاریه زمینی سفر میکنیم این همه دردسر هم نداشته باشیم

    • Parsa آذر ۱۰, ۱۳۹۵

      سفر های زمینی به مراتب خطرناک تر و صد البته کند تره