صبحانه هایی بسیار سالم برای آنهایی که به سلامت خود اهمیت مضاعف می دهند

روش تهیه پنکک سالم خانگی و آواکادوی شکم پر

صبحانه هایی بسیار سالم برای آنهایی که به سلامت خود اهمیت مضاعف می دهند

باز هم همان داستان همیشگی گرفتن رژیم های غذایی بسیار سخت، ورزش های سنگین و دریغ از چند کیلوگرم وزن کم کردن و پرسیدن اینکه چرا؟

همان طور که در سایر مقالات مرتبط با سلامت و در بررسی رژیم های غذایی به آنها پرداخته شد، با پرسش از افرادی که اندام مناسبی دارند و مهم تر آنکه از سلامت کامل هم برخوردار هستند، درخواهید یافت که بسیاری از آنها از تمام مواد غذایی استفاده می کنند اما اینکه چه اندازه و چه وقت آنها را میل می کنند، تفاوت هایی وجود دارد.

در این نوشته که تمرکز آن به وعده صبحانه است، دستورهایی برای تان برشمرده که اگر تمایل داشته باشید می توانید مقالات مرتبط اشتباهات رایج در خوردن صبحانه که منجر به افزایش وزن می شوند، اتفاقات نه چندان مطلوبی که بر اثر نخوردن صبحانه در بدن می افتد را نیز مطالعه بفرمایید.

برای آنکه شما هم بتوانید یک رژیم غذای سلامت را به کار گرفته، وزن کم کنید و آسیبی نیز به بدن خود وارد نکنید، «برایت ساید» وعده های سلامتی را که افراد سالم آنها را به عنوان صبحانه مصرف می کنند را برای تان برشمرده که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت:

آواکادوی شکم پر با تخم مرغ 

1

این صبحانه خوشمزه، محتوی مقادیر فراوانی پروتئین و چربی های گیاهی است که می تواند برای کارکرد بهتر قلب بسیار موثر باشد.

برای تهیه آن می توانید، فِر را ابتدا در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۳۹۲ درجه فارنهایت) گرم کنید. آواکادو را به بخش تقسیم کرده و هسته آن و ۲ قاشق از پالپ های داخل آن را خارج کنید.

به هر نیمه آن یک عدد تخم مرغ، گوجه فرنگی، نمک و فلفل اضافه کنید و با سبزیجات سبز رنگ تزئین کنید. اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۲۲ دقیقه داخل فر بماند.

میوه و نان تست به همراه کره و سالامی 

2

بسیاری از مردم بر این باور هستند که این ترکیب بسیار مقوی است. نه تنها دارای مواد مغذی برای بدن است بلکه مزه بسیار خوبی هم دارد.

تخم مرغ، نان تست آغشته به آواکادو و زغال اخته 

0نان تست محتوی غلات را با پوره آواکادو پوشانده و یک نیمرو که روی حرارت کم سرخ شده باشد روی آن قرار دهید. ترکیب حاصل را با سبزیجات سبز و فلفل قرمز تزئین کنید. زغال اخته و سبزیجات سبزرنگ بهترین انواع آنتی اکسیدان به شمار می آیند. همچنین با افزودن فلفل قرمز می توانید سیستم گردش خون بدن را تنظیم کنید.

اسموثی زغال اخته و زنجبیل 

4

صبحانه باید ترکیب مناسبی از پروتئین، چربی و کربوهیدرات باشد. زغال اخته و زنجبیل، با دارا بودن ویتامین های فراوان می توانند در دید بهتر و تقویت سیستم ایمنی بدن ایفای نقش کنند.

میوه، سبزیجات و نان های تست مغزدار

5

نان تست آغشته به کره بادام زمینی، پوره آواکادو، مغزآفتاب گردان و سایر دانه های گیاهی می توانند گزینه مناسبی برای وعده صبحانه باشند. می توانید یک نوشیدنی سبزرنگ به این ترکیب اضافه کنید. میوه و سبزیجات می توانند جزء جدایی ناپذیر از صبحانه سلامت شما باشند.

نیمرو و سبزیجات سبز رنگی چون arugula

6

ترکیب نیمرو و سبزیجات می تواند منبع فوق العاده ای از پروتئین و ویتامین ها باشد.

اسموثی آواکادو

7

یک صبحانه مقوی خصوصا برای کسانی که فعالیت بدنی و ذهنی فراوانی دارند، مهم است. یک دستور غذای بین المللی برای دست یافتن به همچین ترکیبی در وعده صبحانه می تواند از قرار ذیل باشد:

  • نصف آواکادو، نصف فنجان ماست یونانی، نصف فنجان شیر، یک عدد موز، کمی وانیل، کمی اسفناج.

این ترکیب نه تنها بسیار مقوی است بلکه مزه بسیار خوبی هم دارد.

پنکک سالم خانگی

00

دستور درست کردن پنکک بسیار ساده و از قرار ذیل است:

  • یک قاشق پودر پروتئین، سفیده تخم مرغ، نصف یک عدد موز له شده، دانه های کتان.

می توانید آن را به همراه چای سبز میل کنید. ترکیب این پنکک و چای، هم خوشمزه و هم دارای مواد مغذی است.

بلغور جوی دوسر به همراه پوره موز 

9

بلغور جوی دوسر که با شیر پخته شده باشد می تواند هنگام صبح به شما احساس سیری بدهد. زمانی که با پوره موز همراه شود ،خوشمزه تر هم می شود.

املت با آواکادو و سالمون

000

برای صرف یک صبحانه پر از پروتئین، می توانید به املت معمولی خود آواکادو و سالمون بیافزایید.

سوپ خانگی 

10

برای کسانی که به غذاهای سنتی علاقه فراوانی دارند، این سوپ می تواند گزینه مناسبی به شمار آید. سوپ مرغ همراه با هویج، کرفس و رشته، ترکیب بسیار مناسبی از پروتئین و کربوهیدرات برای شروع روز محسوب می شود.

املت سبزیجات

11

این املت می تواند به ۵ وعده غذایی تقسیم شود و همیشه گزینه جدیدی برای اضافه کردن به آن وجود داشته باشد چرا که مطمئنا ما در یخچال خود، سبزیجات دیگری به غیر از محتویات آن املت را داریم.

نان تست، آواکادو، تخم مرغ و پنیر

12

یک آواکادو را به همراه پنیر در داخل فر حرارت دهید. تخم مرغ تازه را روی سطح آن قرار دهید و روی آن طعم دهنده های مورد علاقه تان را بریزید. این ترکیب نه تنها از جهت دارا بودن تمام مواد مغذی حائز اهمیت است بلکه می تواند تا موقع صرف ناهار هم شما را سیر نگه دارد.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود