اشتباهات فاحش افراد در هنگام انجام تمرین های ورزشی بر روی تردمیل

عدم توجه به ندای بدن

اشتباهات فاحش افراد در هنگام انجام تمرین های ورزشی بر روی تردمیل

زندگی مدرن بر روی بسیاری از اتفاقات اطراف ما تاثیر گذاشته و سبب شده که در سبک زندگی تغییراتی به وجود آید. افزایش ساعات کار، کوچک تر شدن مساحت مکان هایی مسکونی در کلان شهرها، ورود تکنولوژی های جدید، افزایش آلاینده ها، تغییرات جوی و بسیاری از عوامل دیگر توانسته اند در نحوه ورزش کردن هم تاثیراتی بگذارند.

خصوصا در روزهایی که آلودگی هوا به اوج خود می رسد شاید گزینه چندان مناسبی نباشد که برای فعالیت هایی چون پیاده روی و دویدن به بیرون از منزل برویم. ورود وسایلی چون تردمیل این امکان را برای مان به وجود آورده که در خانه یا محل کار خود ورزش کنیم.

چه خوب است که به درستی بدانیم از این وسیله چگونه استفاده کنیم تا کمترین آسیب را به بدن برساند. اگرچه همواره توصیه می شود که پیاده روی و دویدن در هوای آزاد تاثیرات روحی و جسمی بیشتری بر روی افراد دارد با این حال شاید بد نباشد که با نحوه صحیح استفاده از ترومیل آشنا شویم تا در صورت لزوم استفاده از آن به بدن آسیبی نرسانیم.

در ادامه این نوشته به بررسی اشتباهات رایجی پرداخته خواهد شد که افراد در استفاده از تردمیل انجام می دهند و چندان مطلوب مربیان نیست. با هم این اشتباهات را مرور می کنیم:

عدم گرم کردن بدن 

1

یکی از نگرانی هایی که بسیاری از مربیان ورزشی و بدنسازی دارند این است که در تمام جلسات ورزشی و تناسب اندام لازم است که افراد بدن خود را گرم کنند تا بدن کمی خود را رها کند و باعث آسیب به عضلات نشود. اَپ هایی نیز وجود دارند که مثلا به دوندگان یادآوری می کند که باید قبل از دویدن بدن خود را گرم کنند.

گرم کردن بدن روی تردمیل

2

اگر می خواهید بدن تان گرم کنید بهتر است به بهترین نحو این کار را انجام دهید. «مایکل مودی» از مربیان مجرب و نویسنده کتاب «پالایش خود؛ راه های ساده شاد زیستن» در این باره می گوید:

“از آنجایی که گرم کردن بدن روی ترمیل سبب افزایش گردش خون به عضلات می شود، میزان تحرک شما حتی زمانی که قدم های کامل و بلندی برمی دارید را کاهش می دهد.”

انجام برخی از تمرین ها همچون اسکات و کشش باسن می تواند قبل از دویدن یا راه رفتن سریع و قدرتی روی ترمیل مفید باشند.

تکیه دادن به دسته تردمیل

3

دسته هایی که بر روی تردمیل قرار داده شده اند برای تکیه دادن شما به آن نیست بلکه برای اندازه گیری میزان ضربان قلب تان و یا برای مواقع اضطراری تعبیه شده اند.

مودی در این باره می گوید: “اگر در طول انجام تمرینات تان احتیاج به استفاده از این دسته ها را دارید بدانید که احتمالا سرعتی که روی آن می دوید یا راه می روید بالاست.”

وی اضافه می کند: “با تکیه دادن به دسته، قسمت جلویی یا گوشه های تردمیل، تکان های طبیعی باسن را کاهش خواهید داد.”

کم و زیاد کردن دائمی سرعت 

4

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از تردمیل های کلاسیک این بود که به جای آنکه روند حرکت روی آن ادامه دار و با سرعت یکنواخت باشد دائم کم و زیاد می شد.

مودی در این باره می گوید: “این کار و عدم رعایت حرکات یکنواخت بر روی تردمیل اصلا کار ایمنی برای بدن نیست. به جای این کار زمانی که خسته شدید ۱۵ ثانیه دستگاه را خاموش کرده و استراحت کنید و سپس با تغییر دادن شیب دستگاه می توانید تاثیرات تمرین ها را بیشتر هم کنید.”

ادامه دادن تمرین حتی با داشتن احساس درد در بدن 

0

مودی می گوید: “بسیاری از افراد با اینکه فشار و درد فراوانی را در حین فعالیت روی تردمیل متحمل می شوند به تمرین ادامه می دهند. خوب است که به ندای بدن گوش دهید. رعایت تعادل در روند تمرین ها می تواند سبب افزایش انرژی تان نیز بشود.”

در واقع با تحمل فشار به بدن می توانید به آن آسیب هایی را نیز وارد آورید.

استفاده بیش از اندازه از تردمیل 

5

به این دلیل که استفاده از تردمیل می تواند برای تناسب اندام و کاهش وزن موثر باشد به همین دلیل نیز تقریبا در تمام باشگاه های ورزشی وجود دارد. اما سایر روش های سلامت همچون، کاردیو، تمرنی های قدرتی، تعادلی و تناسبی نیز برای رسیدن به این اهداف مناسب هستند.

مودی بر این باور است که استفاده از ترمیل می تواند برای دستیابی به اهدافی چون، چون تناسب اندام و لاغری مناسب باشد اما نباید بیش از اندازه از آن استفاده شود.

عدم تغییر شیب و سرعت

6

طی چند سال اخیر، تنظیم طول فواصل میان تمرین های ورزشی در حین ورزش کردن و بر روی تردمیل رواج یافته است.

مودی در این باره می گوید: “تمرین های فاصله دار می تواند بر روی میزان تحمل بدن تاثیرگذار باشد. بنابراین به بدن تان آموزش دهید که با با تغییر شیب و سرعت تردمیل تحت نظر مربی تناسب اندام را به حداکثر میزان آن برساند.”

عدم اهمیت به ضربان قلب 

7

ضربان فلب شما می تواند برای انجام تمرین های تان بسیار اهمیت داشته باشد. بنابراین این موضوع را مورد غفلت قرار ندهید. مانیتوری که روبروی شما و بر روی تردمیل قرار گرفته می تواند این روند را برای شما به نمایش بگذارد.”

وی ادامه می دهد: “این مانیتور می تواند ضربان قلب را به صورت مداوم به شما نشان داده و با توجه به آن می توانید تحمل بدن با شدت تمرین های ورزشی را افزایش بخشید.”

استفاده از تردمیل در مواقعی که امکان تمرین های بیرون از منزل وجود دارد

8

درست است که می توانید با تغییراتی که در تنظیمات تردمیل به وجود می آورید، همان کاری را که در بیرون از خانه انجام می دهید را تقریبا روی تردمیل به انجام رسانده و از نمونه بیرون از منزل تقلید کنید.

با این حال برخی از عوامل تاثیرگذار بیرونی وجود دارند که نمی توانید در فضای داخلی آن را تجربه کنید. بنابراین بهتر است حتی اگر گاهی روی ترمیل ورزش می کنید، برخی از مواقع به تمرین های بیرون از منزل خود را نیز ادامه دهید.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود