آنچه افراد موفق در نخستین هفته کاری شغل جدیدشان انجام می دهند

آنچه افراد موفق در نخستین هفته کاری شغل جدیدشان انجام می دهند

در واقع سه ماه نخست شروع به کار در یک محل کار جدید از نگاه یکی از متخصصین بررسی مشاغل، به نام «آماندا آگوستین» می تواند ادامه روند مصاحبه به شمار آید. وی توصیه می کند که افراد تازه وارد به محل کار باید آگاه باشند که در روزهای نخست ورود به آن کار، برخی از موارد را رعایت کنند.

در ادامه این نوشته به بررسی برخی از کارهایی پرداخته خواهد شد که افراد موفق در کار، در هفته نخست ورود خود به شغل جدیدشان انجام می دهند. این موارد را با هم مرور می کنیم:

1

در مکان هایی چون آسانسور، آشپرخانه و یا دستشویی های عمومی محل کارتان با دیگران با سایر همکاران خود سلام و احوالپرسی کنید. این کار در آینده برای شما نتیجه خوبی را به همراه خواهد داشت.

به گفته آگوستین این کار می تواند میانبری فرهنگی در برقراری ارتباط با دیگران به شمار آید. ممکن است آنها فرصت اینکه به سراغ شما بیایند و با شما آشنا شوند را نداشته باشند.

این کار را با افرادی که مستقیما با آنها کار می کنید شروع کنید. با این کار آنها رغبت بیشتری به راهنمایی شما خواهند داشت.

2

در همان هفته اول کار، تا آنجا که امکان دارد سئوال بپرسید. اگر بخواهید در آینده و در آن شغل برای خودتان وضعیت مطلوبی را ایجاد کنید باید بتوانید اعتماد افراد آن گروه را به خود جلب کنید.

آگوستین در این باره می گوید: “اگر می خواهید در همان ابتدا با موقعیت یک برنده ظاهر شوید، از چراهای کار جویا شوید. با این کار بعدها خواهید توانست برای حمایت بهتر از آن گروه، نظراتی داشته باشید.”

3

اگر متواضع و فروتن باشید بهتر از آن است که چهره یک عالم دهر را از خود نشان دهید. خصوصا در ابتدای ورود به یک کار، شما غریبه به شمار می روید و واقعا هم از همه چیز در آن محل آگاهی ندارید.

زمانی که یکی از همکارانتان و یا رئیس به شما توصیه ای می کند آنها را در نظر داشته باشید. هرگز از عباراتی چون “در کمپانی که قبلا در آن کار می کردم، این کار را طور دیگری انجام می دادیم” پرهیز کنید. دیگران از چنین عبارتی تنفر دارند.

حتی اگر به خوبی می دانید که مشغول انجام چه کاری هستید باز هم خود را برای دانستن بیشتر رها و آزاد نگه دارید. با این کار زمانی که واقعا به کمک نیاز دارید، می توانید راحت تر از کمک دیگران بهره مند شوید.

4

کسانی را که ممکن است بازی در بیاورید خوب شناسایی کنید و یکی از متخصص ترین افراد آن مجموعه را بیابید. او می تواند برای شما کمک بزرگی باشد.

آگوستین می گوید: “هر کمپانی ای زبان مخصوص خود و مزاح های داخلی خود را دارد. به دنبال کسی بگردید که بتواند بسیاری از رموز کاری آن مجموعه را برای شما بگشاید و سیاست های کلی آن مجموعه را در اختیارتان قرار دهد.”

از رئیس تان هم می توانید کمک هایی در این مورد بگیرید.

5

برای اینکه دریابید معنای موفقیت شما در آن مجموعه چیست، با رئیس تان جلسات ابتدایی را در هفته نخست، ماه اول و یا سه ماه اول بگذارید.

علاوه بر این اگر در موقعیت یک مدیر قرار گرفته اید، بسیار اهمیت دارد که با گزارش مستقیم به رئیس تان، انتظاراتی را که از کارتان وجود دارد تعریف کنید. این انتظارات می توانند از ساعات کار شما در آن مجموعه تا روش های ارتباطی تان باشند که بهتر است در همان هفته های اول مشخص شوند.

6

زمانی که شما در گروهی قرار می گیرید، این امکان وجود دارد که برخی با شما شروع به رقابت کنند بنابراین برای پرهیز از هرگونه تنش در آینده با آنها دوستی کنید و استعدادهای آنها را در نظر داشته باشید.

7

اینکه بدانید قهوه یا چای ساز مکانی که در آن کار می کنید چگونه عمل می کند اهمیت دارد. برخی از قوانین در مکان های کاری وجود دارند که نانوشته هستند و با تجربه بدست می آیند.

همانند یک اسنفج عمل کرده و آن قوانین را با نگاه کردن به دیگران یا پرسیدن سئوالاتی از آنها جویا شوید. اصلا مهم نیست که از چگونگی کارکردن این وسایل آگاه شوید.

8

در مورد مکان جدیدی که وارد آن شده اید اطلاعاتی بدست آورید. اینکه در صورت لزوم چگونه می توانید دارویی را تهیه کنید و یا ساندیچی خریداری کنید، چگونه محلی را برای بردن دوستان و صرف غذا پیدا کنید و یا مکان مناسبی برای قرارهای کاری در آن اطراف در نظر بگیرید، اهمیت فراوانی دارد.

9

اینکه بتوانید در محل کارتان دوستانی پیدا کنید مهم است و هرچه زودتر این کار را انجام دهید بهتر است. با غذا خوردن در کنار افراد گوناگون خواهید توانست چنین ارتباطاتی را شکل دهید.

همچنین دعوت آن افراد برای خوردن ناهار با آنها می تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد چرا که با این کار می توانید برخی از غذاهای محلی خوب را در آن اطراف شناسایی کنید.

اگر هم به خود عادت بدهید که تمام هفته اول کاری را گرسنه از محل کارتان خارج شوید با این کار، یک عادت نادرست را در خود شکل داده اید.

10

از آنجایی که در آن محل جدید دائم اطلاعات فراوانی را دریافت می کنید، اگر از همان اول مرتب و منظم باشید می تواند در طبقه بندی آن اطلاعات به شما کمک کند. به علاوه این زمان مناسبی به شمار می رود تا بتوانید عادات بد خود را نیز کنار بگذارید.

آگوستین در این باره می گوید: “این بهترین زمانی است ک می توانید با نقاط ضعف خود مبارزه کنید. به عنوان مثال اگر با مدیریت کردن زمان مشکل داشتید می توانید از همان هفته اول این کار را تمرین کرده و به بهبود آن کمک کنید.”

11

همان نکاتی را که در مصاحبه کاری خود به عنوان داده های اطلاعاتی کارهایی که انجام داده بودید ارائه دادید را درهمان نخستین روزهای کاری خود نشان دهید. مثلا اگر اعلام کرده بودید که ارتباط فراوانی با مکان های مرتبط با آن کار دارید در سریع ترین زمان ممکن، داده های مربوط را ارائه دهید.

از تمام موفقیت های کاری که قبلا داشته اید فهرستی تهیه کنید و آنها را برای ارائه آماده داشته باشید. با در دسترس داشتن این داده ها به موقع می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید و بعدها از همان اطلاعات برای افزایش حقوق خود نیز استفاده کنید.

12

آگوستین بر آن باور است که بهتر در محل کار به گونه ای نشست که دیگران بتوانند شما را ببینند. هرگز هم از اینکه صحبت کنید هراسی نداشته باشید. نه تنها با این کار فرد مهمی در آن مجموعه به شمار خواهید آمد بلکه دیگران به بودن شما در اطراف خودشان عادت خواهند کرد.

خودتان را در جایگاه های متجربین قرار دهید تا دیگران بعدها شما را از گزینه های اصلی آن جایگاه قرار دهند.

13

زمانی که رسما در مجموعه ای شروع به فعالیت کردید عنوان جدید شغلی خود را در شبکه های اجتماعی ثبت کنید. زمانی که افراد جدیدی را می بینید بلافاصله راه های ارتباط با آنها را در اختیار بگیرید و آنها را در «توئیتر» یا «لینک این» خود وارد سازید.

آگوستین در انجام این کار پیشنهاد می کند از شبکه هایی استفاده کنید که به اندازه فیس بوک خصوصی نباشند.

14

آگوستین پیشنهاد می کند در همان روزهای نخست شروع کار جدیدتان با همکاران سابق خود ارتباط مجدد برقرار کنید و توصیه های مفید آنها را نیز به کار برید. ممکن است آنها هم در مورد آپدیت های «لینک این» برای شما توصیه هایی داشته باشند.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود