گران بها و درخشان؛ ۱۴ واقعیت جالب در مورد الماس که احتمالاً آنها را نمی دانید

گران بها و درخشان؛ ۱۴ واقعیت جالب در مورد الماس که احتمالاً آنها را نمی دانید

الماس از جمله سنگ های محبوب در سراسر دنیا محسوب می شود و می توان آن را نماد عشق و ازدواج نیز نامید زیرا بسیاری از حلقه های ازدواج به الماس مزین هستند.

این سنگ های زیبا و درخشان هزاران سال است که مورد توجه انسان قرار دارند و دلیل گران قیمت بودنشان نیز، نادر بودنشان نسبت به دیگر سنگ های رایج در جواهرسازی است. نکته جالب در مورد این سنگ قیمتی این است که از کربن به دست می آید و این چنین درخشان و زیباست.

نکات جالب دیگر نیز در رابطه با این جواهر وجود دارد که از شما دعوت می کنیم برای آگاهی از آن ها در ادامه با ما همراه باشید.

الماس به اندازه ای که تصور می کنید هم کمیاب و نادر نیست

1

الماس به آن حدی که تصور می کنید کمیاب و ارزشمند نیست، اما به دلیل بالا بودن میزان تقاضا برای آن، گردانندگان اصلی بازار جهانی همانند DeBeers آن را با قیمت های گزاف در اختیار جواهرسازها قرار می دهند.

آیا تاکنون نام «لوسی» به گوشتان خورده؟

بزرگ ترین الماس جهان در حال حاضر در کهکشان معلق است و Lucy نام دارد. بیتل ها هم در یکی از آهنگ های خود به آن اشاره کرده اند: «لوسی در آسمان با الماس».

یک فضانورد در سال ۲۰۰۴ میلادی، یک الماس کیهانی به وسعت ۴ هزار کیلومتر که متشکل از کربن کریستالیزه شده است را کشف کرد که ۵۰ هزار سال نوری از زمین فاصله دارد.

الماس می تواند در رنگ های گوناگون موجود باشد

3

صرف نظر از رنگ سفیدِ شفاف و براق که همه ما آن را دیده و می شناسیم، باید بدانید که این سنگ قیمتی در رنگ های صورتی، آبی، بنفش، قرمز، نارنجی یا هر رنگ دیگر که تصور کنید موجود است. دلیل به وجود آمدن این رنگ ها، تزریق کمی ناخالصی به سنگ است. این کار ارزش و بهای زیادی دارد و به آن الماس های «فانتزی» می گویند.

الماس به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری نیست

4

اگر به دنبال سرمایه گذاری مالی به واسطه خرید طلا و جواهر هستید، باید اشاره کنیم که سنگ های قیمتی، به ویژه الماس ها بدترین گزینه برای این امر محسوب می شوند زیرا شما با قیمت بالا آن ها را خریداری کرده و با قیمت بسیار کمی می توانید بفروشید. ارزش الماس در هنگام فروش بسیار کمتر از زمان خرید است.

هند، نخستین کشور سازنده تجاری الماس محسوب می شود

5

هندی ها ۲۴۰۰ سال پیش برای نخستین بار الماس را کشف کردند. به همین دلیل، در حال حاضر به عنوان برترین سازنده تجاری الماس در جهان به شمار می روند. البته پس از دهه ۱۷۳۰ میلادی که این سنگ در آمریکای جنوبی نیز کشف و به مرحله تولید رسید، هند بازار جهانی را در دست داشت. پیش از قرن ۱۸ میلادی، بیشتر الماس های جهان فقط از هند استخراج می شد.

راز استفاده از الماس برای حلقه های ازدواج و نامزدی

6

ماکسیمیلیان، آرشی دوک (در طبقه‌ بندی اشرافی در اروپا جایگاهی پایین‌ تر از شاه و بالاتر از دوک) اتریش نخستین مردی بود که با یک حلقه الماس نشان از دختر موردعلاقه خود به نام مری بورگاندی خواستگاری کرد. این حلقه از قطعات تخت الماس روی انگشتر تشکیل شده بود که شکل M داشتند.

الماس محکم ترین عنصر جهان نیست

تاکنون همه تصور می کردیم که الماس سخت ترین عنصر طبیعت محسوب می شود اما فیزیکدانی به نام «ناتالیا دوربرووینسکایا» و همکارانش با فشرده سازی مولکول های فولرین کربن و حرارت دادن آن ها به طور همزمان، ردیف های متصل به نام Aggregated Diamond Nanorods تولید کرده اند که ۱۱ درصد از الماس مستحکم تر است. البته الماس هنوز هم به عنوان سخت ترین عنصر موجود در طبیعت است که می توان در زمین یافت.

بزرگ ترین سنگ الماس

8

بزرگ ترین سنگ الماس کشف شده در آفریقای جنوبی بوده و قبل از پولیش کردن ۳,۱۰۶.۷۵ قیراط وزن داشته است. به این الماس Cullinan Diamond لقب داده بودند.

الماس در قعر زمین وجود دارد

الماس در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد و فقط از طریق فوران های آتشفشانی به سطح می آیند. اما برای پیدا کردن آن ها نیز کارگران باید مقدار زیادی خاک برداری کنند که این امر ممکن است به زمین ها آسیب رسانده، موجب انسداد رودخانه ها شده یا به قطع درختان جنگل منجر شود.

شما می توانید انسان را به الماس تبدیل کنید

9

یک شرکت سوئیسی برای حفظ خاطره عزیزان درگذشته، ایده جالبی را پیاده سازی کرده است. به این صورت که وی را به سنگ الماس تبدیل کرده و روی انگشتر خود همه جا همراه داشته باشید. برای این منظور، پس از سوزاندن جسد فرد درگذشته، خاکستر وی را فشرده سازی کرده و با آن، الماس مصنوعی می سازند.

معدن بزرگ Mir

11

معدن بزرگ Mir در صربستان روسیه به قدری بزرگ است که می تواند یک جریان هوای شدید ایجاد کند به گونه ای که توان مکش هلی کوپتر به داخل این معدن را داشته باشد.

الماس سنگ متولدین ماه فروردین است

12

کسانی که به طالع بینی اعتقاد و باور دارند، بد نیست بدانند که سنگ الماس برای متولدین فروردین خوش شانسی می آورد.

کارت بانکی با سنگ الماس در دبی

13

اماراتی های مردم بسیار ثروتمندی هستند که پروژه های عظیم و منحصربه فردی را در شهر دبی پیاده سازی می کنند. پس از ساخت دستگاه خودپرداز طلا در این شهر زیبا، اکنون کارت های اعتباری به همراه الماس بر روی آن نیز ارائه می شود که بدون شک فقط فوق پولدارها می توانند آن را سفارش دهند.

یک سفر به آمریکا داشته باشید!

14

در یکی از پارک های ایالت متحده آمریکا، یک معدن الماس عملیاتی وجود دارد که گردشگران می توانند خودشان به شخصه به جست و جوی الماس پرداخته و هر آنچه را که پیدا می کنند برای خود بردارند.

۲ نظر

ورود