آیا با مصرف فلفل های تند، طول عمر افزایش پیدا خواهد کرد؟

آخرین پژوهش های علمی می گویند ...

آیا با مصرف فلفل های تند، طول عمر افزایش پیدا خواهد کرد؟

فلفل های تند جزو خوراکی هایی نیستند که بدون آنها نتوان زندگی کرد و الزامی در جای دادن آنها در رژیم غذایی وجود ندارد. اما به اثبات رسیده که در کاهش وزن، بالا بردن میزان سوخت و ساز بدن و تحریک اندورفین برای افزایش میل جنسی نقش آفرینی می کنند.

اخیرا هم معجزه جدید دیگری در مورد آنها کشف شده که می تواند نامیرایی را به همراه داشته باشد.

البته این نتیجه اخیر علمی را اکسیری برای جاودانگی تصور نکنید اما بدانید که فلفل های تند می توانند طول عمر را افزایش دهند.

0

محققان دانشگاه پزشکی ورمونت در مورد مصرف فلفل قرمز چیلی دریافته اند که این نوع فلفل خصوصا در ارتباط با بیماری های قلبی و سکته تا ۱۳ درصد خطر مرگ را کاهش می دهد.

این نتیجه بر اساس ۲۳ سال پژوهش و داده های بدست آمده از ۱۶.۰۰۰ آمریکایی بدست آمده. در ۲۱.۶ درصد از این جمعیت آماری که از انواع و اقسام فلفل ها استفاده می کردند، خطر مرگ در قیاس با ۳۳.۶ درصدی که عادت به خوردن فلفل نداشتند، کاهش پیدا کرد.

نویسندگان این پژوهش هنوز به علت اینکه چرا فلفل قرمز مرگ را به تعویق می اندازد پی نبرده اند اما این امر می تواند به وجود ترکیبی به نام «کپسایسین» که پایه اصلی فلفل های چیلی را تشکیل می دهد، وابستگی هایی داشته باشد.

کپسایسین باعث بهبود وضعیت هضم شده و ترکیب های آنتی اکسیدان خود را برای مقابله با عفونت ها به کار می گیرد. همچنین می تواند در عفونت های مرتبط با بیماری های قلب و عروق نیز دخالت هایی داشته باشد.

برخی از انواع کانال های TRP نیز می توانند در مقابل چاقی های بیمارگونه به مبارزه برخیزند.

با این نتایج اخیر بدست آمده این بار که برای خرید سالسا اقدام می کنید، به سراغ تندترین آنها بروید. با این کار به خود زمان بیشتری برای زندگی بر روی این کره خاکی را خواهید داد.

منبع: rd
بدون نظر

ورود