مصرف ماده مخدر کوکائین چه تاثیراتی روی بدن و مغز انسان می گذارد [اینفوگرافیک]

مصرف ماده مخدر کوکائین چه تاثیراتی روی بدن و مغز انسان می گذارد [اینفوگرافیک]

همه ما می دانیم که استفاده از مواد مخدر مختلف حالت های خاصی را در انسان ایجاد می کند؛ برخی انسان را به هیجان می آورند و برخی دیگر انسان را به اصطلاح نئشه و بی حال می کند. بعضی دیگر ارتباط انسان را به طور کلی با واقعیت قطع کرده و فرد دچار توهم و خیالات خطرناک می شود که وی را به سمت افعال و حرکات عجیب و غریب و حتی قتل و خودکشی سوق می دهند.

ممکن است استفاده از این مواد در ابتدا سرخوشی یا احساس خوبی را به شما منتقل کند اما بعد از مدت کوتاهی اثرات مخرب آن بروز می کند. برای تجربه اثرات مخرب این مواد لازم نیست که حتما برای مدت طولانی از آن ها استفاده کنید و در همان دفعات اول تاثیر مخرب این مواد اثر خود را در رفتار و حرکات شما نشان خواهد داد و با مرور زمان تشدید خواهند شد.

کوکایین از دسته آلکالویید ها به شمار می آید که از برگ درخت کوکا گرفته می شود. این ماده مخدر نامحلول در آب است اما در الکل به خوبی حل می شود. از دیرباز در مناطق آمریکای جنوبی از این ماده مخدر در مراسمات مذهبی و جشن های خاص استفاده می شده است زیرا این ماده مخدر تحمل و قوای جسمانی افراد را بالا برده و احساس خستگی و گرسنگی را در آنان کاهش می داد.

کوکایین تاثیرات بیهوش کننده نیز دارد و در بی حسی موضعی از آن استفاده می شود به ویژه در جراحی قرینه چشم. این ماده مخدر از طریق جویدن برگ های درخت کوکا یا از طریق تزریق و یا از طریق بینی نیز مصرف می شود.

اعتیاد به این ماده مخدر صدمات روحی و جسمی شدیدی را به فرد تحمیل می کند که در تصویر اینفوگرافیک زیر به تعدادی از این آسیب های جبران ناپذیر و واقعیاتی دیگر در مورد این ماده مخدر اشاره خواهیم کرد.

COCA

 

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود