پیکان اتهام علت اصلی مرگ عباس کیارستمی به سمت کشور فرانسه است

تزریق بالای هپارین در فرانسه و مرگ مغزی

پیکان اتهام علت اصلی مرگ عباس کیارستمی به سمت کشور فرانسه است

عباس کیارستمی، فیلمنامه‌نویس، عکاس و کارگردان هنری بین‌ المللی در روز چهاردهم تیر ماه سال ۱۳۹۵ چشم از جهان فرو بست.

خالق آثاری همچون «طعم گیلاس» و «باد ما را با خود خواهد برد» در ابتدای تابستان سال گذشته به منظور درمان بیماری راهی کشور فرانسه شد اما در روز چهاردهم تیرماه در یکی از بیمارستان های این کشور اروپایی درگذشت.

خبر فوت کیارستمی با واکنش های فراوانی از سوی رسانه های داخلی و خارجی همراه بود به طوری که مارتین اسکورسیزی کارگردان آمریکایی با نوشتن بیانیه‌ ای درگذشت این کارگردان ایرانی واکنش نشان داد و از این واقعه به عنوان «از دست رفتن هنرمندی نادر با دانشی ویژه» یاد کرد.

امروز، پس از گذشت حدود یازده ماه از درگذشت این هنرمند، علت اصلی مرگ وی تزریق دوز بالای داروی هپارین در کشور فرانسه اعلام شده است.

علیرضا زالی – رئیس سازمان نظام پزشکی – با اشاره به آخرین جزئیات پرونده مرحوم کیارستمی گفت: علت اصلی مرگ وی در فرانسه خونریزی حاد تحت پرده مغزی به دلیل تزریق داروی هپارین با دوز بالا بوده است به طوری که روزانه ۲۴ هزار واحد هپارین به وی تزریق شده است.

در آخر شاید بد نباشد اشاره کنیم که هپارین‌ در پیشگیری‌ از بیماری هایی همانند ترومبوآمبولی‌ ریوی‌، مصرف‌ می‌شود. این دارو ترومبین را غیر فعال می کند و موجب مهار تبدیل فیبرینوژن به فیبرین می شود. در مورد عباس کیارستمی نیز در فرانسه درمان را به دلیل آمبولی ریه آغاز کرده بودند، در حالی که در ایران دو روز قبل آمبولی ریه رد شده بود.

بدون نظر

ورود