مروری بر ۱۳ اسباب بازی که میلیاردرهای سرشناس جهان با آنها خود را سرگرم می کنند

مروری بر ۱۳ اسباب بازی که میلیاردرهای سرشناس جهان با آنها خود را سرگرم می کنند

میلیاردرها نیز از بسیاری از جهات شبیه انسان های معمولی هستند. علاوه بر قایق های تفریحی مجلل، خودروهای گران قیمت و سریع، و البته کلکسیون های هنری با ارزش، ثروتمندترین افراد جهان نیز دوست دارند پولشان را برای وسایل و تفریحاتی که علاقه دارند صرف کنند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با علایق شخصی، اسباب بازی ها و وسایل تفریحی برخی از این میلیاردرها در سراسر جهان آشنا کنیم که از شنیدن آن ها شگفت زده خواهید شد.

۱-کوسه ی ۴.۵ متری استیو کوهن

steve-cohens-14-foot-shark-w700
استیو کوهن، میلیاردر و کارآفرین معروف، یک مجموعه ی هنری دارد که ارزش آن ها در مجموع تا یک میلیارد دلار نیز برآورد شده است. در سال ۲۰۰۴، او بین ۸ تا ۱۲ میلیون دلار برای یک قطعه ی هنری که یک کوسه را در محلول فرمالوئید نشان می داد پرداخت که توسط یک هنرمند بریتانیایی به نام دیمین هیرست و با عنوان «غیرممکن بودن فیزیکی مرگ در ذهن یک شخص زنده» (The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living) ساخته شده بود. این کوسه که در ابتدا واقعی بود بعد از مدتی پوسیده شد و کوهن بار دیگر از هیرست خواست که آن را بازسازی کند. در این تصویر می توانید دیمین هیرست را در کنار اثر هنری چند میلیون دلاری اش ببینید.

۲- زیردریایی جاسوسی الون ماسک

elon-musks-spy-submarine-w700
در سال ۲۰۱۳، الون ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، برای خرید زیردریایی «Lotus Esprit» که در فیلم جیمز باندی «جاسوسی که مرا دوست داشت» (The Spy Who Loved Me) به نمایش درآمده بود در یک حراجی شرکت کرد و برای بدست آوردن آن ۸۶۶.۰۰۰ دلار پرداخت نمود. او گفته قصد دارد این زیردریایی را مدرنیزه کند.

۳- ماشین شبیه سازی اسکی میخاییل پروخوروف

mikhail-prokhorovs-virtual-ski-machine-w700
این میلیاردر و تاجر سرشناس روسی ابزارهای تفریحی بسیار زیادی دارد و حتی برای داشتن یک تیم ورزشی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است. البته او اسباب بازی های جالب و منحصر به فردی نیز دارد از جمله یک ماشین شبیه سازی مجازی اسکی که علاقه ی شدید او به اسکی و ماجراجویی را نشان می دهد. او یک بار با استفاده از جت اسکی حرکات متهورانه ای از خود نشان داد و از آن یک فیلم تهیه کرد.

۴- کشتی تفریحی پل آلن

paul-allens-yacht-w700
پل آلن، از مسئولان و سرمایه گذاران برجسته ی شرکت مایکروسافت یک کشتی تفریحی ۱۲۶ متری دارد که یکی از بزرگ ترین کشتی ها در نوع خود به شمار می آید و دو هلی کوپتر، یک زیردریایی و قطعات هنری و گران قیمت بسیاری در آن قرار داده شده اند. وی علاوه بر این کشتی تفریحی مجلل که «اختاپوس» نام دارد صاحب قایق تفریحی کوچکتری به نام «Tatoosh» نیز است.

۵- کلکسیون هواپیمای پل آلن

paul-allen-plane-collection-w700
همچنین پل آلن مجموعه ی بی نظیری از هواپیما دارد که ارزش آن ها میلیون ها دلار برآورد شده است. وی این هواپیماها را در موزه ای به نام «Flying Heritage Collection» در شهر واشنگتن قرار داده که از معروف ترین این هواپیماها می توان به میگ ۲۹ فالکروم که در دهه ی ۱۹۷۰ و برای مقابله با هواپیماهای ایالات متحده ساخته شد اشاره نمود.

۶- یادگاری استیون اسپیلبرگ از فیلم «همشهری کین»

steven-spielbergs-citizen-kane-memorabilia-w700
اگر چه استیون اسپیلبرگ خود نیز صاحب فیلم های پرفروش و فوق العاده ای است اما ادعا شده که برای خرید یک سورتمه ی کوچک به نام «Rosebud» در فیلم «همشهری کین» (Citizen Kane) ساخته ی اورسن ولز در سال ۱۹۴۱ هزینه ای ۶۰.۰۰۰ دلاری را در یک حراجی در سال ۱۹۸۲ پرداخت کرده است.

۷- جزوه ای از لئوناردو داوینچی متعلق به بیل گیتس

bill-gates-leonardo-da-vinci-journal-w700
در عمارت مجلل و بزرگ بیل گیتس یک کتابخانه ی بزرگ وجود دارد که مملو از کتاب های مختلف است. او به مطالعه علاقه ی فراوانی دارد و هر چند وقت یک بار یک فروشنده ی کتاب های کمیاب را مامور پر کردن کتابخانه ی خود می کند. در میان مجموعه ی کمیاب او یک دست نوشته از لئوناردو داوینچی متعلق به قرن ۱۵ میلادی به نام «Codex Leicester» قرار دارد که گیتس آن را با قیمت ۳۰.۸ میلیون دلار در سال ۱۹۹۴ در یک حراجی خریده است. این جزوه مشهورترین دست نوشته ی باقیمانده از لئوناردو داوینچی به شمار می آید.

۸- زیردریایی ریچارد برانسون

14-RichardBranson-AFPGetty-w700
ریچارد برانسون میلیاردر و صاحب گروه تجاری «ویرجین گروپ» (Virgin Group) صاحب یک استراحت گاه به مساحت ۷۴ هکتار در دریای کارائیب است که «Necker Island» نام دارد و بیش از ۳۰ نفر را در خود جای می دهد. مهمانان بعد از خسته شدن از استخر و شنا در ساحل می توانند با قایق تفریحی برانسون با نام «Necker Belle» به دریا رفته و یا با زیردریایی زیبایش به نام «Necker Nymph» از مناظر زیبای زیر آب لذت ببرند.

۹- جزیره ای در هاوایی متعلق به لری الیسون

larry-ellisons-hawaiian-island-w700
لری الیسون، مدیرعامل شرکت اوراکل یکی از میلیاردرهایی است که وسایل شخصی بسیار عجیب و گران قیمتی در اختیار دارد از ماشین های سریع و املاک تفریحی بزرگ گرفته تا هواپیماهای نظامی غول پیکر. در سال ۲۰۱۲، الیسون بیش از ۳۰۰ میلیون دلار را برای خرید ۹۸ درصد از جزیره ی «Lanai» در هاوایی هزینه کرد و قصد دارد آن را به مکانی نمونه برای زندگی سالم و پایدار تبدیل کند.

۱۰- کشتی تفریحی لری الیسون

larry-ellisons-yacht-w700
همچنین لری الیسون یک کشتی تفریحی ۸۸ متری به نام «Musashi» دارد که به افتخار یک جنگجوی ژاپنی در قرن ۱۶ میلادی نامگذاری شده و دارای اتاق های مجلل و یک سالن بسکتبال است.

۱۱- کشتی تفریحی مارک کیوبَن

mark-cubans-yacht-w700
کشتی تفریحی ۸۸ متری مارک کیوبَن، میلیاردر و سرمایه گذار معروف که «Fountainhead» نام دارد در واقع خواهر کشتی تفریحی لری الیسون با نام «Musashi» است. این دو کشتی تفریحی از بیرون شکل یکسانی دارند اما گزارش شده که کیوبن داخل آن را با وسایل و تجهیزات گران قیمت بیشتری تزیین نموده است.

۱۲- هواپیماهای مارک کیوبَن

mark-cubans-planes-w700
همچنین کیوبَن سه جت شخصی دارد: یک گلف استریم وی (Gulfstream V)، یک بوئینگ ۷۵۷ و یک بوئینگ ۷۶۷. زمانی که او هواپیمای گلف استریم خود را در سال ۱۹۹۹ به قیمت ۴۰ میلیون دلار از طریق اینترنت خریداری کرد اسم آن به عنوان گران ترین خرید اینترنتی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. او در سال ۲۰۱۰ در مصاحبه با روزنامه ی وال استریت ژورنال در این مورد چنین گفت:” این بدین معناست که من زمان زیادی را در روز به دوستان و خانواده ام اختصاص می دهم. این بدین معناست که من کارهای بیشتری را می توان در روز انجام دهم. این بدین معناست که من می توانم با راحتی بیشتری با خانواده ام سفر کنم. این [هواپیما] زندگی ما را تغییر داده و نقش تعیین کننده دارد.

۱۳- کشتی تفریحی اریک اشمیت

eric-schmidts-yacht-w700
اریک اشمیت از روسای شرکت گوگل یک کشتی تفریحی ۶۰ متری به نام «Oasis» دارد که هزینه ی اجاره کردن آن برای یک هفته بیش از ۴۰۰.۰۰۰ دلار خواهد بود. در این کشتی تفریحی یک استخر مجلل و بزرگ، انواع جت اسکی و یک باشگاه ورزشی نیز وجود دارد.
منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • نیما خرداد ۲۶, ۱۳۹۶

    پولدارها , اسباب بازی هاشون هم مثل ما نیست?