نگاهی به ۱۵ رویداد سرگرمی، هنری، ورزشی و تجاری اسپانیا در تابستان ۹۶

نگاهی به ۱۵ رویداد سرگرمی، هنری، ورزشی و تجاری اسپانیا در تابستان ۹۶

اگر در تابستان امسال قصد سفر به سرزمین ماتادورها برای تحصیل یا گردش را دارید، ۱۵ رویداد فرهنگی و هنری اسپانیا که در شهرهای مختلف این کشور برگزار می شود را در نظر داشته باشید که هم فال است و هم تماشا.

سرویس هنری روزیاتو، امروز شما را با جشنواره های مختلف شاد و جذاب و هم چنین نمایشگاه های هنری و تجاری اسپانیا در ماه های آینده آشنا می کند. با اسپانیا گردی امروز ما همراه باشید.

جشنواره سن فرمین

جشنواره سن فرمین (San Fermin) هر سال از ششم لغایت چهاردهم ماه جولای در شهر پامپلونا، در ایالت نابارای کشور اسپانیا برگزار می شود. اسپانیا را با رقص و موسیقی و گاو بازی می شناسیم و این جشنواره نیز،‌ جشنواره گاو باز ها است. بسیاری از توریست ها خود را به این شهر می رسانند تا مراسم دویدن گاوهای خشمگین را از نزدیک نظاره گر باشند. جشنواره ای که بعضی ها از آن به عنوان رژه خشونت در اسپانیا یاد می کنند. ویدیو زیر، شما را با بخش هایی از این جشنواره آشنا می کند.

جشنواره سن فرمین به عنوان جشن یک هفته ای به افتخار سن فرمین آغاز شد و عملاً تلفیق سه جشن به شمار می آید: روز جشن سن فرمین، نمایشگاه تجاری قدیمی و یک جشنواره گاوبازی. گفته می شود سن فرمین در همان خیابان های شهر پامپلونا که جشنواره در آنها برگزار می شود، توسط گاوها کشته شد.

sp1
تصویری از مراسم گاو بازی در جشنواره سن فرمین اسپانیا

از قرن چهاردهم میلادی، مردم محلی (همچنین معروف به Mozos) با گاوهای خشمگین دویده اند. همه این ماجرا زمانی آغاز شد که گاودارها در خیابان های باریک منتهی به بازارهای شهر «با گاوهای خشمگین دویدند». با تلفیق پهلوانان اسپانیایی و مقداری فن نمایشی، این دویدن ها به مسابقه ای تبدیل شد که در آن گاودارها تلاش می کنند از گاوها جلو بزنند و رفتارهای متهورانه و شجاعانه خود را به نمایش بگذارند. نخستین دوره رسمی این جشنواره در ۷ جولای سال ۱۵۹۱ میلادی برگزار شد.

sp4
مشاهده صحنه های گرفتار شدن تماشاچیان سفید پوش در زیر سم گاوهای خشمگین جشنواره سن فرمین اسپانیا

برنامه به این صورت است که گاوهای خشمگین، در خیابان های بخش تاریخی و قدیمی شهر تا جایی که دوندگان آن ها را محاصر می کنند، می دوند. به نظر می رسد هر ساله هزاران تن از مردان پامپولنا و تماشاگرانی که سراسر لباس های سنتی تمیز سفید رنگ به تن کرده اند و دستمال های قرمز دور گردنشان بسته اند، در خیابان های پامپونا دور هم جمع می شوند تا در کنار گاوها، به افتخار سن فرمین، جشن بگیرند.

sp2
دویدن گاوهای خشمگین در خیابان های باریک پامپونا در جریان جشن سن فرمین اسپانیا

این مراسم که سال های پیش رنگ مذهبی آن بیشتر نمایان بود، سالهاست که جنبه مذهبی آن کمرنگ تر شده و کارناوالی است برای بازی با گاوهای خشمگین. ضیافت، سرگرمی و شادی همگی اجزاء مهم تشکیل دهنده این جشنواره به شمار می آید. این جشنواره، تلفیقی از اضداد است: فرهنگ رسمی و عامه، مذهب و کفر، جدید و قدیمی و نظم و آشوب.

جالب است که بدانید، ظهر روز ششم جولای با پرتاب فشفشه ای به آسمان در میدان شهرداری این شهر، مراسم جشن آغاز می شود. 

sp3
بسیاری از مردم شهر ترجیح می دهند این مراسم گاو بازی ماه جولای هر سال را از تراس خانه های خود نظاره گر باشند.

اطلاعات تکمیلی درباره این جشن عجیب و خشن را در این درگاه بدست آورید.

جشنواره موسیقی بارسلونا

بارسلون، دومین شهر بزرگ اسپانیا و یکی از مقصدهای دیدنی و هیجان انگیز گردشگری جنوب قاره سبز، در آخرین روزهای خرداد هر سال، میزبان برگزاری جشنواره موسیقی جذابی است. این جشنواره که به عنوان جشنواره موسیقی الکترونیک سونار شهرت دارد، از جمله جشنواره های موسیقی شهری بین المللی مطرح است که در اواسط ماه جون، روزگار مفرحی را برای گردشگران این شهر به ارمغان می آورد.

جشنواره موسیقی الکترونیک سونار، تلفیقی از خلاقیت و فناوری است. این جشنواره از زمان آغاز به کار خود در شهر بارسلون تا حدی رشد نموده که در سراسر جهان برنامه می گذارد و اجراهای تحسین شده بین المللی و همینطور معرفی استعدادهای نوظهور تجربی و تاثیرگذار را ترتیب می دهد.

این رویداد ده ها هزار بازدیدکننده از سراسر جهان را جلب می نماید که به بارسلون می آیند تا با سایر نوآوران این عرصه دیدار کنند و به موسیقی های الکترونیک فوق العاده گوش بسپارند. این جشنواره با واقع شدن در مرکز پیشرفت موسیقی الکترونیک و به واسطه تعاملاتش با فرهنگ دیجیتال، قادر است بین هنرمندان برجسته و استعدادهای نوظهور در تمامی زمینه های تولیدات صوتی تصویری و موسیقیایی ارتباط ایجاد نماید.

sp6

هر سال در پایان ماه ژوئن طرفداران موسیقی الکترونیک از سراسر دنیا برای شرکت در جشنواره «سونار» در بارسلون جمع می شوند. این رخداد سه روزه در سال ۱۹۹۴ آغاز شد.

جشنواره ی سونار امسال بیست و چهارمین سال خود را آغاز کرده و می خواهد چهره ای تازه ای از خود ارائه دهد که در کنار فعالیت های فرهنگی مربوط به عصر دیجتیال و موسیقی دان ها و دی جی ها، خلاقیت و نوآوری فنی در مرکز توجه باشد. در جشنواره امسال بیش از هزار بلیط فروخته شد. دغدغه اصلی برگزار کنندگان جشنواره سونار این است که از پیشرفت های موسیقی و تکنولوژی عقب نمانند.

sp7

در طول روز حاضران در جشنواره می توانند در اتاقهای تاریک طیف وسیعی از نمایش های همراه با نوآوری را تماشا کنند که در آنها از موسیقیدانها خبری نیست. شبها هم در فضایی به وسعت پنج کیلومتر مربع، دی جی هایی از سراسر دنیا برنامه های زنده برای حاضران در فستیوال اجرا می کنند.

sp5
گردهمایی شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی سونار بارسلون

 جشنواره موسیقی الکترونیک سونار در بارسلون با منطبق نمودن سالن ها و فضاهای منحصر بفرد اجرا با مقوله صدا و معطوف نمودن توجه ها به جالبترین استعدادهای وطنی و مکان هایی در شهر که این رویداد در آنها برگزار می شود، بیش از ۵۰ رویداد را در مناطق مختلف جهان ترتیب داده است.

فعالیت های فستیوال موسیقی الکترونیک سونار بارسلون ۲۰۱۷ عبارت است از: فعالیت های جشنواره موسیقی الکترونیک سونار در بارسلون عبارتند از: Sonar by Day، در نمایشگاه تجاری واقع شده است، کنسرت ها و دی جی ها، نمایشگاه ها و Sonar+D (کنفرانس بین المللی تبدیل دیجیتال)، کنگره بین المللی که به صنایع نوآورانه دیجیتال می پردازد و به فرصت های ایجاد شبکه ارتباطی، تجاری و حرفه ای اختصاص دارد.

 جشنواره توماتینا (جشنواره گوجه)

sp8
جشنواره گوجه فرنگی که همچون جشنواره پرتقال ونیز ایتالیا، گردشگران بسیاری را به جنوب اروپا می کشاند

جشنواره توماتینا (La Tomatina festival) جشنواره مبارزه با گوجه فرنگی است که در آخرین چهارشنبه ماه آگوست هر سال، در شهر بونول نزدیک والنسیای اسپانیا برگزار می شود. ده‌ها هزار نفر از مردم، از گوشه و کنار جهان به منظور شرکت در بزرگترین گردهمایی (مبارزه با گوجه‌فرنگی) دنیا خود را به این شهر می رسانند.

جایی که در آن ده‌ها تن گوجه فرنگی کاملا رسیده، در خیابان‌ها پرتاب می شوند. این افراد در این روز در کنار هم جمع می شوند و به نوعی به افتخار مریم مقدس و لویس مقدس به طرف یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب می کنند. این مراسم از اوایل دهه ۱۹۴۰ میلادی به این سو در کشور اسپانیا مرسوم شده است.

sa9

البته این مراسم تا حدودی در زمان ژنرال فرانکو، دیکتاتور اسپانیا محدود شده بود. در این مراسم بانوان با لباس یک دست سفید و آقایان بدون پیراهن ظاهر می شوند. کسانی که از این رسم پیروی نکنند بیش از دیگران مورد اصابت گوجه قرار می گیرند. در پایان نیز به وسیله پمپ های فشار قوی آب، گوجه ها از روی بدن همه پاک می شود.

در کشورهای زیادی جشن پرتاب گوجه فرنگی برگزار می شود ولی فستیوال توماتینای اسپانیا از بزرگ ترین جشنواره های پرتاب تفاله گوجه فرنگی در جهان می باشد. و همه ساله برگزار می شود.

جالب است که بدانید شبیه این جشنواره عجیب اسپانیایی ها در تابستان هر سال، در کلمبیا هم برگزار می شود.

این هم  جنگ گوجه ای مردم در شیلی!

تاریخچه جالب جشنواره گوجه فرنگی

در ساال ۱۹۴۵ میلادی در یک جشنواره خیایابی به نام فستیوال غول ها عده ای از جوانان که خواستار شرکت در این جشن بودند کشمکشی در «پلازا دل پوئبلو» میدان اصلی شهر به راه انداختند. در آن اطراف یک سبزی فروشی بود و افراد درگیر در ماجرا شروع به پرتاب گوجه های این مغازه به یکدیگر کردند.

sp9

پلیس سرانجام این جنجال را خاتمه داد و افراد درگیر در این جنگ گوجه ای را وادار به پرداخت غرامت سبزی فروش کرد. سال بعد در همان روز جوانان دوباره به همان مکان آمدند و با گوجه هایی که از خانه آورده بودند شروع به بازی و تفریح کردند که توسط پلیس متفرق شدند.

اما این کار هر سال تکرار و به نوعی رسم تبدیل شد. در سال ۱۹۵۷ میلادی مجوز گوجه بازی در چنین روزی رسما صادر شد. اما در سال بعد باز هم مردم موفق به گرفتن مجوز برگزاری این جشن نشدند و پلیس عده زیادی را که بدون مجوز این مراسم را برگزار کرده بودند دستگیر کرد. پس از آن هر سال برگزار کنندگان این مراسم با واکنش سخت پلیس روبرو می شدند تا اینکه در سال ۱۹۵۷ جوانان والنسیا مراسمی به نام «مراسم تشییع جنازه گوجه» برگزار کردند که در آن کمدین ها و نوازندگان زیادی شرکت داشتند.

sp10

در این مراسم آنها با تابوتی پر از گوجه در خیابان راه افتادند و موسیقی ترحیم نواختند. این مراسم زنگ خطری بود برای مقامات. به این ترتیب در سال ۱۹۵۷ دولت اسپانیا با قید و شرط هایی به مردم اجازه داد تا پس از آن جشنواره گوجه ها را برگزار کنند. سال ۱۹۷۵ میلادی نقطه عطف دیگری در تاریخ این جشن بود.

تا این سال همیشه گوجه فرنگی لازم برای برگزاری این مراسم توسط خود مردم تهیه می شد اما در این سال فردی به نام سن لوئیس برتران که از بزرگان شهر بونول بود ترتیبات لازم را برای جشنواره تدارک و گوجه این فستیوال را نیز خود تهیه کرد و بعد از آن دولت خود تهیه گوجه این جشن را به عهده گرفت. قوانین بازی در جشنواره توماتینا ۲۰۱۷: این بازی ساعت ۱۰ صبح شروع می شود و به مدت یک ساعت ادامه دارد.

sp11

بعد از آن تمام میدان شهر پر از گوجه می شود و جوی های آب گوجه به راه می افتد. بعد مردم با کمک شلنگ های آب پاشی ماشین های آتشنشانی تن و بدن خود را می شویند و به خانه های خود می روند. اگر زمانی قصد نمودید تا به اسپانیا و شهر بونال مسافرتی داشته باشید و در جشنواره گوجه فرنگی شرکت نمایید به خاطر داشته باشید که از ایستادن در ردیف اول تماشاچیان پرهیز نمایید زیرا که با به صدا در آمدن زنگ، بارانی از گوجه فرنگی های له شده و پر آب به سوی شما باریدن خواهد گرفت!

قواعد جشنواره گوجه فرنگی اسپانیا

sp12

برای شرکت در این جشن باید بلیت تهیه کنید. چند قاعده مهم در این بازی وجود دارد: گوجه ها باید قبل از پرتاب شدن له شده باشند. هیچ شی دیگری در این بازی نباید پرتاب شود. شرکت کنندگان نباید راه کامیون های حامل گوجه را سد کنند.

شرکت کنندگان نباید لباس های یکدیگر را پاره کنند. بعد از دومین زنگ پایان جشن هیچ گوجه ای دیگر نباید پرتاب شود.

sp13

جهت کسب اطلاعات بیشتر به درگاه اطلاع رسانی چند زبانه و رسمی رویداد به این آدرس مراجعه فرمایید.

مسابقات دوچرخه سواری تور اسپانیا (Vuelta a España)

علاوه بر این دو جشنواره ای که در بالا اشاره کردیم، مسابقات ورزشی هم در تابستان هر سال در اسپانیا برگزار می شود که این کشور را میزبان ورزشکاران و همچنین تماشاگرانی می کند که برای دیدن یکی از مهیج ترین رقابت های ورزشی اسپانیا، هر ساله راهی این کشور می شوند. در واقع گردشگری ورزشی که یکی از آنها برگزاری رقابت های ورزشی به منظور جذب توریست است، از متداول ترین روش ها برای رونق صنعت گردشگری هر کشور به شمار می رود.

sp14

این مسابقات، در زمره سه مسابقه شناخته شده دوچرخه سواری در جهان است. این تور بزرگ مسابقات دوچرخه سواری در سه هفته و بصورت مرحله ای برگزار خواهد شد. تا کنون هیچگاه اولین هفته این تور بزرگ به دلیل حضور تعداد بالای دوچرخه سواران حرفه ای تا این میزان هیجان انگیز نبوده است.

sp15

مسابقات دوچرخه سواری تور اسپانیا را در یک جمله می توان «رویدادی جذاب و خیره کننده» توصیف کرد؛ یک دور کامل کشور اسپانیا که از معمولاً آندلس شروع شده و دوچرخه سواران از آنجا به طرف شمال و به سمت کوهستان های سرسبز رکاب خواهند زد. این تور فوق العاده در مسیر خود شما را به سفری از میان بهترین مناطق دوچرخه سواری اسپانیا می برد و گاهی اوقات از برخی از کشورهای همسایه نیز عبور خواهد کرد.

sp16

چنانچه شما به بودن در شرایط کوهستانی عادت نداشته نباشید، مسابقات دوچرخه سواری تور اسپانیا اندکی به بی رحمی و خشونت شهرت دارد. حتی اگر شما در دوچرخه سواری در جاده های شیب دار هم تبحر داشته باشید، باز هم به نظر نمی رسد کسی در بالا رفتن از شیب های ۳۰ درجه بسیار خوب است.

تور دوچرخه سواری اسپانیا را در سطح تور دو فرانس میدانند.

sp17

مسابقات دوچرخه سواری تور اسپانیا اولین بار در سال ۱۹۳۵ میلادی برگزار شد اما پس از وقفه به دلیل جنگ جهانی مجدداً از سال ۱۹۵۵ میلادی به صورت سالانه برگزار می شود، این مسابقات به مدت سه هفته و در مسیرهای متغیر در سرتاسر اسپانیا انجام می شود. مراسم افتتاحیه مسابقات در سال ۱۹۳۵ میلادی تنها با حضور ۵۰ شرکت کننده برگزار شد که بایستی مسیر ۳۴۱۱ کیلومتری مسابقه را تنها در ۱۴ مرحله یعنی با میانگین ۲۴۰ کیلومتر در هر مرحله رکاب می زدند.

sp18
تصویر ایندکس درگاه اطلاع رسانی رقابت های دوچرخه سواری لاوولتا اسپانیا

ایده شکل گیری این مسابقات از موفقیت های تورهای فرانسه و ایتالیا الهام گرفته شده بود. امروزه این مسابقات بصورت تور بزرگ فصل دوچرخه سواری برگزار می شود که ۲۱ مرحله دارد و شروع آن از Balneario Laias و با مرحله زمان‌گیری تیمی خواهد بود. در مراحل بعدی ۱۰ دوچرخه سوار صعود یافته به مرحله بعد حضور خواهند داشت. مسابقات در شهر مادرید به پایان می رسد.

sp19
تصویر اینستاگرام ۱۰۹ هزار فالوئری رقابت های دوچرخه سواری اسپانیا

مسیر مسابقات دوچرخه سواری تور اسپانیا در ۱۹ دی ۱۳۹۵ اعلام و مشخص شد. برعکس دو دوره پیشین این مسابقات که از آندلس آغاز می شد، این دوره از مسابقات هفته اول خود را در ایالت گالیسیا در شمال غربی اسپانیا خواهد گذراند و اولین مرحله آن زمان‌گیری تیمی در Castrelo de Miño خواهد بود.

sp20
تصاویری از رقابت های دوچرخه سواری تور اسپانیا در سال ۲۰۱۷

اولین صعود قابل توجه در انتهای مرحله سوم خواهد بود که ۱۰ صعودکننده به مرحله بعد در آن مشخص می شوند. مسابقات در طول مسیر خود قبل از رسیدن به منطقه باسک از آستوریاس عبور خواهد کرد و طبق توصیفات درگاه مطرح دوچرخه سواری، مرحله سیزدهم سخت ترین بخش مسابقه خواهد بود که در نزدیکی مرز فرانسه انجام خواهد شد.

در روزهای بعدی مسیر مسابقه حرکت خود را به پایین خلیج اسپانیا ادامه خواهد داد و پس از چندین مرحله کوهستانی و تنها یک مرحله زمان‌گیری انفرادی جاده ای، به مرحله ۱۹ می رسد. در انتهای منطقه Alto de Aitana شرکت کنندگان یک مرحله دیگر کوهستانی خواهند داشت و پس از آن در مرحله پایانی به مادرید می رسند.

sp21
پست های اینستاگرامی کانال اختصاصی رقابت های دوچرخه سواری تابستانی اسپانیا، در جذب گردشگران اروپایی به جنوب این کشور تاثیر زیادی داشته است

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی رویداد به  این آدرس مراجعه فرمایید.اینستاگرام این مسابقه نیز برای آگاهی از تصاویر متن و حاشیه رویداد و همچنین مشاهده لایوهایی که بزودی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت را در این نشانی دنبال کنید.

جشنواره بین المللی تئاتر آماتور خیرونا اسپانیا (FITAG)

SP22
تصویر ایندکس درگاه جشنواره بین المللی تئاتر آماتور اسپانیا (فیتاگ)

اسپانیا همچون ایتالیا، کشور موسیقی، معماری و تئاتر است و برخی از گردشگران هنرمند عاشق این دیار، هر ساله به منظور شرکت در جشنواره ها و رویدادهای تخصصی هنری، رهسپار سرزمین ماتادورها می شوند.

SP23

یکی از جشنوره های هنری معروف اسپانیا در تابستان هر سال، جشنواره بین المللی تئاتر آماتور خیرونا است که به منظور فراهم کردن بستر اجرای تئاتر های خیابانی و روی سن برگزار می شود. این جشنواره در سال ۱۹۹۸ با نام El Pati آغاز به کار نمود و از آن زمان به بعد برنامه تلفیقی هنرهای نمایشی جذابی را در شهر خیرونا اسپانیا و مناطق اطراف این شهر برگزار نموده است.

این جشنواره مسلماً رویدادی معتبر به شمار می رود که هنرپیشگان غیر حرفه ای در آن با اجرای نمایش های نه چندان حرفه ای، احساسات ناشی از خلاقیت و نوآوری خود را به نمایش می گذارند. بدین ترتیب، این جشنواره آثار خوبی را که غالباً چندان مورد حمایت این صنعت قرار نمی گیرند، به نمایش می گذارد و این عدم حمایت، به رسمیت شناخته شدن این آثار را با مشکل مواجه می سازد.

SP24
اگر خواستید در جشنواره هنری تئاتر آماتور اسپانیا شرکت کنید، از فرصت های اقامتی ارزان قیمتی که سایت TRIVAGO در نزدیکی محل برگزاری رویداد ارائه میکند استفاده نمایید

بنابراین، این جشنواره پاداشی برای تلاش های انجام گرفته در شکل گیری آثار گمنام و تلاش هایی در این زمینه که به چشم نمی آیند، به شمار می آید و می تواند آثار با کیفیتی را به نمایش بگذارد. بعلاوه، این جشنواره، شیوه ای برای درک و فهم بهتر و حمایت از تئاتر آماتور محسوب می شود.

یکی از مشخصات این جشنواره، جاذبه ملاقات با هنرپیشگان بخش های مختلف جهان به شمار می آید که به مدت چند روز در کنار یکدیگر زندگی می کنند و با مخاطبین این جشنواره از نزدیک در ارتباط هستند

شیوه برگزاری و شرکت در جشنواره

این جشنواره با توجه به بین المللی بودن آن، باید در نظر داشته باشید که مخاطبین آثاری که در این رویداد به نمایش گذاشته می شود، متعلق به فرهنگ های مختلف هستند و به همین دلیل به زبان های مختلفی صحبت می کنند.

بنابراین، این جشنواره باید برای آن دسته از نمایش هایی که علیرغم زبان متفاوت اجرا، به واسطه ویژگی های دراماتیک خود می توانند برای مخاطبین قابل درک باشند، ارزش بیشتری قائل می شود. از شرکت هرگونه طرح اجرای تئاتر-رقص یا اجرای تئاتر اشاره ای در این جشنواره به گرمی استقبال می شود.

کمیته هنری این جشنواره به منظور دستیابی به بالاترین سطح ممکن استاندارد در تئاترهای آماتور، از میان آثار ارائه شده دست به انتخاب می زند. کمیته هنری این جشنواره، حداکثر ۱۴ گروه را از میان درخواست های رسیده، انتخاب می نماید. احتمالاً شرکت های برگزیده توسط یک عضو یا بیشتر از کمیته ارزیابی این جشنواره مورد بازدید قرار می گیرند تا کیفیت اثر ارائه شده در قالب DVD مورد بررسی قرار گیرد.

هزینه های غذا و اقامت اعضای گروه تا ۱۲ نفر به عهده جشنواره است. جشنواره از این حق برخوردار است تا تعداد اعضای گروه با کمک هزینه اقامت را بر اساس ماهیت اثری که قرار است ارائه شود، افزایش دهد. هر گروه در مجموع ۳۰۰ یورو دریافت خواهد نمود. این مبلغ زمانی که اجرای نمایش گروه به پایان می رسد، پرداخت می شود. هزینه های سفر و نقل و انتقال وسایل صحنه به شهر خیرونا به عهده شرکت اجرا کننده نمایش است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی رویداد به این لینک مراجعه فرمایید.

جشنواره هنرهای نمایشی لریدا

SP25
تصویر ایندکس درگاه اطلاع رسانی بازار هنرهای نمایشی اسپانیا که به زبان انگلیسی نیز بارگذاری شده است

بازار فیرا تاریگا اسپانیا (بازار هنرهای نمایشی) بازاری بین المللی برای هنرهای نمایشی به شمار می آید که در طول تعطیلات آخر هفته دوم سپتامبر هر سال در روستای تاریگا شهر کاتولینا برگزار می شود. این رویداد که در سال ۱۹۸۱ تاسیس شده، حکم ویترین بزرگی را دارد که با تاکید ویژه بر هنرهای خیابانی، نمایش های تجسمی و غیر مرسوم، هر آن چیزی را که در عرصه هنرهای نمایشی در جریان است، به نمایش می گذارد.

SP26

این رویداد (Fira Terraga) به عنوان محل ملاقات و مرجعی بین المللی برای بحث وگفتگو محسوب می شود. این رویداد با فراهم نمودن امکان بین المللی کردن شرکت های فعال در این عرصه قصد دارد به بازار هنرهای نمایشی رونق ببخشد. سایر اهداف خاص این رویداد عبارتند از: همراهی و ترویج آثار هنرمندان نوظهور، تشویق و ترغیب آموزش، با تمرکز بر آفرینش های هنری و مدیریت فرهنگی و ایجاد روابط همکاری استراتژیک به منظور توسعه تولیدات و دوره های فراملی هنر خیابانی.

SP27

 برای آگاهی از جزییات برگزاری این رویداد هنری، به درگاه آن در این نشانی مراجعه کنید.

نمایشگاه آزمایشگاه پزشکی بارسلونا 

نمایشگاه آزمایشگاه پزشکی اروپا – بارسلون (Medlab Europe) فرصتی استثنایی را در جهت معرفی و بازاریابی برای برند های معتبر تجاری فراهم خواهد آورد، همچنین بهترین سکو برای ارتقاء سطح درک بازار از شرکت ها در میان تصمیم گیرندگان تاثیر گذار بر صنعت آزمایشگاه های پزشکی خواهد بود.

SP29
تصویر ایندکس درگاه اطلاع رسانی نمایشگاه MEDLAB اسپانیا

در پی موفقیت های فراوانی که در دیگر نمایشگاه های آزمایشگاه پزشکی در آفریقا، آسیا و خاورمیانه کسب گردید، این نمایشگاه به طور طبیعی در کشورهای غربی نیز درحال توسعه است ،در این راستا نمایشگاه آزمایشگاه پزشکی اروپا برای اولین بار در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد .

SP30
فهرست ۷ نمایشگاه بین المللی MEDLAB در سراسر جهان

در راستای فلسفه اصلی نمایشگاه های آزمایشگاه پزشکی «آموزش به همراه نمایشگاه»، نمایشگاه آزمایشگاه آماده پاسخگویی به نیاز های رو به رشد برای کالاهای آزمایشگاهی، خدمات و آخرین نوآوری ها و پیشرفت های دارویی در قاره اروپا است. طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده، صنعت آزملیشگاه پزشکی اروپا ارزشی بالغ بر ۱۱ میلیون یورو دارد، که ۹۶% آن متشکل از شرکت های تازه تأسیس و نوآور است و سالانه معادل ۱ میلیارد یورو جذب سرمایه می نماید.

نمایشگاه بین المللی زیورآلات و بدلیجات مادرید

SP31

نمایشگاه بین المللی زیورآلات و بدلیجات مادرید (Bisutex) مرجعی تمام عیار برای مد، گرایشات و آخرین نوآوری ها در زیوراآلات و بدلیجات در اروپاست و بستری مناسب برای ملاقات فعالان حرفه ای در بخش های مرتبط با این صنعت. به جز نمایش آخرین مدل ها و طراحی ها جایگاه مناسبی نیز برای آشنایی و برقراری روابط تجاری بین غرفه داران و بازدید کنندگان است.

SP32

در این رویداد مهم می توان ملحقات و متعلقات تزیینی طراحی شده برای لباس، تزیین و آرایش مو، اقلام کادوئی ، مروارید، متعلقات تزیینی دوخت لباس، جواهرات و به طور کلی زیورآلات را مشاهده کرد. نمایشگاه Bisutex نمایش کامل و جامعی از تمام اقلام و لوازم مرتبط با گرایشات زمان حال و فصل های آینده پیشنهاد شده توسط برجسته ترین طراحان جهان ارائه می دهد.

SP33

بهترین و مطرح ترین شرکت های مد و سازندگان متعلقات تزیینی و زیورآلات محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه خواهند داشت و از این فرصت جذاب و منحصر به فرد جهت اطلاع رسانی به فعالان حرفه ای جویای آخرین تحولات و گرایشات بازار بین المللی مد استفاده خواهند کرد.

SP34

این نمایشگاه کامل ترین و جامع ترین ابزار جهت ترویج و بازاریابی برای کالاهای مصرفی است زیرا وقتی نوبت به مشتری می رسد تمام معیار های تجارت و بازاریابی می توانند در آن بر اساس پایین ترین و به صرفه ترین نرخ با سریعترین و مستقیم ترین راه آمیخته شوند

نمایشگاه بین المللی دکوراسیون و اقلام کادویی مادرید

sp35

اگر طراح دکوراسیون داخلی هستید و دوست دارید تا با جدید ترین فناوری ها و کارشناسان فعال اروپا در این عرصه آشنا شوید، حضور در نمایشگاه بین المللی دکوراسیون و اقلام کادویی در پایتخت اسپانیا را توصیه می کنیم.

sp36

نمایشگاه دکوراسیون و اقلام کادویی مادرید (INTERGIFT) مرجعی برای صنعت دکوراسیون و اقلام کادویی در کشور اسپانیا است، که هر ساله نوآورانه ترین و جدیدترین پیشنهادات و خطوط تولید کالا را در مکانی که به طور خاص برای پاسخگویی به تقاضای بنگاه های تجاری و پخش کنندگان کالای محلی و بین المللی طراحی شده ، گرد هم می آورد.

sp37

این نمایشگاه امسال هفتادمین دوره خود را جشن خواهد گرفت و جایگاه خود را به عنوان یکی از معتبر ترین و حرفه ای ترین نمایشگاه های این حوزه در زمینه بازاریابی و تبلیغ تا ارائه خدمات، تثبیت خواهد کرد.

شایان ذکر است که حضور بیش از ۸۰۰ شرکت و برند معتبر از بیش از ۱۵  کشور جهان نظیر: آلمان، بلژیک، کامرون، کانادا، چین، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، نیجریه، هلند، پاکستان، پرتغال و انگلستان، چشم اندازی جامع و بین الملی از آخرین گرایشات و نوآوری های بازار طراحی و دکوراسیون و هدایا را برای فعالان حرفه ای این صنعت فراهم خواهد آورد.

sp38

همزمانی این نمایشگاه با دو نمایشگاه بین المللی جواهرات مادرید MadridJoya و نمایشگاه بین المللی بدلیجات مادرید Bisutex موجب به ثبت رسیدن تعدادی برابر ۴۱ هزار بازدید کننده حرفه ای از ۷۰ کشور جهان شده و شاهد افزایشی ۲.۱۵% نسبت به بازدیدکنندگان دوره های قبلی بوده است.

 از  جمله دیگر نمایشگاه های مطرح اسپانیا در تابستان و اوایل پاییز امسال را می توان نمایشگاه طلا و جواهرات مادرید، نمایشگاه دوچرخه مادرید، نمایشگاه هنرهای معاصر بارسلون، نمایشگاه بین المللی کتاب مادرید، نمایشگاه جواهرات هنری جویا بارسلونا، بازار انیمیشن، ویدیو گیم اسپانیا، نمایشگاه کالای  کودک مادرید و جشنواره پیلار ساراگوسا اشاره کرد.

نمایشگاه طلا و جواهرات مادرید

پایتخت اسپانیا، مرکز معماری و هنر و موسیقی و گردشگری است. اما این همه دلایلی نیست که گردشگران را به سمت مادرید اسپانیا می کشاند. نمایشگاه طلا و جواهرات مادرید، یکی از رویدادهای فرهنگی و هنری مهمی است که هر ساله در این شهر زیبا و دیدنی برگزار می شود و عاشقان دنیای سنگ های قیمتی و نوآوری های این فلز گران بها را به جنوب اروپا می کشاند.

sp39

نمایشگاه طلا و جواهرات مادرید (Madridjoya) یکی از معتبرترین نمایشگاه های این صنعت نه تنها در اسپانیا بلکه در تمام دنیاست. این نمایشگاه می تواند بهترین ویترین فروش برای فعالان صنایعی همچون جواهرات، ساعت، نقره جات و خدمات مرتبط باشد که هر ساله شاهد مشارکت صدها شرکت و برند برجسته و حضور با شکوه شرکت های ساعت سازی پیشرو دنیاست.

sp40

نمایشگاه MadridJoya کامل ترین و جامع ترین ابزار جهت ترویج و بازاریابی برای کالا های مصرفی است زیرا وقتی نوبت به مشتری می رسد تمام معیار های تجارت و بازاریابی می توانند در آن بر اساس پایین ترین و به صرفه ترین نرخ با سریعترین و مستقیم ترین راه آمیخته شوند. این نمایشگاه بهترین مکان برای فعالان حرفه ای این صنعت است که به وسیله آن به تمام نیاز های خود در جهت افزایش راندمان و سودآوری کسب و کار خویش پاسخ گویند.

sp41

آخرین فناوری ها و نوآوری ها در صنعت طلا و جواهر، ساعت و نقره جات را می توان در این نمایشگاه دید که در یکی از اصلی ترین مراکز مد جهان یعنی مادرید برگزار می شود. البته نمایشگاه جواهرات بارسلون نیز از جمله رویدادهای مهم عرصه طلا و جواهرات این کشور است که برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک بروید.

کسب اطلاعات بیشتر درباره کالا ها و خدمات تخصصی ارائه شده در بازار های بین المللی، بررسی اجمالی تمام خدمات و کالا های تخصصی ارائه شده در بازار در جهت شناخت بهتر تمایلات و گرایشات بازار نه تنها در اسپانیا بلکه در تمام دنیا، آغاز، ادامه و محکم کردن معاملات با کانال پخش و توزیع محصولات موجود در نمایشگاه و ساختن شبکه ارتباطی کاری در حوزه طلا و جواهرات را می توان از جمله فواید حضور فعالان عرصه طلا و جواهرات در این رویداد گران قیمت مادرید دانست.

تنظیم قرار ملاقات با تهیه کنندگان بالقوه بازار، تقویت روابط تجاری با تهیه کنندگان فعلی، بررسی شرایط امکان حضور در نمایشگاه های آینده و تحلیل و بررسی مشخصات کالا ها و خدمات از نزدیک از جمله دیگر مواردی است که برای حضور علاقمندان به دنیای طلا و جواهر سازی می توان جهت شرکت در این نمایشگاه عنوان نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفا به وب سایت رسمی رویداد به این آدرس  مراجعه نمایید.

نمایشگاه بین المللی دوچرخه مادرید

۳۰ شهریور لغایت دوم مهر ماه هر سال، مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی مادرید، میزبان برگزاری نمایشگاه دوچرخه اسپانیا است. نمایشگاه دوچرخه مادرید (Unibike) را باید مهم ترین نمایشگاه تجاری اسپانیا در حوزه دوچرخه دانست. هدف اصلی این نمایشگاه تبدیل شدن به مهمترین رویداد این صنعت در اسپانیا است تا بدین وسیله منافع دوچرخه سواران حرفه ای و علاقمندان به دوچرخه سواری را برآورده کند.

افرادی که به مادرید و بارسلون و والنسیا سفر کرده اند، حتما از امکانات دوچرخه سواری گسترده ای که در سطح شهر برای شهروندان و به خصوص گردشگران بین المللی فراهم شده است، استفاده کرده اند و دیده اند که تا چه اندازه دوچرخه گردی در شهرهای اسپانیا برای عاشقان سرزمین موسیقی و گاو بازی و رقص، اهمیت دارد.

sp42
تصویر ایندکس درگاه اطلاع رسانی نمایشگاه بین المللی دوچرخه مادرید اسپانیا

نمایشگاه دوچرخه مادرید طی سه روز، جدیدترین اخبار و روندها را در یک جا جمع می کند. برنامه این نمایشگاه تجاری شامل نمایش و ارائه، رقابت و سایر فعالیت ها است. حضور در این نمایشگاه برای افراد حرفه ای و همچنین عموم مردم آزاد است. در این نمایشگاه جدیدترین محصولات، نوآوری ها و پیشرفت ها به نمایش گذاشته می شوند. موضوعات دیگر تحت پوشش در این نمایشگاه عبارت از مد و پوشاک، قطعات و لوازم یدکی، دوچرخه سواری، فناوری های مرتبط به دوچرخه، بیومکانیک، سلامت و تغذیه هستند.

نمایشگاه دوچرخه مادرید، تنها محفلی برای آشنایی با شرکت های تولید کننده دوچرخه و فناوری های نوین نیست. بلکه در حاشیه نمایشگاه، لابراتور آموزشی متنوع با حضور کارشناسان، مسیر دموی دوچرخه شهری و دوچرخه الکترونیکی، مسیر کودکان، مسیر ایمنی جاده، ناحیه آزمون- دوچرخه سواری با مانع شنی، کلاس پیشرفته دوچرخه سواری در فضای بسته و هنرنمایی با دوچرخه برگزار می شود تا مخاطبان این ورزش هیجان انگیز ارزان و سالم، بتوانند با دنیای حرفه ای دوچرخه سوار ها بیشتر آشنا شوند.

sp43

اگر در زمینه طراحی و تولید و بازاریابی و حتی دوچرخه سواری فعالیت دارید، شرکت در این نمایشگاه را در اوایل مهر ماه امسال توصیه می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.

نمایشگاه هنرهای معاصر بارسلون

نمایشگاه هنرهای معاصر بارسلونا (Swab) تنها رویداد هنرهای معاصری به شمار می آید که توسط یک مجموعه دار آثار هنری تاسیس شد. این امر، دیدگاه منحصر به فردی را در اختیار بازدیدکنندگان و خریداران نهایی آثار قرار می دهد. این رویداد، نمایشگاه هنرهای معاصر بارسلونا محسوب می شود که به عنوان جایگاه هنری بسیار معتبر، تمایل دارد میزبانی گالری های بین المللی را که بر هنرمندان معاصر نوظهور و جوان تر تمرکز دارند، به عهده بگیرد.

sp44
تصویر ایندکس درگاه اطلاع رسانی ۳ زبانه نمایشگاه بین المللی هنرهای معاصر بارسلونا

بیش از ۴۳۰ هزار صفحه در اینترنت درباره این نمایشگاه اطلاع رسانی کرده اند که اهمیت این رویداد مهم هنری بارسلون در عرصه هنر معاصر را تبیین می کند.

هدف این گالری ها عبارتست از قرار دادن فرصتی در اختیار این نسل جدید هنرمند تا آثارشان در معرض دید عموم و اعضای جامعه جهانی هنر از جمله: مجموعه داران برجسته آثار هنری، فروشندگان آثار هنری، اهالی مطبوعات و موزه داران قرار گیرد. این نمایشگاه، بر اساس ایجاد فرصت هایی برای گالری ها، هنرمندان و فروشندگان آثار هنری نوظهوری که به تازگی حرفه هنری خود را آغاز نموده اند، اصالت خود را حفظ می نماید.

sp45
نمایشگاه هنر معاصر بارسلون، با حضور هنرمندانی از سراسر جهان برگزار می شود

هدف این نمایشگاه، رها شدن و بریدن از دیدگاه های سنتی و به نمایش گذاشتن برخی از نوآورانه ترین و نوظهورترین آثار هنری جهان به شمار می آید. همه این هنرمندان، استعدادهای جدیدی از سراسر اروپا و- همانطور که فهرست اسامی آنها نشان می دهد- استعدادهای جدید محلی بارسلون به شمار می آیند.

sp46

این رویداد، فرصت های بسیاری را برای تبادل دانش تخصصی این عرصه فراهم می نماید. این نمایشگاه در Fira Montjuic، مرکز نمایشگاهی موسسه نمایشگاه تجاری شهر بارسلون برگزار می شود که مکان برگزاری مهمی در این شهر به شمار می آید و دسترسی به آن آسان است. بنابراین چنانچه برای گسترش افق های هنری خود به دنبال روش های سطح بالا می گردید، قطعاً نمایشگاه هنرهای معاصر بارسلونا، رویدادی است که نباید آن را از دست بدهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به منظور شرکت در نمایشگاه با غرفه، به این آدرس مراجعه کنید.

نمایشگاه بین المللی کتاب مادرید

یکی از نمایشگاه های کتاب معروف اروپا بعد از پاریس و فرانکفورت و استکهلم، در مادرید اسپانیا برگزار می شود. این نمایشگاه تا کنون سی و شش دوره برگزار شده است و به نظر می رسد که برای نویسندگان، ناشران، توزیع کنندگان کتاب، بازاریابان، فعالان صنعت نشر و چاپ و عاشقان دنیای کتاب، محفل و رویداد مهمی در نخستین هفته مهر ماه هر سال در پایتخت این کشور خواهد بود. نمایشگاه کتاب مادرید (Liber) فرصت خوبی برای آشنایی با نویسندگان و ناشران اروپایی است.

sp47

این رویداد به عنوان اولین نمایشگاه کتاب اختصاص داده شده به کتاب های اسپانیایی در اروپا و مرکز اصلی تبادل اطلاعات تخصصی درب های خود را به تمامی بخش های فعال در زمینه چاپ و نشر کتاب می گشاید و توجهی ویژه به محتوای دیجیتالی، ناشران جدید، نشر رو میزی و مالکیت فکری معطوف خواهد نمود.

نمایشگاه مادرید تمامی نویسندگان مستقل را قادر خواهد ساخت تا دانش خود را در رابطه با امکانات ارائه داده شده توسط سیستم نشر رومیزی و خدمات و ابزار های قابل دسترسی گسترش دهند.همچنین با استفاده از ایده نوآورانه ای به نام برنامه Liber Micro فرصت حضور انتشارات کوچک و نوپا، کارآفرینان و استارت آپ ها را میز فراهم می آورد تا با خریداران و بازدید کنندگان به روشی هوشمندانه و به صرفه ارتباط برقرار نمایند.

sp48

بیش از ۶۰۰ فعال حرفه ای از بیش از ۸۰ کشور جهان برای بازدید از این نمایشگاه با هدف بهبود روابط تجاری با شرکت کنندگان و افزایش اطلاعات از مجموعه های به نمایش درآمده در نمایشگاه، دعوت خواهند شد. علاوه بر به نمایش درآوردن محصولات فرهنگی معتبرترین ناشران فعالیت های فرهنگی و تجاری دیگری نیز همزمان با این نمایشگاه اجرا خواهند شد که فعالین حرفه ای حوزه چاپ و نشر کتاب را گرد هم خواهد آورد و فرصتی ایده آل برای تبادل اطلاعات و ایده ها، تجربیات و پرداختن به مهمترین مسائل روز پدید خواهد آورد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به وب سایت رسمی رویداد به این آدرس مراجعه نمایید.

اطلاعاتی درباره روادید اسپانیا

برای شرکت در نمایشگاه ها و جشنواره های فوق الذکر که در تابستان هر سال در این کشور برگزار می شود،‌ نیازمند دریافت روادید تجاری یا توریستی از سفارت اسپانیا در تهران هستید. توجه داشته باشید که اگر قصد شما برای شرکت در این رویدادها، حضور به عنوان شخص حقوقی (نماینده شرکت ایرانی) هست، باید دعوتنامه تجاری داشته و مدارک شرکتی را در اختیار سفارت اسپانیا در تهران قرار دهید.

sp49
در سفر به اسپانیا، از هزاران میزبان مهمان نواز اسپانیایی که امکان اقامت رایگان را در اختیار گردشگران قرار می دهند استفاده کنند: couchsurfing.com

اما اگر قصد شما تنها شرکت به عنوان بازدید کننده جشنواره ها یا نمایشگاه ها هست، درخواست روادید توریستی باید بکنید که مدارک و فرآیند آن متفاوت با درخواست روادید تجاری خواهد بود.

sp50
در هنگام سفر به اسپانیا، در رویدادهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی که توسط جامعه کاربران InterNations در این کشور برگزار می شود، شرکت کنید: InterNations.org

مدارک مورد نیاز برای روادید اسپانیا

اگر به عنوان شخص حقوقی قصد سفر به اسپانیا و شرکت در رویدادهای فوق الذکر را دارید، می بایست دعوتنامه از طرف اسپانیایی یا برگه پرداخت هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه ها و جشنواره ها و یا برگه تاییدیه اسپانسرینگ نمایشگاه را ضمیمه مدارک درخواست در سفارت بکنید.

sp51
یکی از درگاه هایی که می توانید Reservation Confirmation ارزان برای اقامت در اسپانیا و تحویل به سفارت دریافت کنید، درگاه Expedia است.
  • شناسنامه ایرانی و ترجمه رسمی کلیه صفحات بر اساس اطلاعات گذرنامه
  • اصل کارت ملی و ترجمه رسمی
  • گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار مورد نیاز است.
  • رونوشت از کلیه صفحات گذرنامه
  • ۲ قطعه عکس رنگی که مربوط به ۳ ماه اخیر باشد و با ظاهر فعلی عکس گذرنامه تفاوت نداشته باشد.
  • اسنادی مربوط به وضعیت شغلی و کاری درخواست کننده روادید
  • ترجمه رسمی آخرین حکم کارگزینی مربوط به کارمندان بخش دولتی
  • ترجمه رسمی گواهی اشتغال به کار روی سربرگ رسمی شرکت به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی روزنامه رسمی شرکت و اساسنامه به همراه رزومه شرکت به زبان انگلیسی
  • اگر دانشجو هستید، گواهی ثبت نام در دانشگاه و معرفی نامه
  • اعضای هیات علمی دانشگاه ها می بایست نامه کارگزینی را ترجمه رسمی کنند.
  • اگر شغل آزاد دارید، کارت بازرگانی یا جواز کسب یا معرفی نامه از اتحادیه مربوطه الزامی است.
  • گواهی تمکن مالی ارزی به مدت زمانی که قصد درخواست روادید دارد با مهر بانک و هولوگرام
  • ترجمه سند مالکیت در صورت وجود
  • هر گونه مدرکی که سفارت را نسبت به بازگشت شما به وطن پس از اتمام زمان روادید، قانع کند.
  • بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد اسپانیا
  • رزرو محل اقامت یا تاییدیه رزرواسیون (Reservation confirmation) در شهرهای محل اقامت
  • بیمه مسافرتی
  • در صورتی که با همسر قصد سفر دارید، می بایست درخواست جداگانه ای ارائه شود.

توجه داشته باشید که متقاضیان ویزا باید بیمه‌ مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه‌ های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌ های پزشکی، هزینه‌ های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌ های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد.

حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ سی‌ هزار یورو است. شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ ای معتبر در کشور اسپانیا داشته باشد. در ضمن شخص دعوت‌ کننده در اسپانیا نیز می‌ تواند بیمه‌ی مسافری را با یک شرکت بیمه در اسپانیا انجام دهد.

نکات ضروری

اگر خانوادگی سفر می‌کنید، برای هر کدام از اعضا باید مجزا فرم پر کنید. باقی موارد این مدارک هم تا حد امکان برای هر نفر باید به صورت جداگانه تهیه بشود. تمام افراد بالای ۱۲ سال انگشت‌ نگاری می‌شوند. از کلیه‌ی مدارک باید یک فتوکپی هم داشته باشید. اصل مدارک به شما بازگردانده می‌شود و کپی آن‌ها برای بررسی نزد بخش ویزای سفارت اسپانیا می‌ماند.

آنچه در سفر به اسپانیا باید بدانیم

bar2
برای آشنایی با اسپانیا، از هشتگ های پر کاربرد در این کشور استفاده کنید
  • همسفریابی در اسپانیا را با لونلی پلنتی ها تجربه کنید.
  • میزبان های مهمان نواز رایگان در اسپانیا را با کوچ سرفینگ امتحان کنید.
  • بیش از ۱.۵ میلیون توصیه سفر به شهرها و رویدادهای مختلف اسپانیا را با تریپ ادوایزر و ویکی تراول تجربه کنید.
  • از هشتگ های خوب اینستاگرام درباره اسپانیا مانند Spain یا Barcelona یا Visitspain برای آشنایی با اسپانیا گردهای حرفه ای و تبادل اطلاعات استفاده کنید.
  • اکثر مردم در اسپانیا به زبان انگلیسی تسلط ندارند. بد نیست که نقشه راهنمای انگلیسی همراه داشته باشید.
  • اپ راهنمای سفر به اسپانیا را حتما نصب کنید.
bar3
اسپانیا، یکی از مقصدهای رویایی روستا گردی و دیدار با خانه های سقف رنگی در مناطق ساحلی است
  • بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی، اسپانیا را تبدیل به یکی از محبوب‌ ترین مقاصد گردشگری اروپا در طول تابستان و زمانی کرده‌ است که میانگین دمای هوا از ۸۰ درجه هم می‌گذرد. از سواحل بی‌ پایان اسپانیا، از ساحل شمالی «سن‌ سباستین» (San Sebastian) گرفته تا جنوبی‌ ترین سواحل «کوستا د لا لوز» (Costa de la Luz) لذت ببرید. اگر قصد آفتاب گرفتن دارید یا می‌خواهید ورزش‌هایی نظیر موج‌ سواری یا اسب سواری انجام دهید.
  • کرم ضدآفتاب با ۵۰SPF را فراموش نکنید.
bar1
هر شب اسپانیا، غذای سنتی مخصوص به خود را دارد
  • «تاپاس» (Tapas) پیش غذای مشهور اسپانیا که ۱۹ تیپ مختلفش را میتوان سفارش داد، به سبکی سرو می‌شود که در آن، هر کس چند نوع از این پیش غذا را سفارش می‌دهد تا آن‌ها را با بقیه افرادی که با او سر میز هستند، به اشتراک بگذارد. این شیوه نه تنها اقتصادی است، بلکه به خوش اندام ماندن شما هم کمک می‌کند چرا که میزان غذا در آن کاملا تحت کنترل است.
  • برای سفارش غذای محلی، به اندازه‌ی کافی بلند صحبت کنید چرا که رستوران‌های تاپاس بسیار شلوغ و پر جمعیت هستند. هم چنین ترتیلای اسپانیایی (املت اسپانیایی) و «پائیا» (Paella de Marisco ) را که یک غذای دریایی فوق‌ العاده و نوعی برنج پخته شده با خوراکی‌های مختلف است، از دست ندهید.

آدرس سفارت اسپانیا در تهران

  • دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی، کوچه اول شرقی، شماره ۱۰.
  • تلفن: ۲۲۵۶۸۶۸۱ –۲۲۵۶۸۶۸۴
  • ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه ۱۶- ۹

اگر قصد اسپانیا گردی به منظور تحصیل دارید، به این گفتار رجوع کنید. اگر قصد اسپانیا گردی به منظور شرکت در کنفرانس های بین المللی دارید، از این لینک استفاده کنید. برای دریافت روادید اسپانیا در تهران، به درگاه سفارت ایران کشور در تهران مراجعه کنید که در تابستان، با شمار زیادی از متقاضیان روادید گردشگری و تحصیلی مواجه می شود. از زورق و پین تا پین برای رزرو بلیط هواپیما و اجاره محل اقامت استفاده کنید.

منبع: spain ، Spain Holidays ، ES MADRID ، ایسنا ،
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود