گزارش جالب روزیاتو از اسطوره عضله سازی جهان در تهران؛ «رونی کلمن»

گزارش جالب روزیاتو از اسطوره عضله سازی جهان در تهران؛ «رونی کلمن»

سرویس چهره ها روزیاتو در طول چند ماه اخیر، به زندگی برخی از چهره های جنجالی ورزش جهان از جمله پله، محمد علی کلی ، لیلا علی و دیه گو مارادونا پرداخته است و تلاش کرده تا از زوایای مختلف، سبک زندگی خصوصی این قهرمانان اسطوره ای را مورد بررسی قرار دهد.

در گزارش امروز، یکی دیگر از چهره های مطرح ورزش جهان را که شاید برای برخی از ورزشکاران، نام شناخته شده ای نباشد اما افتخارات بسیاری در کارنامه دارد را معرفی می کنیم. فردی که سفرش به تهران در سال ۹۴ جنجال های بسیاری به پا کرد و در واقع نخستین ورزشکار معروف جهان  بود که پس از اسطوره بوکس جهان (محمد علی کلی فقید) به ایران آمد.

رونی کلمن، اینقدر بین ایرانی ها طرفدار داشت که حتی جناب خان نیز در برنامه خندوانه رامبد جوان، چند دقیقه ای درباره آن صحبت کرد و حتی این شخصیت بزرگ دنیای پرورش اندام را شاگرد خود خطاب کرد. ویدیوی زیر، شما را به تماشای این صحنه جالب می برد.

در  گزارش امروز ما همراه باشید با گشتی در زندگی خصوصی رونی کلمن، اسطوره بدنسازی و عضله سازی جهان

 داستان رونی

در نیم قرن اخیر، اسطوره های ورزش و سیاست زیادی به ایران سفر کردند که شاید سفر رهبر فقید کوبا (فیدل کاسترو)، رهبر فقید ضد نژاد پرستی آفریقای جنوبی (نلسون ماندلا) از مهم ترین آنها باشد. اما یکی از خاطره انگیز ترین قهرمانان قرن بیستم که به ایران سفر کردند، سفر خاطره انگیز محمد علی کلی، اسطوره سنگین وزن مسلمان بوکس جهان باشد.

مخصوصا زمانی که در تهران، جلوی کاظمی، بوکس نمایشی را برگزار کرد. اگر تا کنون خبری از حضور اسطوره بوکس جهان در ایران نداشتید، شما را دعوت می کنیم گوشه هایی از این بازی تماشایی نوستالژیک را تماشا کنید.

صحبت محمد علی کردیم. بد نیست لحظه مسلمان شدن پر سر و صدای این اسطوره ورزش قرن بیستم را در زیر تماشا کنید.

یکی دیگر از قهرمانان ورزشی معروف که به ایران سفر کرد و سفر چند روزه اش بسیار جنجالی شد، رونی کلمن، قهرمان پرورش اندام است.

در دنیای بدنسازی، خیلی ها وقتی صحبت از این رشته در عرصه جهانی می شود، به یاد نام های نوستالژی دهه هشتاد و نود میلادی مثل آرنولد شوارتزنگر و راکی می افتند. شخصیت هایی که حتی در مراسم اسکار هم با اسطوره بوکس جهان شوخی کردند.

آرنولد و راکی که بعدها از عرصه بدنسازی به سینما و سیاست هم پا گذاشتند و افتخارات بسیاری را در کارنامه خود ثبت نمودند. از اواسط دهه نود میلادی به این سو، شخصیتی در دنیای بدنسازی و پروش اندام جهان اعلام وجود کرد که از وی به عنوان نابغه ای در این عرصه یاد می کنند.

رونی کلمن (Ronnie Coleman) متولد ۱۹۶۴ میلادی در شهر لوینزیانا در ایالات متحده است که فعالیت بدنسازی را از دهه هشتاد میلادی در دستور کار قرار داد و از نخستین روزهای آخرین دهه قرن بیستم، روند افتخار آفرینی های خود را در رشته پرورش اندام و بادی کلاسیک آغاز کرد.

بخشی از تمرینات رونی کلمن در سال ۲۰۱۶ میلادی را در ویدیو زیر تماشا کنید که خالی از لطف نیست.

رونی کلمن عادت دارد با بزرگان این رشته نیز گهگاهی تمرین کند که تمرین وی با جی کاتلر که چند سال پیش صورت گرفت را نیز در ویدیوی زیر تماشا کنید.

وی، همچون مایکل فلپس، شناگر اسطوره ای آمریکایی در رشته شنا که ۲۴ نشان المپیک را در کارنامه دارد، یکی از ورزشکاران پر افتخار این کشور به شمار می رود.

رونی کلمن تا کنون توانسته ۸ نشان مستر المپیا را در تاریخ رقابت های بین المللی مستر المپیا از آن خود کند که تا کنون به جز لی هنی، کسی را توان رسیدن به این رکورد اسطوره ای نبوده است.

R00

بیست و شش بار قهرمانی در مسابقات فدراسیون جهانی بدنسازی و تناسب اندام سبب شده تا رونی کلمن، یکی از نام های بسیار مطرح برای میلیون ها بدنساز در سراسر جهان شود. پیش از رونی، وینس تیلور صاحب رکوردهای قهرمانی در رقابت های بدنسازی بود که از نوامبر ۲۰۰۴ میلادی، این عنوان توسط رونی تصاحب شد و تا کنون نیز ادامه داشته است.

برخی از رسانه ها، از این اسطوره عضله سازی جهان، به واسطه فعالیت های تجاری در عرصه خرید و فروش مکمل های بدنسازی، به عنوان تاجر و دلال سیاه مکمل یاد می کنند. مقوله ای که البته خیلی دور از انتظار نیست و در اینستاگرام رسمی رونی که با ۱.۵ میلیون فالوور همراه شده است نیز، چنین تبلیغاتی دیده می شود.

ویدیوی جالبی که رونی کلمن را در اداره پلیس نشان می دهد را در زیر تماشا کنید.

وی در دانشگاه کرملینگ استیت در شهر تگزاس آمریکا مشغول به تحصیل شد و در رشته حسابداری دانش آموخته شد. وی پس از اتمام دوره تحصیلات در مقطع کارشناسی، به عنوان افسر پلیس در شهر آرلینگتون تگزاش مشغول به کار شد.

R17
تصاویری از زمان حضور رونی کلمن در پلیس آمریکا

یکی از همکارانش به نام گوستاو آرلوتو از وی درخواست کرد تا در باشگاه متر فلکس برایان در تگزاس، مشغول به تمرینات بدنسازی شود. وی از اواسط دهه هشتاد میلادی، به طور حرفه ای وارد این عرصه شد و توانست نخستین عنوان قهرمانی خود را در رقابت های آماتوری مستر تگزاس در سال ۱۹۹۰ میلادی از آن خود کند.

وی با قهرمانی در رده آماتوری بدنسازی جهان در سال ۱۹۹۱ میلادی، توانست کارت حرفه ای گری و ورود رسمی به رقابت های حرفه ای بدنسازی و بادی کلاسیک را بدست آورد که روند موفقیت ها و دستاوردهای ورزشی بعدی را برایش به ارمغان آورد.

وی به واسطه تمرینات سخت ورزشی و تمرین با وزنه های بسیار سنگین، تا کنون چند بار مورد عمل جراحی ستون فقرات و هم چنین مهره های گردن قرار گرفت.

البته فراموش نکنید که رونی کلمن هم مانند دختر محمد علی کلی (لیلا علی)، عاشق آشپزی و پخت و پز است و در ویدیوی زیر می توانید دست پخت رونی را مشاهده کنید.

رونی البته رژیم غذایی خاص خود را دارد که ویدیوی زیر تلاش می کند تا شما را با این روش آشنا کند.

 رونی و مستر المپیا

رقابت های مستر المپیا یکی از معروف ترین رقابت های فعالان رشته بدنسازی به شمار میرود که برای عاشقان پرورش اندام، حضور در آن، همچون حضور در جام جهانی برای فوتبالیست ها، یک رویا است. این رقابت ها، هر ساله توسط فدراسیون جهانی پرورش اندام برگزار می شود. نخستین دوره مستر المپیا در سال ۱۹۵۶ میلادی در آکادمی موسیقی بروکلین برگزار شد که لاری اسکات، اولین شکارچی آن بود.

لاری اسکات به واسطه ابداع حرکت اسکات در بدنسازی، یکی از شناخته شده ترین ورزشکاران تاریخ معاصر بدنسازی به شمار می رود. برای راهیابی به این مسابقات، ورزشکاران باید در مسابقات متعددی که در طول سال به صورت منطقه ای و بین المللی برگزاری می شود شرکت کنند تا بتوانند جواز حضور در این رقابت ها را بدست آورند.

البته ۱۰ نفر برتر هر دوره می توانند به طور مستقیم در مسابقات سال بعد شرکت کنند که این موضوع بارها برای رونی کلمن اتفاق افتاد.

نخستین ایرانی که توانست در رقابت های مستری المپیا شرکت کند، مرحوم بیت الله عباسپور بود که در سال ۲۰۱۲ میلادی به این رقابت ها راه یافت و مقام هفدهمی را از آن خود کرد. اما عجل مهلتش نداد و به واسطه بیماری طولانی درگذشت.

رونی کلمن از سال ۱۹۹۸ میلادی تا سال ۲۰۰۵، ۸ عنوان قهرمانی مستر المپیا را از آن خود کرد و خاطرات دوران یتس بریتانیایی و لی هنی آمریکایی که رکورد دار مستر المپیا بودند را زنده کرد.

برنده این رقابت ها در ۱۰ سال اخیر، بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار آمریکا جایزه دریافت می کند. برای همین، رقابت بین فعالان بدنسازی جهان برای حضور موفق در این رقابت بسیار فشرده و دیدنی است.

کلمن که سالها زندگی مجردی را سپری کرده بود، در آوریل ۲۰۱۶ میلادی با مربی شخصی اش خانم سوسان ویلیامسون ازدواج کرد.

R18
عکس رونی کلمن با یکی از مجریان شبکه خبر

 رونی در تهران

رونی کلمن، این قهرمان اسطوره ای بدنسازی جهان و مستر المپیا، سفرهای زیادی به کشورهای مختلف جهان به منظور شرکت در سمینارها و دوره های اموزش بدنسازی کرده است که تهران، یکی از این مقصد های آسیایی به شمار می رود. وی در دوم اردیبهشت سال ۹۴ برای حضور در یک سمینار آموزشی، رسما به تهران دعوت شد و روادید سفر به کشورمان را دریافت نمود.

r4
سلفی و عکس های یادگاری، تنها ارمغان سفر قهرمان مستر المپیا به تهران

وی در سفر چند روزه به تهران قرار بود برای شماری از مربیان بدنسازی مردان و زنان ایران، کلاس هایی را به صورت فشرده برگزار کند و قریب به ۱۷ هزار دلار نیز دستمزد بگیرد. اما سفر پر حاشیه این قهرمان اسطوره ای پرورش اندام جهان، در نهایت پس از ۳ روز بی برنامگی و لغو کلیه برنامه ها، بدون نتیجه پایان یافت.

R21
تصویر فراخوان شرکت در کلاس های مربی گری رونی کلمن در تهران

فدراسیون بدنسازی کشورمان در اسفند ۹۳ اعلام کرد که بزودی رونی کلمن به تهران سفر خواهد کرد. اعلام این خبر، بازتاب های گسترده ای در داخل و خارج از کشور به خصوص در محافل ورزشی و رسانه ای پیدا کرد. در خبر فدراسیون آمده بود که این سمینار بین المللی، با مشارکت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و گروه ورزشی پرشیا برگزار می شود. ثبت نام این سیمنار ار روز ۲۰ اسفند آغاز و تا ۲۷ فروردین ۹۴ ادامه خواهد داشت.

در مدت چند روز اقامت کلمن در ایران، وی به شبکه خبر ایران رفت و در مدت نیم ساعت مصاحبه با داوود عابدی، درباره زندگی شخصی و سفرش به ایران گفت که در زیر مشاهده می کنید.

در پی فراخوان حضور کلمن در ایران، شمار زیادی از عاشقان بدنسازی و علاقمندان به سلفی گرفتن با این اسطوره بدنسازی جهان، پکیج های نیم میلیون تومانی تا دو میلیون تومانی معرفی شده فدراسیون را خریداری کردند.

R16
وقتی مستر المپیا تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار می گیرد

پکیج VIP این سمینار با مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شامل حضور در صندلی‌های ردیف اول سمینار، عکس یادگاری با کلمن و بیگ رمی، تی شرت با امضای کلمن، اهدای گواهینامه با مهر رییس فدراسیون و کلمن.

بسته B با قیمت ۸۵۰ هزار تومان شامل حضور در صندلی‌های ردیف‌های ابتدایی، عکس یادگاری با رونی کلمن، تی شرت با امضای کلمن، اهدای گواهینامه با مهر رئیس فدراسیون و کلمن.

مسئول برگزاری این سمینار و دعوت کننده کلمن به ایران اعلام کرده بود که حضور این ورزشکار سرشناس در کشورمان، برای ۳ روز، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار آمریکا خرج بر می دارد.

R15
افتخارات ورزشی رونی کلمن در کمدی در خانه اش

اما درست بعد از سفر رونی کلمن مشکلات آغاز شد. لغو کلاسهای بانوان و مردان و در نهایت نیز سفر بدون دستاورد این قهرمان پرورش اندام جهان سوالات زیادی را مطرح کرد. اینکه سفر رونی کلمن از چه طریقی و با چه واسطه ای به ایران صورت گرفته است؟ اینکه چرا فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از مسئولیت های این سفر شانه خالی می کند؟ هزینه هایی که برای این سفر در نظر گرفته شده با چه معیاری و چه ضابطه ای تعیین شده است؟

رییس فدراسیون بدنسازی گفت که مصلحت، دلیل لغو کلیه برنامه های سفر این ورزشکار به تهران است. برنامه ریزی دقیقه نودی تغییر یافته در مدیریت ورزش کشور دقیقا یک سال بعد نیز همه را شوکه کرد. بیانیه کمیته ملی المپیک مبنی بر عذرخواهی از مردم بخاطر لباس های نا فرم کاروان اعزامی ایران به رقابت های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو و اقدام دقیقه نودی برای تغییر این لباس ها، جامعه ورزش و مخاطبانش را بار دیگر شگفت زده کرد.

r3
اسکورت ویژه رونی در بهشت زهرا

به هر حال، سفر رونی کلمن به ایران، دستاورد حرفه ای بدنسازی نداشت و وی تنها چند روز به تهرانگردی پرداخت.

r2
ادای احترام رونی کلمن، قهرمان مستر المپیا در مزار یکی از شهدا در بهشت زهرا

وی روز ۵ شنبه سوم اردیبهشت ماه ۹۴ به بهشت زهرا تهران رفت و بر مزار شهدای ایران حضور پیدا کرد و ادای احترام نمود. حضور این قهرمان سرشناس مستر المپیا در بهشت زهرا تهران با اسکورت های ویژه و ماشین های ضد گلوله، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و جهانی پیدا کرد.

r1
تصویر اسکورت ویژه رونی کلمن در زمان حضور در قطعه شهدا در بهشت زهرا تهران

۱۰۴ میلیون تومانی که از شرکت کنندگان در سمینار آموزشی فشرده چند روز کلمن در تهران دریافت شده بود، قرار شد به حساب پرداخت کنندگان عودت شود.

R19
کاریکاتوری به مناسبت حضور چند روزه رونی کلمن در تهران

به هر حال، رونی با دستمزد کم اما با دلخوری تهران را به مقصد آمریکا ترک کرد و بار دیگر، نبود برنامه ریزی جامع و منسجم در بدنه حرفه ای ورزش کشور را به ما یادآوری کرد. حضور جنجالی وی در تهران، با نگاه های متفاوت رسانه های داخلی از جناح های گوناگون نیز همراه شد.

R20
تصویر صفحه اول روزنامه کیهان از سفر رونی کلمن به ایران

برنامه تمرینات رونی کلمن

Ronnie-Coleman-Workout

رونی کلمن که به یوزپلنگ تگزاس نیز معروف است، از جمله اسطوره های معاصر پرورش اندام است که سب تغذیه و همچنین برنامه تمرینی روزانه و هفتگی ایشان، مورد استقبال میلیون ها علاقمند به پرورش اندام در سرار جهان قرار گرفته است. در ادامه، مروری داریم به دیدگاه های این قهرمان اسطوره ای بدنسازی در تنظیم برنامه ورزشی. 

rooo

جلو پا با ماشین

یکی از تمرینات به نسبت سخت بدنسازی، تمرین جلو پا است که قدرت بسیاری نیاز دارد. رونی معتقد است که این حرکت را قبل از کلیه حرکت ها در بدنسازی انجام می دهد. یکی اینکه با آن، زانوها و رانهایم را به خوبی گرم کنم و دیگر اینکه عضلاتم را پیش از اجرای حرکات ترکیبی مثل پرس پا یا اسکوات پیش خسته کنم.

این تکنیک پیشرفته را بیشتر در زمان نزدیک مسابقات بکار می برم تا جزییات عضلاتم را اضافه کنم. معمولأ در این حرکت از وزنه خیلی سنگین استفاده نمی کنم، در عوض از وزنه های سبک استفاده می کنم تا بتوانم تفکیک عضلانی خوبی کسب کنم.»

او میگوید که کسانی که جلو پا با ماشین استفاده میزنند، باید مراقب باشند که درجه پدال متناسب با قد ایشان باشد. به طوری که تشک های پدال دستگاه درست روی قوزک پایتان قرار بگیرند و به کمر فشار مضاعف وارد نشود. حتما دستگیره های کنار صندلی را بگیرید و به آرامی با منقبض کردن عضلات ران شروع کنید به بالا بردن وزنه. در بخش بالای حرکت یک لحظه توقف کنید سپس به آرامی اجازه دهید وزنه ها به سمت پایین بازگردد و مجدد حرکت را تکرار کنید.

 پرس پا با ماشین

پرس پا با ماشین، از دیگر ورزش های پر مخاطب در میان ورزشکان بدنسازی است. این حرکت به سبک رونی، به صورت مداوم انجام نمی شود. او یکی در میان حرکات پرس پا و لانچ را در جلسات تمرینی تعویض می کند. و این حرکات را به عنوان آخرین حرکات به کار می گیرد. آنها اساسأ عضلات چهار سر ران را در یک شکل مشابه بکار می گیرند، اما یکی از آنها جهت حجم سازی کاربرد دارد و دیگری برای ایجاد شکل استفاده می شود.»

داخل دستگاه پرس پا قرار بگیرید، به شکلی که پشت تان کامل به تکیه گاه بچسبد. رونی می گوید: «پاهایم را کمی جمع تر از عرض شانه روی پدال قرار می دهم و با این کار واقعأ فشار را روی بخش بالایی و خارجی ران ها احساس می کنم.» وزنه را تحت کنترل بگیرید و ضامن را آزاد کنید.

جهت حفظ ثبات بدن دستگیره های کناری را در دست بگیرید و اصلأ دست ها را روی زانوها قرار ندهید تا با کمک آن وزنه را جابجا سازید. به آرامی وزنه را پایین ببرید و در عین حال کف پاها را کامل روی پدال دستگاه نگهدارید. زمانی که زانوهایتان به سینه ها رسیدند، روند اجرا را معکوس کنید و وزنه را به سمت جلو پرس نمایید و این حرکت را انفجاری اجرا کنید. در بخش بالای حرکت زانوها را کامل باز نکنید.

اسکات (اسکوات)

حرکت اسکات ( اسکوات ) یکی از بهترین ، کار آمد ترین و محبوب ترین حرکات در بدنسازی می باشد که هم بدنسازان و هم ورزشکاران دیگر رشته ها از اهمیت آن آگاه هستند. اما چرا بعضی از این حرکت واهمه دارند و بعضی شکایت از آسیب های آن می کنند ؟ برای انجام اسکات به طور صحیح بدن ما چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

چطور نحوه اجرای اسکاترا تصحیح کنیم ؟ برای پاسخ به این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر در ادامه مطلب با ما همراه باشید … اسکات ( اسکوات ) به عنوان یک حرکت مادر شهرت دارد به این علت که در این حرکت تقریبا تمامی عضلات بدن به نحوی فعال و درگیر هستند . همچنین اسکات بهبود هایی در وضعیت قلب و عروق و همچنین بهبود وضعیت تنفس ایجاد میکند . اما تمرکز اصلی این حرکت در قسمت پایین تنه و عضلات چهار سر ران ، عضله سرینی بزرگ و عضله سرینی میانی است .

اما یکی از نکات مهم در اجرای اسکات داشتن انعطاف کافی است . بسیاری افراد که به اصطلاح بدنهای خشکی دارند در اجرای این حرکت احساس درد در کمر و پاها می کنند . یکی از مفاصل مهم که باید انعطاف کافی برای اسکات زدن داشته باشد مفصل مچ پا می باشد . اگر مچ پای منعطفی نداشته باشید هنگام نشستن مجبور به خم کردن بیشتر کمر به سمت جلو می شوید که این به معنی فشار بیشتر بر روی عضلات راست کننده ستون فقرات می باشد که احساس درد و گرفتگی بعد از تمرین را به همراه خواهد داشت.

یکی دیگر از نقاط دردناک هنگام اسکات زدن عضلات بین پاها یا عضلات نزدیک کننده ران ها می باشد . این عضلات در هنگام نشستن در اسکات کشش زیادی را تحمل می کنند و به همین علت عدم انعطاف پذیری کافی آنها می تواند باعث پارگی و آسیب جدی به این عضلات شود.

رونی می گوید: «از آنجایی که من کشش حرکت اسکوات با دستگاه اسمیت را دوست ندارم و دمبل ها نیز سبک هستند، حرکت اسکوات با هالتر را ترجیح می دهم. در برنامه تمرینم به عنوان دومین حرکت سراغ اسکوات می روم یعنی بعد از حرکت جلو پا با ماشین. اگر چه در آن بخش از تمرین به خوبی ران هایم گرم شده اند، اما ۱ ست ۲۰ تکراری هم جهت گرم شدن عضلات در حرکت اسکوات انجام می دهم تا مطمئن شوم که بدنم آمادگی لازم برای اجرای حرکت را دارد.

وسط یک پایه اسکوات قرار بگیرید و پاها را به فاصله ای کمی بازتر از عرض شانه ها قرار دهید و پشت خود را صاف نگهدارید. بخش میانی بدن خود را به صورت ایستا تحت انقباض خود آگاه کوچکی قرار دهید و در حالتی که قوس ستون فقرات خود را حفظ می کنید شانه های خود را سمت عقب نگهدارید.

هالتر را روی بخش پشت شانه های خود قرار دهید و با هر دو دست هالتر را از طرفین نگهدارید تا تعادل وزنه حفظ شود. وزنه را از پایه جدا کرده و به آرامی با خم کردن زانوها، باسن خود را پایین ببرید تا جایی که زانوهایتان بالای انگشتان پا قرار بگیرند. حفظ قوس ستون فقرات را فراموش نکنید.

هاگ اسکوات

رونی می گوید: «این حرکت را روز دوم تمرینات پا فورأ پس از حرکت اسکوات از جلو به کار می گیرم. چرا که این حرکت خیلی زیاد از زانوها کار می کشد، بنابراین آنرا پس از حرکت دیگری استفاده می کنم تا از گرم شدن زانوهایم مطمئن شوم.» داخل دستگاه قرار بگیرید به طوری که شانه های تان زیر گیره های ماشین قرار گرفته و پشت تان کامل به تکیه گاه بچسبد. رونی می گوید: «پاهایم را روی پایه دستگاه نسبتأ بالا قرار می دهم تا از اعمال فشار به بخش بالایی ران ها اطمینان حاصل کنم.» هم چنین پاهایم را به عرض شانه از یکدیگر فاصله می دهم. برخی از بدنسازان پاها را نزدیک می گذارند اما در آن مدل بخش خارجی ران ها بیشتر تحت فشار قرار می گیرند.

با مهار کردن وزنه ضامن را آزاد کنید و به آرامی با خم کردن زانو شروع کنید به سر خوردن به بخش پایین حرکت. در حین پایین رفتن زانوهای خود را در راستای نوک پاها نگهدارید و اجازه ندهید به طرفین منحرف شوند. زمانی که رانهایتان به حد موازی با زمین رسیدند یا کمی پایین تر، روند اجرایی حرکت را معکوس کنید و به سمت موقعیت شروع حرکت بازگردید. در بخش بالای حرکت نباید زانوها را کامل باز کنید.

برنامه بدنسازی برای عضلات پا

برنامه تقسیم رونی کلمن روز عضله ۱ سینه و پشت بازو و شکم ۲ زیربغل، جلوبازو ۳ سرشانه، کول، شکم ۴ ران، پشت پا ۵ تکرار چرخه برنامه تمرینی ران های رونی کلمن حرکت ست تکرار جلو پا با دستگاه ۴ ۱۵- ۳۰ اسکوات با هالتر ۴ ۱۰- ۱۵ پرس پا ۳ ۱۰- ۱۵ اسکوات از جلو× ۴ ۱۰- ۱۵ هاگ اسکوات ۳ ۱۰- ۱۵ لانچ (مدل راه رفتن)× ۳ ۱۰- ۱۵

اینستاگردی با رونی کلمن

R8
تبلیغ محصولات مکمل، بخشی از سبک زندگی دیجیتالی رونی کلمن

رونی کلمن، از جمله ورزشکاران معروف شبکه اجتماعی محبوب این روزها یعنی اینستاگرام است. صفحه اختصاصی ایشان در اینستاگرام، ظرف سه سال گذشته بیش از ۲ میلیون فالوور کسب کرده و او در این صفحه، بسیار فعال نشان می دهد. وی تا کنون بیش از ۲۴۰۰ پست به اشتراک گذاشته که اکثرا مربوط به فعالیت های بدنسازی وی و فیلم های کوتاه از نحوه تمرین و معرفی مکمل های بدنسازی است.

r5
تصویر صفحه اینستاگرام اسطوره مستر المپیا

وی پرتال اینترنتی اختصاصی دارد که در این آدرس قابل دسترسی خواهد بود. وی در صفحه خود، به تبلیغ گسترده مکل های ورزشی و ارائه رژیم های غذایی به صورت عمومی نیز فعال است و بخش قابل توجهی از مطالب، به این موضوع اختصاص دارد.

in1
Keep the INTENSITY high day in and day out! It’s Saturday and I’m hyped to get back to Metroflex for another training session. Like/Share if going to the gym is the best part of your day!!
in1
If it doesn’t hurt, Keep going!! Tag your training partner & let everyone know what muscle group you’re training
in1
We are still here at Absolute Nutrition 1485 Memorial Drive, Chicopee MA 01020. I’ll be here another hour signing autographs and taking photos. We also have some great specials on RCSS SUPPLEMENTS. Believe it or not they have our one of our first products we put out on the market, “Myo-Blitz”. #yeahbuddy #lightweightbaby #itstillaintnothingbutapeanut
in1
It’s Monday and you already know what that means…Over Crowded Benches!!!
in1
Just arrived in Mexico City for the Latin Nationals on Sunday. Hope to see you guys at the show. I heard the competition will be very stiff. The winner will be given a pro card and the guys and girls have been working extremely hard to be ready for this show.
in1
تصویری از تمرینات روزانه رونی کلمن که در اینستاگرامش منتشر شده است. او گفت: Trying my best to get these triceps and chest bigger. Training with my boy Big Kelby on an early Wednesday morning. Y’all know we get down about 5:30am by the time we get done with about 30 minutes of cardio which we do every single day. I’m very much looking forward to the day where I’m training without this back pain from my recent surgery which should be healed hopefully soon. But like I always say this is my hobby and it’s on like a pot of neck bones and oh yeah it ain’t over M/F’s. I may join my boys Kevin and Flex back on stage after all this healing is over. #yeahbuddy #lightweightbaby #aintnothingbutapea
in1
The face you make when the “Yeah Buddy” kicks in!

رونی عادت دارد در طول تمرینات روزانه، پست هایی در اینستاگرام برای هواداران میلیونی خود منتشر کنند و آن ها را به انجام کارهای خاص ترغیب و تشویق کند. برخی از پست ها را نیز با هشتگ های معروفی همچون TBT و RCSS همراه می کند که نشان می دهد وی با قدرت جادویی هشتگ ها نیز آشنایی دارد.

R7
یکی از پست های جدید رونی کلمن در اینستاگرام در حال تمرین روزانه

او در بسیاری از پست هایش از هوادارانش میخواهد تا از هشتگ هایی خاص برای انتشار پست های ورزشی خود در اینستاگرام استفاده کنند. نمونه این پست را در تصویر زیر مشاهد میکنید که با تصویر عضلانی پشت بازو قهرمان مستر المپیا نیز همراه شده است.

R9
اینستا نوشته رونی کلمن درباره ترغیب هواداران به استفاده از هشتگ های خاص

هشتگ های مورد علاقه رونی کلمن عبارتند از:

#RCSSflexing!! #FlexFriday #Flex#TrapCity #RCSS#TeamRCSS#RonnieColeman

نام رونی کلمن به عنوان هشتگ در بیش از ۶۶ هزار پست در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

R10
برخی از تصاویر پست شده بر روی هشتگ Ronniecoleman

وی گر چه در سفرش به ایران دستاوردی نداشت، اما در کشورهای حاشیه خلیج فارس، در سمینارهای بسیاری شرکت می کند که نمونه اش سفر اخیر وی به نمایشگاه Muscle Show EXPO دوبی را میبینیم که ایشان در اینستا نوشته ای، به خاطر میزبانی اماراتی ها و همچنین سفرش به این شهر مدرن حاشیه خلیج، ابراز خوشحالی کرد.

r11
سفر اخیرا رونی کلمن به نمایشگاه بدنسازی دوبی ۲۰۱۶

سبک زندگی دیجیتالی کلمن

یکی از نکته های جالب در سبک زندگی دیجیتالی رونی کلمن آن است که وی به شبکه های اجتماعی توجه زیادی دارد و به کامنت ها و پیام هایی که هوادارانش در طیف های مختلف سنی و از کشورهای گوناگون ارسال می شود، بسیار توجه می کند. در یکی از کامنت ها، یکی از طرفداران خردسالش از وی درخواستی می کند که با استقبال و تایید رونی نیز همراه می شود.

r12
تصویر پست طرفدار خردسال رونی و پاسخ کلمن در اینستاگرام

رونی، علاقه زیادی به توییتر دارد و در صفحه خود که با استقبال صدها هزار کاربر مواجه شده است، اتفاقاتی از زندگی خود را هر از گاهی منتشر می کند که در این لینک مشاهده کنید.

عنوان جالب کامنت هفته طرفداران ( FAN COMMENT OF THE WEEK)، مقوله ای است که رونی آن را باب کرده و با استقبال گسترده مخاطبانش نیز همراه شده است.

R14

رونی کلمن معمولا در طول تمرینات هفتگی، مصاحبه ها و فوتوشوتینگ هایی هم برای رسانه ها و تبلیغات ارائه می کند که در زیر، پشت صحنه یکی از آن ها را مشاهده می کنید. وی چهره معروفی در دنیای ورزش به خصوص میان عاشقان بدنسازی است و او را بر روی جلد بسیاری از مجلات مد و ورزش و سبک زندگی شاهد بودیم.

R13

به هر حال، اینستاگردی با رونی نشان می دهد که جادوی کسب و کار در شبکه های اجتماعی، حتی برای تمرین کنندگان با فولاد سخت هم جهانی جذاب و پر درآمد بوده و می توان با خلاقیت های دیجیتالی و نوآوری های هشتگی، مخاطبان زیادی را جذب و به توسعه کسب و کار ورزشی پرداخت.

حتما مطلع هستید که فعالیت بانوان ایرانی بدنساز در رقابت های جهانی ممنوع شده است. در زیر، می توانید تمرین جلو بازو رونی کلمن را مشاهده کنید.

نظر شما درباره دعوت مجدد از رونی کلمن برای سفر به ایران چیست؟

 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مصطفی مرداد ۱, ۱۳۹۶

    شمارو نمیدونم ولی به شخصه کسی که عضله زیادی دارن نگا میکنم حالم بد میشه (خوشم نمیاد)