زندگی در جهنم؛ اعترافات وحشتناک ۷ مرد و زنی که با هویت جعلی دو ماه را در زندان گذراندند

زندگی در جهنم؛ اعترافات وحشتناک ۷ مرد و زنی که با هویت جعلی دو ماه را در زندان گذراندند

آیا شما حاضرید خودخواسته یک شب را در زندان بگذرانید؟ در مورد دو ماه نظرتان چیست؟

۷ مرد و زن معمولی دقیقاً همین کار را کرده اند و یک مستند با عنوان «۶۰ روز در زندان» (۶۰ Days In) بر اساس آن ساخته شده که توسط A&E در چند روز آینده منتشر خواهد شد. این مستند زندگی این ۷ نفر در طول دو ماه در زندان ایندیانا را به تصویر می کشد. در واقع این افراد به خاطر آگاهی از شرایط درون زندان و بدون این که کسی از موضوع خبر داشته باشد به درون زندان فرستاده شدند. هیچ کدام از این افراد دارای سوء سابقه نبوده و به دلیل جرم های ساختگی و با اسم ها و عناوین جعلی بدون این که حتی نگهبانان زندان از هویت واقعی آن ها خبر داشته باشند دو ماه را در زندان کلارک کانتی در جفرسون وایل ایالات ایندیانا گذراندند.

BRANDHD2997_AEN_60DI_177080_TVE_000_5994_60_20160309_00_HD_1104x622-16x9-w700

آن ها در مقابل دریافت مقداری دستمزد در داخل این زندان که ۵۰۰ زندانی در آن حضور داشتند ماندند. در واقع این کار به ابتکار کلانتر کلارک کانتی با نام جیمی نوئل انجام شد که گفته بود می خواهد تجربه ی واقعی افراد غیرزندانی و بی گناه را از آن چه که در پشت میله ها می گذرد درک کند. وی در این باره گفته است:” تنها راه برای این که واقعاً و به درستی بفهمیم که در این زندان چه می گذرد این بود که افراد بی گناهی را وارد این سیستم کنیم تا اطلاعات دست اول و بدون پیشداوری و بدون تعصبی را به ما ارائه دهند. این مردان شجاع به ما کمک کردند که مشکلات اساسی و مهمی که در درون سیستم ما وجود دارد و مامورین مخفی آن ها را پیدا نکرده بودند شناسایی کنیم”.

screen shot 2016-03-03 at 10.26.26 pm-w700

علاوه بر مشکلات سیستماتیک، این افراد جزییات مهم و کلیدی در مورد قوانین روزمره ای که بر زندگی زندانیان در این زندان حاکم است را در اختیار نوئل قرار دادند. برای مثال آن ها به قوانین سخت و دیکتاتور مآبانه ی حاکم بر زندان در مورد این که چه زمانی زندانیان می توانند از حمام استفاده کنند اشاره کرده بودند، بدین معنا که در داخل زندان افرادی قدرت مطلق را در دست داشته و خواسته های خود را در کوچکترین مسائل مانند زمان حمام رفتن زندانیان دیگر نیز به آن ها دیکته می کنند. همچنین زندانیان تازه وارد باید غذای خود یا سهمی از آن چه که از خارج از زندان برای آن ها فرستاده می شد را به زندانیان قدیمی یا افراد بانفوذ زندان می دادند تا اجازه ی استفاده از حمام را داشته باشند.

maxresdefault-w700

نوئل در کمال ناباوری گفته بود:” حتی نگهبانانی که حدود ۲۰ سال را در این زندان خدمت کرده بودند نیز چنین چیزی را نشنیده و نفهمیده بودند”. همچنین دعوا در هنگام صرف غذا موضوعی بسیار عادی گزارش شده است. برای مثال یکی از این مامورین مخفی به نام زَک در این باره می گوید:” دعوا در زندان همیشه دلایل مشخصی داشت. ریکی باید غذایش را به کُدی می داد. او از دادن غذای خود به کُدی خودداری می کرد و به همین خاطر کتک می خورد”.

2016-04-15-60-robert-manson-lamps-w700

یکی دیگر از این افراد به نام باربارا گفته است که زندانیان تازه وارد به شدت آسیب پذیر بوده و رفتارهای بدی با آن ها صورت می گرفت. وی در این باره می گوید:” وقتی که به زندان می روید، وارد سلول می شوید و برای اولین بار است که این اتفاق برایتان می افتد، زندانیان دیگر به صورت اتوماتیک از شما سوء استفاده می کنند. آن ها می توانند حس کنند که شما برای بار اول است که وارد زندان شده اید. خیلی چیزها را از من دزدیدند. در مورد حمام کردن، خوابیدن و حتی زمان و مکان خوابیدن نیز قوانین خاص و سختگیرانه ای برای افراد تازه وارد اعمال می شد”.

2016-04-15-60-header-w700

در طول این دو ماه تمامی این ۷ نفر اعتراف کردند که در این مدت شاهد خشونت، بدرفتاری و حتی آزارهای جنسی از جانب زندانیان دیگر بوده اند و به وضوح مصرف مواد مخدر، شرط بندی و معاملات غیرقانونی را در زندان دیده اند. بر اساس گفته ی نوئل بیش از ۸۰ درصد زندانیان این زندان به خاطر جرائم مربوط به مواد مخدر زندانی شده بودند. واقعیت وحشتناک دیگری که این افراد بازگو کرده اند این است که بسیاری از افراد به صورت خودخواسته و عمدی خود را به زندان می اندازند. به عبارت دیگر برخی از افراد با انجام خلاف های ساختگی عمداً کاری می کنند که به زندان بیفتند زیرا قیمت مواد مخدر در زندان از خارج از زندان نیز ارزان تر است.

60-days-in-tv-review-ae-w700

یکی دیگر از این افراد ماریوم علی، دختر بزرگ محمد علی کلی بود در این باره گفته که تجربه ی دو ماهه ی او در زندان ترسناک ترین تجربه ای بوده که وی در تمام زندگی اش داشته است. در پایان این دو ماه ماریوم علی به نوئل گفت که زندان به خدمات ترک اعتیاد بسیار بهتری نیاز دارد. همچنین در نتیجه ی اعترافات این هفت نفر تعدادی از نگهبانان و مامورین حاضر در زندان از سمت خود برکنار شدند. علاوه بر این با استفاده از اطلاعات این افراد زنی که در ورود مواد مخدر به زندان دخالت داشت نیز دستگیر شد.

1603010_ntl_prison_16x9_992-w700

شبکه ی A&E برای اجازه ی ساخت یک سریال مستند از روی این عملیات جالب، ۶۰.۰۰۰ دلار به زندان مذکور پرداخته است. به گفته ی نوئل این پول صرف آموزش نگهبانان، بهبود سستم دوربین مدار بسته و سیستم بازرسی بدنی زندان خواهد شد. این سریال قرار است پنج شنبه شب از شبکه ی A&E پخش شده و سفارش ساخت فصل دوم آن نیز داده شده است. در زیر می توانید تریلر فصل اول این سریال مستند را تماشا کنید.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • arya مرداد ۱۳, ۱۳۹۶

    به نظرم زندان روش کاربردی برای اصلاح متخلفین نیست و بر عکس خشونت و جراعم را تشدید میکنه. از نظر من اردوگاه کار اجباری موثر تره