بزرگ ترین ترمینال فرودگاهی جهان در سال ۲۰۱۹ در پکن گشایش خواهد یافت

بزرگ ترین ترمینال فرودگاهی جهان در سال ۲۰۱۹ در پکن گشایش خواهد یافت

فرودگاه Daxing پکن در کشور چین، خانه بزرگ ترین پایانه فرودگاهی جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی خواهد بود. این ترمینال حدود ۶۹۷ هزار متر مربع مساحت خواهد داشت و انتظار می رود که مجموعا حدود ۱۳ میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد.

طراحی این پایانه را زاها حدید آغاز نمود اما در سال ۲۰۱۶ میلادی به طور ناگهانی فوت کرده و تیم کاری وی، راهش را ادامه داده و در حال تکمیل پروژه هستند.

0

کمپانی معماری زاها حدید که یکی از موسسه های طراحی این پروژه محسوب می شود، در این رابطه اعلام داشته که این ترمینال گنجایش ۴۵ میلیون مسافر را در هر سال خواهد داشت اما قرار است این ظرفیت افزایش یافته و به ۷۲ میلیون مسافر در سال ارتقا پیدا نماید.

1

از مشخصات این پایانه می توان به ۷ باند فرودگاه، ۷۸ گیت و مراکز حمل و نقل چند وجهیِ مجهز به راه های ارتباطی به خدمات ریلی شهری اشاره کرد.

علیرغم مساحت گسترده ای که این بنا دارد، گفته شده که مسیرهای رفت و آمد مسافران کاهش یافته و کاملا در راستای آسایش آن ها طراحی شده است.

3

کمپانی معماری زاها حدید در همکاری با موسسه ADP Ingeniérie، از سال ۲۰۱۴ میلادی که برنده مسابقه طراحی این ترمینال شدند، ساخت آن را با یکدیگر آغاز نمودند و فوت ناگهانی مشهورترین طراح جهان، یعنی زاها حدید نیز خللی در ادامه پروژه ایجاد نکرد.

در آخر هم گفتنی است، با اینکه ساخت ساختمان اصلی ترمینال تکمیل شده اما اجرای طراحی های جانبی باعث می شود تا امکان گشایش این بنا تا سال ۲۰۱۹ میلادی میسر نباشد.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود