با ۱۳ ترفند بسیار جالب و کاربردی برای آسان شدن زندگی روزمره آشنا شوید

با ۱۳ ترفند بسیار جالب و کاربردی برای آسان شدن زندگی روزمره آشنا شوید

بسیاری از کارهای خانه که در ظاهر دشوار یا به شکل یک معضل به نظر می رسند را می توان با ترفندهای کاربردی، آسان کرد. به طور مثال، آیا تاکنون برایتان پیش آمده که شیر آب آشپزخانه چکه کند و صدای ریخته شدن آن درون سینک، آزارتان دهد؟

در این حالت یا یک کاسه زیر آن می گذارید تا از شدت صدا خلاص شوید یا شیر را به دیوار می چسبانید. اما یک روش کاملا کاربردی و آسان برای این مشکل این است که یک طناب دور شیر گره بزنید و ادامه طناب را در مسیر ریزش آب در سینک قرار دهید.

به این ترتیب، آب روی طناب پائین می رود و دیگر هرگز صدای چکه کردن آن را نخواهید شنید.

اگر کنجکاو شده اید تا ترفندهایی بیشتری از این دست بخوانید، پیشنهاد می کنیم موارد زیر را مطالعه کنید. با روزیاتو همراه باشید.

۱- پیدا کردن تلفن همراه

اگر تلفن همراه خود را در خانه یا اداره گم کردید، برای یافتن آن فقط کافی است عبارت  www.google.com/android/find  را در نوار جست‌وجوی مرورگر تایپ کنید. این سیستم تا ۵ دقیقه به تلفن همراه شما زنگ خواهد زد. جالب اینجاست که حتی اگر روی حالت بی صدا (سایلنت) باشد هم باز زنگ می خورد.

۲- تماشای ویدئوی آنلاین همانند وقتی که در تلویزیون مشاهده می کنید

برای اینکه ویدئوهای یوتوب را به طور پیش فرض، به صورت فول اسکرین و با کیفیت اچ دی مشاهده کنید، باید عبارت www.youtube.com/leanback را در نوار جست‌وجو تایپ کنید.

۳- سر هم کردن دوباره وسایل جداشدنی بدون اینکه اشتباه کنید

برای این منظور بهتر است پیش از باز کردن قطعات از هم، اول یک عکس از آن بگیرید که پس از باز و تمیز کردن، بدون هیچ مشکل و اشتباهی دوباره بتوانید هر قطعه را سر جای خودش نصب کنید.

۴- تمیز کردن شیشه های پنجره

برای اینکه متوجه شوید کدام سمت شیشه هنوز به طور کامل تمیز نشده است، بهتر است شیشه را از داخل به صورت عمودی و از بیرون به صورت افقی تمیز کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد لکه برجا مانده به داخل مربوط است یا بیرون.

۵- به مهمان های خود کمک کنید تا راحت تر خانه تان را پیدا کنند

برای اینکه مهمان هایی که نخستین بار قصد آمدن به خانه تان را دارند، راحت تر نشانی شما را بیایند، عکسی از نمای ساختمان بگیرید و برایشان ارسال کنید.

۶- از بین بردن بوی سیر از دست ها

برای از بین بردن بوی سیر از روی دست ها فقط کافی است دست را روی سطح استیل ضدزنگ بمالید.

۷- خارج کردن سس از درون شیشه

برای این منظور فقط کافی است یک نی پلاستیکی درون شیشه قرار دهید تا سس به راحتی از آن خارج شود.

۸- پاک کردن لکه از روی لباس

برای از بین بردن لکه از روی لباس، به نسبت مساوی مایع ظرفشوئی و آب اکسیژنه را با هم مخلوط کنید. آن ها را روی محل کثیفی بگذارید تا بلافاصله حل شده و از بین برود.

۹- به یاد آوردن اطلاعات

هنگامی که در حال خواندن و تکرار کردن اطلاعاتی هستید که باید به خاطر بسپارید، آدمس با طعم دلخواه بجوید. سپس، زمانی که می خواهید آن مطلب را به یاد بیاورید، آدامس با همان طعم را بجوید تا همه چیز را دقیق و کامل به خاطر بیاورید.

۱۰- گرم کردن غذا در سریع ترین حالت ممکن

برای گرم کردن غذاها در مایکروفر در کوتاه ترین زمان، بهتر است مواد را در لبه های بشقاب بگذارید تا سریع تر گرم شوند.

۱۱- لاک زدن تمیز و خشک شدن سریع آن

برای اینکه کاملا تمیز لاک بزنید و هیچ حبابی ایجاد نشود، همچنین لاک خیلی زود هم خشک شود، بهتر است لاک را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید و سپس از آن استفاده کنید.

۱۲- پوشیدن کفش پاشنه بلند بدون درد پا

برای اینکه در تمام طول روز بتوانید کفش پاشنه بلند پوشیده و انگشت های پاهایتان هم درد نگیرد، بهتر است انگشت های دوم و سوم را با استفاده از چسب زخم به هم وصل کنید.

۱۳- خلاص شدن از صدای چکه کردن آب از شیرهای خراب

برای برطرف کردن صدای چکه کردن آب درون سینک ظرفشوئی می توانید یک تکه طناب روی شیر وصل کنید تا آب روی آن حرکت کرده و به سینک برسد.

بدون نظر

ورود