۱۲ حقیقت جالب در مورد یوسین بولت که احتمالاً هیچ اطلاعی از آن ها نداشتید

۱۲ حقیقت جالب در مورد یوسین بولت که احتمالاً هیچ اطلاعی از آن ها نداشتید

۱۱ قهرمانی جهان، ۶ قهرمانی المپیک، سه بار بهترین ورزشکار جهان و داشتن سه رکورد جهانی دست نیافتنی همه از یوسین بولت، دونده جامائیکایی ورزشکاری بی بدیل ساخته که تا سال ها در ذهن دوستداران ورزش دوومیدانی باقی خواهد ماند. سریع ترین مرد روی زمین چند روز پیش پس از یک نمایش باشکوه و البته غم انگیز برای همیشه از دنیای دوومیدانی خداحافظی کرد. اما بولت غیر از سرعتش چیزهای زیاد دیگری نیز دارد که ارزش دانستن خواهند داشت. برای دانستن این حقایق جالب در مورد سریع ترین دونده ی تمام دوران با ادامه ی این مطلب همراه باشید.

۱- بولت عاشق ورزش کریکت است

بولت از دوران کودکی علاقه ی شدیدی به ورزش کریکت داشت. وی در یکی از مصاحبه های خود فاش کرد که وی همراه با برادرش همواره در خیابان های جامائیکا کریکت بازی می کرده است.

۲- سریع ترین فرار بولت

در مسابقات دوومیدانی برلین در سال ۲۰۰۹، بولت با طی کردن صد متر در ۹.۵۸ ثانیه رکورد سریع ترین مرد در دنیای دوومیدانی را به نام خود ثبت نمود.

۳- بولت و شوخی هایش

این مرد تنومند جامائیکایی به خاطر شوخی های خاصش مشهور است و یک بار نیز به خاطر این شوخی های عملی خود توسط پلیس دستگیر شده است. حتی مربی او، مک نیل، نیز گاهی اوقات از شوخی ها و جوک های بی پایان او کلافه می شد.

۴- قهرمانی در تمامی سنین

بولت یکی از ۹ ورزشکاری است که در نوجوانی، جوانی و بزرگسالی قهرمانی جهان را بدست آورده است.

۵- بالاترین دستمزد در میان ورزشکاران دوومیدانی

بولت در دنیای دوومیدانی بالاترین دستمزدهای تاریخ این رشته را دریافت می کند.

۶- هدفون های بولت

بولت در مشارکت با کمپانی «Soul Electronics» دو نوع هدفون مخصوص با نام خود تولید کرده است.

۷- خط تولید لباس بولت

بولت یک خط تولید لباس با نام «Puma Bolt Collection» دارد.

۸- برنامه ی بولت

در سال ۲۰۱۲، برنامه ی شخصی بولت با نام «The Bolt» در فهرست برنامه های اپل قرار گرفت و در حال حاضر در سرویس گوگل اپ استور نیز قابل دانلود است.

۹- بولت صاعقه

همزمان با دومین رکوردشکنی بولت در نیویورک رعد و برقی شدید در آسمان نیویورک سیتی رخ داد که رسانه ها به همین دلیل به او لقب «بولت صاعقه» دادند.

۱۰- علاقه ی فراوان به فوتبال

بولت علاقه ی بسیار زیادی به ورزش فوتبال دارد و در مصاحبه ای گفته است که آرزو دارد برای تیم منچستر یونایتد بازی کند.

۱۱- ژست جالب بولت

ژست جالب بولت بعد از رد شدن از خط پایان که به آن «بولتینگ» (Bolting) گفته می شود برای اولین بار توسط او در سال ۲۰۰۸ و در مسابقات المپیک پکن انجام شد.

۱۲- بازنشستگی

در یک مصاحبه وی عنوان کرده بود که پس از مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۷ از این ورزش خداحافظی خواهد کرد و همین اتفاق نیز رخ داد.

منبع: ohfact
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود