با گران ترین طلاق های توافقی در میان چهره های مشهور جهان آشنا شوید

با گران ترین طلاق های توافقی در میان چهره های مشهور جهان آشنا شوید

انسان های ثروتمند و سرشناس زندگی های فانتزی و زیبایی دارند و اکثر قریب به اتفاق ما به زندگی آن ها غبطه می خوریم اما آن ها نیز بدون شک مشکلاتی دارند که تصور آن ها را هم نمی توانیم بکنیم. در بسیاری از موارد همین شهرت و ثروت برای آن ها دردسرساز شده و نمی گذارد آن ها حتی به اندازه ی یک انسان معمولی از زندگی لذت ببرند. شاید آن ها هر چه که بخواهند و آرزو داشته باشند را بدست بیاورند اما گاهی مشکلات زندگی خصوصی آن ها تبعات بسیار بدی را برایشان به دنبال دارد که برای ما باور کردنی نخواهد بود.

یکی از مشکلاتی که این افراد با آن مواجه می شوند جدا شدن از همسران خود است که چه از لحاظ شهرت و اعتبار و چه از لحاظ مالی و حتی زندگی شخصی شرایط را برای آن ها بغرنج می سازد. در بسیاری از موارد مشکلات زناشویی این افراد با طلاق و مصالحه ی مالی طرفین حل و فصل می شود اما موضوع به همین راحتی نخواهد بود و شوهر ثروتمند باید بخش قابل توجهی از دارایی های خود را به همسرش ببخشد. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با گران ترین طلاق های تاریخ آشنا کنیم که در آن ها شوهر نگون بخت پذیرفته با دادن بخش عظیمی از ثروت خود به همسرش از او طلاق بگیرد.

۱- دیمیتری و النا ریبولوولف

رقم مصالحه برای طلاق: ۴.۵ میلیارد دلار

النا ریبولووف پس از ۲۳ سال زندگی مشترک با شوهرش دیمیتری، در سال ۲۰۰۸ برای گرفتن طلاق از وی اقدام کرده و اعلام نمود که دیگر نمی تواند بی مهری ها و خیانت های این اولیگارش روس را تحمل کند. داستان طلاق این دو تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت تا اینکه دادگاه به شوهر او اعلام کرد که باید ۴.۵ میلیارد دلار به همسر سابق خود بپردازد. علاوه بر این حضانت دختر ۱۳ ساله ی آن ها به نام آنا نیز همراه با نیمی از خانه ی بزرگ این دو در کلونی در ژنو نیز به خانم ریبولووف واگذار شد.

۲- الک و جاسلین ویلدنشتین

رقم مصالحه برای طلاق: ۲.۵ میلیارد دلار

الک ویلدنشتین که یک تاجر و میلیاردر فرانسوی است در سال ۱۹۷۸ با جاسلین پریسه ازدواج نمود. این دو در سال ۱۹۹۹ و بعد از این که جاسلین متوجه شد همسرش به وی خیانت کرده از هم جدا شدند. جاسلین به خاطر جراحی های پلاستیک فراوان و عجیب و غریبی که می کرد مشهور بود. او تمام این کارها را برای این می کرد که شوهرش توجه بیشتری به او داشته باشد اما اولین عکس العمل آقای ویلدنشتین بعد از دیدن صورت جراحی شده همسرش یک فریاد بلند بود. در هنگام جدایی، جاسلین درخواست کرد که شوهر سابقش ماهانه باید یک میلیون دلار به وی بدهد تا بتواند امورات خانه اش را بگذراند.

۳- روپرت و آنا مورداک

رقم مصالحه برای طلاق: ۱.۷ میلیارد دلار

غول اتریشی دنیای ارتباطات و همسرش پس از ۳۲ سال زندگی مشترک تصمیم گرفتند از هم جدا شوند و مصالحه ی آن ها برای آقای مورداک ۱.۷ میلیارد دلار هزینه در برداشت که ۱۱۰ میلیون دلار آن را به صورت پول نقد به همسرش تقدیم نمود. تنها ۱۷ روز بعد آقای مورداک با وندی دنگ ازدواج کرد که زندگی مشترک آن ها نیز دیری نپایید.

۴- برنی و اسلاویکا اکلستون

رقم مصالحه برای طلاق: ۱.۲ میلیارد دلار

در یکی از موارد نادر و تعجب برانگیز رییس و مدیر عامل فرمول یک با یک مدل که ۲۸ سال از خودش کوچکتر بود ازدواج کرد. اما این موضوعی نیست که ما را شگفت زده کرده بلکه تعجب ما از بار مالی این ازدواج است. این مدل کروات بعد از ۲۳ سال زندگی مشترک درخواست طلاق داده و سهم خود به مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار را از شوهر سابقش دریافت کرد. جالبتر این که پس از جدایی این دو در سال ۲۰۰۹، برنی اکلستون حدود نیم میلیارد دلار از حساب امانی همسر خود دریافت نمود.

۵- عدنان و ثریا خاشقجی

رقم مصالحه برای طلاق: ۸۵۰ میلیون دلار

عدنان خاشقجی یک تاجر سعودی اصالتاً ترک بود که در سال ۱۹۶۱ با زنی به نام ساندرا دالی ازدواج کرد و پس از گرویدن به اسلام نام خود را به ثریا خاشقجی تغییر داد. در سال ۱۹۸۰ ثروت خالص عدنان ۴ میلیارد دلار برآورد می شد. وی ۱۴ عمارت مسکونی بزرگ در ماربلا، پاریس، کَن، مادرید و مونت کارلو داشت. علاوه بر این وی تعداد زیادی اسب اصیل عربی و ۲۰۰ حیوان نادر نیز در مزرعه ی مجهز خود نگهداری می کرد. جدای از این وی ۱۰۰ لیموزین و یک قایق تفریحی ۷۵ میلیون دلاری نیز خریده بود. اما در اسل ۱۹۸۲ این دو از هم جدا شدند و ثریا ۸۵۰ میلیون دلار از همسرش به عنوان سهم المصالحه دریافت نمود که با توجه به تورم امروزه مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد دلار می شد.

۶- کرِگ و وندی مک کا

رقم مصالحه برای طلاق: ۴۶۰ میلیون دلار

کرگ مک کا که یک تاجر اهل سیاتل است و همسرش وندی در سال ۱۹۹۸ و تنها چند سال بعد از این که مک کا شرکتش را به کمپانی بزرگ AT&T به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار فروخت از هم جدا شدند. وقتی که این دو برای طلاق با هم به توافق رسیدند خانم وندی مک کا در فهرست ۴۰۰ زن ثروتمند جهان قرار گرفت.

۷- مل و رابین گیبسون

رقم مصالحه برای طلاق:۴۲۵ میلیون دلار

مل گیبسون در دهه ی ۱۹۷۰ و قبل از آن که به شهرت کنونی برسد با همسر رابین مورد که در آن زمان دستیار دندانپزشک بود آشنا شد. این دو ۳۰ سال در کنار هم زندگی کردند و زمانی که در سال ۲۰۰۹ رابین درخواست طلاق داد ۷ فرزند داشتند که البته یکی از آن ها از زن اول مل گیبسون بود. در نهایت وی نیمی از ثروت همسر مشهورش را با خود برد که طلاق این دو را به گران ترین طلاق تاریخ هالیوود تبدیل کرد.

۸- رابرت و شیلا جانسون

رقم مصالحه برای طلاق: ۴۰۰ میلیون دلار

موسس شبکه ی «بلک انترتینمنت تلویژن» و همسرش که بیش از ۳۰ سال در کنار هم زندگی کرده بودند در سال ۲۰۰۰ و یک سال بعد از این که آقای جانسون شبکه ی خود را به قیمت ۳ میلیارد دلار به کمپانی ویاکام فروخت از هم جدا شدند. شیلا که در مصالحه با آقای جانسون ۴۰۰ میلیون دلار دریافت کرده بود بلافاصله با ویلیام تی نیومن جونیور، قاضی پرونده ی طلاقش ازدواج کرد.

۹- آرنولد شوارتزنگر و ماریا شرایور

رقم مصالحه برای طلاق: ۳۲۵ میلیون دلار

فرماندار سابق کالیفرنیا نیز مانند مل گیبسون از همسر خود فرزند داشت و همسر او پس از ۲۵ سال زندگی مشترک درخواست طلاق داده و در ادامه نیمی از ثروت ترمیناتور قدرتمند را با خود برد.

۱۰- رومن و آیرینا آبراموویچ

رقم مصالحه برای طلاق: ۳۰۰ میلیون دلار

مالک باشگاه چلسی با توجه به اینکه در دادگاه های روسی معمولاً نیمی از ثروت شوهر به همسرش می رسد، از این طلاق ضرر زیادی نکرد. اگر چه آیرینای بیچاره می توانست با ۹ میلیارد دلار ثروت از شوهر اولیگارش خود جدا شود اما مجبور شد تنها با ۳۰۰ میلیون دلار به این کار رضایت بدهد.

منبع: edgardaily
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • حسن شهریور ۸, ۱۳۹۶

    زن ها عجب موجودات پول پرست و کلاش وحقه بازی هستند

    • مسعودد شهریور ۱۰, ۱۳۹۶

      بعضی مرد ها آدم های فوق العاده احمق، بی وجود و پستی هستن که به خودشون اجازه زدن این حرف رو میدن! حیف رحم اون زنی که تو عوضی از توش اومدی بیرون!

  • پژمان شهریور ۱۱, ۱۳۹۶

    یک بار نشد ببینیم زنه به مرده پولی میده دلمون خنک بشه … زن های نامرد هم رفتند طلاق گرفتند ، و هم کلی پول …
    البته ایران هم کمابیش همینه .. زیادند خانوم هایی که از طریق چاپیدن شوهر با اهرم مهریه روزگار میگذرانند. ..

  • sorush شهریور ۱۳, ۱۳۹۶

    “اگر چه آیرینای بیچاره می توانست با ۹ میلیارد دلار ثروت از شوهر اولیگارش خود جدا شود اما مجبور شد تنها با ۳۰۰ میلیون دلار به این کار رضایت بدهد.”
    واقعن چقدر بی چاره اند این زنان!
    خیلی عجیبه که این قضیه کاملن یک طرفه است و بعد از طلاق فقط دارایی مرد به زن اهدا میشه.با اینکه فکر میکنم بند مشابهی درمورد حقوق مرد هم وجود داشته باشه
    بحث حضانت هم باتوجه به قدرت گرفتن روزافزون فمنیسم طبیعه که در اختیار زنان باشه(فارغ از صلاحت)