جیمز آسکویث؛ مرد جوان بریتانیایی که تا سن ۲۴ سالگی به تمامی کشورهای جهان سفر کرده است

جیمز آسکویث؛ مرد جوان بریتانیایی که تا سن ۲۴ سالگی به تمامی کشورهای جهان سفر کرده است

جیمز آسکویث، جوانی ۲۴ ساله است که اکنون در دویچه بانک در شهر لندن مشغول به کار است و در این سن رکورد جوان ترین شخصی که توانسته به تمامی کشورهای دارای حکومت مستقل مرکزی سفر کند را به نام خود ثبت است. جالب این که وی تمامی این سفرهای خود را در عرض ۵ سال انجام داده و از این که توانسته چنین لذتی از زندگی ببرد بسیار خوشحال به نظر می رسد. پدر او خلبان یک شرکت بریتانیایی بود و به همین دلیل جیمز جوان می توانست به بسیاری از کشورهای دیگر سفر داشته باشد.

وی در این باره می گوید:” هر وقت می توانستم همراه پدرم به سفر می رفتم یا حتی بدون او، این مسیرهای دوردست و پرپیچ و خم را می پیمودم. همیشه با خودم فکر می کردم که می خواهم جاهای بیشتری را ببینم و در نهایت به خودم گفتم که باید به همه جا بروم”. او همراه با پدرش، سوار بر هواپیمای، به قزاقستان، اتیوپی،سیرالئون، عراق و برخی جاهای دیگر رفت. جیمز از همان ۱۲ سالگی شروع به پس انداز کردن مقداری از درآمد خود از کارهای کوچکی که انجام می داد کرد. وی حتی روزهای تعطیل را نیز کار می کرد تا بر پس انداز خود اضافه کند و جالب این که به جای هدیه از دیگران درخواست پول نقد می کرد.

بدین ترتیب وقتی که جیمز به سن ۱۸ سالگی رسید مقدار زیادی پول پس انداز کرده بود و از این سرمایه برای سفر به جنوب شرق آسیا همراه با برخی از دوستانش استفاده کرده و چندین ماه را در این منطقه ماند. جیمز خود در این باره می گوید:” وقتی که این کار را شروع کردم، به یاد دارم که برای خریدن کوله پشتی به فروشگاه رفته بودم و مردی که در فروشگاه بود گفت: اینو بردار. ممکنه به سفر معتاد بشی و این دوام زیادی داره. به او گفتم نه این تنها یک سفر سه ماهه خواهد بود. دو روز بعد از این که از این سفر برگشتم اولین سفر تنهای خود را به مصر انجام دادم”. وی در طول دوران تحصیل خود در رشته ی اقتصاد نیز به سفرهای خود ادامه داد.

در آن دوران وی هنوز نزد والدینش زندگی می کرد و در این مدت به سه کار مختلف مشغول بود که باعث گردید وی بتواند پس انداز قابل توجهی داشته باشد. اما زمانی که با مشکل مالی روبرو شد، جیمز تصمیم گرفت که راه دیگری را برای پول درآوردن انتخاب کند. اولین جایی که به ذهن او خطور کرد بازار بورس بود و با خرید سهام چند بانک در بریتانیا توانست مقداری پول بدست بیاورد و این پول را صرف سفرهایش می کرد.

جیمز دستکم یک روز یا یک شب در هر کشوری که سفر کرده مانده است. وی در این باره می گوید:” کاملاً مشخص است که در برخی جاها زمان بسیار کمی ماندم. من در زمان جنگ به افغانستان رفته بودم. اما در برخی کشورها نیز مدت زیادی ماندم. از هر کشوری به دلیلی خوشم می آمد”.

منبع: indiatimes
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود