مامباهای سیاه؛ زنان شجاعی که به کابوس شکارچیان غیرقانونی آفریقا بدل شده اند

مامباهای سیاه؛ زنان شجاعی که به کابوس شکارچیان غیرقانونی آفریقا بدل شده اند

در سال ۲۰۱۳، گروهی مصمم از زنان آفریقای جنوبی تصمیم گرفتند که به مبارزه با یکی از خطرناک ترین گروه های خلافکار حاضر در کشور خود بپردازند: شکارچیان غیرقانونی. آن ها خود را «مامباهای سیاه» می نامند (مامبا نوعی مار بسیار سمی است). آرمان آن ها بسیار جاه طلبانه و البته بزرگ و قابل احترام است: محافظت از کرگدن های سیاه در خطر انقراض که در پارک ملی کروگر که به اندازه ی یک کشور وسعت دارد زندگی می کنند.

فلیسیا موگاکانه، یکی از اعضای گروه مامباهای سیاه در این باره می گوید:” قبل از این که به این گروه بپیوندیم، مردم آفریقا و سراسر دنیا ما را باور نداشتند. همه می گفتند این ها با خود چه فکری می کنند؟ زن ها نمی توانند این کار را انجام دهند، این کار مردان است. اما به آن ها ثابت کردیم که در اشتباه هستند”. در عمل این گروه که اکنون تعداد آن ها از ۲۶ نفر نیز گذشته است توانسته اند در مدت دو سال موارد شکار قانونی در حوزه ی خود را ۷۶ درصد کاهش دهند.

موگاکانه می گوید:” از زمانی که ما پروژه ی مامباهای سیاه برای مقابله با شکارچیان غیرقانونی را آغاز کردیم دیگر هیچ شکارچی غیرقانونی در این منطقه ی حفاظت شده وجود ندارد زیرا ما کارمان را به خوبی انجام می دهیم”. پارک ملی کروگر در مرکز بحران شکار غیرقانونی کرگدن های سیاه در آفریقای جنوبی قرار داشته است و صدها کرگدن سیاه در این پارک به خاطر شاخ هایشان که کیلویی ۱۲۰.۰۰۰ دلار به فروش می رسند کشته شده اند.

بر طبق گزارش دولت آفریقای جنوبی در هر زمان حدود ۱۲ گروه شکارچی غیرقانونی در پارک ملی کروگر مشغول فعالیت های غیرانسانی خود هستند. مامباهای سیاه مرزهای مرکز حفاظت شده ی «بالوله رزرو» را نگهبانی داده و روزانه ۲۰ کیلومتر در این منطقه به دنبال شکارچیان غیرقانونی پیاده روی می کنند و رد آن ها را در صورت وجود دنبال خواهند کرد.

به گفته ی خودشان آن ها تاکنون شاهد قتل هیچ کرگدن سیاهی در این منطقه نبوده اند. حقوق این افراد معمولاً از طریق اعانه هایی که برای این پارک ملی جمع آوری می شود تامین می گردد و علی رغم کم بودن دستمزد و مشکلات مالی که این گروه با آن دست و پنجه نرم می کنند اما مامباهای سیاه همچنان مصمم، به وظیفه ی خود عمل می کنند. موگاکانه می گوید:” ما این را به تمام جهانیان می گوییم: بگذاریم جانوران زندگی کنند. آن ها شایسته ی زنده ماندن هستند. از این رو ما مامباهای سیاه، می گویم که با شکارچیان غیرقانونی کرگدن و تهدیدها علیه حیات وحش کوچک ترین مدارایی نخواهیم کرد”.

یکی دیگر از اعضای گروه که لیتا نام دارد و ۲۲ ساله است می گوید:” من قوی هستم، من یک زن هستم و مانند یک مامبا نیش می زنم”. افراد این گروه این پارک ملی را خانه ی خود دانسته و از تمامی حیات وحش آن در مقابل شکارچیان غیرقانونی محافظت کرده و تله های کارگذاشته شده توسط آن ها را از بین می برند. آن ها در شب نیز گروه های گشت زنی دارند و به جستجوی شکارچیان غیرقانونی می پردازند.

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • MjavadF مهر ۷, ۱۳۹۶

    این زنا اینطوری مصمم هستن اونوقت زنای کشور ما تنها هنرشون اینه تو توییتر هشتگ میزنن که چرا فلان مجری به فلان زن گفته خیلی مردی و به تریپ فمینیستیشون بر میخوره