تلاش ادریس البا و کیت وینسلت برای نجات خود و فیلم شان در «کوهستانِ بین ما»

تلاش ادریس البا و کیت وینسلت برای نجات خود و فیلم شان در «کوهستانِ بین ما»

شاید ادریس البا و کیت وینسلت دوست داشتنی ترین و جذاب ترین بازیگران هالیوودی باشند که هر کسی دوست دارد در صورت گم شدن در طبیعت وحشی همراه آن ها باشد و این همان تله ای است که در فیلم «کوهستان بین ما» (The Mountain Between Us) برای جذب تماشاگر استفاده شده است؛ یکی از همان روش های قدیمی هالیوود برای موفقیت در گیشه. این فیلم بر اساس رمانی نوشته چارلز مارتین با به تصویر کشیدن روابط دو مرد و زن متفاوت اما جذابی که در کوهستان های سرد گرفتار شده اند، دقیقاً به هدف زده است. این دو باید قبل از آن که یخ زده و یا از گرسنگی و تشنگی جان بدهند راهی برای پایین آمدن از کوهستان برفگیر یافته و خود را به تمدن برسانند.

در این فیلم زنی به نام الکس (با بازی کیت وینسلت) به دلیل لغو شدن کلیه پروازهای منطقه در اثر طوفان، تصمیم می گیرد که برای سفر از آیداهو به نیویورک و به موقع برگزار شدن مراسم عروسی اش، یک هواپیمای خصوصی کوچک را اجاره کند تا او را به منزل برساند. در این بین وی یک جراح به نام بن (با بازی ادریس البا) که باید برای انجام یک جراحی بسیار مهم به موقع خود را به نیویورک برساند را نیز با خود همراه می کند. اما از آن جایی که هر چیزی که بالا برود خیلی زود پایین خواهد آمد، هواپیمای آن ها سقوط کرده و با توجه به کمبود غذا، جراحاتی که برداشته اند و این که امکان پیدا شدن آن ها توسط تیم نجات وجود ندارد تصمیم می گیرند که خود دست به کار شده و راهی برای نجات بیابند.

اگر چه مهارت پزشکی بن برای این دو بسیار مفید واقع می شود اما اتفاقاتی که در مسیر نجات برای آن ها رخ می دهد زندگی شان را به طور کلی دچار تغییر می کند. در طول مسیر بارها این دو با هم مشاجره کرده و بار دیگر آشتی می کنند. در حالی که الکس داستان زندگی گذشته اش را برای بن بازگو می کند اما بن از گفتن داستان خود امتناع می ورزد یا دستکم برخی رازها را بیان نمی کند.

کارگردان فیلم یک مرد فلسطینی الاصل به نام هانی ابو اسد است که دو بار نامزدی بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان مراسم اسکار را در کارنامه خود دارد. وی به خوبی توانسته تعلیق موجود در رابطه ی این دو در مسیر نجات را به تصویر بکشد و همزمان اطلاعات بیشتری در مورد شخصیت ها و گذشته آن ها در اختیار تماشاگر قرار دهد. بدون شک کیت وینسلت و ادریس البا تصمیم شجاعانه ای برای حضور در این فیلم گرفته اند که با دیگر تحربیات بازیگری آن ها تفاوت های چشمگیری دارد. حضور این دو سوپر استار هالیوود، بیش از هر چیز دیگر، می تواند موجبات موفقیت فیلم در گیشه را فراهم کند.

منبع: cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود