مردی که با بادکنک هایش به داستان Up واقعیت بخشید

مردی که با بادکنک هایش به داستان Up واقعیت بخشید

یک مرد ماجراجوی انگلیسی به رویای بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان که تنها در سال ۲۰۰۹ میلادی در کارتون بسیار زیبای Up دیده بودند، واقعیت بخشیده است.

داستان از این قرار است که این آقای هیجان‌دوست با یکصد بادکنک هلیومی در ارتفاع ۲.۵ کیلومتری از سطح زمین حدود ۲۵ کیلومتر پرواز کرده است.

این طرح در واقع ایده‌ی کمپانی Adventurists بوده، شرکتی واقع در بریستول در کشور انگلیس که تعطیلات عجیب‌وغریبی را برای دوستداران هیجان و ماجراجوئی ترتیب می دهد. پروژه های اخیر این کمپانی شامل کالسکه‌رانی در کوه های هیمالیا، یا مسابقات موتورسواری روی زمین های یخ‌زده در روسیه بوده است.

همه درآمد حاصل از این برنامه های تفریحی در طول ۱۲ سال اخیر صرف امور خیریه شده است. مبلغ عایدی در مجموع این سال ها ۵ میلیون پوند اعلام شده است.

این شرکت در جدیدترین پروژه هیجانی خود، از کارتون زیبای سال ۲۰۰۹ پیکسار الهام گرفته و یکصد بادکنک هلیومی را به یک صندلی وصل کرده تا یک دوستدار هیجان روی آن نشسته و در ارتفاع ۸ هزار پایی (۲.۵ کیلومتر) در آسمان پرواز کند.

تام مورگان، موسس کمپانی ادونچریستز در ویدئویی که در پیج فیس بوک کمپانی خود منتشر کرده بود گفت: «این سفر سه روز در مسیر طولانی ادامه خواهد داشت و احمقانه ترین سفر هوایی جهان بشمار خواهد رفت.»

پیش از ثبت نام برای این سفر ماجراجویانه، آن ها باید این طرح را آزمایش می کردند. پس از دو ماه برنامه ریزی، مورگان و تیمش برای نخستین تست، به سمت بوتساوانا پرواز کردند. آن ها پس از یک هفته پرواز آزمایشی تصمیم گرفتند تا محل پرواز را تغییر دهند. مورگان در این رابطه گفته: با اینکه این منطقه دشت های پهناوری دارد و وزیدن باد باعث نمی شود تا بادکنک ها به سمت دریا رفته و باعث مرگ فرد شوند، اما به دلایل مختلف این مکان مناسب برگزاری طرح نبود.

به همین خاطر، این گروه، ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی را برای این منظور انتخاب کردند.

در تصمیم نهایی، آن ها دو روز را صرف باد کردن بادکنک ها کردند. سه روز پیش در روز ۲۳ اکتبر، صندلی را به بادکنک ها وصل کرده و آن را در جای خود ثابت کردند. فرد ماجراجو با سرعت کم به بالا رفت اما در ادامه به طور ناگهانی اوج گرفته و به جو زمین نزدیک شد.

تام در این رابطه گفته که من خونسردی خودم را حفظ کردم و به تدریج بادکنک ها را کم کردم. نمی توانم احساس خود در آن زمان را بیان کنم.

او به مدت دو ساعت، ۲۵ کیلومتر را در ارتفاع ۲۴۳۸ متری پرواز کرد. وی تجربه این پرواز را بسیار عالی و دوست داشتنی اعلام کرد.

منبع: odditycentral
بدون نظر

ورود